Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

MarianneE skrev (34 minutter siden):

Kaaaan jo hende at de gjør dette MEN ønsker at det skal fremstå som spons/ reklame fordi det ser bra ut?

Det er det inntrykket jeg får også. Alle samarbeidspartnerene er borte så de må fake. Assosiere seg med en bestemt type virksomheter for å gi inntrykk av at livet fortsatt leker. Blåser opp verdien av gratis inngang på festival og gratis neglebehandling. Årets reklamemerking var hårvitaminer, gps for hund og det rare samarbeidet med Lifesum. Bare to avgrensede samarbeid med Korean Cosmetics og Acer. Tilsammen gir ikke det inntrykk av en ettertraktet influencer.

Til sammenligning publiserte de ikke bilder av campinghytta de bodde i da de var på Hunderfossen. Fake it till you make it, ikke sant?

• Liker 32
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mrs Bella skrev (2 timer siden):

Jeg har hatt dialog med direktøren, og opplever han som imøtekommende og ærlig. Det er privat opphold, de betaler selv, ikke betalt samarbeid, ikke motytelser, ikke kreativ fakturering. Han presiserte at ‘Og de siste årene er vi veldig tydelig på de vi jobber med at opphold som er sponset av oss SKAL merkes med reklame. Vi har nok problemer om vi ikke også skal slite med dette også.’ Faktisk virket han oppgitt over at hun har postet mye fra Vestlia, og at de tidligere har hatt utfordringer med influenser og kjendiser. Jeg har spurt direkte:)

Veldig rart at de deler hva hun poster,  og i tillegg gir med gave til hunden..  Slik at hun kan legge ut mer umerket reklame 

• Liker 31
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasha skrev (11 minutter siden):

Veldig rart at de deler hva hun poster,  og i tillegg gir med gave til hunden..  Slik at hun kan legge ut mer umerket reklame 

Det svaret til hotellet er nok litt tilpasset svadasvar, klart de vet det, sannsynlighet er det en «smart» måte å gjøre det på som gjør at de kan si «at de ikke har en avtale». Men har vi noen rett til å få svar på slik da forresten? Hadde noen ringt til der jeg jobber og spurt om avtaler bedriften har eller ikke har -  så er vel ikke det nødvendigvis noe alle kan/vil svare på? Eller…,? Eller er reklame/markedsavtaler «offentlig» informasjon? Ikke vet jeg. Uansett så tror jeg ikke et sekund på at de ikke har /ikke vet om!

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minthia skrev (1 time siden):

Det er det inntrykket jeg får også. Alle samarbeidspartnerene er borte så de må fake. Assosiere seg med en bestemt type virksomheter for å gi inntrykk av at livet fortsatt leker. Blåser opp verdien av gratis inngang på festival og gratis neglebehandling. Årets reklamemerking var hårvitaminer, gps for hund og det rare samarbeidet med Lifesum. Bare to avgrensede samarbeid med Korean Cosmetics og Acer. Tilsammen gir ikke det inntrykk av en ettertraktet influencer.

Til sammenligning publiserte de ikke bilder av campinghytta de bodde i da de var på Hunderfossen. Fake it till you make it, ikke sant?

Da forstår jeg ikke hvor inntekten kommer fra, til å fø en familie på fire fra egen lomme med en høstferie i de beste rommene på Vestlia. Med mindre det er spons/reklame og hotelldirektøren vrøvler.

Vestlia har sponset både disse og andre gjennom flere år, at de plutselig har sluttet med sånt men deler det som cbe publiserer er vel kanskje tvilsomt?

• Liker 19
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å kontakte samarbeidspartnere. Det er interessant med dialog med beslutningstakere i ett bedriftsperpektiv.

Endret av Mrs Bella
Endring forenkling
  • Liker 18
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (11 minutter siden):

Da forstår jeg ikke hvor inntekten kommer fra, til å fø en familie på fire fra egen lomme med en høstferie i de beste rommene på Vestlia. Med mindre det er spons/reklame og hotelldirektøren vrøvler.

Vestlia har sponset både disse og andre gjennom flere år, at de plutselig har sluttet med sånt men deler det som cbe publiserer er vel kanskje tvilsomt?

Den suiten de hadde kostet nærmere 11 000 pr natt mens de bodde der fem netter = 55 000.

I tillegg har de tilsynelatende spist middag der hver kveld, noe som de med middag til fire + dessert + vin og øl og kaffe... ikke slipper unna med under 1500 kr for pr kveld, trolig kan du plusse på en god del mer. I tillegg har de nok spist en eller form for lunsj alle dager også. Drivstoff for alle timene opp og ned fra fjellet og de dagene de har vært der koster heller ikke lite.

De har hatt en femdagers ferie på Vestlia man må anta har kostet dem nærmere 70 000 kr.

Og dette kommer på toppen av x antall ferier før i år - for to som ikke har mer enn gjennomsnittlige lønninger.

Vestlia er dessverre overhodet ikke troverdige når de sier de ikke har et samarbeid med dem, siden de har sponset CBE og co i mange år før, og de velger å legge ut video hun har lagt ut på sin IG. Om det mot formodning slik at de faktisk ikke har samarbeidet med CBE, LKE, Treasure AS og Netfit AS nå, da er det enda merkeligere at de legger ut det de gjør, siden de må vite at de da kommer i søkelyset til Forbrukertilsynet pga. tidligere reklamesamarbeid med CBE/Treasures as. Jeg skulle likt å se regningen CBE/LKE (Treasures AS) har fått for oppholdet. Jeg antar at barna filmes så mye fordi det er eneste måten foreldrene/eierne kan skrive av også barnas opphold.

Med andre ord - mens andre har hatt høstferie, så har barne til CBE og LKE måttet betale for kost og losji...

• Liker 35
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje direktøren og sosiale medier personen ikke kommuniserer…? Eventuellt så lyver den ene. Var det ikke en annen epost der vestlia svarte at de ikke svarer på slike spørsmål? 

jeg for min del tror de blåser opp og faker samarbeid. Jeg tro det er deltagelsen i kamp culinaris som betaler opphold, pluss aksjer og oppsamlede midler. Også kan de skrive av alle utgifter på firma og få tilbake 25-30% av utgiftene. Store summer fortsatt med når de av alt de utgiftsfører betaler rabatt på, så blir det nok litt billigere. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er fortsatt stinn i beina. Det må jo være noe alvorlig galt med måten hun trener på. Ellers trener hun bare mye mindre enn hun sier og er slett ikke i god form.
Og det siste bildet ved mølla, hun har redigert seg helt bort.

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (1 time siden):

Ubegripelig.

Man kan jo spinne på det så mye man vil, kanskje har de fått en oppgradering som man kan få hvis hotellet er fullt eller man har gullkort eller whatever. Kanskje har de fått det i gave. Kanskje det ene eller det andre, Men det hele er uansett lite troverdig.

Enten har de svært mye skjult samarbeid og innteten har skutt i taket igjen, eller så har de blitt sponsa og hotellet lyver, eller så har de skrapa sammen og brukt realitypengene/sparepenger på et opphold for å opprettholde inntrykket av en god økonomi og at businessen går strålende. Ingen vil ha en taper til å promotere varene sine, det er i alle fall sikkert.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (20 minutter siden):

Hun er fortsatt stinn i beina. Det må jo være noe alvorlig galt med måten hun trener på. Ellers trener hun bare mye mindre enn hun sier og er slett ikke i god form.
Og det siste bildet ved mølla, hun har redigert seg helt bort.

Aldri pause fra treninga…spørs om det er så lurt i lengden.Kroppen sier vel i fra til slutt.

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minthia skrev (6 minutter siden):

Ubegripelig.

Man kan jo spinne på det så mye man vil, kanskje har de fått en oppgradering som man kan få hvis hotellet er fullt eller man har gullkort eller whatever. Kanskje har de fått det i gave. Kanskje det ene eller det andre, Men det hele er uansett lite troverdig.

Enten har de svært mye skjult samarbeid og innteten har skutt i taket igjen, eller så har de blitt sponsa og hotellet lyver, eller så har de skrapa sammen og brukt realitypengene/sparepenger på et opphold for å opprettholde inntrykket av en god økonomi og at businessen går strålende. Ingen vil ha en taper til å promotere varene sine, det er i alle fall sikkert.

Ja det er merkelig å bruke 70 000 kroner på en høstferie mens familiebedriften gikk 400 000 i minus i fjor. Treningsreisen er avlyst og det ser ut til at de bare har hatt en håndfull med annonsører i år. Så ja, enten så har de bedrevet skjult markedsføring i stor stil, eller så går det dårligere enn noensinne, uten at de orker å ta tak i det.

• Liker 29
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isola2 skrev (Akkurat nå):

Aldri pause fra treninga…spørs om det er så lurt i lengden.Kroppen sier vel i fra til slutt.

Jeg vil nå si at kroppen til CBE har sagt i fra lenge. Ikke en gang barnehagebarn er så ofte syke som CBE. Og arbeidskapasiteten har vært skremmende lav i årevis. 90 % av innholdet hennes er tatt med telefonen, og hun har sjelden mer enn 1-2 reklameinnlegg i feeden per måned. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mrs Bella skrev (4 timer siden):

Jeg har hatt dialog med direktøren, og opplever han som imøtekommende og ærlig. Det er privat opphold, de betaler selv, ikke betalt samarbeid, ikke motytelser, ikke kreativ fakturering. Han presiserte at ‘Og de siste årene er vi veldig tydelig på de vi jobber med at opphold som er sponset av oss SKAL merkes med reklame. Vi har nok problemer om vi ikke også skal slite med dette også.’ Faktisk virket han oppgitt over at hun har postet mye fra Vestlia, og at de tidligere har hatt utfordringer med influenser og kjendiser. Jeg har spurt direkte:)

Vi må jo stole på at det vedkommende sier her er riktig. Det finnes jo også masse eksempler på bloggere og influensere som profilerer et produkt i håp om å få et mer formelt samarbeid på sikt uten at produsenten en gang vet om det. Det har ikke minst disse to holdt på med i årevis. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mrs.tld skrev (1 minutt siden):

Det nytter å snakke om ting man engasjerer seg for!!

Jeg jobber i ett selskap som hver vinter tar med alle sine ansatte og deres familier til Vestlia for en helg med sosialt samvær og god mat. Vi har reist opp fredag, og hjem igjen søndag. Altså 2 netter, 2 3-retters middager inkl. vin/øl, 2 frokost, lunsj. ALT inkludert! (Sist var vi 120 mennesker som reiste)

Da vi en dag tidligere i uken kom inn på tematikken som diskuteres i denne tråden i lunsjen, så nevnte jeg (noe engasjert) CBEs opphold på nettopp Vestlia og problemene rundt dette. Det ble en god diskusjon hvor alle egentlig var enige om hvor utrolig uprofesjonelt det er av Vestlia å bruke en slik influencer, og at det burde få konsekvenser. 

Og nå får det konsekvenser. I dag ble det informert om at selskapet IKKE vil benytte seg av Vestlia for vinteres familiehelg! Adm.dir fortalte meg personlig at årsaken var diskusjonen vi hadde hatt i lunsjen. 

Så, der går Vestlia glipp av over 1 million kroner fra oss :D

Håper dere sender de en mail og informerer de også 😅

• Liker 26
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, Pasha said:

Håper dere sender de en mail og informerer de også 😅

Iflge Adm.dir skulle de faktisk gjøre det, tro det eller ei!

• Liker 23
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mrs.tld skrev (2 minutter siden):

Goody, og hører gjerne om responsen på informasjonen :D

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mrs.tld skrev (2 minutter siden):

Ikke for at jeg mener at det CBE gjør er så fantastisk, ei heller Vestlia, men jeg synes det er ganske uspiselig karaktertrekk å godte seg over at noen taper en mill. Tenk på de ansatte for eksempel, fint for de å ha et arbeide å gå til også i denne dyrtiden.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...