Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, Frisk Frosk said:

Fra 1. oktober i år har Forbrukertilsynet fått mulighet til sterkere sanksjoner, også økonomiske, mot bedrifter som bryter regelverket, herunder manglende merking av reklame.

https://www.kvale.no/artikler/strengere-krav-for-naeringsdrivende-i-mote-med-forbruker-fra-1-oktober/

Det kan gis overtredelsesgebyrer på inntil 4 % av årsomsetning. For eierne av Treasures AS så vil vel det si noe slikt som

kr 76 000 for slike lovbrudd.

Dette kan bli dyrt for både Treasures AS og Netfit AS og deres samarbeidspartnere.

Treasures AS har via carolinebergeriksen begått flere/mange brudd på lovverket hver dag siden 1. oktober. 76 000 x minst fem...

For Vestlia Resort, Geilo kan disse fem dagene bli veldig dyre - så dyre at jeg tviler på at Vestlias eier og styreleder, Pål Georg Gundersen, vil sette pris på...

(Det kan bli dyrt for både Netfit AS, Zara, Twentyfour også...).

https://www.forbrukertilsynet.no/nye-reglar-styrkar-forbrukarvernet

Dette må være Treasures AS og Netfit AS svalesang, jeg kan ikke forstå annet. Lurer på hvilken plan B de har?

For ikke å si svanesang 😅 (unnskyld petimetrien 🙈😜)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frisk Frosk skrev (35 minutter siden):

Fra 1. oktober i år har Forbrukertilsynet fått mulighet til sterkere sanksjoner, også økonomiske, mot bedrifter som bryter regelverket, herunder manglende merking av reklame.

https://www.kvale.no/artikler/strengere-krav-for-naeringsdrivende-i-mote-med-forbruker-fra-1-oktober/

Det kan gis overtredelsesgebyrer på inntil 4 % av årsomsetning. For eierne av Treasures AS så vil vel det si noe slikt som

kr 76 000 for slike lovbrudd.

Dette kan bli dyrt for både Treasures AS og Netfit AS og deres samarbeidspartnere.

Treasures AS har via carolinebergeriksen begått flere/mange brudd på lovverket hver dag siden 1. oktober. 76 000 x minst fem...

For Vestlia Resort, Geilo kan disse fem dagene bli veldig dyre - så dyre at jeg tviler på at Vestlias eier og styreleder, Pål Georg Gundersen, vil sette pris på...

(Det kan bli dyrt for både Netfit AS, Zara, Twentyfour også...).

https://www.forbrukertilsynet.no/nye-reglar-styrkar-forbrukarvernet

Dette må være Treasures AS og Netfit AS svalesang, jeg kan ikke forstå annet. Lurer på hvilken plan B de har?

Plan B var vel "treningsunivers" https://www.vg.no/rampelys/i/AdgwvE/caroline-berg-eriksen-og-ektemannen-satser-sammen-paa-ny-blogg

Nå som vi har sett resultatet etter at LKE har jobbet døgnet rundt med Netfit i mange år, så tror jeg vi kan si at det er tidenes mageplask på onlinecoach-fronten. Det ble fryktelig mange bilder, prat og "vente i spenning" - men i realiteten er det så dårlig at det er helt patetisk. Hvis han virkelig har jobbet så mange timer, dager og år med dette (som andre ville klart å raske sammen på noen dager) så lurer jeg VIRKELIG på hva slags arbeidsevne han egentlig har. 

Tror sikkert de vil få noen samarbeid gjennom Kontent (vil tro Kontent er veldig på i og med at de er nye på "stallen") Men ser ikke for meg at det vil gi særlig mye gevinst i veldig lang tid til. Fotballfrue er "has been", og de klarte aldri å fornye seg. Tvert imot så begynte hun heller med trutmunn-selfier og "duuu ❤️ " Det blir det noe litt Britney Spears over, og Netfit er vel ikke særlig mye mer imponerende enn nett-luftslottet ABD i sin tid trakk seg selv ned i søla med til slutt. 

• Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (17 minutter siden):

For ikke å si svanesang 😅 (unnskyld petimetrien 🙈😜)

Takk :D  Rettet nå.

Så faktisk to fine svaler (med l) før i dag... men det er nok bare en flau unnskyldning, vet ikke hvor den l'en kom fra :D

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (13 minutter siden):

Plan B var vel "treningsunivers" https://www.vg.no/rampelys/i/AdgwvE/caroline-berg-eriksen-og-ektemannen-satser-sammen-paa-ny-blogg

Nå som vi har sett resultatet etter at LKE har jobbet døgnet rundt med Netfit i mange år, så tror jeg vi kan si at det er tidenes mageplask på onlinecoach-fronten. Det ble fryktelig mange bilder, prat og "vente i spenning" - men i realiteten er det så dårlig at det er helt patetisk. Hvis han virkelig har jobbet så mange timer, dager og år med dette (som andre ville klart å raske sammen på noen dager) så lurer jeg VIRKELIG på hva slags arbeidsevne han egentlig har. 

Tror sikkert de vil få noen samarbeid gjennom Kontent (vil tro Kontent er veldig på i og med at de er nye på "stallen") Men ser ikke for meg at det vil gi særlig mye gevinst i veldig lang tid til. Fotballfrue er "has been", og de klarte aldri å fornye seg. Tvert imot så begynte hun heller med trutmunn-selfier og "duuu ❤️ " Det blir det noe litt Britney Spears over, og Netfit er vel ikke særlig mye mer imponerende enn nett-luftslottet ABD i sin tid trakk seg selv ned i søla med til slutt. 

Det har du rett i - de bør ha kommet langt uti alfabetet nå med kriseplaner...

Åttende året med å jobbe med Netfit AS / netfit.no, og dette er det beste de greier. Det tyder på manglende kunnskap og kompetanse, og et virkelighetsfjernt forhold til hva som kreves i det virkelige arbeidslivet. Skal de drive en treningsportal kan de ikke drive den som en useriøs influencerkanal, noe de gjør alt for å vise er det de gjør.

Fremdeles er det masse feil, motstridende informasjon, villedende reklame, umerket reklame, retusjerte personer, løgner om erfaring, lovbrudd m.m. på Netfit.nos hjemme side. Det er et eneste langt kaos. (Har sendt ganske detaljert tips om dette til FT, har ikke tenkt å skrive til alt her, for da burde jeg hatt godt betalt av Netfit AS for å ha gjort jobben for dem... ;) ).

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Frisk Frosk said:

Dessverre er det lov. Det er imidlertid overhodet ikke forsvarlig, og om CBE mener det er forsvarlig er hun et klassisk eksempel på Dunning-Kruger-effekten...

Det er også påfallende at denne "beskrivelsen" av CBE på Netfits hjemmeside kun består av "Sertifisert Yogainstruktør" (merk, med stor Y, som om det gjør den 3 mnd. nettutdanningen med tre helgesamlinger og en eksamenshelg gjør henne erfaren som yogainstruktør...).

Der alle andre intruktører tilsluttet Netfit AS har lengre beskrivelser av dem, deres utdanning(er) og erfaring, så har CBE INGENTING å si om seg selv. Og det er jo åpenbart hvorfor, for hun har jo ikke noe utover dette 3-mnd, hovedsakelige nettkurset, i yoga! Og kurset var ferdig en av siste dagene i april 2023. Ingen faktisk utdanning innen kropp, helse,kosthold eller trening bortsett fra dette lille kurset.

Resten av det som står er jo bare en beskrivelse av produktet de ønsker å selge.

Går man inn og ser på hva dette "Sterk og Atletisk" er, så finner man mer grums.

Det snakkes stadig om at "vi" skal motivere hverandre og jobbe sammen. Hvem dette "vi" er, det er imidlertid ganske uklart. Det gir inntrykk av at det er andre betalende kunder noen steder, insinueres at det er vi som CBE og kunde andre steder. Men siden det frontes som " online gruppetrening" må man vel anta at "vi" kanskje er alle som betaler for denne tjenesten. Det står imidlertid ingenting om hvordan denne gruppetreningen skal foregå, hvordan deltakere skal... vel, delta, hvordan de skal kommunisere, blir identitet og bilder avslørt til alle andre deltakere i denne ukjente "gruppen" med ukjent antall deltakere (selv om det står begrenset antall deltakere), vil Netfit AS bruke noe av dette gruppetreningsopplegget som reklame på sin Instagram-konto netfit.no?

Det er tre måneders bindingstid.

Hvordan appen fungerer, hvordan programmet og opplegget fungerer - se det bryter norsk lov, for det får man ikke vite før man har meldt seg på opplegget: https://netfit.no/coaching-caroline/

image.png.4dc8fe46d89d8f6df38260c35a395686.png

De skriver at siden programmet har fokus på at deltakerne skal ha resultat av treningen, så tester "vi" kondisjon og styrke med jevne mellomrom, og det er for at de skal se om "vi" oppnår fremgang og målene "vi" har satt oss.

Det tilbys to økter i uken med styrke, og to med kondisjonstrening (+ tre bonusøkter, en kondis, en styrke og en yoga). Det sies at for å nå resultatene er det nok å gjøre de 2+2 grunntreningene hver uke. Det er ganske merkelig, siden CBE/LKE har gått ut og sagt at det å trene 3-4 ganger i uken er for lite... Men man kan vel ikke forvente konsekvens fra "trenerne" i Netfit...

Og igjen trekker de frem "motiverende fellesskap" hvor "vi" jobber mot et felles mål og "vi" er positive og motiverer hverandre uavhengig av nivå.

Og CBE sier hun med "deg" hele veien, om det er noe noe du lurer på underveis... Hun uten utdannelse innen kondisjon, styrketrening, helse, fysiologi, trening (bortsett fra et sniff av et yogakurs).

Programmet Sterk og Atletisk, det skal visst passe til alle som ønsker å kombinere stryke og kondisjonstrening, uansett nivå og tilgjengelig utstyr. Uansett tilgjengelig utstyr, står det en plass. Men så viser det seg at man må visst ha strikker, det er visst "minimumskrav"... og de anbefaler også sykling og roing i tillegg til gåing/løping, så helt uten utstyr er visst ikke dette likevel.

Og den som har satt sammen programmet, det er Lars-Kristian Eriksen, som også visstnok er faglig ansvarlig for programmet.

Og til slutt er det spørsmål om CBEs "faglige bakgrunn" - hvor hun kort skriver "jeg er sertifisert yogainstruktør".

Phu... de fikk i hvert fall liten y i den tittelen hennes, for mer fortjener heller ikke et 3 mnd nettkurs i yoga med tre helgesamlinger...

Og bildene som informasjonen ledsages med, det er umerket reklame for ICIW treningstøy: https://netfit.no/coaching-caroline/

image.thumb.png.40cd3ef93bbbc1271341d4842a0f26d0.png

Melde meg på? Neh... never in a million years, Caroline!

Og dette skal de ha kr 599,- kr pr måned for 😲 :hoho:

Ryddet i bildelinker!

Kan anbefale Hjertesterk om man vil ha en mer jordnær tilnærming helt uten kroppsfokus hvis man vil ha et program og fellesskap med 2 styrkeøkter og to kondisjonsøkter i uka. 😇

Jeg er veldig nysgjerrig på hvor mange som velger å betale for Netfit... Det er absolutt ingenting som skiller de ut på en positiv måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (5 timer siden):

599.- i mnd for Sterk og atletisk med Caroline.😳og 3 mnd binding

Stadig nye pakker, men ingen som kjøper tydeligvis.

Slik økonomien er for mange nå så kaster jo ikke folk penger ut av vinduet, men det ser ut som om de tror at folk er dumme.

De er desperate nå.

IMG_1648.jpeg

Bare bildet her er nok til å skremme bort folk. Fullt av filtre. De har ikke forstått at å jobbe med kunder er å ha fokus på kunden og ikke på seg selv. De er mest opptatte av å posere, filtrere og kose seg med likes. Derfor går dette ad undas. De har rett og slett ikke evnen til å forholde seg til andre. Det er vel ulempen med å være selvopptatt. 

• Liker 28
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Albbas skrev (1 minutt siden):

Kan anbefale Hjertesterk om man vil ha en mer jordnær tilnærming helt uten kroppsfokus hvis man vil ha et program og fellesskap med 2 styrkeøkter og to kondisjonsøkter i uka. 😇

Jeg er veldig nysgjerrig på hvor mange som velger å betale for Netfit... Det er absolutt ingenting som skiller de ut på en positiv måte. 

Jeg tror det er få som vil betale for Netfits treningstilbud. De aller fleste i dag er altfor opptatt av kvalitet og vil derfor velge andre aktører.

Det med at man ikke vet hvor mange kunder Netfit ev. har, det gir - som jeg også tidligere har påpekt - bedriften full kontroll på hva de selger til potensielle annonse- og produktsamarbeidspartnere, som virker å være deres hovedmål med virksomheten. Det er med andre ord ingen som kan kontrollere at de tallene Netfit selger til sine potensielle samarbeidspartnere stemmer eller ikke. Jeg antar at det også vil selges inn CBEs tilsynelatende 300 000 følgere (som har 0 i engasjementsrate, men det utelukkes nok...) .

Netfit fremstår svært lite troverdig som bedrift, for å si det mildt.

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (2 timer siden):

Ikke reklame, nei. 

IMG_4763.png

Wow. Er så omfattende skjønnhetsfilter at nesevingen rett og slett er helt borte 😅

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, hvalstad45 said:

Det er sykt dyrt for online trening! - særlig av en som ikke er trener og viser svært lav arbeidskapasitet,hvordan i alle dager skulle hun klart å følge opp bare ti-tjue kunder? Ikke at jeg tror de kommer i nærheten av det.

Prisen er ganske sammenlignbar med lignende tilbud på markedet (Hjertesterk, Pia Seeberg, Desiree Andersen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (17 minutter siden):

Prisen er ganske sammenlignbar med lignende tilbud på markedet (Hjertesterk, Pia Seeberg, Desiree Andersen). 

Men de er av et HEEEELT annet kaliber.

• Liker 23
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Stargaze said:

Ja, jeg tenkte i forhold til kvalifikasjonene til CBE, som man liksom kjøper "tjenestene" til.
Det finnes mange sites som tilbyr masse, masse treningstimer, uten personlig oppfølging, men de koster rundt 100 og er for meg hundre ganger mer atraktive enn noe for seks ganger prisen med mye mer begrensede øvelser og en ufaglært frontfigur.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en smule optimistisk å se for seg å få kunder til en pris av 600 pr måned, særlig i disse tider der folk merker renter og pris-stigning.  I tillegg har de 0 kundereferanser å vise til! 

• Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Er vel en smule optimistisk å se for seg å få kunder til en pris av 600 pr måned, særlig i disse tider der folk merker renter og pris-stigning.  I tillegg har de 0 kundereferanser å vise til! 

Ja, dette med kundereferanser forstår jeg bare ikke! 

Når har appen være lansert og i drift i snart 3 måneder. Med unntak av "jeg klør deg, så klør du meg" - løpevennene de skal til Valencia med har jeg ikke sett noen som benytter seg av oppleggene i appen.

Hun hadde hatt alt å tjene på å tilby et testrunde til en utvalg kunder til en langt lavere pris, for å kunne teste ut alle aspektene ved opplegget. 

Det henger heller ikke på greip at det er hun som er personlig trener, men han som er faglig ansvarlig? Skal de sitte sammen og gå gjennom testresultater, vurdere nye målsetninger og lage individuelle opplegg til hver enkelt? Hva er egentlig en personlig trener i et gruppeopplegg? En instruktør? Er det liveøkter slik Catrine Collins holder hver uke, eller er det innspilte økter? Skal hun spille inn 2 styrkeøkter, to løpeøkter og 3 frivillige økter hver uke? Blir det gjenbruk fra uke til uke? 

Hvis det er tenkt at man må ha tilgang på treningsutstyr som mølle/romaskin, så må man kanskje melde seg inn på et treningssenter? Hva er forskjellen på å betale 800 i måneden på Sats, med gruppetimer, gratis styrkeprogrammer i appen osv, og å betale 300 på fresh fitness og 600 til netfit? Kvaliteten på instruksjon er garantert bedre på sats. Billigere og, faktisk. 

• Liker 22
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Stargaze said:

Kvalitetsmessig ja (tror vi) , men selve produktets utforming er ganske likt, og volumet er det samme. Så prisen i seg selv er helt normal. Slike opplegg er dyre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (19 timer siden):

Må si at jeg gjør meg noen tanker om økningen av barneeksponering på bedriftseiernes kanaler, hovedsaklig CBEno, i det siste.

Dette har skjedd etter at det har vært uker hvor media har fokusert voldsomt på alvorligheten av hvor lett det er å manipulere bilder, selv bilder hvor personer - også barn - er fullt påkledd manipuleres enkelt til å bli nakenbilder.

Tross denne massive mediedekningen og advarlser om at folk nå må være forsiktige - så velger altså Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen, eiere av Treasures AS, Netfit AS og Coached by Eriksen, å mangedoble barneeksponeringen på sine bedriftskanaler!

Dette er så ille at jeg kan ikke skrive det jeg tenker om det. De gir rett og slett blaffen i den faren de utsetter egne barn for!

Jeg blir helt satt ut selv, til sammenligning, mine/mitt avkom begynte tidlig med perioder med "ikke bli tatt bilde av", "ikke prate på facetime" og at jeg måtte bort med mobilen.  Dette er helt vanlige perioder som jeg tror alle barn går igjennom, hva har dem da sagt/forklart til barna sine at "mamma jobber på dataen/mobilen" og derfor må de være med? 

Det hadde aldri falt meg inn å tvinge mine/mitt avkom til å gjøre noe som ikke er nødvendig. Pusse tenner er ofte en konflikt fylt situasjon men det MÅ man, kle av/på MÅ man, men man MÅ ikke stå pent å bli fotografert. 

På toppen av det hele eksponeres dem for flere hundretusen fremmede, uten noe som helst kontroll over bildene.

Jeg bare skjønner det ikke..

• Liker 29
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (9 timer siden):

Hvorfor i all verden bruker de et bilde av C som stirrer henført ned i telefonen sin? Av absolutt alle ting som IKKE formidler tilstedeværelse, kontakt og aktivitet, så må det å se ned i en mobilskjerm være en soleklar nr 1. 

Hun titter da henført på appen!😉

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kollontaj skrev (1 time siden):

Men de ønsker tydeligvis  ikke å henvende seg til vanlige mennesker med vanlig økonomi. Overforbruk, skjønnhetssalonger, fasadefokus samt dagevis med familiehøstferie på hotell med suite og restaurantmåltider  tilsier at målgruppen er noe helt annet enn vanlige folk. Evt så mangler de forståelse og elementær samfunnskunnskap. 

• Liker 11
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingo skrev (6 minutter siden):

Men de ønsker tydeligvis  ikke å henvende seg til vanlige mennesker med vanlig økonomi. Overforbruk, skjønnhetssalonger, fasadefokus samt dagevis med familiehøstferie på hotell med suite og restaurantmåltider  tilsier at målgruppen er noe helt annet enn vanlige folk. Evt så mangler de forståelse og elementær samfunnskunnskap. 

Det har du rett i, men folk med den økonomien Eriksens sikkert ønsker seg vil nok foretrekke egen PT. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (34 minutter siden):

Det har du rett i, men folk med den økonomien Eriksens sikkert ønsker seg vil nok foretrekke egen PT. 

De kundene tar nok direkte kontakt med Adrian Paul.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (3 timer siden):

Wow. Er så omfattende skjønnhetsfilter at nesevingen rett og slett er helt borte 😅

Ser ut som hun en juleengel som synger i kor.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...