Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Hvorfor i alle dager stirrer hun ned i en mobil i stedet for å se ut på potensielle kunder? Kanskje med et smil og en tommel opp eller noe positivt? Tenker de ikke over hva de formidler? Her formidler de en dame som er totalt uinteressert i andre, men antagelig veldig opptatt av  antall hjerter på ny insta-story.
Det bildet minner meg om de på treningssenteret som tror kroppen trenes automatisk når man har gått inn døra der, og at man bare kan sitte og se på mobilen og løfte en vekt hvert femte minutt for å få noe effekt.
Totalbom på så mange måter, jeg må si jeg faktisk syns de virker litt dumme, Netfit virker som et luftslott mer enn noe annet,
et genuint og gjennomarbeida prosjekt er det i hvert fall ikke, lukter ønske om å tjene lette penger lang vei.

• Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

599.- i mnd for Sterk og atletisk med Caroline.😳og 3 mnd binding

Stadig nye pakker, men ingen som kjøper tydeligvis.

Slik økonomien er for mange nå så kaster jo ikke folk penger ut av vinduet, men det ser ut som om de tror at folk er dumme.

De er desperate nå.

IMG_1648.jpeg

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Stargaze said:

Slik økonomien er for mange nå så kaster jo ikke folk penger ut av vinduet, men det ser ut som om de tror at folk er dumme.

De er desperate nå.

IMG_1648.jpeg

Det er sykt dyrt for online trening! - særlig av en som ikke er trener og viser svært lav arbeidskapasitet,hvordan i alle dager skulle hun klart å følge opp bare ti-tjue kunder? Ikke at jeg tror de kommer i nærheten av det.

• Liker 33
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (3 minutter siden):

Det er sykt dyrt for online trening! - særlig av en som ikke er trener og viser svært lav arbeidskapasitet,hvordan i alle dager skulle hun klart å følge opp bare ti-tjue kunder? Ikke at jeg tror de kommer i nærheten av det.

Det er akkurat som Anne Brith Davidsen rett før hun ble helt borte.

Desperat forsøk på å selge et online «luftslott» konsept

• Liker 26
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (1 time siden):

Dette er jo helt krise hvis det er riktig. Hun utøver jo ikke øvelsene riktig selv en gang, også skal hun veilede andre???

Med Kristin friskt i minne er det helt utrolig at det ikke kommer noen regulering/lover på dette snart. Som en skriver her oppe; man skaffer seg utdannelse og kompetanse, det er jo helt vilt at man tror man kan «alt» med bakgrunn i å være en influenser! 

Enig. Krise og kan ikke forstå at det er lov. Eg e glad i trening og aktivitet mwn kunne aldri veiledet andre. Og galskap at man faktisk kan det uten noe som helst kompetanse enn egentrening. 

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (14 timer siden):

Dessverre er det lov. Det er imidlertid overhodet ikke forsvarlig, og om CBE mener det er forsvarlig er hun et klassisk eksempel på Dunning-Kruger-effekten...

Det er også påfallende at denne "beskrivelsen" av CBE på Netfits hjemmeside kun består av "Sertifisert Yogainstruktør" (merk, med stor Y, som om det gjør den 3 mnd. nettutdanningen med tre helgesamlinger og en eksamenshelg gjør henne erfaren som yogainstruktør...).

Der alle andre intruktører tilsluttet Netfit AS har lengre beskrivelser av dem, deres utdanning(er) og erfaring, så har CBE INGENTING å si om seg selv. Og det er jo åpenbart hvorfor, for hun har jo ikke noe utover dette 3-mnd, hovedsakelige nettkurset, i yoga! Og kurset var ferdig en av siste dagene i april 2023. Ingen faktisk utdanning innen kropp, helse,kosthold eller trening bortsett fra dette lille kurset.

Resten av det som står er jo bare en beskrivelse av produktet de ønsker å selge.

Går man inn og ser på hva dette "Sterk og Atletisk" er, så finner man mer grums.

Det snakkes stadig om at "vi" skal motivere hverandre og jobbe sammen. Hvem dette "vi" er, det er imidlertid ganske uklart. Det gir inntrykk av at det er andre betalende kunder noen steder, insinueres at det er vi som CBE og kunde andre steder. Men siden det frontes som " online gruppetrening" må man vel anta at "vi" kanskje er alle som betaler for denne tjenesten. Det står imidlertid ingenting om hvordan denne gruppetreningen skal foregå, hvordan deltakere skal... vel, delta, hvordan de skal kommunisere, blir identitet og bilder avslørt til alle andre deltakere i denne ukjente "gruppen" med ukjent antall deltakere (selv om det står begrenset antall deltakere), vil Netfit AS bruke noe av dette gruppetreningsopplegget som reklame på sin Instagram-konto netfit.no?

Det er tre måneders bindingstid.

Hvordan appen fungerer, hvordan programmet og opplegget fungerer - se det bryter norsk lov, for det får man ikke vite før man har meldt seg på opplegget: https://netfit.no/coaching-caroline/

image.png.4dc8fe46d89d8f6df38260c35a395686.png

De skriver at siden programmet har fokus på at deltakerne skal ha resultat av treningen, så tester "vi" kondisjon og styrke med jevne mellomrom, og det er for at de skal se om "vi" oppnår fremgang og målene "vi" har satt oss.

Det tilbys to økter i uken med styrke, og to med kondisjonstrening (+ tre bonusøkter, en kondis, en styrke og en yoga). Det sies at for å nå resultatene er det nok å gjøre de 2+2 grunntreningene hver uke. Det er ganske merkelig, siden CBE/LKE har gått ut og sagt at det å trene 3-4 ganger i uken er for lite... Men man kan vel ikke forvente konsekvens fra "trenerne" i Netfit...

Og igjen trekker de frem "motiverende fellesskap" hvor "vi" jobber mot et felles mål og "vi" er positive og motiverer hverandre uavhengig av nivå.

Og CBE sier hun med "deg" hele veien, om det er noe noe du lurer på underveis... Hun uten utdannelse innen kondisjon, styrketrening, helse, fysiologi, trening (bortsett fra et sniff av et yogakurs).

Programmet Sterk og Atletisk, det skal visst passe til alle som ønsker å kombinere stryke og kondisjonstrening, uansett nivå og tilgjengelig utstyr. Uansett tilgjengelig utstyr, står det en plass. Men så viser det seg at man må visst ha strikker, det er visst "minimumskrav"... og de anbefaler også sykling og roing i tillegg til gåing/løping, så helt uten utstyr er visst ikke dette likevel.

Og den som har satt sammen programmet, det er Lars-Kristian Eriksen, som også visstnok er faglig ansvarlig for programmet.

Og til slutt er det spørsmål om CBEs "faglige bakgrunn" - hvor hun kort skriver "jeg er sertifisert yogainstruktør".

Phu... de fikk i hvert fall liten y i den tittelen hennes, for mer fortjener heller ikke et 3 mnd nettkurs i yoga med tre helgesamlinger...

Og bildene som informasjonen ledsages med, det er umerket reklame for ICIW treningstøy: https://netfit.no/coaching-caroline/

image.thumb.png.40cd3ef93bbbc1271341d4842a0f26d0.png

Melde meg på? Neh... never in a million years, Caroline!

Og dette skal de ha kr 599,- kr pr måned for 😲 :hoho:

Ryddet i bildelinker!

Vanvittig om noen melder seg på dette 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stargaze skrev (1 time siden):

De er desperate nå.

IMG_1648.jpeg

Med bilde av en filtrert og photoshoppet, striglet og nysminket CBE med fokus på silikonpuppene. 
Som i tillegg strever så fælt med en liten fjelltur at hun er ødelagt dagen etterpå.  Og alltid må presse seg gjennom hver blytunge økt. 

Hvem i alle dager skal dette appellere til?

• Liker 35
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (1 time siden):

De er desperate nå.

IMG_1648.jpeg

Jeg stiller meg i rekken av de som spør HVORFOR skal man velge et online-program med en "posør" til 599,- ? Det eneste de har klart å vise på onlinecoach- fronten er masse bilder av en bokstavelig talt navlebeskuende frontfigur - i tillegg til mørke, dystre bilder av en kjellercoach som virker veldig hemmelig og tullete alt sammen. 

De klarer ikke å formidle at de har noe ønske om å "se andre" (som man nødvendigvis må ha interesse av for å trene andre) - de ønsker at alle skal se på DE. De ønsker seg penger og å bli beundret. 

Nå som de har fått et management som også syr usynlige klær til keiseren, så er jo dette dømt til å gå ennå raskere nedover. 

• Liker 24
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet at hun blokkerer og begrenser over en lav sko, neimen om de som ikke kommer med ros skal få lov til å kommentere. Jeg hadde nesten vært mer bekymra over de som er hardbarka fans, som en som kommenterer alle innleggene hennes med "så fin bilde av deg", hvor hun takker og svarer med hjerter. Sikkert bare meg, men jeg synes sånn er creepy. (Så sant man ikke kjenner vedkommende så klart) 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (1 minutt siden):

Alle vet at hun blokkerer og begrenser over en lav sko, neimen om de som ikke kommer med ros skal få lov til å kommentere. Jeg hadde nesten vært mer bekymra over de som er hardbarka fans, som en som kommenterer alle innleggene hennes med "så fin bilde av deg", hvor hun takker og svarer med hjerter. Sikkert bare meg, men jeg synes sånn er creepy. (Så sant man ikke kjenner vedkommende så klart) 

Helt enig! 

Og tanken slår meg stadig hvor fjernt influenserlivet må være. 

For å sammenligne med et lite eksempel fra min helt ordinære hverdag. I dag har jeg gjort noe litt annerledes med håret til en forandring. En håndfull kollegaer har kommentert dette, gitt komplimenter etc. Jeg takker høflig, men synes det samtidig er smått kleint. Var jo bare ment som litt forandring for egen del, ikke for å sanke komplimenter. Og nei, det kommer GARANTERT ikke noe bilde av dagens sveis på sosiale medier. Der har jeg kun profilbilde (mange år gammelt), ellers intetsigende bilder fra reiser, hobbier, nærområdet osv. 

Så har man en influensers hverdag, hvor det poseres og legges ut ørten bilder og videosnutter daglig. Hvor villt fremmede mennesker sender flamme-emojis, hjerter, "Vakre du", "Heldige LKE" og gudvethva. Og det takkes og bukkes, gjerne med "Tusen takk, fine du!" :dåne:

Nei, jeg har ikke sagt "fine du" eller noe lignende til en eneste kollega i dag. Og jeg hadde fått smått fnatt om fremmede hadde stoppet meg på gata for å kommentere utseende, frisyre eller kropp. Men dette er det influensere som lever av? Tomprat, poseringer og hår "on fleek" som faktisk vokser, og komplimenter fra fremmede. :murvegg:

Stopp verden - jeg vil av! 

• Liker 31
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt skremt jeg, over hvor langt narsissismen går. Å selge hårspenner, vesker og sko uten å være designer er bare pinlig. Å seg inn som PT med null kompetanse og erfaring går ut over andre. Og erfaring, Caroline, er ikke å ha løpt på mølla og tatt bilde av det i noen år. Erfaring er å faktisk ha trent folk, møtt dem, veiledet. Og lært av dette, helst i flere år.

• Liker 23
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitulina skrev (4 timer siden):

Noe over 100 nedlastinger, det er fiasko, vil tro at en ekstremt liten andel kjøper tjenester hos dem, ingenting man kan leve av. 

De tror at CBE som frontfigur selger, helt virkelighetsfjernt og så lenge de satser på det vil det aldri slå an heller. 

Og kanskje er det flere, som meg, som lastet ned appen kun for å se hvordan den var. Har ikke brukt, kommer aldri til å bruke eller betale for innholdet. 

• Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange her tror som meg at denne hederlige omtalen av appen er skrevet av søsteren til CBE? Og ja, skremmende at jeg også vet såpass mye om henne at jeg tenkte i de baner med en gang jeg så «kokosnette» 🫣

IMG_6874.thumb.jpeg.e300d55e16e347c70bf4ac39b7bc39ff.jpeg

• Liker 32
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Xstrella skrev (4 timer siden):

Hva sier de som er PT på ekte? De som går på skole. De som leser og består eksamen.

Adrian Paul og Lisbeth Torheim er vel PT'er "på ekte". Lars Kristian Eriksen har riktignok pt-utdanningen, men bortsett fra kona har han aldri vist til noen som helst erfaring med å trene andre enn seg selv.

Så er det de tre som er blitt tilknyttet Netfit AS i det siste. Unnlater å nevne navnene deres da jeg fremdeles håper at dette er personer som innser at det å være tilknyttet en så ekstremt useriøs aktør som Netfit AS har vist seg å være, det vil ødelegge for dere eget rykte. Men faktum er at disse tre også har pt-utdannelse, iflg. info om dem på netfit.no. For meg er det HELT uforståelig at noen som ønsker å leve av å jobbe som personlig trener ønsker å bli assosiert med Netfit, og enda verre at de synes det er helt greit å la CBE være frontfigur som skal representere dem - når CBE ikke har annen relevant utdanning og kompetanse enn et tre måneders nettkurs i yoga, med 3-4 helgesamlinger. CBE har faktisk INGEN relevant utdanning og kompetanse til å skulle trene andre i kondisjon og styrketrening.  Og hun har knapt kompetanse og enda mindre erfaring med å trene andre innen yoga.

Dessverre viser disse tre sist ankomne at de enten er sjarmert i senk av eierne og lovet gull og grønne skoger - eller at de er like kyniske og har like lite faglig integritet som de tre eierne, CBE, LKE og AP, viser gjennom Netfit. Jeg er neimen ikke sikker på om det er det ene eller andre. Inntrykket mitt er uansett svært negativt til "fagpersoner" som er så ukritisk til hvem de samarbeider med. Og at de tre ikke forstår at det trolig blir de selv som betaler for at de andre skal slippe å jobbe. Kan ikke forstå at det er verdt å risikere å ødelegge eget rykte som fagperson for det...

Seriøse og virkelig dyktige pt'er ville ikke blitt satt i sammenheng med Netfits opplegg og eierne av bedriften.

De som tar sitt fag på alvor tar også ansvaret de har for andres helse på alvor, og det gjør ikke Netfit, om man skal vurdere deres egen informasjon og hva eierne har presentert på ulike sosiale mediekanaler siste årene.

• Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (3 minutter siden):

Ikke reklame, nei. 

IMG_4763.png

Umerket reklame, umerket for retusjert person.

Det blir ikke mindre reklame bare fordi de lar være å merke reklamene... de gjør det virkelig pinlig for seg selv...

• Liker 32
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Minthia skrev (1 time siden):

Jeg er litt skremt jeg, over hvor langt narsissismen går. Å selge hårspenner, vesker og sko uten å være designer er bare pinlig. Å seg inn som PT med null kompetanse og erfaring går ut over andre. Og erfaring, Caroline, er ikke å ha løpt på mølla og tatt bilde av det i noen år. Erfaring er å faktisk ha trent folk, møtt dem, veiledet. Og lært av dette, helst i flere år.

Og dette har hun jo dratt frem i det siste for å vise frem

Veska si, hårspennene barna fikk nå...

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 1. oktober i år har Forbrukertilsynet fått mulighet til sterkere sanksjoner, også økonomiske, mot bedrifter som bryter regelverket, herunder manglende merking av reklame.

https://www.kvale.no/artikler/strengere-krav-for-naeringsdrivende-i-mote-med-forbruker-fra-1-oktober/

Det kan gis overtredelsesgebyrer på inntil 4 % av årsomsetning. For eierne av Treasures AS så vil vel det si noe slikt som

kr 76 000 for slike lovbrudd.

Dette kan bli dyrt for både Treasures AS og Netfit AS og deres samarbeidspartnere.

Treasures AS har via carolinebergeriksen begått flere/mange brudd på lovverket hver dag siden 1. oktober. 76 000 x minst fem...

For Vestlia Resort, Geilo kan disse fem dagene bli veldig dyre - så dyre at jeg tviler på at Vestlias eier og styreleder, Pål Georg Gundersen, vil sette pris på...

(Det kan bli dyrt for både Netfit AS, Zara, Twentyfour også...).

https://www.forbrukertilsynet.no/nye-reglar-styrkar-forbrukarvernet

Dette må være Treasures AS og Netfit AS svanesang (takk @Andrea59 ), jeg kan ikke forstå annet. Lurer på hvilken plan B de har?

Endret av Frisk Frosk
Linker, rettelse fra l til n ;)
  • Liker 15
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (5 timer siden):

Totalbom på så mange måter, jeg må si jeg faktisk syns de virker litt dumme, Netfit virker som et luftslott mer enn noe annet, et genuint og gjennomarbeida prosjekt er det i hvert fall ikke, lukter ønske om å tjene lette penger lang vei.

Mon tro de er misunnelige på oppmerksomheten K. Gjelsvik har fått rundt sitt "feilpostede" kurs....? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (10 timer siden):

De er nok desperate etter penger og driter tydeligvis i at noen kan misbruke barna. Ikke ovverrasket.

De virker kyniske og egoistiske begge to, særlig lke. Gidder ikke jobbe selv, så da må man bruke barna..

Men, what goes around comes around. Barna er snart så store at de skjønner at de har vært et middel for at foreldrene skal slippe å gå ut i et normalt arbeidsliv.

Noen spurte han i et innlegg Line Victoria hadde på instagram, som hun måtte slette, et med en avskåret is på for å parodere fotballdama. Da svarte LK at han ikke brydde seg. Så ble innlegget sletta like etter.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...