Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Frisk Frosk skrev (10 timer siden):

Ja, ser slik ut... Hardt å være fulltidsarbeidende kvinne... 😂

Ja hun havner stadig i den berømte tidsklemma visstnok...🙄

Og apropos tidsklemma og influencere. Her en artikkel om 4-barnsmor og influencer Maria Jørstad som etter flere år som influencer startet i vanlig jobb utenfor husets 4 vegger:

https://www.vg.no/forbruker/helse/i/dw9Aew/firebarnsmor-maria-livet-gaar-ikke-opp

Sitat: 

" Jeg har vært veldig privilegert som har kunnet ha en så fleksibel hverdag som influencer, men jeg har savnet kollegaer og det å være en del av et jobbmiljø. Etter tre uker i full jobb klarer jeg å sette meg inn i den altoppslukende tidsklemma som jeg har hørt så mye om tidligere, sier hun."

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Batteri skrev (2 minutter siden):

Ingen reklame-merking. På hvilken måte er dette IKKE reklame?

IMG_0390.jpeg

Fra Seinfeld: Jimmy sine treningssko.

IMG_8496.jpeg

IMG_8497.jpeg

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har fottsatt en del å hente på løpeteknikken. Armsveiven er mindre på asfalt enn i terreng. Men hun løper veldig opp og ned, i stedet for å få kroppen til å flyte fremover. Rart at «ekspertene» i netfit deler det egentlig… Skal de selge bør det være kvalitet

Endret av Stargaze
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteri skrev (4 timer siden):

IMG_0390.jpeg

Tvilsomt at hun har fått dem sponset, tenker jeg. De skoene der selger seg selv, trenger ikke influensere til sånt. Tror heller hun prøver å briefe med at hun har «semi-proff-sko» for å være ærlig.

• Liker 28
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minthia skrev (6 timer siden):

Det er tydelig det er en ny giv i leiren.

Hun jobber med stemmen på de nye videoene - fra skarp heliumstemme til dypere, litt hes med luft. Kan hende hun har vært hos logoped og fått hjelp. Men ja, videoene er en Skavland-kopi. Det er hun jo god på. Å kopiere andre mener jeg.

Tror grimasene og artig-vinklingen er et svar på prektigstempelet. Bedre at hun skjærer grimaser enn at hun viser rumpa, det skal hun ha.

Klikk- og likesantallet skal opp, så det er barn i alle kanaler - det er intet mindre enn forkastelig. Her burde Kontent ha en tydelig politikk; Ingen barn i stallen vår.

Men sunnhet - det er det lite av. Hva er det som er god helse ved å stå opp etter for lite søvn, og gå ned i en kjeller for å se overfladiske ungdomsserier mens hun løper på mølle? Hva er sunt med det snacksfokuset i matlagingen - det er langt bedre for helsa å spise mat som ikke er most, og som ikke er ultraprosessert. Pro-ana har tatt av, som så mange andre har nevnt her.

Så, hvor mye nytt er det egentlig? Håret og løping i kjelleren er fortsatt hovedcontent. Selv om hun jobber med stemmen blir hun avslørt av filtre, posering, fillers, botox, operasjoner og den evige kopieringen av andre - det er så lite naturlig med den dama at hun ville smeltet på en varm stein på en soldag.

Jeg har tenkt litt på måten hun er begynt å henvende seg til folk og vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg..  Måten hun bruker stemmen sin på og hele fremtoningen ser veldig påtatt ut. Det minner meg om denne parodien,  https://m.youtube.com/watch?v=FLufOVdmWds

Skulle nesten trodd kanalen var en parodi på CBE og andre influencere. Jeg skjønner ikke at hun vil fremstille seg så overfladisk og påtatt.

Endret av Høstsemester
  • Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Høstsemester said:

Jeg har tenkt litt på måten hun er begynt å henvende seg til folk og vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg..  Måten hun bruker stemmen sin på og hele fremtoningen ser veldig påtatt ut. Det minner meg om denne parodien,  https://m.youtube.com/watch?v=FLufOVdmWds

Skulle nesten trodd kanalen var en parodi på CBE og andre influencere. Jeg skjønner ikke at hun vil fremstille seg så overfladisk og påtatt.

Fra kommentarfeltet på post lagt ut for et par dager siden:

image.png.217676bd822ed4cf85ac40228b0b320f.png

image.png.6d3a4f044490a1e314056b7d858cd156.png

Da er hun i hvert fall klar over det. 😏

Kilde: Skjermdump fra Instanavigation.com CBE

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CityCityBangBang skrev (2 minutter siden):

Fra kommentarfeltet på post lagt ut for et par dager siden:

image.png.217676bd822ed4cf85ac40228b0b320f.png

image.png.6d3a4f044490a1e314056b7d858cd156.png

Da er hun i hvert fall klar over det. 😏

Kilde: Skjermdump fra Instanavigation.com CBE

😬

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

texas1990 skrev (9 timer siden):

CBE er jo i en alvorlig tidsklemme i følge henne selv. 

Her har vi en som FAKTISK har lov å snakke om tidsklemme i hverdagen: 

https://www.nrk.no/innlandet/lege-ida-marie-ringerud-_42_-fra-gjovik-star-i-spissen-for-legenes-oppror-_legermaleve-1.16500005

"Som turnuslege opplevde Ida Marie Ringerud å sovne stående på vakt. I hånda holdt hun fortsatt en pose som langsomt fylte seg med væske fra en pasient.

Ringerud forteller at da dette skjedde hadde hun vært hjemme med små barn mellom to 18 timers vakter, og hadde ikke sovet på 56 timer."

I følge LKE burde sikkert denne legen ha også ha tid til å trene hver dag. "You have time!" som han fint skrev for noen uker siden på insta ang folk som sier de er for travle for å trene.  

Meget GODT poengtert!!!! CBE og mannen burde skamme seg når de leser problematikk ala dette (men de leser nok ikke slikt). 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høstsemester skrev (2 timer siden):

Hun er så overflatisk og påtatt, det er ikke bare en framstilling. Når har hun noen gang presentert noe med noe som helst dybde eller naturlighet? 

Hvordan denne bedriften skal overleve og fø en familie på fire er for meg helt uforståelig. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Hvordan denne bedriften skal overleve og fø en familie på fire er for meg helt uforståelig. 

Enn så lenge så overlever de nok på oppsparte midler, men med tanke på hvor lite de har av sponsorer og reklamesamarbeid så vil det nok ikke være levelig for alltid, med mindre de har mye inntekter av umerkede innlegg, noe jeg betviler, selv om de er særs dårlig på det med merking 😛

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (4 minutter siden):

Enn så lenge så overlever de nok på oppsparte midler, men med tanke på hvor lite de har av sponsorer og reklamesamarbeid så vil det nok ikke være levelig for alltid, med mindre de har mye inntekter av umerkede innlegg, noe jeg betviler, selv om de er særs dårlig på det med merking 😛

Umerkede innlegg kan bli dyrt fra midnatt av 😉

Forbrukertilsynets primære arbeidsmetode er veiledning, men tilsynet utfører også tilsynsaksjoner for å orientere om reglene og sørge for innrettelse for fremtiden. I enkelte tilfeller kan imidlertid brudd på regelverket koste folk dyrt.

– Fra 1. oktober får Forbrukertilsynet hjemmel til å fatte vedtak om overtredelsesgebyr for brudd på forbudet mot skjult reklame. Det betyr at skjult reklame hos annonsører og influensere kan få større økonomiske konsekvenser enn tidligere, forklarer kommunikasjonsenheten til Nettavisen.

• Liker 28
  • Hjerte 5
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Della skrev (8 minutter siden):

Umerkede innlegg kan bli dyrt fra midnatt av 😉

Forbrukertilsynets primære arbeidsmetode er veiledning, men tilsynet utfører også tilsynsaksjoner for å orientere om reglene og sørge for innrettelse for fremtiden. I enkelte tilfeller kan imidlertid brudd på regelverket koste folk dyrt.

– Fra 1. oktober får Forbrukertilsynet hjemmel til å fatte vedtak om overtredelsesgebyr for brudd på forbudet mot skjult reklame. Det betyr at skjult reklame hos annonsører og influensere kan få større økonomiske konsekvenser enn tidligere, forklarer kommunikasjonsenheten til Nettavisen.

Man kan jo lure på hva Forbrukertilsynet egentlig driver med. Dette er nok bare tomme trusler men det er jo lov å håpe at de snart slår ned på manglende merking av reklame og manglende merking av retusjert person i reklame. Denne dama filtrerer alle bilder av seg selv. 
Det er veldig enkelt å følge loven ved å bare skrive «reklame « . Har hun vanskelig for å forstå det, eller? 

Endret av Surikatt
  • Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To hoder, samme tanke, @Della ;)

"Fra 1. oktober får Forbrukertilsynet hjemmel til å fatte vedtak om overtredelsesgebyr for brudd på forbudet mot skjult reklame. Det betyr at skjult reklame hos annonsører og influensere kan få større økonomiske konsekvenser enn tidligere, forklarer kommunikasjonsenheten til Nettavisen."

https://www.nettavisen.no/livsstil/emilie-nereng-om-reklamedebatten-en-veldig-vanskelig-kamp-a-ta/s/5-95-1354142

Dette ser jeg på som veldig bra. Og aktører som Caroline Berg Eriksen, Lars Kristian Eriksen, Treasures AS, Netfit AS og Coached by Eriksen/coach_eriksen bør skjerpe seg maksimalt, for jeg tviler på at de har råd til store bøter fremover.

De har jo mer eller mindre daglig slike lovbrudd.

Man kan jo håpedet tar slutt nå...

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det samtidig legges ned forbud mot å eksponere fra mindreåriges privatliv i kommersielle sosiale medier, please, please?

• Liker 26
  • Hjerte 3
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
~ Ada ~ skrev (10 timer siden):

Kan det samtidig legges ned forbud mot å eksponere fra mindreåriges privatliv i kommersielle sosiale medier, please, please?

Helt enig!

Barn er ikke andres eiendom, heller ikke foreldre selv om vi har rett til å bestemme over de i 18 år. De er unike individer med egne tanker og følelser, og de er ikke kompetente til å forstå sitt eget beste, derfor er vi foreldre pliktig til å alltid handle etter hva som er det beste for barna våre. Men for noen så er penger og oppmerksomhet viktigere enn barnas beste. Vi kan bare tenke oss selv hva vi hadde følt om at hele vår barndom lå ute på nettet for alltid til alles innsyn, og kanskje havnet vi også på det mørke nettet. Dette for at våre omsorgspersoner var mer opptatt av penger enn vår rett til privatliv. 

En artikkel fra januar i år, Heia Frankrike, Norge med flere burde følge etter:

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/Moj3OJ/til-influenserbarnas-beste

Endret av K_mb
  • Liker 19
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man faktisk på ramme alvor mener at det er nok at man er seg selv, er man så høy på seg selv at man nok lever i troen at dette tomme innholdet skal vare inn i evigheten. 

Det hun leverer i sine kanaler er ganske underholdende, på en latterlig og negativ måte. Hun virker såre fornøyd, så det virker ikke å være så mye substans under det fantastiske håret. Hun makter jo ikke å være annet enn stiv, kunstig og usikker. For ikke å snakke om disse forvridde stillingene og filtrene. Og alt på en bedriftskonto hvor HUN er både bedriften og produktet. 

• Liker 25
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (1 time siden):

Helt enig!

Barn er ikke andres eiendom, heller ikke foreldre selv om vi har rett til å bestemme over de i 18 år. De er unike individer med egne tanker og følelser, og de er ikke kompetente til å forstå sitt eget beste, derfor er vi foreldre pliktig til å alltid handle etter hva som er det beste for barna våre. Men for noen så er penger og oppmerksomhet viktigere enn barnas beste. Vi kan bare tenke oss selv hva vi hadde følt om at hele vår barndom lå ute på nettet for alltid til alles innsyn, og kanskje havnet vi også på det mørke nettet. Dette for at våre omsorgspersoner var mer opptatt av penger enn vår rett til privatliv. 

En artikkel fra januar i år, Heia Frankrike, Norge med flere burde følge etter:

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/Moj3OJ/til-influenserbarnas-beste

Ja, det er en uforståelig manglende respekt for barns autonomi og rett på beskyttelse, og i 2023 kan vi ikke skylde på uvitenhet. Der ekte kjendiser, kjent for sitt produkt (film, musikk, kunst..), gjør alt for å skjerme barna fra de plagsomme paparazziene, skriker influenserne etter narsissistisk oppmerksomhet (meg selv, ikke produktet) og skyr ingen midler for å få den oppmerksomheten. Dvs., de fleste influensere i dag, med en viss kvalitet, dreier bort fra oppmerksomheten rundt seg selv og over til et produkt/budskap de vil formidle, der mindreårige skånes fra den narsissistiske forlengelsen av foreldrene. Barndommen får du aldri igjen, allikevel varer den livet ut og over generasjoner. Vis respekt for liv.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteri skrev (På 30.9.2023 den 11.59):

IMG_0390.jpeg

Jeg tror helt ærlig at hun ikke får så lukrative sponsorer lenger. Dem (her og fru) er ikke sponset av Hoka eller salomon selv om de rekklamerer gratis heller. Det der er enten spons-fisking, skal gi intrykk av fancy spons eller bare skryt av å eie dyre sko. 

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...