MacBeth Skrevet 2. september 2023 #87901 Del Skrevet 2. september 2023 AnnaCotta skrev (1 time siden): En spennende ide. Caroline på sitt beste var en morsom og underholdende blogger som prøvde ut et nytt medium, før det forfalt i bildemanipulering, juks og eksponering av barn. Har alltid ment at hun skriver godt. Da blogging var nytt, utmerket hun seg med godt språk der de andre rosabloggerne skrev umodent og fjollete. Håper hun kan finne tilbake til det som var bra og legge av seg uvanene når hun nå kanskje får mer proff innput. Mulig jeg er naiv nå. Jeg er helt enig med deg! Men jeg tar meg selv i å lure på om jeg hadde en annen standard for 10 år siden selv, ifht hva jeg har nå. Det som ødelegger for CBE er akkurat det du nevner over her, hun gjør seg bedre å skrift... 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 2. september 2023 #87902 Del Skrevet 2. september 2023 1 hour ago, MacBeth said: Jeg er helt enig med deg! Men jeg tar meg selv i å lure på om jeg hadde en annen standard for 10 år siden selv, ifht hva jeg har nå. Det som ødelegger for CBE er akkurat det du nevner over her, hun gjør seg bedre å skrift... Tenker det også hadde litt å gjøre med forventningene og hvem man sammenlignet med... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
h/k Skrevet 2. september 2023 #87903 Del Skrevet 2. september 2023 Veldig spesielt at hun er borte i flere uker og har null ferdige innlegg mannen kan legge ut... 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 2. september 2023 #87904 Del Skrevet 2. september 2023 AnnaCotta skrev (3 timer siden): En spennende ide. Caroline på sitt beste var en morsom og underholdende blogger som prøvde ut et nytt medium, før det forfalt i bildemanipulering, juks og eksponering av barn. Har alltid ment at hun skriver godt. Da blogging var nytt, utmerket hun seg med godt språk der de andre rosabloggerne skrev umodent og fjollete. Håper hun kan finne tilbake til det som var bra og legge av seg uvanene når hun nå kanskje får mer proff innput. Mulig jeg er naiv nå. Jeg var en fan jeg også. Selv om jeg reagerte mer og mer etterhvert på krasse svar fra henne i kommentarfeltet. 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 2. september 2023 #87905 Del Skrevet 2. september 2023 MacBeth skrev (2 timer siden): Jeg er helt enig med deg! Men jeg tar meg selv i å lure på om jeg hadde en annen standard for 10 år siden selv, ifht hva jeg har nå. Det som ødelegger for CBE er akkurat det du nevner over her, hun gjør seg bedre å skrift... Helt klart andre forventninger/standard for 10-15 år siden. Problemet er jo at CBE har stagnert… ingen utvikling å spore der. Hun/firmaet vil nok ha godt av å samarbeide og (forhåpentlig) motta input fra andre 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 2. september 2023 #87906 Del Skrevet 2. september 2023 Hva er siste nytt, har frua forsvunnet? Det er for mange sider å lese for å finne ut av 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torden Skrevet 2. september 2023 #87907 Del Skrevet 2. september 2023 AnnaCotta skrev (13 timer siden): Tipper nedetiden har med dette samarbeidet å gjøre; at de skal nullstille, kick-starte med nye kampanjer og holde følgerne som ikke er boter i spenning. Får håpe hun skifter utseende da.. til NORMALEN! Verdens dårligste forbilder for barna sine bruker filter på sosiale medier. 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korsihalsen Skrevet 2. september 2023 #87908 Del Skrevet 2. september 2023 Håper ikke abstinensene hennes blir for store, tenk så lenge uten likes og fersken emojis. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 2. september 2023 #87909 Del Skrevet 2. september 2023 Nutz skrev (52 minutter siden): Hva er siste nytt, har frua forsvunnet? Det er lov å håpe, men dukker nok opp igjen ihjelredigert og fortsatt eksponering av barn, null merking av reklame og pro-ana 😛 Torden skrev (28 minutter siden): Får håpe hun skifter utseende da.. til NORMALEN! Verdens dårligste forbilder for barna sine bruker filter på sosiale medier. Som om hun vil endre på det narrativet hun har hengt seg opp i, men er lov å ha trua 😛 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 2. september 2023 #87910 Del Skrevet 2. september 2023 Da Liva Ingebrigtsen var på Kompani Lauritzen styrte mannen kontoen hennes. Det er veldig spesielt å bare logge helt av, på alle kanaler. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hanne357 Skrevet 2. september 2023 Populært innlegg #87911 Del Skrevet 2. september 2023 Hadde jeg jobbet i Kontent, ville jeg gjort fem ting med CBE’s instakonto. 1. Profesjonalisert bildene: bort med barn og bar mage og unaturlige poseringer for å fremstå slankest mulig. 2. Laget innhold med… innhold: reels med riktige treningsøvelser, matoppskrifter og treningsglede. Tenk å se ansiktet til Caroline idet hun kommer opp en bakke istedet for å se bakenden inn i skogen. 3. Endret tonen i kommentarene fra nedlatende og bedrevitende og alle er ute etter å ta meg, til imøtekommende og inviterende. Takket for kritikk, imøtekommet den som var riktig og hvertfall ikke blokkert hver tredje bruker. tatt passordet fra mannen hennes. 4. Merket reklame riktig! 5. Skaffet samarbeidspartnere som ikke er chiquelle og forbruksræl som om ikke verden var truet av klimakatastrofe. Spennede å se om de klarer å endre denne briljante profilen og hva responsen fra de trofaste følgerne blir! 48 2 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmaisabitch Skrevet 2. september 2023 #87912 Del Skrevet 2. september 2023 Hanne357 skrev (5 minutter siden): Hadde jeg jobbet i Kontent, ville jeg gjort fem ting med CBE’s instakonto. 1. Profesjonalisert bildene: bort med barn og bar mage og unaturlige poseringer for å fremstå slankest mulig. 2. Laget innhold med… innhold: reels med riktige treningsøvelser, matoppskrifter og treningsglede. Tenk å se ansiktet til Caroline idet hun kommer opp en bakke istedet for å se bakenden inn i skogen. 3. Endret tonen i kommentarene fra nedlatende og bedrevitende og alle er ute etter å ta meg, til imøtekommende og inviterende. Takket for kritikk, imøtekommet den som var riktig og hvertfall ikke blokkert hver tredje bruker. tatt passordet fra mannen hennes. 4. Merket reklame riktig! 5. Skaffet samarbeidspartnere som ikke er chiquelle og forbruksræl som om ikke verden var truet av klimakatastrofe. Spennede å se om de klarer å endre denne briljante profilen og hva responsen fra de trofaste følgerne blir! Det hadde vært oppskriften på å overleve i bransjen 😊 Og få vekk de mørke bildene Lassemann har produsert nok av nå. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 2. september 2023 #87913 Del Skrevet 2. september 2023 Hallepalle2 skrev (51 minutter siden): Da Liva Ingebrigtsen var på Kompani Lauritzen styrte mannen kontoen hennes. Det er veldig spesielt å bare logge helt av, på alle kanaler. Det var faktisk ganske morsomt og forfriskende. Tviler på at «pinne oppi ræva»-mannen til CBE hadde klart det samme. 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 2. september 2023 #87914 Del Skrevet 2. september 2023 Hadde hun/bedriftene hennes briljert i alt, slik Kontent sier - da hadde hun rett og slett ikke hatt bruk for Kontent... Men med røde tall innså hun/de vel at de måtte gjøre noe. Så fikk de noen på laget som er villige til å lyve om henne/dem, slik som nå gjøres. Det er åpenbart at det er mange år siden CBE og co ev. briljerte i noe som helst. 25 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korpsnerden Skrevet 2. september 2023 #87915 Del Skrevet 2. september 2023 h/k skrev (3 timer siden): Veldig spesielt at hun er borte i flere uker og har null ferdige innlegg mannen kan legge ut... Det gir antagelig mer oppmerksomhet enn det de sedvanlige trening/is/utslitt/kaffe-selfiene gir til vanlig... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniBaguette Skrevet 2. september 2023 #87916 Del Skrevet 2. september 2023 Hanne357 skrev (1 time siden): Hadde jeg jobbet i Kontent, ville jeg gjort fem ting med CBE’s instakonto. 1. Profesjonalisert bildene: bort med barn og bar mage og unaturlige poseringer for å fremstå slankest mulig. 2. Laget innhold med… innhold: reels med riktige treningsøvelser, matoppskrifter og treningsglede. Tenk å se ansiktet til Caroline idet hun kommer opp en bakke istedet for å se bakenden inn i skogen. 3. Endret tonen i kommentarene fra nedlatende og bedrevitende og alle er ute etter å ta meg, til imøtekommende og inviterende. Takket for kritikk, imøtekommet den som var riktig og hvertfall ikke blokkert hver tredje bruker. tatt passordet fra mannen hennes. 4. Merket reklame riktig! 5. Skaffet samarbeidspartnere som ikke er chiquelle og forbruksræl som om ikke verden var truet av klimakatastrofe. Spennede å se om de klarer å endre denne briljante profilen og hva responsen fra de trofaste følgerne blir! Det desidert enkleste er å bare bytte ut influenceren, tenker jeg. 🫣 Dét hadde jeg gjort, om jeg jobbet i Kontent. (Men om de ikke velger en såpass drastisk endring så er "oppskriften" som beskrives her god.) 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minthia Skrevet 3. september 2023 #87917 Del Skrevet 3. september 2023 Kontents Head of Management, Tone Christensen har jobbet med Caroline tidligere i Egmont (Side2/Nettavisen) "Christensen kommer altså fra Egmont People og har tidligere jobbet ti år i Side2. Der har hun blant annet har samarbeidet landets største profiler som Ida Wulff, Sophie Elise, Pappahjerte og Caroline Berg Eriksen." https://kampanje.com/jobb/2018/09/bonnier-snapper-salgstopp-fra-egmont/ CBE var Side2-blogger fra 2010 . Før det jobbet hun en liten periode som tilkallingsvikar som journalist hos nettopp Side2. Så de har hatt nær kontakt siden starten av CBE´s karriere. Etter Side2 gikk hun til Aller-eide Adlink. I 2016 gikk hun videre til United Influencers, før hun tok med seg Susan Hobbelin videre fra UI og jobbet med henne fram til nå. Hun går altså tilbake til utgangspunktet med å ta opp samarbeidet med Tone Christensen igjen. Ikke at den tiden heller var fri for kontroverser, men det var den tiden bloggen vokste seg til Norges største. Når det kommer til Kontent var de det eneste influencermanagmentent som deltok i influencerdokumentaren som gikk på NRK for en stund siden. I den forbindelse skrev de et innlegg om hvordan de ser på seg selv som et firma med integritet og som er bevisste sitt ansvar: "Forbilder? Det er nettopp dette det handler om. Gode verdier. Gode forbilder. Ansvarlighet overfor egen merkevare og andres. Alle de vi representerer i vårt management har skapt sitt virke gjennom de personene de er, og ikke valgt en snarvei til suksess ved å delta på et reality-program for å «kickstarte» sin karriere." "I vårt management sier vi nei til merkevarer som ikke passer de menneskene vi representerer, og dette handler utelukkende om ansvarlighet. Vi takker også nei til influencere som ønsker å være en del av vårt management, om vi mener at de ikke har de verdiene vi mener at et forbilde må ha, som er avgjørende for at vi kan representere de på en god måte. " https://kampanje.com/markedsforing/2020/09/kontent---uheldig-for-bransjen-som-helhet/ Særlig det siste der vil det være interessant å følge med på. Klarer Kontent å rebrande CBE opp fra den mørke, angstfylte, retusjerte og ihjelposerte pro ana-grøfta hun har kjørt seg ned i? Få henne til å bli venner med følgerne sine igjen? Snu trening til noe positivt og inspirerende? Lage oppskrifter uten proteinpulver og pasta? De skriver at de ikke bruker reality for å (re)kickstarte karrierer. Kanskje CBE rett og slett er på smilekurs disse dagene? Kontent har med et par unntak veldig unge influencere med store følgerskarer på TikTok. Stilen er langt mer elegant, med lyse, innbydende bilder. Ingen tvil om at det er CBE som har mest å tjene på å komme inn i varmen der. Det store spørsmålet er om hun klarer å tilpasse seg og ta i mot råd fra andre. Det har ikke vært hennes styrke så langt. 33 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 3. september 2023 #87918 Del Skrevet 3. september 2023 (endret) Minthia skrev (2 timer siden): Kontents Head of Management, Tone Christensen har jobbet med Caroline tidligere i Egmont (Side2/Nettavisen) "Christensen kommer altså fra Egmont People og har tidligere jobbet ti år i Side2. Der har hun blant annet har samarbeidet landets største profiler som Ida Wulff, Sophie Elise, Pappahjerte og Caroline Berg Eriksen." https://kampanje.com/jobb/2018/09/bonnier-snapper-salgstopp-fra-egmont/ CBE var Side2-blogger fra 2010 . Før det jobbet hun en liten periode som tilkallingsvikar som journalist hos nettopp Side2. Så de har hatt nær kontakt siden starten av CBE´s karriere. Etter Side2 gikk hun til Aller-eide Adlink. I 2016 gikk hun videre til United Influencers, før hun tok med seg Susan Hobbelin videre fra UI og jobbet med henne fram til nå. Hun går altså tilbake til utgangspunktet med å ta opp samarbeidet med Tone Christensen igjen. Ikke at den tiden heller var fri for kontroverser, men det var den tiden bloggen vokste seg til Norges største. Når det kommer til Kontent var de det eneste influencermanagmentent som deltok i influencerdokumentaren som gikk på NRK for en stund siden. I den forbindelse skrev de et innlegg om hvordan de ser på seg selv som et firma med integritet og som er bevisste sitt ansvar: "Forbilder? Det er nettopp dette det handler om. Gode verdier. Gode forbilder. Ansvarlighet overfor egen merkevare og andres. Alle de vi representerer i vårt management har skapt sitt virke gjennom de personene de er, og ikke valgt en snarvei til suksess ved å delta på et reality-program for å «kickstarte» sin karriere." "I vårt management sier vi nei til merkevarer som ikke passer de menneskene vi representerer, og dette handler utelukkende om ansvarlighet. Vi takker også nei til influencere som ønsker å være en del av vårt management, om vi mener at de ikke har de verdiene vi mener at et forbilde må ha, som er avgjørende for at vi kan representere de på en god måte. " https://kampanje.com/markedsforing/2020/09/kontent---uheldig-for-bransjen-som-helhet/ Særlig det siste der vil det være interessant å følge med på. Klarer Kontent å rebrande CBE opp fra den mørke, angstfylte, retusjerte og ihjelposerte pro ana-grøfta hun har kjørt seg ned i? Få henne til å bli venner med følgerne sine igjen? Snu trening til noe positivt og inspirerende? Lage oppskrifter uten proteinpulver og pasta? De skriver at de ikke bruker reality for å (re)kickstarte karrierer. Kanskje CBE rett og slett er på smilekurs disse dagene? Kontent har med et par unntak veldig unge influencere med store følgerskarer på TikTok. Stilen er langt mer elegant, med lyse, innbydende bilder. Ingen tvil om at det er CBE som har mest å tjene på å komme inn i varmen der. Det store spørsmålet er om hun klarer å tilpasse seg og ta i mot råd fra andre. Det har ikke vært hennes styrke så langt. Jeg må innrømme at det å se det Kontent skriver om hva som er viktig for dem, det virker like lite troverdig som det CBE og LKE i årevis har presentert. Gode verdier? Gode forbilder? Ansvarlighet for egenn og andres merkevare? Og spesielt dette, som du siterer Minthia: "I vårt management sier vi nei til merkevarer som ikke passer de menneskene vi representerer, og dette handler utelukkende om ansvarlighet. Vi takker også nei til influencere som ønsker å være en del av vårt management, om vi mener at de ikke har de verdiene vi mener at et forbilde må ha, som er avgjørende for at vi kan representere de på en god måte." https://kampanje.com/markedsforing/2020/09/kontent---uheldig-for-bransjen-som-helhet/ Skal man ta Kontent på ordet mener de da altså at CBE/Treasures AS/Netfit AS har verdier de mener forbilder må ha. Barneeksponering og salg av barns privatliv og oppvekst, fronting av ortorektisk forhold til kropp, utseende, mat og trening, thinspo/proana, bildejuks, løgn og hundrevis av brudd må markedsføringsloven årlig... dette er altså de verdiene Kontent mener forbilder må ha... Ikke særlig konsekvent av Kontent, og definitivt ikke tillitsvekkende. Store ord uten innhold, om man ser Kontents egne ord opp mot det CBE og co faktisk har stått for og frontet av (dårlige) verdier i altfor mange år. Legger til: Man kan jo håpe at CBE med sine bedrifter velger å gjøre en fullstendig og total snuoperasjon og fra nå av vil velge å fronte gode verdier og ansvarlighet. Men det er veldig vanskelig å forestille seg at CBE og LKE, som har gjort det til en bevisst forretningsstrategi å jukse, begå lovbrudd, utøve farlig kropps- og utseendepress, og ikke minst all barneeksponering... at de vil snu så totalt om som de må om de skal leve opp til det Kontent påstår å være deres verdier. Ser vi på siste tids publiseringer både fra CBE og LKE så er det liten grunn til å tro på en endring til etisk drift uten juks og lovbrudd. Håper jeg tar feil! Ps - ang. det med juks, så antar jeg at Kontent da heller ikke synes det er overens med gode verdier å ha 30 % falske følgere, eller kjøpe seg følgere... Endret 3. september 2023 av Frisk Frosk 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sursøtsaus Skrevet 3. september 2023 #87919 Del Skrevet 3. september 2023 Jeg synes det er pussig at hun nettopp har lansert Netfit og startet å tilby yogasessions for publikum, forså å plutselig forsvinne uten noen beskjed om når hun kommer tilbake. Rent forretningsmessig burde de jobbet hardere i denne lanseringsperioden av netfit for å tiltrekke folk, og smi mens hjernet er varmt. I stedet velger de fortsatt lukket profil for både appen og hovedpersonen, som også har forduftet uten særlig forklaring. Det er merkelig at de ikke hadde pre-produserte innlegg for tiden hun er borte, eller at mannen som tross alt også er gründer for Netfit tar over styringa i en periode. LK på sin side virker å ha mistet interessen for Netfit til fordel for å leve ut idrettsdrømmen sin på sin egen IG-konto. Kundene kommer ikke av seg selv, med så mange treningsapper som eksisterer og allerede etablerte treningsprofiler og opplegg. Folk kommer heller ikke til å finne Netfit når de ikke har noen markedsføring på SoMe til å hente inn følgere, og de hamrer spikeren i kista ved å stenge kontoen slik at bare "eksklusive" gidder å følge dem. 24 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 3. september 2023 #87920 Del Skrevet 3. september 2023 (endret) Sursøtsaus skrev (31 minutter siden): Jeg synes det er pussig at hun nettopp har lansert Netfit og startet å tilby yogasessions for publikum, forså å plutselig forsvinne uten noen beskjed om når hun kommer tilbake. Rent forretningsmessig burde de jobbet hardere i denne lanseringsperioden av netfit for å tiltrekke folk, og smi mens hjernet er varmt. I stedet velger de fortsatt lukket profil for både appen og hovedpersonen, som også har forduftet uten særlig forklaring. Det er merkelig at de ikke hadde pre-produserte innlegg for tiden hun er borte, eller at mannen som tross alt også er gründer for Netfit tar over styringa i en periode. LK på sin side virker å ha mistet interessen for Netfit til fordel for å leve ut idrettsdrømmen sin på sin egen IG-konto. Kundene kommer ikke av seg selv, med så mange treningsapper som eksisterer og allerede etablerte treningsprofiler og opplegg. Folk kommer heller ikke til å finne Netfit når de ikke har noen markedsføring på SoMe til å hente inn følgere, og de hamrer spikeren i kista ved å stenge kontoen slik at bare "eksklusive" gidder å følge dem. Jeg er enig i at timingen er uheldig. Samtidig så er det jo drøyt dersom CBE er den eneste som skal holde i netfit mens de tre andre eierne tilsynelatende ikke gjør noen ting for å promotere eller synliggjøre. Men det passer jo godt med Adrian Paul sin uttalelse om at alt han starter opp drifter seg selv. CBE og LKE har muligens sagt seg villig til å gjøre mesteparten mot å låne navnet til AP. Kanskje derfor utviklingen tok 7 år, og kanskje derfor det bare ble lansert som en flau liten netfis? Eventuelt så har de allerede fått alle netfit-kundene de noensinne kunne drømme om, og at det er derfor de har droppet alt av promotering, åpenhet og synlighet 🤷♀️ ... Og hva gjelder LKE så må fåglarna veta hva han egentlig driver med. Utad fremstår det som om han lever livet som trofékone, strengt talt uten å fremstå som noe trofé i det hele tatt. Endret 3. september 2023 av Rastebenk 31 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå