Populært innlegg pøbelsara Skrevet 20. august 2023 Populært innlegg #87541 Del Skrevet 20. august 2023 Fakta: en av de ikke- myndige i familien har fått fargejustert smilet sitt i et nylig publisert bilde på IG. God-nok-som-du-er er en fin oppdragelsesfilosofi. 53 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Jobbermedbarn Skrevet 20. august 2023 Populært innlegg #87542 Del Skrevet 20. august 2023 pøbelsara skrev (5 minutter siden): Fakta: en av de ikke- myndige i familien har fått fargejustert smilet sitt i et nylig publisert bilde på IG. God-nok-som-du-er er en fin oppdragelsesfilosofi. Vi lever i et samfunn der det er så utrolig mye press på barna/ungdommen allerede. Også har du altså foreldre som legger dette ekstra presset på deg, dine egne foreldre… Jeg blir uvel! Og sint! 42 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempehard Skrevet 20. august 2023 #87543 Del Skrevet 20. august 2023 ALLE influensere, og jeg gjentar: ALLE influensere er akkurat det samme som modeller i en TV reklame: de skal hjelpe å selge et produkt. Kjøpt og betalt. Det er ikke ulovlig. Beste måten å bli kvitt dem på er å boikotte dem og tvinge barna sine til å ikke følge dem. Det har du lov til om de er under 18 år og bor i ditt hus. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 20. august 2023 #87544 Del Skrevet 20. august 2023 Stargaze skrev (12 timer siden): Forundrer meg at hun er villig til å være med i reality. Null kontroll på filter og redigering. Blir relativt avkledd. Men sikkert fint å komme ut blant folk med mer normale liv, hvor ikke alt dreier seg om trening og kropp. Det kan hende slikt trengs økonomisk nå.. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 20. august 2023 #87545 Del Skrevet 20. august 2023 Kjempehard skrev (3 minutter siden): ALLE influensere, og jeg gjentar: ALLE influensere er akkurat det samme som modeller i en TV reklame: de skal hjelpe å selge et produkt. Kjøpt og betalt. Det er ikke ulovlig. Beste måten å bli kvitt dem på er å boikotte dem og tvinge barna sine til å ikke følge dem. Det har du lov til om de er under 18 år og bor i ditt hus. Ja, dette vet vel alle? Derfor skal influenserne også følge de reglene som gjelder for markedsføring/kommersielt innhold. 16 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 20. august 2023 #87546 Del Skrevet 20. august 2023 Det er jo også forskjell på tv reklamen og reklame fra en influenser. Du aner ingenting om den modellen på tv, en influenser selger seg inn som en venn/venninne som har en helt annen effekt, spesielt på unge mennesker. Kjenner jeg er urolig for utviklingen i det siste mtp fokuset på kropp. Her har influensere et helt spesielt ansvar siden mange unge ser på de som venninna si. Jeg slet med SF i mange år og kjenner det trigger selv om jeg vet alt jeg vet som en godt voksen dame. 27 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 20. august 2023 #87547 Del Skrevet 20. august 2023 (endret) Kjempehard skrev (2 timer siden): ALLE influensere, og jeg gjentar: ALLE influensere er akkurat det samme som modeller i en TV reklame: de skal hjelpe å selge et produkt. Kjøpt og betalt. Det er ikke ulovlig. Beste måten å bli kvitt dem på er å boikotte dem og tvinge barna sine til å ikke følge dem. Det har du lov til om de er under 18 år og bor i ditt hus. Du har helt rett, og det er fremdeles skremmende mange som ikke forstår dette. Som tror de har et venninneforhold med influenseren, som nyter "leirbålsfølelsen". Som skriker ut om mobbing, hat, sjalusi og misunnelse når deres kjære reklameformidlere kritiseres. De som roper opp om sjalusi og hat mot de stakkars influenserne er gjerne de samme menneskene som ikke skjønner forskjellen på et anonymt barn i en cubusreklame, hvor man ikke engang vet barnets nasjonalitet eller alder, og et influenserbarn hvor man vet alt fra fødselshistorie og boligadresse til fritidsinteresser og utforming/innredning av ungens soverom. De poster gjerne bilder av egne barn i SoMe, inspirert av influenserne, og vet knapt nok hva GDPR og identitetstyveri betyr. De fleste i denne tråden er imidlertid godt opplyste om dette, og irriterer seg over manglende reklamemerking, kroppshysteri med thinspo og proana-innhold, kraftige bildebehandling uten merking, utlevering av ungenes hverdagsliv, fronting av overforbruk osv. Endret 20. august 2023 av Rastebenk 28 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 20. august 2023 #87548 Del Skrevet 20. august 2023 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Måne, admin. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 20. august 2023 #87549 Del Skrevet 20. august 2023 pøbelsara skrev (3 timer siden): Da de var i Dyreparken, florerte det av tagginger av hotellet på stories - uten reklamemerking. Først nå merker hun med reklame for hotellet. Jeg er så lei av juks. 14 år i bransjen og så klarer eller vil de fortsatt ikke følge reglene. Og at hotellet ikke passer på, er bare nedslående og elendig kundebehandling. Vi (forbrukere) skal vite når vi utsettes for reklame. Reiser ikke til dyreparken med det første. At de later som de er på ferie, så er det kun "jobb" Vi andre betaler en formue, mens de skal deilige seg selv rundt om i parken. Fy, det er så usmakelig. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 20. august 2023 #87550 Del Skrevet 20. august 2023 pøbelsara skrev (3 timer siden): Da de var i Dyreparken, florerte det av tagginger av hotellet på stories - uten reklamemerking. Først nå merker hun med reklame for hotellet. Jeg er så lei av juks. 14 år i bransjen og så klarer eller vil de fortsatt ikke følge reglene. Og at hotellet ikke passer på, er bare nedslående og elendig kundebehandling. Vi (forbrukere) skal vite når vi utsettes for reklame. Enig. Men som forbrukere kan vi reagere, feks på hotellets IG eller sende mail. Forbrukermakt funker. 17 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 20. august 2023 #87551 Del Skrevet 20. august 2023 Det kom kanskje 15-20 stk til parken, om en skal anslå utifra bildet på IG, rundt 1000 kr. Mon tro hva de selv tjener på klessalget... 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minthia Skrevet 20. august 2023 #87552 Del Skrevet 20. august 2023 🤔 to mnd til treningsreise og hun har fortsatt ikke holdt en full yogatime? Hadde ikke hun førstedelen av timen på eksamen også? Og en delt time med en av de andre på klinikken? Betryggende for de som har betalt 15k for en tremingsreise med en sertifisert yogainstruktør 😅 Hadde yogainstruktøren hatt sko på hadde jeg snudd i døra i alle fall Yoga på klinikken ja.., kanskje det er neste konsept - yogamorgen, fillers og vinlunsj og så rett inn til terapeuten etterpå? 30 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 20. august 2023 #87553 Del Skrevet 20. august 2023 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 20. august 2023 #87554 Del Skrevet 20. august 2023 Finlay skrev (På 19.8.2023 den 17.21): Hadde vært SÅ gøy å se henne der! Det karrieren trenger er nettopp et slikt puff. Har en følelse av at hun har godt av å komme seg ut og bort!😄 Bra betalt er det vel også. Slett ikke umulig at hun hadde overrasket i positiv retning. Men ja...tør hun?? Kompani er vel allerede innspilt vil jeg tro 🤔 Tror heller ikke hun ville stilt opp der. Holder en knapp på matprogram 😆 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 20. august 2023 #87555 Del Skrevet 20. august 2023 (endret) Amber skrev (51 minutter siden): Kompani er vel allerede innspilt vil jeg tro 🤔 Tror heller ikke hun ville stilt opp der. Holder en knapp på matprogram 😆 Det er nok noe helt ufarlig og lekkert. Man ser jo av de to (?) konseptene hun har vært med på at det må glitter og stas til for å lokke henne med. Det som hadde vært SKIKKELIG gøy var om hr influenser hadde blitt med på 71 eller Kompani L! Endret 20. august 2023 av Hallepalle2 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 21. august 2023 #87556 Del Skrevet 21. august 2023 (endret) Hallepalle2 skrev (8 timer siden): Det er nok noe helt ufarlig og lekkert. Man ser jo av de to (?) konseptene hun har vært med på at det må glitter og stas til for å lokke henne med. Det som hadde vært SKIKKELIG gøy var om hr influenser hadde blitt med på 71 eller Kompani L! Håper vi aldri får se noen av dem i noe reality, hva slags type kjendis er han egentlig? Å-kjendis? (Å- som i Åge) Endret 21. august 2023 av Marsh 18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 21. august 2023 #87557 Del Skrevet 21. august 2023 (endret) Marsh skrev (19 minutter siden): Håper vi aldri får se noen av dem i noe reality, hva slags type kjendis er han egentlig? Å-kjendis? (Å- som i Åge) For folk som er fotballinteresserte er han en under middels fotballspiller som har lagt opp. For mange andre er han nok mest kjent som fotballfruemannen🥶Men man må langt ned i bokstavbunken ja. Endret 21. august 2023 av Isola2 Skrivefeil 22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BaHare Skrevet 21. august 2023 #87558 Del Skrevet 21. august 2023 (endret) Han kunne vært med på Skal vi danse. Der er jo både mora til Funkygine og kjæresten til Jan Thomas med. 🤷🏼♀️ TV2 kunne hatt en sesong med slekt/kjæreste av kjendiser. 😄 Endret 21. august 2023 av BaHare 18 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 21. august 2023 #87559 Del Skrevet 21. august 2023 https://www.vg.no/rampelys/i/wAmVe5/linnea-loetvedt-sier-falske-ai-generte-nakenbilder-av-henne-er-spredt-paa-nett-skremmende Meanwhile! - i Sarpsborg så deles det bilder av barna jevnt og trutt fordi DE vet best. De insisterer på at de "vet" at bildene de deler ikke vil bli misbrukt, og bruker som argument at "de deler bare fine bilder" Jeg forstår virkelig ikke at de tør! Og jeg forstår virkelig ikke at det ikke kommer et regelverk på plass asap for å beskytte barn! Når foreldrene tydeligvis ikke forstår alvoret, så må det på plass noe annet som kan beskytte barn mot å få bilder av seg utover hele internett. 37 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Frisk Frosk Skrevet 21. august 2023 Populært innlegg #87560 Del Skrevet 21. august 2023 (endret) ADVARSEL - bilde av CBE lenger ned kan virke triggende! Ingen god dag uten et lovbrudd, kan det virke som er bedriftseiernes motto: Dagens lovbrudd fra Lars Kristian Eriksen: (IG coach_eriksen) Skult/umerket reklame for shorts, skjorte og caps fra Salomon. https://www.salomon.com/en-no/shop-emea/product/s-lab-speed-lc12449.html#color=80095 Og umerket reklame for ICIW fra Caroline Berg Eriksen: ( IG carolinebergeriksenno) Samt et bilde som man med bedriftens historikk må anta også er skjult reklame, da hun gjør et poeng med å få frem logoen: Snart 40 år gammel to-barnsmor til små jenter filtrerer og poserer seg selv slik at hun fremstår som proana-forkjemper. Og dette er det hun kaller innhold på sin bedriftskanal. I tillegg til at det fremstilles som et sykelig kropps-, utseende- og vektfokus, så er dette skammelig uforsvarlig! Ikke bare er det uforsvarlig innhold fra en bedriftseier som nå tilsynelatende skal tjene penger på en treningsportal hvor hun/de hevder de jobber for helse til folket - men like mye for det elendige og fullstendig uansvarlige forbildet de er for både egne og andre barn, unge og voksne som er påvirkelige og sårbare. Dette er sykelig kynisme! Caroline Berg Eriksen, jeg minner atter en gang på hva du selv skrev på egen blogg i januar 2016, etter bilderedigeringsskandalene i 2014/2015: (uthevelser gjort av meg) https://www.carolinebergeriksen.no/2016/01/03/frustrerende-start-pa-aret/ "...jeg var ydmyk, flau og jeg lovte leserne mine at det aldri ville gjenta seg. Dette løftet har jeg holdt. Ikke bare fordi det var viktig ovenfor meg selv og leserne mine, men også fordi jeg har en datter som jeg elsker over alt på jord, og som jeg ikke ønsker skal vokse opp med en mor som har behov for å redigere kroppen sin. Jeg har alt å tape på å bryte dette løftet og jeg er faktisk et såpass ærlig menneske at jeg holder det jeg lover." Tydeligvis overhodet ikke viktig lenger for bedriftseierne at de lar barna vokse opp med en mor som har ekstremt behov for å redigere kroppen sin. Og at du er et ærlig menneske, Caroline Berg Eriksen...? Virkelig? Betyr det også at du opplyser alle dine potensielle annonsører og andre samarbeidspartnere at uavhengige/nøytrale analysemotorer estimerer at av dine tilsynelatende 300 000 følgere, så er det bare 1 % som er reelle følgere, og at 99 % av "følgerne" ikke er reelle følgere? Opplyser du virkelig potensielle annonsører og andre samarbeidspartnere av Treasures AS og Netfit AS og carolinebergeriksenno at det bare er 1 % av de 300 000 "følgerne" som er reelle? At dine, Treasures og Netfits samarbeidspartnere på dine kanaler egentlig betaler dyrt for bare 3000 reelle følgere? Er du så ærlig, Caroline Berg Eriksen, at du opplyser potensielle samarbeidspartnere om dette? Eller driver du med villedende markedsføring av deg selv også? Endret 21. august 2023 av Frisk Frosk siste linken måtte med 43 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå