Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ALLE influensere, og jeg gjentar: ALLE influensere er akkurat det samme som modeller i en TV reklame: de skal hjelpe å selge et produkt. Kjøpt og betalt.
Det er ikke ulovlig. Beste måten å bli kvitt dem på er å boikotte dem og tvinge barna sine til å ikke følge dem. Det har du lov til om de er under 18 år og bor i ditt hus.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (12 timer siden):

Forundrer meg at hun er villig til å være med i reality. Null kontroll på filter og redigering. Blir relativt avkledd. Men sikkert fint å komme ut blant folk med mer normale liv, hvor ikke alt dreier seg om trening og kropp. 

Det kan hende slikt trengs økonomisk nå..

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempehard skrev (3 minutter siden):

ALLE influensere, og jeg gjentar: ALLE influensere er akkurat det samme som modeller i en TV reklame: de skal hjelpe å selge et produkt. Kjøpt og betalt.
Det er ikke ulovlig. Beste måten å bli kvitt dem på er å boikotte dem og tvinge barna sine til å ikke følge dem. Det har du lov til om de er under 18 år og bor i ditt hus.

Ja, dette vet vel alle? Derfor skal influenserne også følge de reglene som gjelder for markedsføring/kommersielt innhold.

• Liker 16
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også forskjell på tv reklamen og reklame fra en influenser. Du aner ingenting om den modellen på tv, en influenser selger seg inn som en venn/venninne som har en helt annen effekt, spesielt på unge mennesker.

Kjenner jeg er urolig for utviklingen i det siste mtp fokuset på kropp. Her har influensere et helt spesielt ansvar siden mange unge ser på de som venninna si. Jeg slet med SF i mange år og kjenner det trigger selv om jeg vet alt jeg vet som en godt voksen dame. 

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempehard skrev (2 timer siden):

Du har helt rett, og det er fremdeles skremmende mange som ikke forstår dette. Som tror de har et venninneforhold med influenseren, som nyter "leirbålsfølelsen". Som skriker ut om mobbing, hat, sjalusi og misunnelse når deres kjære reklameformidlere kritiseres. 

De som roper opp om sjalusi og hat mot de stakkars influenserne er gjerne de samme menneskene som ikke skjønner forskjellen på et anonymt barn i en cubusreklame, hvor man ikke engang vet barnets nasjonalitet eller alder, og et influenserbarn hvor man vet alt fra fødselshistorie og boligadresse til fritidsinteresser og utforming/innredning av ungens soverom. De poster gjerne bilder av egne barn i SoMe, inspirert av influenserne, og vet knapt nok hva GDPR og identitetstyveri betyr.

De fleste i denne tråden er imidlertid godt opplyste om dette, og irriterer seg over manglende reklamemerking, kroppshysteri med thinspo og proana-innhold, kraftige bildebehandling uten merking, utlevering av ungenes hverdagsliv, fronting av overforbruk osv. 

Endret av Rastebenk
  • Liker 28
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (3 timer siden):

Da de var i Dyreparken, florerte det av tagginger av hotellet på stories - uten reklamemerking. Først nå merker hun med reklame for hotellet. 
Jeg er så lei av juks. 
14 år i bransjen og så klarer eller vil de fortsatt ikke følge reglene. 

Og at hotellet ikke passer på, er bare nedslående og elendig kundebehandling. Vi (forbrukere) skal vite når vi utsettes for reklame. 

Reiser ikke til dyreparken med det første. At de later som de er på ferie, så er det kun "jobb" Vi andre betaler en formue, mens de skal deilige seg selv rundt om i parken. Fy, det er så usmakelig. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (3 timer siden):

Da de var i Dyreparken, florerte det av tagginger av hotellet på stories - uten reklamemerking. Først nå merker hun med reklame for hotellet. 
Jeg er så lei av juks. 
14 år i bransjen og så klarer eller vil de fortsatt ikke følge reglene. 

Og at hotellet ikke passer på, er bare nedslående og elendig kundebehandling. Vi (forbrukere) skal vite når vi utsettes for reklame. 

Enig. Men som forbrukere kan vi reagere, feks på hotellets IG eller sende mail. Forbrukermakt funker. 

• Liker 17
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom kanskje 15-20 stk til parken, om en skal anslå utifra bildet på IG, rundt 1000 kr. Mon tro hva de selv tjener på klessalget...

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🤔 to mnd til treningsreise og hun har fortsatt ikke holdt en full yogatime? Hadde ikke hun førstedelen av timen på eksamen også? Og en delt time med en av de andre på klinikken? Betryggende for de som har betalt 15k for en tremingsreise med en sertifisert yogainstruktør 😅 Hadde yogainstruktøren hatt sko på hadde jeg snudd i døra i alle fall :D

Yoga på klinikken ja.., kanskje det er neste konsept - yogamorgen, fillers og vinlunsj og så rett inn til terapeuten etterpå?

• Liker 30
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finlay skrev (På 19.8.2023 den 17.21):

Hadde vært SÅ gøy å se henne der!

Det karrieren trenger er nettopp et slikt puff. Har en følelse av at hun har godt av å komme seg ut og bort!😄 Bra betalt er det vel også. 

Slett ikke umulig at hun hadde overrasket i positiv retning.

Men ja...tør hun??

Kompani er vel allerede innspilt vil jeg tro 🤔 Tror heller ikke hun ville stilt opp der. Holder en knapp på matprogram 😆

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amber skrev (51 minutter siden):

Kompani er vel allerede innspilt vil jeg tro 🤔 Tror heller ikke hun ville stilt opp der. Holder en knapp på matprogram 😆

Det er nok noe helt ufarlig og lekkert. Man ser jo av de to (?) konseptene hun har vært med på at det må glitter og stas til for å lokke henne med. 

Det som hadde vært SKIKKELIG gøy var om hr influenser hadde blitt med på 71 eller Kompani L! 

Endret av Hallepalle2
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (8 timer siden):

Det er nok noe helt ufarlig og lekkert. Man ser jo av de to (?) konseptene hun har vært med på at det må glitter og stas til for å lokke henne med. 

Det som hadde vært SKIKKELIG gøy var om hr influenser hadde blitt med på 71 eller Kompani L! 

Håper vi aldri får se noen av dem i noe reality, hva slags type kjendis er han egentlig? Å-kjendis? (Å- som i Åge)

Endret av Marsh
  • Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Marsh skrev (19 minutter siden):

Håper vi aldri får se noen av dem i noe reality, hva slags type kjendis er han egentlig? Å-kjendis? (Å- som i Åge)

For folk som er fotballinteresserte er han en under middels fotballspiller som har lagt opp. For mange andre er han nok mest kjent som fotballfruemannen🥶Men man må langt ned i bokstavbunken ja.

Endret av Isola2
Skrivefeil
  • Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kunne vært med på Skal vi danse. Der er jo både mora til Funkygine og kjæresten til Jan Thomas med. 🤷🏼‍♀️
TV2 kunne hatt en sesong med slekt/kjæreste av kjendiser. 😄

Endret av BaHare
  • Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vg.no/rampelys/i/wAmVe5/linnea-loetvedt-sier-falske-ai-generte-nakenbilder-av-henne-er-spredt-paa-nett-skremmende

Meanwhile! -  i Sarpsborg så deles det bilder av barna jevnt og trutt fordi DE vet best. De insisterer på at de "vet" at bildene de deler ikke vil bli misbrukt, og bruker som argument at "de deler bare fine bilder"

Jeg forstår virkelig ikke at de tør! Og jeg forstår virkelig ikke at det ikke kommer et regelverk på plass asap for å beskytte barn! Når foreldrene tydeligvis ikke forstår alvoret, så må det på plass noe annet som kan beskytte barn mot å få bilder av seg utover hele internett. 

• Liker 37
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...