Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Jeg vil anta at jeg er på størrelse med Caroline, veier 50 kg og løper mila på ca 53 minutter. I følge mine klokker og apper brenner jeg da ca 500 kcal. Hun må ha stilt inn klokka feil, glemt å endre høyde/vekt.

• Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nutz skrev (13 minutter siden):

Jeg vil anta at jeg er på størrelse med Caroline, veier 50 kg og løper mila på ca 53 minutter. I følge mine klokker og apper brenner jeg da ca 500 kcal. Hun må ha stilt inn klokka feil, glemt å endre høyde/vekt.

Eller endret høyde/vekt med vilje for å få det til å se ut som om hun brenner uhorvelig mye kalorier. Er som med bilderedigeringen, lurer bare seg selv…

• Liker 35
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Må bare le... nå er også IG-kontoen til Netfit.no stengt.

Dette er latterlig måte å drive bedrift på.

Det er tydelig at den saklige og legitime kritikken av bedriftseiernes og bedriftseiernes lovbrudd og andre uetiske handlinger treffer.

Har ikke Netfits konto vært stengt over en lengre periode? 
Det er ingen god måte å drive bedrift på nei. Jeg tror ønske er at Netfit skal forestilles som en lukrativ klubb for følgerne. Jeg tror det er en måte å liksom hanke inn flere kunder/følgere. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at den saklige og legitime kritikken av bedriftseiernes og bedriftseiernes lovbrudd og andre uetiske handlinger treffer.

Den er ikke stengt.

IMG_8173.png

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MorUgle skrev (5 minutter siden):

Den er ikke stengt.

IMG_8173.png

Den er stengt. Var inne og sjekket akkurat nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MorUgle skrev (12 minutter siden):

Den er ikke stengt.

IMG_8173.png

Du følger Netfit (derfor står det Følger på knappen til venstre og ikke Følg), derfor får du den opp. 
Jeg følger ikke Netfit, og den fremstår som stengt/lukket. 

• Liker 25
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lilly Rose skrev (10 minutter siden):

Det er ingen god måte å drive bedrift på nei. Jeg tror ønske er at Netfit skal forestilles som en lukrativ klubb for følgerne. Jeg tror det er en måte å liksom hanke inn flere kunder/følgere. 

Nye medlemmer ser heldigvis raskt at det ikke er noen lukrativ klubb når de går inn på storyen ihvertfall. Bedriftseier på gulvet i sin vanlige positur. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mellomtiden har de fått flere følgerne. I går kveld hadde de 32,8 k, nå er der 32,9 k. Teoretisk sett er det mulig at de hadde 32899 følgere i går, men, idag har fått en stk til. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (På 8.8.2023 den 15.50):

Da kontoen var åpen for noen dager siden, tok jeg en runde på innleggene til CBE. Jeg tok et aktivt valg om å ikke følge etter redigeringssaken, og har derfor ikke fulgt annet enn gjennom det som presenteres her av skjermbilder. 

Jeg kan ikke si jeg ble overrasket, men jeg ble sittende og skrolle og bet meg merke i flere ting. 

Det var mange poster som bare viser henne bakfra. 

Av alle innleggene jeg så var bare to av ansiktet rett forfra. Resten var fra siden. 

Det er nesten ingen tekst, ergo ikke noe å melde. Hun som elsket å skrive, har nå et stort flertall innlegg som består av enkelt ord eller ufullstendige setninger. 

Legger du til de enorme fokuset på kropp, godt eksemplifisert ved bildet omtalt de siste sidene, så begynner dette å bli sært. Hva er det de vil? Hvorfor poster de? Svarene på dette kan ikke bli noe annet enn at de vil vise seg frem, og jeg blir oppriktig flau på deres vegne. Dette er jobben til to voksne mennesker, og det eneste de vil formidle er å vise seg fra sin beste side (bokstavlig og oppriktig). Publikumet deres blir eldre og og modnes. Man får verdier og erfarer hva som er viktig. Men disse to er totalt i utakt med folk på egen alder, for dem kretser alt om egen kropp og utseende på den. Jeg finner ikke noe annet ord for det en sært. 

Jeg hørte her om dagen på en eldre episode av podkasten "Sophie og Fetisha" da den gikk på NRK (sommeren er lang og jeg kjeder meg). Der snakket de om noe Annijor hadde nevnt om at "det lønner seg å være attraktiv i denne bransjen" som var en kommentar på influensere som ser klin like ut: blond, tynn, hvit, feminin. CBE sitt konsept er å dele av eget liv og inspirere andre ved å "bare være meg". Likevel er denne "jeg" veldig konstruert, og representerer en veldig konkret estetikk: En slank, veltrent, sminket og velstelt småbarnsmor som drikker kaffe, spiser smoothiebowls og kjøper blomster hver fredag. Det er ingen tvil om at estetikk selger, og estetikk inspirerer. Man kan bare titte raskt på tiktok for å se at "alle" vil være "that girl", "pink pilates princess", "barbiecore", etc. Men like fort som gamle estetikker dukker opp i ny forpakning så blir de også hyppig dekonstruert og kritisert for å mangle mangfold og promotere et liv med overkonsummering og andre problemer. Folk er mer våkne og bevisst sin egen konsummering og hva slags medier de oppsøker. Det krever at influensere henger med i tiden eller i det minste gjør en innsats i innholdet de viser frem til følgerne sine. Folk krever en bevissthet fra dem de følger, de krever at personene viser en mer menneskelig og sårbar side av seg selv. Et fint bilde av en kaffekopp inspirerer lite selv om det kanskje er pent å se på. En tynn kropp som gjør yoga kan inspirere Folk men kanskje på feil måte? CBE pleide å elske å skrive, og selv om jeg ikke fulgte bloggen hennes fast så husker jeg at hun dedikerte mye arbeid til bloggen sin. Nå prøver hun å selge inn et treningskonsept ved å selge inn estetikken "netfitfrue" og "yogafrue", men det er bare gammelt konsept i ny innpakning og folk er lei av det. 

• Liker 17
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Lilly Rose said:

Litt avsporing - men du mener kanskje eksklusiv, ikke lukrativ? (Lukrativ betyr vel noe som lønner seg, gir innsparing (økonomisk)?)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tantesofie skrev (9 timer siden):

Ikke sant, det er noe rart med resultatene av trening? Eller mangel på… hun glemte å skjule estimert kcal-forbruk på noen løpeturer i sommer og. Sett i forhold til størrelsen hennes, relativt lav hastighet, flat løype og varighet var estimert kcal-forbruk skyhøyt! Hun skjuler pulsen, men den må ha vært helt bananas. 

IMG_7052.png

Med rolig løping som er raskere enn CBE har oppgitt her, med antatt 60 kilo, (veier man mindre forbrenner man mindre) forbrenner man estimert 519 kalorier. Hvordan CBE klarer å forbrenner dobbelt, er helt uforståelig..

Screenshot_20230809_184243_Chrome.jpg

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (2 minutter siden):

Med rolig løping som er raskere enn CBE har oppgitt her, med antatt 60 kilo, (veier man mindre forbrenner man mindre) forbrenner man estimert 519 kalorier. Hvordan CBE klarer å forbrenner dobbelt, er helt uforståelig..

Screenshot_20230809_184243_Chrome.jpg

Men det går vel rett inn i narrativet om hvor "flink" hun er til å trene... mye bedre enn noen andre kan oppnå...

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at turen har vart nesten tre ganger så lenge med pauser, foto osv, og at klokka har blitt pauset noen ganger. 
Da viser den vel totalt antall kcal fra start til slutt? 

Endret av Imblar
  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rastebenk skrev (11 timer siden):

Det smalt hos dem for lenge siden, noe de har båret preg av i årevis. De har nesten ingen pågående prosjekter eller reklamesamarbeid, og arbeidskapasiteten fremstår oppsiktsvekkende nedsatt sammenlignet med jevnaldrende. Det går i toalettselfies tatt med mobil mens f eks Funkygine forbereder nye programlederroller, har store samarbeid og egne merkevarer i butikkene. Det går i å trakassere og å ripe opp bil, og å fremstille navlebeskuende kroppshysteri, mens online coach Desirée Andersen (Fitfocus) gir ut sin sjette kokebok. CBE fremviser falske Chloe-vesker og sandaler og bor i foreldrenes ferieleiligheter når de er på ferie. Storhetstiden var forbi for 6-7 år siden. Nå er det ortoreksi over hele linja hos Treasures, og paret har åpenbart ingen energi til annet i livene sine enn egentrening, skyggelagte selfies og familieliv. Som sagt, dette sprakk for lenge, lenge siden. Bare sammenlign mot innholdet hun leverte f eks i 2016-2017, hvor hun så vesentlig sunnere, friskere og mer naturlig ut. 

Enig i det👍, jeg tenkte mest på smell som at kroppen sier stopp - nå er det nok. Hun driver et rovkjør. Hjertet og andre organer tåler ikke det hun driver med over tid.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (23 minutter siden):

Litt avsporing - men du mener kanskje eksklusiv, ikke lukrativ? (Lukrativ betyr vel noe som lønner seg, gir innsparing (økonomisk)?)

Eksklusiv hørtes mer rett ut 🙈

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Business as usual for alle bedriftseierne...

Lars Kristian Eriksen har skjult/umerket reklame for Salomon sko på sin IG-konto coach_eriksen:

image.png.e2775fa82da010b97d3f4b9d0d0162d9.png

Nesten som man kan forestille seg at de har et internt forretningsslagord som er blitt til "ingen dag uten et lite lovbrudd av en av oss på en av våre firmakontoer"...

Så langt har Adrian Paul sitt og Lars Kristian Eriksen har minst et par i form av ulike videoer. Hva med netfit.no og CBE?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kanutrine skrev (På 7.8.2023 den 21.29):

F2DB881C-4A6B-43EA-B1F9-65F131F4A06A.thumb.jpeg.8988b6733bf14b0ffa8b8192a9715caf.jpegUnder 300K følgere…stenger kontoen og spoink -der spratt følgertallet til værs over natta! Sjekk det følgerhoppet! (Instanavigation)

Følgertallet har steget ytterligere med ca. 400 over natta, etter det ble diskutert rundt dette bildet i går 😅  Tilfeldig?

Tilføyelse: og kontoene ble samtidig stengt igjen også….

Endret av Laia
  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (9 minutter siden):

Men det går vel rett inn i narrativet om hvor "flink" hun er til å trene... mye bedre enn noen andre kan oppnå...

Det er jo selvsagt store variasjoner i hva folk forbrenner, og det er ofte bare et estimat både oppgitt på klokker, apper og kalkulatorer men at det avviker over 50% er helt drøyt. Det er også ulike betegnelser, calories, Calories and kcal men fremdeles får jeg ikke stykket til å gå opp..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laia skrev (3 minutter siden):

Følgertallet har steget ytterligere med ca. 400 over natta, etter det ble diskutert rundt dette bildet i går 😅  Tilfeldig?

Jeg har ingen tro på at det er tilfeldig, ikke med den historikken bedriften har, men man vet jo aldri.

Men hvis det skulle være slik at de stadig kjøper seg nye følgere, da viser det at desperasjonen blir større og større. For da er realiteten at reelle følgertall egentlig blir lavere og lavere, og antall falske følgere blir større og større - noe som igjen vil føre til enda dårligere engasjement (om de ikke ev. kjøper følgere som kommenterer for betaling). Om det skulle være slik så blir gapet mellom virkeligheten og bedriftens narrativ stadig større. Da er det bare et tidsspørsmål.

Men, selvfølgelig, når de får store aktører som Apollo og Salomon til å bli medskyldige i egne lovbrudd, og de store aktørene legitimerer denne uetiske og ulovlige forretningsdriften, så kan de sikkert holde den råtne skuta si flytende en stund til.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (4 minutter siden):

Det er jo selvsagt store variasjoner i hva folk forbrenner, og det er ofte bare et estimat både oppgitt på klokker, apper og kalkulatorer men at det avviker over 50% er helt drøyt. Det er også ulike betegnelser, calories, Calories and kcal men fremdeles får jeg ikke stykket til å gå opp..

Det er derfor jeg tror man må anta at dette bare er nok en del av narrativet deres.

Det henger ikke på greip!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...