Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen som leste kommentarfeltet til Line Victoria gi ett sammendrag?

• Liker 6
Skrevet
Isola2 skrev (16 minutter siden):

Det sier litt om synet den mannen har på kvinner. Grøss og gru!

Og den mannen oppdrar døtre. Det er til å grøsse av, på samme måte som jeg grøsser av alle jenter som blir oppdratt av menn med et negativt kvinnesyn. 

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Snødronninga skrev (22 minutter siden):

Jeg har ikke fått med meg noe av dette, er det ingen som tok skjermdump av kommentarene? For nå skjønner jeg ikke helt om CBE og LKE syntes innlegget var morsomt eller det motsatte.

Beklager, men det falt meg ikke inn at det kommentarfeltet skulle bli borte. Det var altså noen som spøkte med at isen til CBE så ut som den var skåret av, ikke spist, og da dukket coachen opp med en kommentar om at vedkommende hadde lest for mye på KG … Og CBE kommenterte at det var en trist kommentar, eller noe sånt. Dette er alt jeg har.

IMG_0884.jpeg

Endret av Pust
  • Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet
Hunter7 skrev (1 time siden):

Jeg er ikke helt sikker på at CBE tok det slik. Utifra SoMe-plattformene til Treasures AS å bedømme, så er det usedvanlig lite som tilsier at selvironi er gjengs hos "Skrika fra Sarpsborg". 

Men, det kan jo faktisk tenkes at Husby bondefanget selveste CBE med kommentaren. For i det øyeblikket CBE reagerer indignert over Husebys post, blottlegger hun (nok en gang) sin manglende evne til selvironi, samt selvrefleksjon. 

Deler selvsagt dine tanker og vurderinger, tenkte også jeg selv skulle være litt raus i fruens favør, selvironi kunne jo vært en formildende personlig egenskap. 

At mannen henviser til KG i kommentarfeltet til en annen påvirker grunnet isen og tvilen til fruens inntak av is pga trening, hva skal man si…. 

• Liker 19
Skrevet
Vildelia skrev (3 minutter siden):

Fy søren så flau jeg hadde blitt om mannen min skulle «forsvare» meg i enhver sammenheng. 

Han kan ikke ha stor tro på hennes evne til å snakke for seg selv😅

Tenkte akkurat det samme, han stiller henne i et så dårlig lys. Gang på gang på gang.

• Liker 39
Skrevet
Vildelia skrev (22 minutter siden):

Fy søren så flau jeg hadde blitt om mannen min skulle «forsvare» meg i enhver sammenheng. 

Hun har knapt svart for seg selv i alle år.

I kommentarfeltet på bloggen var det alltid fansen og LKE som tok oppgjøret med kritikk 

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet
Christiane_W skrev (4 timer siden):

Siste jeg så i det kommentarfeltet var at LKE skrev at han hadde sendt henne en DM. Et par minutter senere var det stengt, så fikk ikke tatt skjermdump.

Sikkert flere som er redd for riper i lakken...? 

• Liker 13
Skrevet (endret)
Katten89 skrev (1 time siden):

Kan noen som leste kommentarfeltet til Line Victoria gi ett sammendrag?

Var vel ikke så mye annet enn noen kommentarer vedr.CBE's kroppsfokus fremfor på (den avskårete) isen. Noen mente det ikke var noe å spøke med på bekostning av andre (CBE). Andre kommenterte at alle liker is, uansett kropp. Hvorpå buldrebassen fra Særp så dukket opp med sitt sedvanlige bråk (eller kom han på banen før): Det handler ikke om hvor mange is man spiser i løpet av en uke, men om man trener nok. Folk må slutte å lese på kg, for der er de gale. Han hadde ikke selv lest på kg på et par år, men det var helt sant at flere venner varsler om hva som foregår, senest under Frankriketuren. Der kunne flere kollegaer og venner fortelle hvordan de tilfeldig hadde dumpet innom kg og blitt helt sjokkerte. Moderatorene har også fanget det opp og sletter mye. For ikke lenge siden fikk han selv moderatorene til å slette noe på kg.

Den indignerte hissigproppen uten impulskontroll fortsatte å bråke, og skrev til slutt at han hadde sendt LVH en dm. Like etter ble kommentarfeltet stengt.

Endret av ~ Ada ~
Skrivefeil
  • Liker 36
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
K_mb skrev (2 timer siden):

Nuvel, Line Victoria som jeg absolutt har sansen for. Skal du først spøke og lage humor av det vi stadig vekk poengter her, dumskapen som en is med magen som kulisse, så må du faktisk stå i det og ikke rettferdiggjøre kroppsfikseringen til CBE som humor! Kropp er ikke humor for CBE, men blodig alvor, et alvor som manipuleres og fremheves på en svært usunn og negativ måte! Beklager, har mer sansen for Henrik Troy som ikke sensurerer. 

Jeg er litt usikker på hvorvidt hun adresserer direkte til bransjen eller bare bedriver selvironi over det uperfekte. Husker hun også hadde en tulle-snutt med seg selv der hun dro gardinene til side mens hun lot lokkene (håret) falle. Også den var inspirert av CBE's tilsvarende innlegg fra fjorårets Hellastur.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Gjest Marsh
Skrevet
Levina skrev (5 timer siden):

LK omtaler denne tråden som galskap. Kan jo være enig..når man kikker innom her. 

Galskap er å skrape opp bilen til folk, vil jeg heller si...

Skrevet (endret)

Noen spurte han også hvorfor han synes det var greit å blande bilder av CBE og barn uten samtykke om hverandre, da svarte LKE at han ikke brydde seg, i dont care eller noe i lignende svarte han. Etter det fikk jeg ikke med meg mer før alt var borte 

Endret av Korsihalsen
  • Liker 16
  • Nyttig 9
Gjest Marsh
Skrevet
Vildelia skrev (2 timer siden):

Nei, han gikk jo til og med så langt som å si at hun aldri har hatt spiseforstyrrelser etter at hun selv hadde sagt at hun hadde hatt det.....

Skrevet

Ser CBE har nådd 300' følgere igjen, så da åpner hun vel kontoen igjen snart

• Liker 19
  • Nyttig 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Var vel ikke så mye annet enn noen kommentarer vedr.CBE's kroppsfokus fremfor på (den avskårete) isen. Noen mente det ikke var noe å spøke med på bekostning av andre (CBE). Andre kommenterte at alle liker is, uansett kropp. Hvorpå buldrebassen fra Særp så dukket opp med sitt sedvanlige bråk (eller kom han på banen før): Det handler ikke om hvor mange is man spiser i løpet av en uke, men om man trener nok. Folk må slutte å lese på kg, for der er de gale. Han hadde ikke selv lest på kg på et par år, men det var helt sant at flere venner varsler om hva som foregår, senest under Frankriketuren. Der kunne flere kollegaer og venner fortelle hvordan de tilfeldig hadde dumpet innom kg og blitt helt sjokkerte. Moderatorene har også fanget det opp og sletter mye. For ikke lenge siden fikk han selv moderatorene til å slette noe på kg.

Den indignerte hissigproppen uten impulskontroll fortsatte å bråke, og skrev til slutt at han hadde sendt LVH en dm. Like etter ble kommentarfeltet stengt.

Gitt at dette er korrekt gjengitt, så møtte han visst seg selv i døra der...

Han har ikke vært på KG på et par år... men han har nylig liksom sått moderatorene til å slette noe på KG.

Jeg hadde også blitt sjokkert om jeg leste det som står i denne tråden om en venn eller kollega. Sjokkert over hvor uansvarlig vennen/kollegaen oppførte seg, sjokkert over lovbruddene, sjokkert over de kriminelle handlingene, sjokkert over hvor lett han tok fra egne barn deres rettigheter og også satte dem i risiko ved å eksponere hele oppveksten deres, sjokkert over overtreningen som syntes å ha bikket over i det maniske for lenge siden, sjokkert over at voksne personer kan lyve så mye om eget utseende vha. poseringer, redigering og filter, sjokkert over at voksne personer fronter thinspo og proana, blander seksualiserte bilder av mor med bilder av barna...

Jeg hadde ikke bare blitt sjokkert, jeg hadde blitt overbevist pga. den omfattende dokumentasjonen som er gjort i denne tråden.

Jeg ville blitt veldig, veldig, veldig sjokkert over den uansvarligheten disse viser og den ansvarsfraskrivelsen de holder på med, blottet for omtanke for de menneskene de påvirker så negativt og farlig.

Og ekstremt sjokkert over den følelsesløsheten en far kan vise når han blir konfrontert med at han fratar egne barn deres rettigheter og setter dem i fare:

Korsihalsen skrev (1 time siden):

Noen spurte han også hvorfor han synes det var greit å blande bilder av CBE og barn uten samtykke om hverandre, da svarte LKE at han ikke brydde seg, i dont care eller noe i lignende svarte han. Etter det fikk jeg ikke med meg mer før alt var borte 

• Liker 29
  • Nyttig 18
Skrevet
K_mb skrev (14 minutter siden):

LV er full av selvironi, og det er grunnen til at jeg har fulgt henne gjennom flere år. Men dette forsøket på selvironi og spøk faller liksom i dass når hun drar inn CBE og at de ler av dette sammen. Dette handler om det overfladiske, redigering og kroppsfokuset som LV prøver å gjøre til en morsom greie at hun er liksom "feit" (noe hun ikke er) men samtidig rettferdiggjøres og legitimeres spøken mot bransjen når CBE godkjenner spøken. Vet ikke om LV tenker over dette, men for meg var dette ikke et slag i trynet på bransjen, tvert imot  Hun stenger i tillegg kommentarfeltet av frykt for reaksjoner. Troy ber ikke om godkjennelse, hans poster er hundre prosent et slag mot det overfladiske!

Signerer denne. Hva er det Line Victoria prøver å raljere omkring? At hun er feit mens CBE er slank? Jeg skjønner ikke humoren. 

• Liker 28
  • Nyttig 4
Skrevet
K_mb skrev (15 minutter siden):

LV er full av selvironi, og det er grunnen til at jeg har fulgt henne gjennom flere år. Men dette forsøket på selvironi og spøk faller liksom i dass når hun drar inn CBE og at de ler av dette sammen. Dette handler om det overfladiske, redigering og kroppsfokuset som LV prøver å gjøre til en morsom greie at hun er liksom "feit" (noe hun ikke er) men samtidig rettferdiggjøres og legitimeres spøken mot bransjen når CBE godkjenner spøken. Vet ikke om LV tenker over dette, men for meg var dette ikke et slag i trynet på bransjen, tvert imot  Hun stenger i tillegg kommentarfeltet av frykt for reaksjoner. Troy ber ikke om godkjennelse, hans poster er hundre prosent et slag mot det overfladiske!

Godt sagt og helt enig. Har ikke fulgt henne før, kun fått med meg et par av innleggene med utgangspunkt i CBE.no. Trodde innleggene var satiriske, men forstod de så annerledes, derav kommentaren. Om påvirkerne skal se humoristisk på det, er det alt annet enn samfunnskritisk satire og dens intensjoner.

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...