leetha Skrevet 12. juni 2023 #83841 Skrevet 12. juni 2023 Hun så ganske anderledes ut i 2016. Lepper, tenner, øyelokk, konturer i hud, linjer osv. Nå er det jo bare injeksjoner og filter. Dette skal dagens ungdom vokse opp i😔 hva skjedde med eldes med stil. 38 7
~ Ada ~ Skrevet 12. juni 2023 #83842 Skrevet 12. juni 2023 leetha skrev (8 minutter siden): Hun så ganske anderledes ut i 2016. Lepper, tenner, øyelokk, konturer i hud, linjer osv. Nå er det jo bare injeksjoner og filter. Dette skal dagens ungdom vokse opp i😔 hva skjedde med eldes med stil. 10 7
Lilly Rose Skrevet 12. juni 2023 #83843 Skrevet 12. juni 2023 ~ Ada ~ skrev (24 minutter siden): Det ser ut som 2 forskjellige damer. 30 4
Lilly Rose Skrevet 12. juni 2023 #83844 Skrevet 12. juni 2023 ~ Ada ~ skrev (1 time siden): Du er såå lik!😍😍😍😍 Er det denne avataren CBE ønsker å ligne? 11 1
MorUgle Skrevet 12. juni 2023 #83845 Skrevet 12. juni 2023 Da har jeg hørt litt på den podcasten CBE og Susan har.. Den burde het: WE, WE SELF AND US. Ikke mye vettugt som kom fram i den podcasten. Narsisistisk podcast. Værste mølet jeg har hørt. 20 6
Frisk Frosk Skrevet 12. juni 2023 #83846 Skrevet 12. juni 2023 ~ Ada ~ skrev (1 time siden): Utfordrende og interessant jobb de har. Jeg skjønner godt at blikket er litt døsig. Det tar på å være entreprenør. CBE = filter og proana. Og det øverste bildet - det er ingen som står slik med begge albuene langt bak kroppen hvis det ikke er for å bruke det bevisst til posering. Det er så åpenbart, og det er kun for å fremstå som tynnere enn hun faktisk er. Helheten i det hun viser om dagen er ikke lenger bare thinspo, det er proana. 29 2
Frisk Frosk Skrevet 12. juni 2023 #83847 Skrevet 12. juni 2023 ~ Ada ~ skrev (1 time siden): Du er såå lik!😍😍😍😍 Ikke rart hun forsøker å få dette til å ligne på seg selv... Dette er jo også slik filtrene hun elsker å bruke får henne til å fremstå - latterlig overdimensjonert hode for å få kroppen til å fremstå tynnere, ingen personlige trekk, underdimensjonerte armer, kropp og ben, hendene i midjen for å forsøke å lage midjen kunstig tynnere, tiltet bekken, bloggerfot med fyrstikklegger. Seriøst, Caroline Berg Eriksen - er det som vises på bedriftens kanaler virkelig det forbildet du ønsker å være for dine barn? Glemt hva du selv skrev i januar 2016, om at du elsket dine barn altfor mye til å ville at de skulle vokse opp med å se at mor har behov for å redigere kroppen sin tynnere? Kynisk bedriftsstrategi og eget forstyrret forhold til kropp, trening og kosthold er tydelig det som prioriteres... 25 3
Klink Skrevet 12. juni 2023 #83848 Skrevet 12. juni 2023 Frisk Frosk skrev (4 timer siden): Ikke helt enig med deg. Det blir proana fordi hun velger å stramme muskler i underarmen bevisst for å vise frem senene sine - i klassisk proana-positur. Ingeborg Senneset har vist det mange ganger, og CBE har også gjort det samme flere ganger. Sener og knokler skal fremheves, overtrening (tenker da totalt sett, ikke bare dette ene innlegget som vises til her) skal fremheves, og så skal de være "flink" som spiser. Når det gjeler slike influencere som CBE så kan man ikke se på enkeltbilder eller enkeltvideoer eller enkeltreklamer. Man må se på helheten, på mønstrene. Og Caroline Berg Eriksen gjør alt hun kan for å fremstille seg selv som langt tynnere enn hun egentlig er, og fremstiller seg selv som undervektig i utstuderte poseringer og proana-positurer. Bildet @NettoppJa la ut så brukes det en klassisk proana-teknikk for å fremheve sener i underarmen. Og med CBEs historikk med å legge ut overtrening, ortorektisk forhold til kosthold og trening, thinspo og proana - så spiller det faktisk ikke lenger noen rolle om akkurat det ene bildet er bevisst eller det bare ble sånn. CBE selv ville vel sagt som hun ellers bruker å si, at hun bare er skapt slik. Det er tull - du får ikke frem den senen der på den måten ved å holde noe så lett som en is, hvis man ikke bevisst går inn for det. Syns derimot det var uvanlig lite sener og knokler på det bildet, jeg? 2
Gjest Kattedama Skrevet 12. juni 2023 #83849 Skrevet 12. juni 2023 På Snapchat blir det så tydelig at man eksponerer barn på en reklame kanal. Gul stjerne betyr at bruker tjener penger på alle reklame innslag som vises mellom hver Snap. Det vil si at hvis man går inn på Snapchat for å kikke så vil det generes cash ut av dette for brukeren det gjelder.
Frisk Frosk Skrevet 12. juni 2023 #83850 Skrevet 12. juni 2023 Lill skrev (19 minutter siden): På Snapchat blir det så tydelig at man eksponerer barn på en reklame kanal. Gul stjerne betyr at bruker tjener penger på alle reklame innslag som vises mellom hver Snap. Det vil si at hvis man går inn på Snapchat for å kikke så vil det generes cash ut av dette for brukeren det gjelder. Hvor mye betaler Caroline Berg Eriksen barna sine for dette barnearbeidet? Er det søkt om på forhånd og fått godkjenning? 28 4
irevin Skrevet 12. juni 2023 #83851 Skrevet 12. juni 2023 Jeg kom tilfeldig over noe snap-greier Caroline Berg Eriksen. Og jeg lurer på; hva slags influenser er det egentlig? Kan jo umulig leve i en verden jeg lever i ihvertfall. Så den frokosttallerkenen feks og jeg hadde ikke hørt om halvparten av ingrediensene engang🙈🤣😂😂Og middagstallerken for meg hadde blitt som forett å regne😱🙈Uansett; mitt budskap er at det er sykt at slike personer få være påvirkere! Jeg er 46 år, men tenker de som gjerne er yngre og «ikke vet bedre» og har denne personen som et forbilde ! Skulle ikke vært lov; rett og slett. Her virker det som om kropp, kropp, kropp, perfekt hjem, mat og jet-set livsstil er tingen. Ble helt matt jeg og det var som sagt det lille jeg så på snap. Jeg leste litt av bloggen hennes «fotballfrue» for mange år tilbake, men da minnes jeg det meste gikk på interiør. Jeg syns dama da virket søt og alt der der, men jeg fikk litt sjokk nå ja… 26 2
Frøkenfryden Skrevet 12. juni 2023 #83852 Skrevet 12. juni 2023 CityCityBangBang skrev (20 timer siden): Med tanke på dette, så er det jo maks ironi at det er nipple-covers hun blir betalt for å fronte: Hadde syns det var så festlig om hun dro frem dette igjen i reklamen for nipple cover. Med en tekst a la «Hva skulle man gjort uten nipple covers, drukket morgenkaffen sånn?!😳» 23
Jobbermedbarn Skrevet 12. juni 2023 #83853 Skrevet 12. juni 2023 Lill skrev (3 timer siden): Det er slik de skal dra inn penger nå, gjennom reklame på Snapchat (den som kommer mellom hver Snap) kan visst tjene godt på det. Det er derfor enkelte sitter å skravler om alt mulig «drit» på Snap. Er ikke det på story på insta? Har aldri sett det på cbe sin IG story, men mange andre har det. 2
Stargaze Skrevet 12. juni 2023 #83854 Skrevet 12. juni 2023 (endret) Desperate etter inntekter nå siden Snap er det de må ty til. Og så skjønner de at ikke de selv er en god inntektskilde, så da bruker de barna. »Blitt så store» Gud hjelpe, kanskje hvis de løftet blikket litt fra seg selv disse influencerne så hadde de sluppet å bli overrasket over at barna har vokst. For så å dele det offentlig. Endret 12. juni 2023 av Stargaze 34 4
~ Ada ~ Skrevet 12. juni 2023 #83855 Skrevet 12. juni 2023 Frisk Frosk skrev (2 timer siden): Ikke rart hun forsøker å få dette til å ligne på seg selv... Dette er jo også slik filtrene hun elsker å bruke får henne til å fremstå - latterlig overdimensjonert hode for å få kroppen til å fremstå tynnere, ingen personlige trekk, underdimensjonerte armer, kropp og ben, hendene i midjen for å forsøke å lage midjen kunstig tynnere, tiltet bekken, bloggerfot med fyrstikklegger. Seriøst, Caroline Berg Eriksen - er det som vises på bedriftens kanaler virkelig det forbildet du ønsker å være for dine barn? Glemt hva du selv skrev i januar 2016, om at du elsket dine barn altfor mye til å ville at de skulle vokse opp med å se at mor har behov for å redigere kroppen sin tynnere? Kynisk bedriftsstrategi og eget forstyrret forhold til kropp, trening og kosthold er tydelig det som prioriteres... Ny reklame for hårprodukt nå. Ikke merket med retusjering. 6
Frisk Frosk Skrevet 12. juni 2023 #83856 Skrevet 12. juni 2023 ~ Ada ~ skrev (15 minutter siden): Ny reklame for hårprodukt nå. Ikke merket med retusjering. Oppfordrer igjen så mange som mulig å melde fra til Forbrukertilsynet - hver eneste gang! https://skjema.onacos.no/forbrukertilsynet/skjema/FO0028/Tips_oss Ang. Good For Me AS, som har betalt Caroline Berg Eriksen for dette reklameoppdraget... Vet de at de nå er ansvarlige for det lovbruddet som Caroline Berg Eriksen har begått med deres annonse? Det er to lovbrudd der, både manglende merking av retusjert person og for dårlig merking av reklame (for liten skrift på merkingen og går i ett med bakgrunn). Og apropos Good For Me AS... På sin hjemmeside åpner de beskrivelsen om seg selv: https://www.goodforme.com/no/om-oss/ "Vi er aldri bedre enn vårt svakeste ledd." Riktignok skriver de dette om kvaliteten på sine produkter. Men det er jo litt pinlig, når de da velger influencere til å fronte sine produkter som Caroline Berg Eriksen, som er ekstrem på å begå lovbrudd i sine annonsesamarbeid. Evig eies kun et dårlig rykte... Videre skriver de: "Vi er levende opptatt av dyrevelferd og forsikrer oss alltid om at ingen av produktene våre testes på dyr. Samtidig jobber vi kontinuerlig for å gjøre klimafotavtrykket vårt mindre. Fremover vil vi blant annet jobbe med å utvikle en mer miljøvennlig emballasje på våre produkter. Å være på naturens side er utrolig viktig for oss. Det sier vi ikke fordi det er det rette å si. Men fordi vi vet at det er bedre å spille på lag med naturen, enn å konkurrere med den." Hvis de virkelig mente dette burde de kanskje ha valgt en annen influencer enn en som har frontet overforbruk, multiple utenlandsreiser årlig, og at dyrevelferd er noe som bedriften bare bryr seg om hvis det er insta-vennlig. Good For Me AS torpederer sin egen troverdighet med valg av dårlige influencere som stadig bryter norsk lov i annonsesamarbeid. 21 9
CityCityBangBang Skrevet 12. juni 2023 #83857 Skrevet 12. juni 2023 On 6/10/2023 at 12:19 PM, Trude.lutt.lutt said: CBE, nå gjennbruks dronningen? Jeg må si jeg heier på gjenbruk. Og dette er jo andre gang på kort tid. Men er redd det skyldes trangere økonomi snarere enn et plutselig miljøengasjement. 17
Gjest Kattedama Skrevet 12. juni 2023 #83858 Skrevet 12. juni 2023 (endret) Jobbermedbarn skrev (2 timer siden): Er ikke det på story på insta? Har aldri sett det på cbe sin IG story, men mange andre har det. Det er på Snapchat. Endret 12. juni 2023 av Lill :)
Surikatt Skrevet 12. juni 2023 #83859 Skrevet 12. juni 2023 irevin skrev (2 timer siden): Jeg kom tilfeldig over noe snap-greier Caroline Berg Eriksen. Og jeg lurer på; hva slags influenser er det egentlig? Kan jo umulig leve i en verden jeg lever i ihvertfall. Så den frokosttallerkenen feks og jeg hadde ikke hørt om halvparten av ingrediensene engang🙈🤣😂😂Og middagstallerken for meg hadde blitt som forett å regne😱🙈Uansett; mitt budskap er at det er sykt at slike personer få være påvirkere! Jeg er 46 år, men tenker de som gjerne er yngre og «ikke vet bedre» og har denne personen som et forbilde ! Skulle ikke vært lov; rett og slett. Her virker det som om kropp, kropp, kropp, perfekt hjem, mat og jet-set livsstil er tingen. Ble helt matt jeg og det var som sagt det lille jeg så på snap. Jeg leste litt av bloggen hennes «fotballfrue» for mange år tilbake, men da minnes jeg det meste gikk på interiør. Jeg syns dama da virket søt og alt der der, men jeg fikk litt sjokk nå ja… De er langt fra perfekte. Men de ønsker å fremstå som det. Bruk av filtre til å forandre seg til det ugjenkjennelige avslører at hun ikke er fornøyd med bilder av sånn hun egentlig ser ut. Dette er hva sosiale medier har gjort med hodet hennes. Tipper hun sliter bak fasaden. 19
Jobbermedbarn Skrevet 12. juni 2023 #83860 Skrevet 12. juni 2023 (endret) Lill skrev (1 time siden): Det er på Snapchat. Ja, ser det nå, men cbe har det ikke såvidt jeg ser, men feks Sara Emilie har reklame mellom snappene. Endret 12. juni 2023 av Jobbermedbarn 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå