Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Felis skrev (1 time siden):

Volvoen var den billigste i sin årsmodell på Finn da den lå ute, så prisen var det egentlig ikke noe å se på. LKE hadde oppgitt at den hadde byttet panser, hvis jeg ikke husker feil? Jeg husker jeg tenkte at hvis panser er det eneste som ble byttet, etter å ha drept en hest, så har det skjedd et under...

Når det kommer til salg av hus, så har Caroline nevnt flere ganger at de har lyst til å bygge funkis. Spørsmålet er om et salg av Kulås kan finansiere et nytt hus. Slike gamle hus står ikke øverst på ønskelisten til folk om dagen, i tillegg ligger det ikke akkurat ideelt til. Paret har også villig uttalt seg om bad som har så store feil at det kan føre til avkortning i forsikring, samt astronomiske fyringsutgifter. Ikke akkurat god reklame for huset. Lån kan de vel knapt regne med med den inntekten de har bokført de siste årene. Uansett unner jeg både paret og huset å finne seg noe nytt.

Takk for presisering om pris på bilen :) 👍   
Påfallende om det ikke har blitt skader på forstillingen etter så voldsom kollisjon med hest. Særdeles uvanlig vil jeg si.

De burde vel ikke ha problemer med å "bytte" i et annet alright hus. De har tross alt hatt god inntekt i mange år så huset burde være nedbetalt eller så godt som. Men lån av betydning får de neppe. Hvert fall ikke hvis banken er bare litt obs og skjønner hvor bedriften er på vei hen og bedriftseiernes totalt fraværende evne til nødvendig omstilling. Med dagens tomte- og byggevarerpriser skal det holde hardt og bygge drømmefunkishuset med god beliggenhet. Men et annet hus ikke noe problem. 
Også enig i det er flott for CBE og LKE om de finner noe annet de faktisk liker så håper det ordner seg for dem. Huset fortjener også eiere som ser kvalitetene i stedet for ulempene. Men dumt å nedsnakke huset så mye som CBE har gjort hvis man ønsker en god pris. Og enda mer dumt at på så få år har så mange fine detaljer blitt borte for alltid fordi CBE ikke egentlig likte et gammelt hus likevel. Bengalack på eike-gelender (grøss!), beise fiskebeinsparkett svart (😫), male trefinér i gangen (hadde de latt det bli hadde de vært trendy nå bare få år senere), glassrutene i dørene (ble de byttet til kjipe moderne?), trepanel til fordel for gips og så videre. 

• Liker 18
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hunter7 skrev (5 timer siden):

Med grunnlag i Offentlighetsloven antar jeg at man kan be om innsyn her: https://einnsyn.no/

Takk :)

Litt usikker på om jeg vil søke, antar man må oppgi sitt navn, og at bedriftene da kanskje kan få innsyn i det?

Litt skeptisk mtp. det nære forholdet med klinikken har med (CBE og) LKE...

• Liker 3
Skrevet
LilleSnupp skrev (1 time siden):

887000 tonn? 😏

I følge appen min 7362 kg

Skrevet

Ikke no juks her i gården, nei, det gjør jeg ALDRI!

IMG_7903.jpeg

• Liker 21
  • Nyttig 3
Gjest Snøsøta
Skrevet
NettoppJa skrev (16 timer siden):

Pleier ikke du å se på Netflix mens du kutter frukt og lager mat??? Har du ikke en stalker i stua? Hahaha jeg lo godt av den "reklamen" også 🤣 og spesielt de som "jobber mye på data", de sitter sånn ergonomisk korrekt som dette: 

image.thumb.png.d3c74ed5eecfd590bf0d0890db9f58df.png

Kilde cbeno insta

Hm, spørs om hun sitter på den samme krakken hun pleier å stå på ved kjøkkenbenken? 🤷‍♀️

Skrevet (endret)
NettoppJa skrev (17 timer siden):

Pleier ikke du å se på Netflix mens du kutter frukt og lager mat??? Har du ikke en stalker i stua? Hahaha jeg lo godt av den "reklamen" også 🤣 og spesielt de som "jobber mye på data", de sitter sånn ergonomisk korrekt som dette: 

image.thumb.png.d3c74ed5eecfd590bf0d0890db9f58df.png

Kilde cbeno insta

Har CBE seriøst laptop'en i brysthøyde når hun jobber? 😆 Får veldig tydelig og feminin knekk i håndleddene da, det er sikkert det viktigste 🤗

Angående huset så vet vi jo at de er misfornøyde med mye. De søkte kommunen om å få rive carporten og bygge garasje, det fikk de nei til. De har to nylig oppussede bad med omfattende feil og mangler, i følge dem selv. Dyre fyringskostnader. De har generelt prøvd å gjøre innsiden av et 100 år gammelt, stort hus moderne uten å lykkes, da gammelt og nytt kræsjer i uskjønn symfoni. Ødelagt fiskebeinsparkett, nye kjøkkenfliser som de ble sprø av selv og byttet ut på nytt, rom fylt av digre plastikkplanter og masseproduserte plakater... Jeg syns faktisk at CBE fikk til interiøet mye bedre på Siljan. Det føltes i det minste som henne, ikke som et showroom fra Jollyroom eller Kremmertorvet.

Uansett så er jo ikke interiør noe som tar særlig stor plass i CBEs feed lenger. Der er det hovne og speilblanke kinn, silikonpupp og rumpe. Og unger. 

Endret av Rastebenk
  • Liker 48
Skrevet
Inocybe skrev (19 minutter siden):

Takk for presisering om pris på bilen :) 👍   
Påfallende om det ikke har blitt skader på forstillingen etter så voldsom kollisjon med hest. Særdeles uvanlig vil jeg si.

De burde vel ikke ha problemer med å "bytte" i et annet alright hus. De har tross alt hatt god inntekt i mange år så huset burde være nedbetalt eller så godt som. Men lån av betydning får de neppe. Hvert fall ikke hvis banken er bare litt obs og skjønner hvor bedriften er på vei hen og bedriftseiernes totalt fraværende evne til nødvendig omstilling. Med dagens tomte- og byggevarerpriser skal det holde hardt og bygge drømmefunkishuset med god beliggenhet. Men et annet hus ikke noe problem. 
Også enig i det er flott for CBE og LKE om de finner noe annet de faktisk liker så håper det ordner seg for dem. Huset fortjener også eiere som ser kvalitetene i stedet for ulempene. Men dumt å nedsnakke huset så mye som CBE har gjort hvis man ønsker en god pris. Og enda mer dumt at på så få år har så mange fine detaljer blitt borte for alltid fordi CBE ikke egentlig likte et gammelt hus likevel. Bengalack på eike-gelender (grøss!), beise fiskebeinsparkett svart (😫), male trefinér i gangen (hadde de latt det bli hadde de vært trendy nå bare få år senere), glassrutene i dørene (ble de byttet til kjipe moderne?), trepanel til fordel for gips og så videre. 

Hvis huset var nedbetalt så skulle det vært oppført som formue på skattelistene, huset har jo betydelig verdi, men ingen av dem er oppført med formue. Det er ytterst merkelig.

Bankene vil sikkert se på både firmaets omsetning og skattbar inntekt de siste årene, og ikke noe av dette skriker solid lånetaker.  5 ganger inntekt er reglen som gjelder, og man kan ikke kjøpe tomt og bygge hus for 5 ganger inntekten til Eriksens... Men de kan helt sikkert bytte i et annet, moderat hus.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Batteri skrev (20 minutter siden):

Ikke no juks her i gården, nei, det gjør jeg ALDRI!

IMG_7903.jpeg

Thinspo, fillers i leppene, filter. Stiv og utstudert posering for å fremstå tynnere.

Ingen glede å spore hverken i øynene eller mimikk.

Nitrist.

Å nevne barn inn i dette i tillegg er virkelig ikke sunt.

• Liker 46
Skrevet (endret)
Felis skrev (7 minutter siden):

Hvis huset var nedbetalt så skulle det vært oppført som formue på skattelistene, huset har jo betydelig verdi, men ingen av dem er oppført med formue. Det er ytterst merkelig.

Bankene vil sikkert se på både firmaets omsetning og skattbar inntekt de siste årene, og ikke noe av dette skriker solid lånetaker.  5 ganger inntekt er reglen som gjelder, og man kan ikke kjøpe tomt og bygge hus for 5 ganger inntekten til Eriksens... Men de kan helt sikkert bytte i et annet, moderat hus.

Jeg tar det nesten som en selvfølge at de har et par utleide leiligheter i Oslo som ingen vet om. Ingenting annet kan rettferdiggjøre at LKE beviselig bruker mesteparten av arbeidstiden sin på å dyrke løpehobbyen sin og en overarbeidet IG-konto med 3000 følgere.

Endret av Rastebenk
  • Liker 17
Skrevet
Rastebenk skrev (1 minutt siden):

Jeg tar det nesten som en selvfølge at de har et par leiligheter i Oslo som ingen vet om. Ingenting annet kan rettferdiggjøre at LKE beviselig bruker mesteparten av arbeidstiden sin på å dyrke løpehobbyen og en overarbeidet IG-konto med 3000 følgere.

De hadde en leilighet i Oslo men den solgte de vel. (?)

• Liker 4
Gjest Bulsara
Skrevet
Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Thinspo, fillers i leppene, filter. Stiv og utstudert posering for å fremstå tynnere.

Ingen glede å spore hverken i øynene eller mimikk.

Nitrist.

Å nevne barn inn i dette i tillegg er virkelig ikke sunt.

Det gir meg Michael Jackson vibber 🥹

(Sannsynligvis brudd på reglene å si dette, så bare rapporter meg. Kunne bare ikke dy meg fra å dele min assosiasjon 🙈)

Skrevet
Frisk Frosk skrev (2 timer siden):

fillers i leppene,

Ja, det har dessverre tatt helt av på den fronten. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
Snødronninga skrev (1 time siden):

Det er ikke bare håret som vokser for å si det sånn! 😮 

Jeg fatter ikke hvorfor dette skal være finere enn hennes normale lepper. Det er helt motsatt!

Nok en liten sammenligning. Ikke sikkert alt var naturlig på det eldre bildet heller, men du for en forskjell.  

#forskruddskjønnhetsbilde  #deternoknå

Kilde:

CBE instastory, ikke mulig å linke

https://www.seher.no/kjendis/derfor-skjermer-hun-barna-i-bloggerne/70172347

IMG_4442.jpeg

Er nok noe fillers til venstre også, vil jeg tro. Bilder (første link under) fra bryllupet viser at området mellom nesa og leppa er flatt (naturlig), men på bildet til høyre er det utstående/hovent. CBE.no synes tydeligvis det er fint. 
https://www.seher.no/kjendis/her-avslorer-fotballfruen-hele-sannheten/64618760

https://www.klikk.no/produkthjemmesider/herogna/leo-var-ingen-match-2898428

• Liker 12
Skrevet
Snødronninga skrev (1 time siden):

Det er ikke bare håret som vokser for å si det sånn! 😮 

Jeg fatter ikke hvorfor dette skal være finere enn hennes normale lepper. Det er helt motsatt!

Nok en liten sammenligning. Ikke sikkert alt var naturlig på det eldre bildet heller, men du for en forskjell.  

Kilde:

https://www.seher.no/kjendis/derfor-skjermer-hun-barna-i-bloggerne/70172347

IMG_4442.jpeg

Herregud.. 😵‍💫

• Liker 5
Skrevet
Annimor skrev (3 timer siden):

https://www.forbrukertilsynet.no/markedsforer-kosmetiske-inngrep-pa-populaere-plattformer-for-barn

Klinikkene det gjelder står nederst i denne artikkelen. Hilsen en som koser seg med denne tråden 🙈

Takk! Jeg ser at TM Klinikken i Fredrikstad ikke kom med denne gangen, mulig det er fordi aksjonen nå hadde spesielt fokus på reklame mot barn og unge.

TM Klinikken er meldt inn flere ganger pga. ulovlig markedsføring, også gjennom CBE sin kanal, så de står nok for tur.

• Liker 17
Skrevet
Bulsara skrev (2 timer siden):

Det gir meg Michael Jackson vibber 🥹

(Sannsynligvis brudd på reglene å si dette, så bare rapporter meg. Kunne bare ikke dy meg fra å dele min assosiasjon 🙈)

Forskjellen er vel at MJ gjorde det meste med faktiske operasjoner og injeksjoner, mens CBE gjør mye mindre, men legger på filter som ser ut som om hun har foretatt mye kirurgi. Det er trist at en bedriftseier som oppdrar to små jenter velger dette som sitt uttrykk.

Bildet til høyre, der får filteret og fillerne i leppene henne til å se ut som en maske. Hva mener bedriftseier at det skal selge? Hvilke tanker har hun med å legge ut et slikt bilde? Hva ønsker hun å påvirke andre til å gjøre med slike bilder?

Influencerne som bruker filter blir mer og mer en parodi på seg selv og hverandre. De ser snart likedan ut alle sammen. Det er jo tydelig at CBE i lang tid nå har hatt en forkjærlighet for filter på bedriftskanalen som skal få henne til å ligne på SE, i hvert fall bruker hun det/de filterne ofte, om ikke alltid.

Jeg tror ikke det er regelbrudd å påpeke at influencere fremstiller eget utseende som om de skulle være ihjeloperert, som om de har masker på seg - det er jo det uttrykket de selv velger i sine bedriftskanaler.

Jeg har aldri forsøkt slike filter, men jeg antar at man kanskje kan bli avhengig av å bruke dem? (Mener noen la ut en link om det for litt siden, jeg rakk ikke å lese den.) I så fall er det jo et behov for å fremstille seg selv som noe kunstig, noe de ikke er, og det gjør jo at man kan trekke paralleller til slike kjendiser som MJ som har ødelagt seg på kosmetiske inngrep.

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet

Tråden er ryddet for bilder som bryter med

Kvinneguidens retningslinjer for bildebruk.

Måne, admin. 

Skrevet (endret)

Siden innlegget ble slettet, prøver jeg igjen. Håper det ble riktig nå!

Det er ikke bare håret som vokser for å si det sånn! 😮 

IMG_4454.jpeg

Kilde:

https://www.seher.no/images/70168575.jpg?imageId=70168575&x=0&y=3.1941031941032&cropw=100&croph=80.681818181818&width=690&height=846&compression=70

Endret av Snødronninga
  • Liker 34
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...