Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hunter7 skrev (4 minutter siden):

CBE står fortsatt igjen på perrongen og tar selfies.

Nei nei, hun gikk inn på toalettet på stasjonen for å ta selfien, er sikkert derfor hun ikke kom seg på toget 😂

• Liker 34
  • Nyttig 2
Skrevet
Skrottefar skrev (1 time siden):

LKE er seg selv lik ser jeg 😛

fra https://twitter.com/noranordbo?s=21&t=KNoapThqR4cNTlj8sRmKPA :

Image

Man trenger ikke kjenne bedriftseiere personlig for å saklig kunne kritisere den jobben de selv viser at de gjør i sine bedriftskanaler.

De driver en millionbedrift, da må de også tåle kritikk av den jobben de gjør, når den ikke holder mål, når den skader andre eller når de stadig vekk begår lovbrudd.

Men trenger på ingen måte kjenne bedriftseierne for å vurdere disse sidene ved deres forretningsvirksomhet - for bedriftseierne selv dokumenterer alt på sine offentlige bedriftskanaler.

De som privatpersoner er helt uinteressante, det er den jobben de gjør og hvordan de driver egen bedrift og hvordan de påvirker andre som er interessant. Og der stryker de på det meste. Trenger ikke kjenne dem som privatpersoner for å bedømme deres yrkesutøvelse som de dokumenterer offentlig daglig.

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet

Siden det ER så lite barne-eksponering at det omtrent ikke er noe, i følge CBE, bør hun kanskje vurdere å slette det festede innlegget til venstre på sin TikTok-side. Ansiktet til datteren er det første man ser. 

0CA81C9B-899B-4210-83A6-3ED21B56559A.jpeg

• Liker 19
  • Nyttig 10
Skrevet

Hvis noen skulle lure på CBE eller LKEs evne til å ta til seg kritikk, så tenker jeg at de siste sidene i denne tråden er en god menneskelig analyse på hvorfor det ikke skjer. 

Når man blir møtt med noe som kan stride mot ens forståelse av verden slik den er så vil man lete etter støtte for dette lenge før man evt vurderer å endre verdensbilde. Dette ser man ofte i denne tråden. Den minste tegn til kritikk fører til at en haug med støttespillere er på plass for å forsikre vedkommende om at de ikke trenger å endre deres verdensbilde.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Nudeldama skrev (4 minutter siden):

Hvis noen skulle lure på CBE eller LKEs evne til å ta til seg kritikk, så tenker jeg at de siste sidene i denne tråden er en god menneskelig analyse på hvorfor det ikke skjer. 

CBE & LKE vil aldri ta til seg kritikk uansett om det er her inne på KG eller andre steder, for de vet best som alltid og nekter å høre på andre, som alltid, og du, som alltid, har en forkjærlighet til å forsvare de, uansett hva

• Liker 33
  • Nyttig 1
Skrevet
Nudeldama skrev (11 minutter siden):

Når man blir møtt med noe som kan stride mot ens forståelse av verden slik den er så vil man lete etter støtte for dette lenge før man evt vurderer å endre verdensbilde. Dette ser man ofte i denne tråden. Den minste tegn til kritikk fører til at en haug med støttespillere er på plass for å forsikre vedkommende om at de ikke trenger å endre deres verdensbilde.

Neida, etter dine innlegg skjønte jeg at barne-eksponering er innafor. Det kom bare plutselig til meg. Lyset. 

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Neida, etter dine innlegg skjønte jeg at barne-eksponering er innafor. Det kom bare plutselig til meg. Lyset. 

Ikke overraskende, siden sidene om Johaug viser - igjen - at folks evne til å lese innlegg her inne er virkelig dårlig. 

• Liker 4
Skrevet
Nudeldama skrev (9 minutter siden):

Hvis man har et så virkelighetsfjernt verdensbilde er vel ikke "påvirker" den rette jobben å ha?

Spesielt ikke når de har fått gjentatte advarsler fra myndighetene for lovbrudd, de går mot alle fagpersoner når det gjelder barneeksponering, og de vet de må lyve og jukse for å skape et "verdensbilde" ikke en gang de selv passer inn i.

CBE sa vel i siste podkast at hvis noen kritiserte henne for noe så gjorde hun bare mer av det. Det er omtrent det samme som en trassig 3-4-5 åring også gjør.

De som bryr seg om ekteparet i deres privatliv burde virkelighetsorientert dem, om de bryr seg om dem. For alt jeg vet gjør de det allerede, men da er det jo tydeligvis som å snakke til en vegg.

• Liker 35
  • Nyttig 6
Skrevet
Lafamiglia skrev (På 3.4.2023 den 22.11):

Nei, vet du meg hva.

Jeg vet selvfølgelig absolutt ingen ting om hva hun spiser. Men hvis du legger til grunn det hun legger ut i kanalene sine, så er det overhodet ikke sunt. Det er nesten ikke noe ordentlig mat. Det er veldig mye søtt - både sukker og kunstig søtning, det er mye merkelige pulver, havredrikk og alt mulig annet som man helst bør begrense så mye som mulig. I tillegg er det mye alkohol.

Begrense havredrikk? I alle dager. 

Det ser ut som hun spiser noenlunde sunt iallfall, og jeg ser ikke så mye sukker. Enig i at kunstig søtning og alkohol bør unngås. Men ikke havredrikk og vegetarmat 🤣

• Liker 3
Skrevet
Skrottefar skrev (3 timer siden):

LKE er seg selv lik ser jeg 😛

fra https://twitter.com/noranordbo?s=21&t=KNoapThqR4cNTlj8sRmKPA :

Image

Skulle likt å se andre styreledere/ledere/bransjer/ansatte herje rundt slik: «Piss off, loosers, skaff dere et liv.»

Hvorfor tar det så jæskla lang tid å fikse opp i denne akilleshælen ved influenserbransjen? (Jeg avstår fra å svare..).

Denne virksomheten har holdt på i over et tiår og ennå fatter den ikke at den ikke er en privatperson. Hvor tregt er et dovendyr?

• Liker 32
  • Nyttig 1
Skrevet
mammams skrev (8 timer siden):

@FruJohansen sin story på IG nå som tar for seg podcastepisoden om netthat! 👏👏 Nøktern og saklig som vanlig, veldig bra! 

Aldri hørt podcasten før nå og er jo noen ting der jeg reagerer på. Når Caroline mener brukerne i denne tråden bør bruke all den tiden vi bruker her på noe samfunnsnyttig og bra. Vel, jeg for min egen del jobber 100% som spesialpedagog, er FAU representant for 5. klassingen vår, sitter i styret i nærmiljøets Velforening og mer - det ene utelukker ikke det andre. Bruker ikke timevis på tråden heller da og det er det vel ikke så mange som gjør?! 

Og nei Caroline, ballen om eksponering av barn legges ikke død kun fordi du og din ektemann står inne for den enorme eksponeringen dere utsetter døtrene deres for selv om dere mener det er innafor - det kan dere bare ikke bestemme. Dere må leve med kritiske blikk så lenge dere bryter både markedsføringsregler og etiske regler om eksponering av barn som ikke er samtykkekompetente! 

For et argument fra henne. Det er vel hun og mannen som bør legge om kursen og bidra for samfunnet. Både med å ha vanlige nyttige jobber og delta aktivt rundt barnas aktiviteter. 
Og ja, bruker på ingen måte timesvis på KG. Stikker innom et par ganger om dagen - i noen minutter pr gang.,ser på det som underholdning 

• Liker 24
Skrevet

Hun mistet så mange følgere!!! Nesten 100 000

• Liker 14
Skrevet
Nudeldama skrev (46 minutter siden):

Du mener sikkert materiale til en analyse. Ingen her som har kommet med noen analyse, ei heller du, selv om jeg registrerer din interesse for metadiskusjon. 

Jeg synes ikke du er helt i takt med omgivelsene hvis du tenker at meningene her avviker fra folks holdninger utenfor forumet. Jeg har til gode å møte noen uten kritisk sans og skepsis til troverdigheten ved denne delen av bransjen, i så fall er det heller unntaksvis. Faktisk er det mange som ikke nedlater seg å diskutere det engang, fordi markedsføringen er så lavmål.

Nudeldama skrev (31 minutter siden):

Ikke overraskende, siden sidene om Johaug viser - igjen - at folks evne til å lese innlegg her inne er virkelig dårlig. 

Så var det dette med å trekke ut noe, fra noen, for å generalisere. Ingen god debattskikk det, om du vil være et eksempel for gode holdninger.

• Liker 27
Skrevet

Ja, alle burde høre fru Johansens (IG) analyse av pod-episoden om netthat 👏

• Liker 29
Skrevet (endret)
Sarah93 skrev (13 timer siden):

Hørte litt av netthat-podcasten og fikk faktisk litt vondt av henne. Som en annen skrev er ikke et par innlegg om rumpeputer nettets, men forstår godt at *volumet* virker overveldende. Det er side etter side, hver dag. CBE er i en særklasse av influensere som blir kritisert for absolutt alt, i alle fall her på Kvinneguiden. År etter år. Hver eneste lille småting man kan ta henne på. Som side etter side om hvor (tilsynelatende) dårlig hun gjorde det på et løp. Hun spiser for sunt/ for usunt/ er for uptight/ drikker for mye alkohol/ trener for mye/ løper ikke fort nok. Det betyr ikke at hun og ektemannen ikke poster veldig mye rart, og at ikke det er mye å kritisere bedriften for. Men det er også mye man bare kan la ligge.

.

Endret av ~ Ada ~
Ikke etter hensikt
  • Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...