Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (8 minutter siden):

Anbefaler https://twitter.com/noranordbo?s=21&t=KNoapThqR4cNTlj8sRmKPA

for innsyn i 2014-15-fadesene (også om kimono og Froosh som var etter de to store) om de tror at Treasures AS sluttet å lyve. Anbefaler også 

LKE er seg selv lik ser jeg 😛

fra https://twitter.com/noranordbo?s=21&t=KNoapThqR4cNTlj8sRmKPA :

Image

Endret av Skrottefar
  • Liker 29
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Skrottefar skrev (33 minutter siden):

Hun agenten er som en tøffel, bare jatter med, av en eller annen merkelig grunn 😛

Det å gå i seg selv er nok ikke lett for verken CBE eller mannen, for de har levd i den bobla si hvor de tror de har rett i alt og vet best om alt i alt for lang tid......og det er ikke synd på henne, overhodet :)

Refleksjonsnivået er helt usedvanlig lavt. Nå mener jeg ikke at hun hadde trengt å leie inn en slags Fredrik Solvang som med-podcaster, men det er jo virkelig fullstendig uinteressant å høre på ekko-kamre, slik hun jo har lagt opp til med denne Susan, som ikke ser ut til å ha egne meninger overhodet.

Det er meningsbrytninger som er interessant, morsomt, opplysende og ellers verd å høre på, slik som for eksempel Jan Thomas og Einar, eller Truls og Hellstrøm.

Og ikke at en person skal sitte og fortelle sin oppfatning helt uimotsagt.

Endret av Lafamiglia
  • Liker 27
  • Nyttig 1
Skrevet

Det viser hvor ekstremt selvopptatt man er når en podcast om netthets kun handler om henne selv og at folk sier hun har en rumpepute. Hvorfor i alle dager behøver hun å bry seg med dette? Hva noen få mennesker i et lite forum mener? 

Hvis man skal snakke om netthets, snakk om kvinnelige politikere, vil tro endel av dem ville oppleve "hetsen" CBE er utsatt for som omtrent heiarop. Jeg mener ikke at det nødvendigvis er greit, og synes selv det er mye usaklig kritikk og endel latterliggjøring her. Men dette er iķke hat og jeg forstår ikke at hun ikke bare ignorerer det. Det er kanskje en måte å få litt mer interesse? 

• Liker 41
  • Nyttig 1
Skrevet

Hørte litt av netthat-podcasten og fikk faktisk litt vondt av henne. Som en annen skrev er ikke et par innlegg om rumpeputer nettets, men forstår godt at *volumet* virker overveldende. Det er side etter side, hver dag. CBE er i en særklasse av influensere som blir kritisert for absolutt alt, i alle fall her på Kvinneguiden. År etter år. Hver eneste lille småting man kan ta henne på. Som side etter side om hvor (tilsynelatende) dårlig hun gjorde det på et løp. Hun spiser for sunt/ for usunt/ er for uptight/ drikker for mye alkohol/ trener for mye/ løper ikke fort nok. Det betyr ikke at hun og ektemannen ikke poster veldig mye rart, og at ikke det er mye å kritisere bedriften for. Men det er også mye man bare kan la ligge.

• Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet

Etter den plutselige «økningen» i følgertall på 4000, er tallet nå på vei nedover igjen.

Kanalen har mistet nesten 700 følgere den siste tiden.

kilde: socialblade.com (statistikken har vært frosset en periode etter at de tidvis har stengt/åpnet konto) 

Jeg synes det er hensiktsmessig å følge med på disse tallene, da jeg har inntrykk av at det sier noe om  influenceres some innhold, og reaksjoner på hvordan innholdet  mottas av et publikum og i samfunnet generelt (det gjelder ikke bare CBE!). Det er påfallende å se effekten av diverse kontroversielle (desperate?) stunts, som ikke alltid slår heldig ut for i influenceren (Iselin Guttormsen er et annet eksempel der følgertallene raste etter den omstridte filmen som nylig ble lagt ut). 

Det som for meg er en gåte, er at det  virker som influencere ikke bruker denne statistikken til å endre kurs. Det er jo en klar indikasjon på at det produseres noe som veldig få ønsker å ha. 

• Liker 23
Skrevet
Kollontaj skrev (6 minutter siden):

@Hyacinth Kritikken rundt rumpepute går egentlig på troverdighet. Kunne like gjerne vært noe annet som fremstår som «falskt». Vi husker jo feks ei uke da CBE.no var sengeliggende med influensa og gjenoppstod med betydelig større brystparti enn før sykdommen. Av og til kan det lønne seg å være ærlig, dette var en sånn anledning. 

Vel jeg kan godt forstå det. For mange er slikt veldig privat og kanskje kilde til usikkerhet. Der er noe de færreste er komfortabel til å snakke høyt om. 

Influencere er tross alt bare mennesker de også. Det beste hadde selvsagt vært å kunne fortelle om egne usikkerheten og press men det klarer de færreste. Derfor er det stort sett de som fjerner silikon vi leser om i store oppslag, ikke de som tar silikon. 

Skrevet

Mistet 641 følgere 4.4

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet
Loboto skrev (Akkurat nå):

Vel jeg kan godt forstå det. For mange er slikt veldig privat og kanskje kilde til usikkerhet. Der er noe de færreste er komfortabel til å snakke høyt om. 

Influencere er tross alt bare mennesker de også. Det beste hadde selvsagt vært å kunne fortelle om egne usikkerheten og press men det klarer de færreste. Derfor er det stort sett de som fjerner silikon vi leser om i store oppslag, ikke de som tar silikon. 

Men må man lyve og si at man har en sykdom? Bare holde seg unna ei uke og aldri kommentere det mer, hadde vært en mer troverdig strategi. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
mammams skrev (2 minutter siden):

Når er denne meldingen fra? Nå i 2023? 

Kunne vært, men nei, den er vel fra 2015 eller noe :)

• Liker 5
Skrevet
Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Men må man lyve og si at man har en sykdom? Bare holde seg unna ei uke og aldri kommentere det mer, hadde vært en mer troverdig strategi. 

Når man skal skjule nie er det en veldig vanlig psykologisk reaksjon og føle behov for å dekke over for å ikke avsløres. 

Dette finner vi eksempler på overalt i hverdagslivet 

• Liker 1
Skrevet
Loboto skrev (3 minutter siden):

Når man skal skjule nie er det en veldig vanlig psykologisk reaksjon og føle behov for å dekke over for å ikke avsløres. 

Dette finner vi eksempler på overalt i hverdagslivet 

Joda, det skjer. Dumt at influencere lar det bli et mønster, man må jo ikke eksponere alt feks sykdom eller «sykdom». CBE klarte jo ei uke fri fra SoMe en gang, riktignok godt betalt for det, men det er jo bare å skrive «tar ei uke off, alt er bra, tilbake om litt». Men neida. 

• Liker 9
Skrevet

Jeg synes mye her inne er unødvendig, men det er jaggu mye av de de to driver med også, og som deles med alle. Jeg hørte klippene fra podkasten og skjønner ikke at noen har interesse av å høre på dette? 

• Liker 21
  • Nyttig 1
Skrevet
Lafamiglia skrev (1 time siden):

Refleksjonsnivået er helt usedvanlig lavt. Nå mener jeg ikke at hun hadde trengt å leie inn en slags Fredrik Solvang som med-podcaster, men det er jo virkelig fullstendig uinteressant å høre på ekko-kamre, slik hun jo har lagt opp til med denne Susan, som ikke ser ut til å ha egne meninger overhodet.

Det er meningsbrytninger som er interessant, morsomt, opplysende og ellers verd å høre på, slik som for eksempel Jan Thomas og Einar, eller Truls og Hellstrøm.

Og ikke at en person skal sitte og fortelle sin oppfatning helt uimotsagt.

Enig! Men det er jo slik influenserne gjør det… alle som en - Snakker uforstyrret i egne kanaler uten kritiske spørsmål. De laget sitt eget narrativ, og kaller all kritikk for hat, slik at de kan fortsette som før med juks, eksponering av barn, overforbruk og oppskrapning av biler(!) … 

• Liker 16
Skrevet
3 hours ago, Nudeldama said:

Tenk hvor mye vanskeligere det hadde vært for CBE å ignorere kritikk av de viktige tingene hvis de ikke så lett lot seg drukne i den trivielle hverdagshetsen?

Det å ta for seg seriøs kritikk i denne tråden er som å be om at den forsvinner i alt tullet omkring gapesmil, konkurranseresultater og rumpeputer. Hvis man faktisk vil bli hørt, så kan man ikke bruke denne tråden.

Man kan jo i hvert fall ikke bruke influencerens eget kommentarfelt, for der forsvinner alt som ikke er *flammeemoji*/*ferskenemoji* innen meget kort tid, så hva foreslår du?

• Liker 25
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...