Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Skrottefar skrev (6 minutter siden):

Var bare CBE som representerte Netfit, LKE representerte ingen 😛

Han har jo så mange yrkestitler. Lege, PT-Åge, kost-og ernæringsfysiolog og greier. Representerer alle alias, si. 😅 

• Liker 16
Skrevet
Skrottefar skrev (11 minutter siden):

Var bare CBE som representerte Netfit, LKE representerte ingen 😛

Så raskt over deltakerlista til løpet og flere hadde ikke oppgitt klubb når dem meldte seg på så kan jo faktisk her.

Håpet at noen her følger Netfit sin insta som kanskje vet? Ypperlig mulig til å reklame for seg selv ved å poste story (på story-på story osv som jeg hadde gjort hadde jeg hatt en treningsapp) av deltakere/reposte deltakere sine story/ gruppebilde osv 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Ice-91 skrev (2 timer siden):

Så raskt over deltakerlista til løpet og flere hadde ikke oppgitt klubb når dem meldte seg på så kan jo faktisk her.

Håpet at noen her følger Netfit sin insta som kanskje vet? Ypperlig mulig til å reklame for seg selv ved å poste story (på story-på story osv som jeg hadde gjort hadde jeg hatt en treningsapp) av deltakere/reposte deltakere sine story/ gruppebilde osv 

Ikke et pip på netfit som Instagram profil    Ser det ut til.

• Liker 7
Skrevet
Ice-91 skrev (2 timer siden):

Følger tanken din. Men tviler på at startnummer som er kjøpt og registrert på Netfit kan endres. Det er sikkert praktisk mulig, men heller tvilsomt.

Hvis det likevel skulle være tilfelle, så er det liten reklameverdi for bedriften i det, når ingen som ev. kjøper tjenester av dem ønsker å stå for at de gjør det, ikke en gang på et startnummer, og ikke på bedriftens hjemmeside.

For all del, jeg hadde ikke villet gjøre det selv, fordi jeg ikke vil gi reklameverdi til noen for noe jeg selv må betale for (i hvert fall ikke et influencerpar som Eriksen).

Men utad, for Netfit, blir det sittende igjen ett inntrykk - at tross at de selv hevder å ha kompetanse, og de rettet seg inn mot en populær løpsdistanse, så er det ingen som tror på dem, ingen som er villig til å betale for deres manglende kompetanse, langt mindre stille opp og gi dem ekstra reklame.

• Liker 21
Skrevet
Inocybe skrev (4 timer siden):

Dette er et konstruktivt forslag. Mange andre bransjer er pålagt å kunne dokumetere de til enhver tid følger loven. Inklusiv min egen. Men av uvisse grunner er influencere unntatt krav om dokumentasjon.
Ved helt enkelt å pålegge influencere å lagre alle poster og sammenstille med reklamesamarbeid vil det være såre enkelt å sjekke hvem som følger loven og hvem som skulker. Godt forslag 👍 (for samfunnet altså - neppe for kronisk jukse-influencere som CBE.no). 

Jeg mener det burde være en selvfølge at influencerne pålegges å lagre alt, det bør være i et forholdsvis langt tidsrom også, gjerne 5-10 år. Det er ingen problemer med å gjøre dette, for det er jo ikke snakk om personopplysninger eller sensitiv informasjon om noen.

Og annonsørene som betaler bør også være pålagt å lagre annonser på nett, for at man slik kan ha en mulighet til å sammenligne dem.

Men om bare influencerne hadde blitt pålagt å lagre, så ville kontroller vært veldig enkelt for rette etater, og ikke minst langt mindre ressurskrevende.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Sursøtsaus skrev (4 timer siden):

Det gjorde jeg og. Og jeg kommenterer sjeldent utseende til bedriftseiere fordi jeg ofte mener kommentarer utover kritikk av filter eller usunne poseringer er overflødig kritikk og ofte usaklig. MEN her må jeg bare stille meg bak @Frisk Frosk sitt innlegg om bildet. Jeg har faktisk aldri følt at bedriftseier LK har vært særlig truende i sine åpne bedriftsmedier. Ufin, ja, men aldri truende. Kanskje fordi jeg oppfattet bedriften som noen som bare var tøffe i trynet bak tastaturet (eller "slett og blokker"-knappen). Men etter å ha sett @FruJohansen sin story om den infamøse forfølgingen og trakasseringen av en kvinne i fjor som resulterte i at hennes eiendom ble ødelagt, så merker jeg for første gang at bedriftseier får meg til å føle meg direkte truet og litt redd når jeg ser på det bildet. Og etter å ha hørt den siste podkast-episoden er jeg ikke mindre redd for hvordan bedriften, som nå tilbyr treningsreise, kommer til å håndtere tilbakemeldinger fra kundene sine. For hvordan skal det gå når bare enkel forbrukermakt blir tolket som trussel på ego og levebrød? Og hvordan skal det gå med forbrukerne når bedriften forsvarer trakassering og hærverk og endrer narrativet til at det var et resultat av "hat" og "hets"? Vi kjenner det narrativet litt for godt fra før: Da det ble avslørt (via KG, skal nevnes!) at bedriften faktisk hadde redigert bilder av bedriftseierne, og dermed hadde løyet i flere år om redigeringsfuks så var det fordi "haterne" fikk bedriftseier til å gjøre det. Da det litt senere kom ut at bedriftseier hadde kommentert under falske navn og til og med falsk tittel hvor noen titler er beskytta (også avslørt via KG, btw), så var det for å beskytte bedriftseier fra "hat". Begge tilståelsene var hardt preget av en offerrolle hvor det var "haterne som ønsket at dette skulle skje", og "stakkars bedriftseier" som ikke hadde noe annet valg enn å lyve, fuske og til og med bryte loven for å redde eget ansikt. De er altså villige til å angripe og bryte loven på bakrommet samtidig som de mekker en mediasak som skal sette dem i offerrollen. Hvordan skal det da gå for de forbrukerne som etter hvert vil bruke NetFit, eller som drar på treningstur, og kanskje har små, enkle innvendinger til paret? Jeg regner med at man må registrere seg med fullt navn, epost og annen personinfo når man registrerer seg via appen deres. Ut ifra det vi vet av bedriftens nettstalking og trakassering av kritikere, så synes jeg ikke det er rart CBE ønsker at man ikke skal få være anonym på KG. Jeg synes derimot at det er ekstremt creepy, for hva skal de gjøre med den informasjonen de har av folk?

Jeg var ikke klar over at begge de to avsløringene om bedriftens løgner og juks i disse sakene ble avslørt på KG.

Dette viser tydelig behovet for denne og lignende tråder på KG.

Og ikke minst viser det seriøsiteten til mange av de som skriver i trådene.

Det at det er nettopp KG som har avslørt lovbrudd og juks og løgn hos CBE/LKE/Treasure AS...

...det sier Caroline Berg Eriksen ingenting om på podkasten eller til media, når hun stadig kaller deltakerne i denne og tidligere tråder om CBE for "anonyme hatere og nettroll".

Hver gang CBE eller LKE bruker dette argumentet bør de få motsvar som viser til akkurat dette - at det er de hun/de kaller for "hatere" som på redelig vis har avslørt hennes/deres lovbrudd, juks, løgner.

Det vil etterhvert punktere dette argumentet, som er en av hennes favorittargument i narrativet om at hun og bedriften er ofre for nettbrukere.

Og måten de har møtt avsløringene, de viser bare på tydelig og pinlig måte hvordan de avskriver seg alt ansvar for det de selv som bedriftseiere bevisst velger å gjøre. Gang på gang på gang.

• Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet
Frisk Frosk skrev (24 minutter siden):

Følger tanken din. Men tviler på at startnummer som er kjøpt og registrert på Netfit kan endres. Det er sikkert praktisk mulig, men heller tvilsomt.

Hvis det likevel skulle være tilfelle, så er det liten reklameverdi for bedriften i det, når ingen som ev. kjøper tjenester av dem ønsker å stå for at de gjør det, ikke en gang på et startnummer, og ikke på bedriftens hjemmeside.

For all del, jeg hadde ikke villet gjøre det selv, fordi jeg ikke vil gi reklameverdi til noen for noe jeg selv må betale for (i hvert fall ikke et influencerpar som Eriksen).

Men utad, for Netfit, blir det sittende igjen ett inntrykk - at tross at de selv hevder å ha kompetanse, og de rettet seg inn mot en populær løpsdistanse, så er det ingen som tror på dem, ingen som er villig til å betale for deres manglende kompetanse, langt mindre stille opp og gi dem ekstra reklame.

Så, ingen interesse for deres opplegg rundt Drammensløpet, men går for treningsferie med Apollo?

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (6 minutter siden):

Så, ingen interesse for deres opplegg rundt Drammensløpet, men går for treningsferie med Apollo?

Jeg vet ikke, men de forsøker vel å hoppe på en trend, hvor folk i deres alder +/- gjerne tar en uke alene eller med venner på treningsferie, og så tenker de at en tilsynelatende seriøs aktør som Apollo vil dra opp deres egen seriøsitet.

Jeg tror ikke de vil lykkes. For mer enn noen annet så har Apollo nå vist at de ikke gjør ordentlig bakgrunnssjekk når det gjelder hvilke instruktører/trenere de inngår samarbeid med og disses faktiske utdannelse og erfaring og rykte...

Skal jeg tippe er det bevisst strategi at kona til Adrian Paul og han står øverst i presentasjonen over instruktørene på Netfit-siden, mens LKE og CBE kommer nederst, og at det trolig er slik det er solgt inn til Apollo også. Jeg tviler på at CBE og LKE i kraft av seg selv ville vært attraktive for Apollo å samarbeide med. Men nå gir jo AP og kona hans igjen støtte til LKE og CBE - og står også for at de to lyver i sine presentasjoner om seg selv. Med andre ord, Adrian Paul og kona Lisbeth Torheim velger å være en del av en forretningsdrift som er tuftet på løgner og som stadig begår lovbrudd (bildene som er brukt i reklame for Netfit er jo stort sett redigerte når det kommer til hud og kropp, uten at de merker dette).

Jeg antar at siden de har annonsert om at de skulle ha et lag i Drammensløpet, så var det også noe som kunne brukes overfor Apollo eller kan brukes overfor andre annonsører. Så er det bare å håpe at annonsører blir bedre til å bakgrunnssjekke informasjon om influencerne og ikke ukritisk tror det narrativet de selger til annonsørene.

Men Apollo utgår i hvert fall herfra.

• Liker 25
  • Nyttig 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (19 minutter siden):

Så var det dette med å lese rommet 😬

Jeg kunne gjerne betalt 14k for treningsreise ala funky, treningspodden, johaug o.l., aldri i verden om jeg hadde blitt med disse to. 

• Liker 33
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Tørst skrev (7 timer siden):

Godt over 45 min på 10 km i dag, syns det er en passe bra tid, men ikke så bra når hun trener så mye.

Til å trene så mye så er drøye 45 minutter på den 10 kilometeren ikke bra i det hele tatt, men når man trener så mye uten å legge inn hvile og restitusjon, ja, da går det utover effekten av treninga.

Regner med at mange av de som kom foran CBE er hobby-mosjonister som har en mer fornuftig tilnærming til treninga og trener kanskje maks 4-5 ganger pr. uke.

Endret av Skrottefar
  • Liker 26
  • Nyttig 4
Skrevet

Ser at CBE skjuler likes på de fleste IG postene sine. Hvorfor det? Får hun så lite likes? Hun har jo over 300 000 følgere 🤔

• Liker 14
Skrevet
Marioposa skrev (31 minutter siden):

Ser at CBE skjuler likes på de fleste IG postene sine. Hvorfor det? Får hun så lite likes? Hun har jo over 300 000 følgere 🤔

Pilotfrue har mer likes og engasjement enn cbe.no....

• Liker 4
Skrevet (endret)
Marioposa skrev (1 time siden):

En kjapp scroll på følgerne viser en del folk jeg ikke helt skjønner hvorfor de følger en norsk C-kjendis😏

Som flere arabiske/asiatiske/afrikanske unggutter sine kontoer med null bilder, null følgere og følger sånn 5K tilbake.

Får ikke mye likes fra dem vel?

Endret av Glufseguri
  • Liker 31
Skrevet
Glufseguri skrev (2 minutter siden):

En kjapp scroll på følgerne viser en del folk jeg ikke helt skjønner hvorfor de følger en norsk C-kjendis😏

Som flere arabiske/asiatiske/afrikanske unggutter sine kontoer med null bilder, null følgere og følger sånn 5K tilbake.

Får ikke mye likes fra dem vel?

Hvorfor følger de CBE i det hele tatt? 

Skrevet
Skrottefar skrev (1 time siden):

Til å trene så mye så er drøye 45 minutter på den 10 kilometeren ikke bra i det hele tatt, men når man trener så mye uten å legge inn hvile og restitusjon, ja, da går det utover effekten av treninga.

Regner med at mange av de som kom foran CBE er hobby-mosjonister som har en mer fornuftig tilnærming til treninga og trener kanskje maks 4-5 ganger pr. uke.

Ser Liva Ingebrigtsen la ut post etter Drammensløpet idag. 
Tid 27,15

I følge Liva selv ( ref Instagram og Snapchat ) så trener hun ikke mye, og spesielt ikke løping. 

Litt spesielt at fru Berg Eriksen da har en tid på 45 min 🤓

• Liker 26
  • Nyttig 2
Skrevet
Frisk Frosk skrev (2 timer siden):

Jeg vet ikke, men de forsøker vel å hoppe på en trend, hvor folk i deres alder +/- gjerne tar en uke alene eller med venner på treningsferie, og så tenker de at en tilsynelatende seriøs aktør som Apollo vil dra opp deres egen seriøsitet.

Jeg tror ikke de vil lykkes. For mer enn noen annet så har Apollo nå vist at de ikke gjør ordentlig bakgrunnssjekk når det gjelder hvilke instruktører/trenere de inngår samarbeid med og disses faktiske utdannelse og erfaring og rykte...

Skal jeg tippe er det bevisst strategi at kona til Adrian Paul og han står øverst i presentasjonen over instruktørene på Netfit-siden, mens LKE og CBE kommer nederst, og at det trolig er slik det er solgt inn til Apollo også. Jeg tviler på at CBE og LKE i kraft av seg selv ville vært attraktive for Apollo å samarbeide med. Men nå gir jo AP og kona hans igjen støtte til LKE og CBE - og står også for at de to lyver i sine presentasjoner om seg selv. Med andre ord, Adrian Paul og kona Lisbeth Torheim velger å være en del av en forretningsdrift som er tuftet på løgner og som stadig begår lovbrudd (bildene som er brukt i reklame for Netfit er jo stort sett redigerte når det kommer til hud og kropp, uten at de merker dette).

Jeg antar at siden de har annonsert om at de skulle ha et lag i Drammensløpet, så var det også noe som kunne brukes overfor Apollo eller kan brukes overfor andre annonsører. Så er det bare å håpe at annonsører blir bedre til å bakgrunnssjekke informasjon om influencerne og ikke ukritisk tror det narrativet de selger til annonsørene.

Men Apollo utgår i hvert fall herfra.

Ja, følger deg på alt her.

Så er det noe med å begynne i det små, sjekke at det vekker interesse og funker før en gaper over mer. 

• Liker 4
Skrevet
Marioposa skrev (3 minutter siden):

Kjøpte følgere vel (også kalt spøkelsesfølgere)

• Liker 11
Skrevet
Villa31 skrev (1 minutt siden):

Ser Liva Ingebrigtsen la ut post etter Drammensløpet idag. 
Tid 27,15

I følge Liva selv ( ref Instagram og Snapchat ) så trener hun ikke mye, og spesielt ikke løping. 

Litt spesielt at fru Berg Eriksen da har en tid på 45 min 🤓

Står 5 km på nummerlappen hennes… 27,15 på 10 km er j…. fort

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet
Marioposa skrev (6 minutter siden):

💰💰💰?

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...