Krutthøna Skrevet 16. mars 2023 #79281 Skrevet 16. mars 2023 Mistyen skrev (5 minutter siden): Tror du ikke vi hadde hørt om det i kanalene deres da, om det var tilfelle? Jeg vet ikke altså, men forestiller meg at det hadde blitt presentert 🙊 Jo, det tror jeg du har helt rett i 🙈😂 Er nok bare en som ligner. 3
Frisk Frosk Skrevet 16. mars 2023 #79282 Skrevet 16. mars 2023 FruJohansen skrev (6 timer siden): Kun bilder som inneholder reklame, må merkes. Dette har jeg tatt opp i minst et par klager til Forbrukertilsynet. Jeg mener at eneste måten å ta influencerbransjen på alvor er å kreve at alt de legger ut på sine bedriftskanaler får krav om reklamemerking. For hvert eneste innlegg og hvert eneste bilde (uten annonse for ekstern bedrift/produkt/tjeneste) de legger ut er reklame for dem selv, for å få annonsører til å kjøpe deres tjeneste som er å ta seg betalt for annonseplass. Siden bransjen selv velger et uttrykk som går på å skjule at alt de gjør er reklame, så tenker jeg denne bransjen må få spesielt strenge regler for merking av reklame. I det minste bør de få krav på seg om å merke absolutt alle bilder hvor hud, utseende, kropp er endret med retusjering og/eller filter. Jeg mener media og politikere ikke gjør jobben sin når de ikke går mer etter denne bransjen og får på plass et lovverk som også tar for seg denne bransjens spesielle måte å opptre i markedet. 17 3
hvalstad45 Skrevet 16. mars 2023 #79283 Skrevet 16. mars 2023 16 hours ago, ~ Ada ~ said: Assa, jeg sa jeg ikke vanligvis....det betyr at jeg kanskje noen ganger, men bare uhyre sjeldent...jeg lyver ikke ass! Okay.. Veldig utypisk Caroline å skrive sånn. Forsøker hun å virke yngre på TikTok eller? Har ikke TikTok, masete side jeg føler emg for gammel for! 12 1
Anonym90059005 Skrevet 16. mars 2023 #79284 Skrevet 16. mars 2023 Ser på story at hun gjorde seg klar til å løpe intervaller i dag, først ved å bæsje stående ser det ut til, så avlasting av hæl ved å stå på tå. Jaja, vi har alle våre ritualer. 36
Gresshoppa Skrevet 16. mars 2023 #79285 Skrevet 16. mars 2023 Anonym90059005 skrev (18 minutter siden): Ser på story at hun gjorde seg klar til å løpe intervaller i dag, først ved å bæsje stående ser det ut til, så avlasting av hæl ved å stå på tå. Jaja, vi har alle våre ritualer. Ganske så opptatt av svaien i ryggen på den poseringen der😂Trodde et lite øyeblikk der at hun var gravid (lager så mye svai)🙈🙊 15 1
~ Ada ~ Skrevet 16. mars 2023 #79286 Skrevet 16. mars 2023 Frisk Frosk skrev (7 timer siden): Dette har jeg tatt opp i minst et par klager til Forbrukertilsynet. Jeg mener at eneste måten å ta influencerbransjen på alvor er å kreve at alt de legger ut på sine bedriftskanaler får krav om reklamemerking. For hvert eneste innlegg og hvert eneste bilde (uten annonse for ekstern bedrift/produkt/tjeneste) de legger ut er reklame for dem selv, for å få annonsører til å kjøpe deres tjeneste som er å ta seg betalt for annonseplass. Siden bransjen selv velger et uttrykk som går på å skjule at alt de gjør er reklame, så tenker jeg denne bransjen må få spesielt strenge regler for merking av reklame. I det minste bør de få krav på seg om å merke absolutt alle bilder hvor hud, utseende, kropp er endret med retusjering og/eller filter. Jeg mener media og politikere ikke gjør jobben sin når de ikke går mer etter denne bransjen og får på plass et lovverk som også tar for seg denne bransjens spesielle måte å opptre i markedet. Burde ikke vært lov å tituleres som påvirkere med så elendig regulering som det er av denne bransjen. De har ikke setningsskader på huset, de er bare shity forbilder uten nytteverdi. 11
Frisk Frosk Skrevet 16. mars 2023 #79287 Skrevet 16. mars 2023 ~ Ada ~ skrev (13 minutter siden): Burde ikke vært lov å tituleres som påvirkere med så elendig regulering som det er av denne bransjen. De har ikke setningsskader på huset, de er bare shity forbilder uten nytteverdi. Bryter man loven mange nok ganger i andre yrker får man yrkesforbud. CBE og LKE står veldig, veldig høyt på den listen over de som først ville fått et slikt forbud, om det ble innført... 14 1
ClusterOfGrapes Skrevet 17. mars 2023 #79288 Skrevet 17. mars 2023 Et apropos til at hun skulle få så mange nye følgere etter «puppestuntet». Da er det interessant å lese i en TV2 -artikkel der en ekspert på sosiale media, S. Lindblad forklarer hvorfor Helene Spilling på IG får nesten 3 k nye følgere på kort tid etter å ha figurert på bilde sammen med Arsenal -kaptein, Martin Ødegaard fra London Football awards. Han forklarer veksten i hennes antall følgere er svært høy i norsk sammenheng og ikke hverdags her, men at årsaken er interessen fra internasjonale kontoer da Ødegaard har mange millioner følgere. Da kan jo ikke denne eksperten følge særlig godt med. CBE har jo fått langt flere enn 3 k, nye følgere på få dager etter å ha vist seg i en gjennomsiktig bh. 18 22
Kollontaj Skrevet 17. mars 2023 #79289 Skrevet 17. mars 2023 Knis. Spilling burde jo stengt kontoen sin, eller… 10
cerruti Skrevet 17. mars 2023 #79290 Skrevet 17. mars 2023 Da jeg hørte «teaseren» fra podden, må jeg bare si at hun høres fryktelig selvsentrert og umoden ut. Hun er indignert over reaksjoner fra andre kvinner.(jeg tror oppegående menn også reagerer på toppløsbildet) Men som kvinne må jeg få lov til å reagere på hva slags samfunn barn og unge sosialiseres inn i. Hun bidrar virkelig helt motsatt av hva jeg selv ønsker å signalisere til yngre generasjoner. 37 3
Breakeven Skrevet 17. mars 2023 #79291 Skrevet 17. mars 2023 (endret) cerruti skrev (1 time siden): Da jeg hørte «teaseren» fra podden, må jeg bare si at hun høres fryktelig selvsentrert og umoden ut. Hun er indignert over reaksjoner fra andre kvinner.(jeg tror oppegående menn også reagerer på toppløsbildet) Men som kvinne må jeg få lov til å reagere på hva slags samfunn barn og unge sosialiseres inn i. Hun bidrar virkelig helt motsatt av hva jeg selv ønsker å signalisere til yngre generasjoner. Det er jo det hverdagen går til dag inn og dag ut, meg meg meg meg- noe så utrolig lite givende og meningsløst. Også så jeg på beskrivelsen av den nye pod-episoden at «begge to er preget av lite søvn», er det virkelig så interessant å høre om hvor mye eller lite søvn andre har? Endret 17. mars 2023 av Breakeven 14
Stargaze Skrevet 17. mars 2023 #79292 Skrevet 17. mars 2023 cerruti skrev (1 time siden): Da jeg hørte «teaseren» fra podden, må jeg bare si at hun høres fryktelig selvsentrert og umoden ut. Hun er indignert over reaksjoner fra andre kvinner.(jeg tror oppegående menn også reagerer på toppløsbildet) Men som kvinne må jeg få lov til å reagere på hva slags samfunn barn og unge sosialiseres inn i. Hun bidrar virkelig helt motsatt av hva jeg selv ønsker å signalisere til yngre generasjoner. Hun er jo selvsentrert. Noe helt enormt. Både i pod, insta og tik tok. Det er jo bare meg, meg, meg. Lurer på hvordan det er å samtale med henne. Om det fortsatt bare er meg, meg, meg. Hun får jo ikke så mye stimuli i form av en interessant arbeidsplass, kollegaer etc. Så sannheten er vel at hun ikke har så mye annet enn seg selv å snakke om..som feks krig og fred og sånn ass. 20 6
Populært innlegg Sursøtsaus Skrevet 17. mars 2023 Populært innlegg #79293 Skrevet 17. mars 2023 Okei. Hørt siste episode av podden og jeg har så mange kommentarer!!!!! Men jeg skal begrense meg litt. For det første: Forstår nå hvorfor bedriften er så ræva på kommunikasjon etter å ha hørt på hvordan bedriftens agent forholder seg til kritiske kommentarer. "Du nevner jo aldri at du drikker alkoholvarianten av vin. Jeg må bare si det!" Altså, nei men alle som følger CBE vet at hun er glad i alkoholvarianten av vin. Det har hun aldri lagt skjul på og det er ikke noe vits i å prøve å late som at det er noe annet det går i. Punkt 2: CBE mener at hun ikke romantiserer rus og alkohol i sine medier fordi hun ikke ofte viser bilder av hard festing. Hun mener i tillegg at hun hadde forstått kritikken dersom hun holdt en flaske vin i stedet for kaffe I det bildet. Nå synes jeg at CBE fortsatt romantiserer vin ettersom hun hyppig viser vinglass og vinflasker med cheesy musikk og fremstiller vin som en selvfølgelig del av helgekosen. Og jeg tviler på at hun hadde forstått kritikken dersom hun viste vin i stedet for kaffe på bildet selv om hun hevder det selv, spesielt ikke når hun personlig synes "bikinis don't lie" ikke nødvendigvis er problematisk men heller en morsom og litt treffende tittel på en gruppetime på SATS. Det sier noe om hennes humor. Da er det lett å se for seg at hun mener å vise pupp og vinflaske også er humoristisk, og jeg tror hun fort hadde hylt "det gjorde jeg for å være morsom! Har dere ikke humor?" Hun klarer ikke ta kritikk uansett hva. Punkt 3: Og DER kom også kvinnedagen og det å linke dagen opp mot det bildet. Ja, hverdagsseksisme er desverre fortsatt aktuelt i samfunnet, og ja både mommyshaming og slutshaming skjer hyppig, og jeg har allerede nevnt hva jeg tenker om påstanden at mødre må tenke mer på hvordan de fremstiller seg selv i SoMe enn fedre. Men det er så tonedøvt å prøve å dra inn kvinnedagen som et argument for å forsvare det bildet når det virkelig brenner for iranske kvinner, kvinner i krig, kvinnehelse, urfolkskvinner, kvinnelige voldtekstoffere, and the list goes on. Som sagt, hverdagssexisme er en greie og netthets mot kvinner er et reelt problem, men dette bildet er en ganske svak representant for å vise til slik netthets. Kanskje hun heller burde se på ektemannens oppførsel for å få ting satt i litt perspektiv? 54 1 11
Populært innlegg 123Frustrert Skrevet 17. mars 2023 Populært innlegg #79294 Skrevet 17. mars 2023 Nok en gang viser caroline Berg Eriksen og venninnen total mangel på innsikt og dømmekraft. På insta legger hun ut en liten snutt ang han rus-influenceren ( som caroline synes var rart) men hun sier «hvor ofte er det jeg tar meg en fest?» altås, det er ikke om man går på fest en gang i måneden som er problemet i forhold til rus og barn, caroline. Da har du forhåpentligvis ikke med barna på fest, for å si det sånn. Det er romantiseringen av et glass vin foran tv , vin i solnedgang.. «hverdagsalkoholen «som blir konsumert som er problemet, og ja, caroline, du drikker ofte. Mye oftere enn jeg er vant med at man skal gjøre foran barn ( som er aldri!). Dra på fest-hver helg om så er, men ikke drikk med barna dine! Du skjønner jammen meg ingentign. 45 9
Gjest Finlay Skrevet 17. mars 2023 #79295 Skrevet 17. mars 2023 123Frustrert skrev (40 minutter siden): Nok en gang viser caroline Berg Eriksen og venninnen total mangel på innsikt og dømmekraft. På insta legger hun ut en liten snutt ang han rus-influenceren ( som caroline synes var rart) men hun sier «hvor ofte er det jeg tar meg en fest?» altås, det er ikke om man går på fest en gang i måneden som er problemet i forhold til rus og barn, caroline. Da har du forhåpentligvis ikke med barna på fest, for å si det sånn. Det er romantiseringen av et glass vin foran tv , vin i solnedgang.. «hverdagsalkoholen «som blir konsumert som er problemet, og ja, caroline, du drikker ofte. Mye oftere enn jeg er vant med at man skal gjøre foran barn ( som er aldri!). Dra på fest-hver helg om så er, men ikke drikk med barna dine! Du skjønner jammen meg ingentign. Jeg har også inntrykk av at CBE drikker OFTE. Og innimellom i litt underlige settinger. Husker hun blogget om en sykkeltur med barna for noen år siden, med lunsjpause hos en slektning (eller venninne), med vin til mor og pils til far, før de syklet videre. Uten hjelm på de voksne. Telttur med barna i fjellet ett eller annet sted, vin i ryggsekken som kos på kvelden. Lage pakkekalender til barna med vinglass på gulvet ved siden av seg. Så kommer det mer normale settingene i tillegg. Som kveldskos både hverdag og helg. Middager og lunsjer med barn og alkohol, både hjemme og i syden, der ofte "halve slekta" drikker alkohol med barna rundt seg. Håper de har i tankene at man skal drikke veldig lite alkohol før barna merker endring i adferd. Tror heller ikke problemet er at hun fester ofte, det er mer den hyppige vinsippingen. Men det kan jo selvsagt hende det er sukkerfri brus eller saft i vinglasset, det vet man jo ikke. Vin er helt ok det, men i mine øyne er det uendelig fjernt å dra med seg vin på et par dagers telttur med BARN. Bare å komme på det, liksom😂
K_mb Skrevet 17. mars 2023 #79296 Skrevet 17. mars 2023 Finlay skrev (2 timer siden): Jeg har også inntrykk av at CBE drikker OFTE. Og innimellom i litt underlige settinger. Husker hun blogget om en sykkeltur med barna for noen år siden, med lunsjpause hos en slektning (eller venninne), med vin til mor og pils til far, før de syklet videre. Uten hjelm på de voksne. Telttur med barna i fjellet ett eller annet sted, vin i ryggsekken som kos på kvelden. Lage pakkekalender til barna med vinglass på gulvet ved siden av seg. Så kommer det mer normale settingene i tillegg. Som kveldskos både hverdag og helg. Middager og lunsjer med barn og alkohol, både hjemme og i syden, der ofte "halve slekta" drikker alkohol med barna rundt seg. Håper de har i tankene at man skal drikke veldig lite alkohol før barna merker endring i adferd. Tror heller ikke problemet er at hun fester ofte, det er mer den hyppige vinsippingen. Men det kan jo selvsagt hende det er sukkerfri brus eller saft i vinglasset, det vet man jo ikke. Vin er helt ok det, men i mine øyne er det uendelig fjernt å dra med seg vin på et par dagers telttur med BARN. Bare å komme på det, liksom😂 Personlig synes jeg ikke det er galt å ta et glass vin foran ungene i ny og ne, det gjør jeg selv. Men det er settingen, mengden og hyppigheten som spiller en rolle. 36 1 3
skruf Skrevet 17. mars 2023 #79297 Skrevet 17. mars 2023 K_mb skrev (2 minutter siden): Personlig synes jeg ikke det er galt å ta et glass vin foran ungene i ny og ne, det gjør jeg selv. Men det er settingen, mengden og hyppigheten som spiller en rolle. Personlig så har jeg også vært på telttur med barna der vi foreldre har tatt oss et glass vin ved bålet etter at barna hadde sovnet i teltet. På tur i skog og mark, eller i fjæra/svaberg med barn i våken tilstand så har vi vært edru. Opplevde skrekkscenario da yngste fikk være med venninna og hennes familie på påsketur flere timer unna, datteren vår skadet seg og måtte på sykehus og ingen av de voksne var kjørbare, En ting jeg/vi derimot aldri har gjort er å spise lunsj ute med vin/øl til, for så å gå i barnehagen å hente ungen. Greit nok at man ikke blir full på ett glass, men man lukter alkohol. Og man har faktisk promille. Det tar seg ikke ut rett og slett. Dette er noe CBE og mannen har vist frem at de har gjort flere ganger. Både på story, feed og på blogg 37 3
Lilly_A Skrevet 17. mars 2023 #79298 Skrevet 17. mars 2023 Det er mye med denne bedriften som er feil, men akkurat alkoholkonsumet er jeg ikke bekymret for. 19 4
Gjest Finlay Skrevet 17. mars 2023 #79299 Skrevet 17. mars 2023 Lilly_A skrev (1 minutt siden): Det er mye med denne bedriften som er feil, men akkurat alkoholkonsumet er jeg ikke bekymret for. Bedriftens alkoholkonsum vet vi ingenting om😄 Det eneste vi kan gjøre, er å danne oss et bilde av konsumet hos daglig leder (og styreleder/ektefelle) på grunnlag av det som legges ut på bedriftens Instagram. Om det er grunn til bekymring er en annen sak.
Lamoramp Skrevet 17. mars 2023 #79300 Skrevet 17. mars 2023 Hva er egentlig problemet med at man koser seg med vin enten til en lunsj, en solnedgang, en film eller hva som helst annet? Dette paret bruker åpenbart mye tid på familie, kosthold og trening, tror ikke de hadde kunne kombinert det med alkoholisme… De unner seg vin når de føler for det, og følger ikke slavisk den norske normen som er at vin kun er tillatt fredag eller lørdagskveld. Så lenge det som trenger å ivaretas er ivaretatt så heier jeg på at man må få kose seg med vin til lunsj på en mandag om det var nettopp da det var tid og sted for det! 11 2 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå