Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
FruJohansen skrev (11 minutter siden):

Mange influensere lever helt fint med en tredjedel av følgertallet tik CBE, en hel del annonsører er nok blitt mer bevisste på å etterspørre statistikker på land, by og demografi før de inngår avtaler. Disse er mer avgjørende enn det totale følgertallet. 

Men så var det dette med omdømmet, da. Det blir vanskeligere og vanskeligere for en bedrift med godt omdømme, å knytte til seg en influenser med dårlig omdømme, for publikum sier fra nå! Det er f.eks ingen kommersiell aktør som kunne risikert en storm som NRK har med Sophie Elise uten å ta et eneste synlig grep, for NRK løper ca null risiko. Vi er alle tvunget til å finansiere driften, og de kan fortsette å gi gigantiske føkk ju til alle som nå er misfornøyde.

Treasures AS har pådratt seg eksepsjonelt dårlig omdømme, og viser overhodet ingen ønske om endring i så henseende. Det eneste de gjør, er å utvide aksjonsradiusen sin noe, med podcast og yogakurs. Men innholdet er like innholdsløst som det har vært siden de flyttet seg fra blogg til IG, og treningsuniverset består fremdeles av invitasjoner til å betrakte frontfigurens kropp i utstedere posisjoner i figurnære antrekk, med minst mulig tekstiler. Styrets leder fortsetter sine underlige utspill på Twitter og lykkes tilsynelatende ikke med å stable på beina en egen karriere.

Jeg tror flere og flere ser hvor tåpelig, amatørmessig og tomt det de driver med nå er, og derfor aktivt avfølger. For driften er det nok først og fremst krise at annonsørene ser det. Og akkurat det har vært godt synlig en stund, så spørsmålet står: hvor lenge kan dette vare? 

Men da er spørsmålet mitt, hvordan får de det til å gå rundt med alt som blir dyrere og dyrere i dagens samfunn? 2 barn på privatskole, stort hus, bil, hund og en mann som tilsynelatende ikke gjør så mye. Skjønner det ikke! 

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
Skrevet
EmilieH skrev (6 minutter siden):

Men da er spørsmålet mitt, hvordan får de det til å gå rundt med alt som blir dyrere og dyrere i dagens samfunn? 2 barn på privatskole, stort hus, bil, hund og en mann som tilsynelatende ikke gjør så mye. Skjønner det ikke! 

Penger på bok? 
I tillegg så kan en del av disse mindre samarbeidene gi en god slant. Jeg ble overrasket da jeg leste hos en annen influenser at samarbeid med Storytel (tror det var dem, tar forbehold), ga en engangsutbetaling på 75 000 kr. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 minutt siden):

Penger på bok? 
I tillegg så kan en del av disse mindre samarbeidene gi en god slant. Jeg ble overrasket da jeg leste hos en annen influenser at samarbeid med Storytel (tror det var dem, tar forbehold), ga en engangsutbetaling på 75 000 kr. 

Ja, hun må få inn mye på de få oppdragene hun har. 

Skrevet
4 minutter siden, EmilieH said:

Men man ser vel også tydelig at de ikke tjener det samme som før? Luksuslivet og forbruket er betraktelig tonet ned,
hun kjøpr vel ikke dyre merkevesker og sko lenger?

• Liker 23
  • Nyttig 2
Skrevet
hvalstad45 skrev (1 minutt siden):

Men man ser vel også tydelig at de ikke tjener det samme som før? Luksuslivet og forbruket er betraktelig tonet ned,
hun kjøpr vel ikke dyre merkevesker og sko lenger?

Nei, hun kjøper fake vesker i syden

• Liker 24
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Tips til å snakke om temaer man ikke vet så mye om, feks Valentinesdagen, er å søke kunnskap, veldig enkelt feks

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Valentinsdagen

Da har man litt mer å snakke om liksom, at man ikke bare gjetter på bakgrunnen for dagen. Men det er kanskje ikke podcastens intensjon? 

Ja, jeg har hørt de første 10 i dag også, helt til sidekicket sa SKJENNER for kjenner. Forøvrig for å presisere at hennes innspill om barn i reklame gjelder NÅ, nåtid, fordi man har lært. 
Deretter gikk de rett over til å snakke om rus. Lykke til med å høre videre. 

PS omtrent like gøy å høre på som å sitte foran to damer på toget som snakker om vær og vind. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 24
Skrevet
EmilieH skrev (42 minutter siden):

Det skal ganske mange oppdrag/avtaler til for å kunne komme opp på en inntekt høy nok til å forsørge en familie på fire. LK har vel ingen inntekt å snakke om. Det ser ikke ut som om oppdragene står i stil med den livsstilen de tidligere hadde, hvert fall. Så min beste gjetning er at de tærer på eventuelt oppsparte midler/investeringer. 

• Liker 19
Skrevet

Ingen sponsede reiser med Ving eller hva det var til Hellas, som de bare eeeeelsket. Eller Thorsbyslott i sverige med venner för jul. Hårpiller og lifesum.

• Liker 16
Skrevet
FruJohansen skrev (Akkurat nå):

Til sammenligning har Emilie Nereng 219k følgere, og har lansert egen linje med treningsklær, gitt ut kokebok, og har en serie ferdigmåltider ute som selges over disk. Av de jeg husker, har hun hatt samarbeid med store merkevarer som Stabburet og Gryr, og i går la hun ut et nytt, en kjøkkenprodusent som har sponset nytt kjøkken på hytta hun nylig kjøpte seg. Forskjellene mellom CBE og Nereng er mange, den største er etter min mening at Emilie får influenser - tittelen til å se ut som en ekte jobb. 

Ja, Nereng er fantastisk, jobber å står på. Hun har nylig også inngått et samarbeid med godfisk! 

• Liker 18
Skrevet
FruJohansen skrev (8 minutter siden):

Til sammenligning har Emilie Nereng 219k følgere, og har lansert egen linje med treningsklær, gitt ut kokebok, og har en serie ferdigmåltider ute som selges over disk. Av de jeg husker, har hun hatt samarbeid med store merkevarer som Stabburet og Gryr, og i går la hun ut et nytt, en kjøkkenprodusent som har sponset nytt kjøkken på hytta hun nylig kjøpte seg. Forskjellene mellom CBE og Nereng er mange, den største er etter min mening at Emilie får influenser - tittelen til å se ut som en ekte jobb. 

Bra jobba! Er nesten så man stusser når influenceren ikke er halvnaken når mat tilberedes! 🫣😆 (miljøskadet av CBE.no, skjønner jeg.)

• Liker 39
Skrevet

De/hun kaver veldig, og klarer ikke å fornye seg og finne på noe nytt som fenger. Jeg synes det er litt merkelig at hun kjører så hardt på kaffekopp/trening/ingenting som innhold når det er så tydelig at det ikke funker lengre.

Det må være slitsomt og nedbrytende å drive med det samme uinspirerte dag ut og dag inn uten  noe nytt verken av innhold eller samarbeid. 

• Liker 36
Skrevet
pøbelsara skrev (5 minutter siden):

De/hun kaver veldig, og klarer ikke å fornye seg og finne på noe nytt som fenger. Jeg synes det er litt merkelig at hun kjører så hardt på kaffekopp/trening/ingenting som innhold når det er så tydelig at det ikke funker lengre.

Det må være slitsomt og nedbrytende å drive med det samme uinspirerte dag ut og dag inn uten  noe nytt verken av innhold eller samarbeid. 

Det er vanskelig å forstå tankegangen til denne bedriftseieren. Det framstår som om logikken er at «Hvis vi bare fortsetter i dette sporet, så kommer publikum til å like det etter hvert». Det virker som om de begge er hellig overbevist om at mørke bilder av en photoshoppet og redigert CBE er innhold godt nok til å leve av i overskuelig fremtid. Og at alle vi andre nok kommer til å synes det også, bare vi forstår hvor delikat dette faktisk er. 

• Liker 31
Skrevet

De tjente godt i mange år, så antageligvis har de brukt deler av denne inntekten til å skaffe seg passive inntektskilder, som fond, aksjer og/eller eiendom. 

I tillegg skviser de det siste ut av denne sitronen, samt som noen over her nevnte; gått veldig ned i levestandard.

Det virker tafatt at to unge, friske mennesker ikke kommer seg videre og skaffer seg et varig leverbrød, i stedet for å klamre seg til en avleggs influencer-karriere. På det nivået hun leverer nå, kunne hun uansett lett kombinert det med studier eller fast jobb.

• Liker 30
  • Nyttig 2
Skrevet

@Felis Det er faktisk ikke så lenge siden jeg tenkte på Pretty Flower Box, lurer på hvordan den lanseringen hadde gått i dag, når folk og forbrukerombud er litt mer våkne. Det gikk nok ikke særlig bra, dette er den eneste anmeldelsen på Google, og ingen sosiale medier er aktive. Ms Hancock er fortsatt aktiv med sin hovedgesjeft, kaker, ser jeg på Insta. 

Screenshot_20230222_163738_Samsung Internet.jpg

• Liker 32
  • Nyttig 2
Skrevet
lurker skrev (31 minutter siden):

De tjente godt i mange år, så antageligvis har de brukt deler av denne inntekten til å skaffe seg passive inntektskilder, som fond, aksjer og/eller eiendom. 

I tillegg skviser de det siste ut av denne sitronen, samt som noen over her nevnte; gått veldig ned i levestandard.

Det virker tafatt at to unge, friske mennesker ikke kommer seg videre og skaffer seg et varig leverbrød, i stedet for å klamre seg til en avleggs influencer-karriere. På det nivået hun leverer nå, kunne hun uansett lett kombinert det med studier eller fast jobb.

Det er her vi ser den største forskjellen på influencere som åpenbart jobber hardt med eget varemerke, i motsetning til influensere som bare går rundt i heimen og koser seg med hobbies mens barna er på skolen. Influensere som Funkygine, Jenny Skavlan, Fitfocus og Emilie Voe Nereng er åpenbart dyktige og målrettede med mange store prosjekter og samarbeid på gang til enhver tid. Vi snakker stadig nye tv-programmer, stadig flere bøker, produktlanseringer på rekke og rad, hyppige medieoppslag osv. Mens CBE og LKE tasser rundt i heimen, "jobber" med netfit for sjuende år på rad og tar thinspo-selfies med mobilen.

• Liker 41
  • Nyttig 2
Skrevet
pøbelsara skrev (1 time siden):

Hun har jo akkuarat  begynt med podcast. Så har hun begynt med yoga og prøver ut andre treningsformer, som de snakker om på podcasten. Helt uforståelig for  meg at du mener at hun ikke finner på noe nytt som fenger. Hun fornyer ser jo ofte tiden. Nå er fokuset med på trening på hennes Instagram. En jobb hvor hun kan styre sin hverdagen i stor grad, tenker jeg må være veldig tilfredsstillende. Så virker hun som en fantastisk mamma som tydeligvis har mye tid med barna sine, så alt handler ikke om karriere og streben etter nye ting. Det  som må våre slitsomt oppi dette, må jo være for deg og din bekymring på hennes vegne! 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
lurker skrev (49 minutter siden):

De hadde en leilighet, som de solgte for noen år siden.

Formuen hennes har utviklet seg slik:

2016: 2 000 000+

2017: 1 289 400

2019: 175 707

2021: 0

Treasures har samme utvikling. Det er tydelig at de tærer på reservene, og nå har det vært tomt i flere år. Så hvis de ikke har en formue som er skjult for norske skattemyndigheter bør de snarest snu skuta.

Jeg synes forøvrig det er rart at hun ikke er oppført med formue, da de har eid Villa Kulås siden 2016. De må jo ha betalt ned store deler av lånet nå? 

• Liker 28
  • Nyttig 5
Skrevet
Lin10 skrev (9 minutter siden):

Hun har jo akkuarat  begynt med podcast. Så har hun begynt med yoga og prøver ut andre treningsformer, som de snakker om på podcasten. Helt uforståelig for  meg at du mener at hun ikke finner på noe nytt som fenger. Hun fornyer ser jo ofte tiden. Nå er fokuset med på trening på hennes Instagram. En jobb hvor hun kan styre sin hverdagen i stor grad, tenker jeg må være veldig tilfredsstillende. Så virker hun som en fantastisk mamma som tydeligvis har mye tid med barna sine, så alt handler ikke om karriere og streben etter nye ting. Det  som må våre slitsomt oppi dette, må jo være for deg og din bekymring på hennes vegne! 

Nøyaktig HVA av det hun viser er det som, i dine øyne, gjør at hun virker som en fantastisk mamma?

• Liker 38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...