EmilieH Skrevet 22. februar 2023 #77681 Skrevet 22. februar 2023 FruJohansen skrev (11 minutter siden): Mange influensere lever helt fint med en tredjedel av følgertallet tik CBE, en hel del annonsører er nok blitt mer bevisste på å etterspørre statistikker på land, by og demografi før de inngår avtaler. Disse er mer avgjørende enn det totale følgertallet. Men så var det dette med omdømmet, da. Det blir vanskeligere og vanskeligere for en bedrift med godt omdømme, å knytte til seg en influenser med dårlig omdømme, for publikum sier fra nå! Det er f.eks ingen kommersiell aktør som kunne risikert en storm som NRK har med Sophie Elise uten å ta et eneste synlig grep, for NRK løper ca null risiko. Vi er alle tvunget til å finansiere driften, og de kan fortsette å gi gigantiske føkk ju til alle som nå er misfornøyde. Treasures AS har pådratt seg eksepsjonelt dårlig omdømme, og viser overhodet ingen ønske om endring i så henseende. Det eneste de gjør, er å utvide aksjonsradiusen sin noe, med podcast og yogakurs. Men innholdet er like innholdsløst som det har vært siden de flyttet seg fra blogg til IG, og treningsuniverset består fremdeles av invitasjoner til å betrakte frontfigurens kropp i utstedere posisjoner i figurnære antrekk, med minst mulig tekstiler. Styrets leder fortsetter sine underlige utspill på Twitter og lykkes tilsynelatende ikke med å stable på beina en egen karriere. Jeg tror flere og flere ser hvor tåpelig, amatørmessig og tomt det de driver med nå er, og derfor aktivt avfølger. For driften er det nok først og fremst krise at annonsørene ser det. Og akkurat det har vært godt synlig en stund, så spørsmålet står: hvor lenge kan dette vare? Men da er spørsmålet mitt, hvordan får de det til å gå rundt med alt som blir dyrere og dyrere i dagens samfunn? 2 barn på privatskole, stort hus, bil, hund og en mann som tilsynelatende ikke gjør så mye. Skjønner det ikke! 21
Era Vulgaris Skrevet 22. februar 2023 #77682 Skrevet 22. februar 2023 EmilieH skrev (6 minutter siden): Men da er spørsmålet mitt, hvordan får de det til å gå rundt med alt som blir dyrere og dyrere i dagens samfunn? 2 barn på privatskole, stort hus, bil, hund og en mann som tilsynelatende ikke gjør så mye. Skjønner det ikke! Penger på bok? I tillegg så kan en del av disse mindre samarbeidene gi en god slant. Jeg ble overrasket da jeg leste hos en annen influenser at samarbeid med Storytel (tror det var dem, tar forbehold), ga en engangsutbetaling på 75 000 kr. 5 1
EmilieH Skrevet 22. februar 2023 #77683 Skrevet 22. februar 2023 Era Vulgaris skrev (1 minutt siden): Penger på bok? I tillegg så kan en del av disse mindre samarbeidene gi en god slant. Jeg ble overrasket da jeg leste hos en annen influenser at samarbeid med Storytel (tror det var dem, tar forbehold), ga en engangsutbetaling på 75 000 kr. Ja, hun må få inn mye på de få oppdragene hun har.
hvalstad45 Skrevet 22. februar 2023 #77684 Skrevet 22. februar 2023 4 minutter siden, EmilieH said: Ja, hun må få inn mye på de få oppdragene hun har. Men man ser vel også tydelig at de ikke tjener det samme som før? Luksuslivet og forbruket er betraktelig tonet ned, hun kjøpr vel ikke dyre merkevesker og sko lenger? 23 2
EmilieH Skrevet 22. februar 2023 #77685 Skrevet 22. februar 2023 hvalstad45 skrev (1 minutt siden): Men man ser vel også tydelig at de ikke tjener det samme som før? Luksuslivet og forbruket er betraktelig tonet ned, hun kjøpr vel ikke dyre merkevesker og sko lenger? Nei, hun kjøper fake vesker i syden 24 2
Kollontaj Skrevet 22. februar 2023 #77686 Skrevet 22. februar 2023 (endret) Tips til å snakke om temaer man ikke vet så mye om, feks Valentinesdagen, er å søke kunnskap, veldig enkelt feks https://no.m.wikipedia.org/wiki/Valentinsdagen Da har man litt mer å snakke om liksom, at man ikke bare gjetter på bakgrunnen for dagen. Men det er kanskje ikke podcastens intensjon? Ja, jeg har hørt de første 10 i dag også, helt til sidekicket sa SKJENNER for kjenner. Forøvrig for å presisere at hennes innspill om barn i reklame gjelder NÅ, nåtid, fordi man har lært. Deretter gikk de rett over til å snakke om rus. Lykke til med å høre videre. PS omtrent like gøy å høre på som å sitte foran to damer på toget som snakker om vær og vind. Endret 22. februar 2023 av Kollontaj 24
Era Vulgaris Skrevet 22. februar 2023 #77687 Skrevet 22. februar 2023 EmilieH skrev (42 minutter siden): Ja, hun må få inn mye på de få oppdragene hun har. Det skal ganske mange oppdrag/avtaler til for å kunne komme opp på en inntekt høy nok til å forsørge en familie på fire. LK har vel ingen inntekt å snakke om. Det ser ikke ut som om oppdragene står i stil med den livsstilen de tidligere hadde, hvert fall. Så min beste gjetning er at de tærer på eventuelt oppsparte midler/investeringer. 19
vinterskog Skrevet 22. februar 2023 #77688 Skrevet 22. februar 2023 Ingen sponsede reiser med Ving eller hva det var til Hellas, som de bare eeeeelsket. Eller Thorsbyslott i sverige med venner för jul. Hårpiller og lifesum. 16
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 22. februar 2023 Populært innlegg #77689 Skrevet 22. februar 2023 Til sammenligning har Emilie Nereng 219k følgere, og har lansert egen linje med treningsklær, gitt ut kokebok, og har en serie ferdigmåltider ute som selges over disk. Av de jeg husker, har hun hatt samarbeid med store merkevarer som Stabburet og Gryr, og i går la hun ut et nytt, en kjøkkenprodusent som har sponset nytt kjøkken på hytta hun nylig kjøpte seg. Forskjellene mellom CBE og Nereng er mange, den største er etter min mening at Emilie får influenser - tittelen til å se ut som en ekte jobb. 71 8
EmilieH Skrevet 22. februar 2023 #77690 Skrevet 22. februar 2023 FruJohansen skrev (Akkurat nå): Til sammenligning har Emilie Nereng 219k følgere, og har lansert egen linje med treningsklær, gitt ut kokebok, og har en serie ferdigmåltider ute som selges over disk. Av de jeg husker, har hun hatt samarbeid med store merkevarer som Stabburet og Gryr, og i går la hun ut et nytt, en kjøkkenprodusent som har sponset nytt kjøkken på hytta hun nylig kjøpte seg. Forskjellene mellom CBE og Nereng er mange, den største er etter min mening at Emilie får influenser - tittelen til å se ut som en ekte jobb. Ja, Nereng er fantastisk, jobber å står på. Hun har nylig også inngått et samarbeid med godfisk! 18
Kollontaj Skrevet 22. februar 2023 #77691 Skrevet 22. februar 2023 FruJohansen skrev (8 minutter siden): Til sammenligning har Emilie Nereng 219k følgere, og har lansert egen linje med treningsklær, gitt ut kokebok, og har en serie ferdigmåltider ute som selges over disk. Av de jeg husker, har hun hatt samarbeid med store merkevarer som Stabburet og Gryr, og i går la hun ut et nytt, en kjøkkenprodusent som har sponset nytt kjøkken på hytta hun nylig kjøpte seg. Forskjellene mellom CBE og Nereng er mange, den største er etter min mening at Emilie får influenser - tittelen til å se ut som en ekte jobb. Bra jobba! Er nesten så man stusser når influenceren ikke er halvnaken når mat tilberedes! 🫣😆 (miljøskadet av CBE.no, skjønner jeg.) 39
pøbelsara Skrevet 22. februar 2023 #77692 Skrevet 22. februar 2023 De/hun kaver veldig, og klarer ikke å fornye seg og finne på noe nytt som fenger. Jeg synes det er litt merkelig at hun kjører så hardt på kaffekopp/trening/ingenting som innhold når det er så tydelig at det ikke funker lengre. Det må være slitsomt og nedbrytende å drive med det samme uinspirerte dag ut og dag inn uten noe nytt verken av innhold eller samarbeid. 36
Populært innlegg Felis Skrevet 22. februar 2023 Populært innlegg #77693 Skrevet 22. februar 2023 Det er innmari trist å kun bry seg om ting man får betalt for å bry seg om. Enda tristere blir det når ingen gidder å betale for å bry seg lenger. Vi ser jo nå at den ekte Caroline siver mer og mer ut. Hun er ikke travel forretningskvinne, arbeidsdagen hennes er ikke travlere enn at hun har tid til husmorsysler. Ekteskapet er ikke så hett, de oppholder seg stort sett på hvert sitt sted i huset og det kunne ikke falt inn Lars Kristian å kjøpe blomster. De har ikke råd til dyre ferier, de kjører langt av gårde midt på natta for å få billigst mulige flybilletter. Villaen deres er dyr å fyre opp. Trening er ikke gøy og småbarnslivet er like krevende som for alle andre. Narrativet hun har prøvd å bygge opp i alle år, slår sprekker som hun ikke lenger gidder å sparkle over. Og selv om det er trist for lommeboka, tror jeg det er en positiv ting for Caroline. Det må være utmattende å leve på en løgn i så mange år. Forøvrig tror jeg dette kan være det som redder karrieren hennes. For dette er jo ting andre mammaer kan kjenne seg igjen i. Hun er jo ikke alene om å ha flest hverdager i forholdet. Hvor mange fedre der ute kjøper egentlig roser og sjokolade på Valentines? Hun er ikke alene om å måtte feriere på budsjett, eller spise på budsjett, eller ha uoppdragen hund, eller et hus som krever mer enn man ønsker å investere. Hva med å snu helt om, og være en sånn influenser som folk kan relatere til? Det er jo selvfølgelig ikke alle som kan, eller har lyst til å gjenoppta kjønnsrollemønsteret fra 50-tallet, hvor konen passet barn og gjorde husarbeidet, og hennes fremste attributt var å se pen ut. Men som jeg sa etter siste episode i podcasten, dette kunne jo vært utrolig underholdende hvis Caroline og venninnen fortalte om hverdagen sin med en ironisk snert. Uansett må hun snart finne på noe nytt, for når man ikke engang klarer å spa opp en sponset blomsterbukett på Valentines, DA er det tørke på annonsørfronten! Bare en digresjon: Er det noen som husker Pretty Flower Box? De grusomme pappeskene med roser i, som alle influencerne tilfeldigvis fikk av mannen sin allerede før de kunne bestilles i nettbutikken? Jeg kom på det nå, mens jeg skrev om blomsterkvaster. Det var tilfeldigvis første gangen jeg skjønte hvor skitten influencermarketing er. Lurer på hvor det ble av dem...? 59 3
Era Vulgaris Skrevet 22. februar 2023 #77694 Skrevet 22. februar 2023 pøbelsara skrev (5 minutter siden): De/hun kaver veldig, og klarer ikke å fornye seg og finne på noe nytt som fenger. Jeg synes det er litt merkelig at hun kjører så hardt på kaffekopp/trening/ingenting som innhold når det er så tydelig at det ikke funker lengre. Det må være slitsomt og nedbrytende å drive med det samme uinspirerte dag ut og dag inn uten noe nytt verken av innhold eller samarbeid. Det er vanskelig å forstå tankegangen til denne bedriftseieren. Det framstår som om logikken er at «Hvis vi bare fortsetter i dette sporet, så kommer publikum til å like det etter hvert». Det virker som om de begge er hellig overbevist om at mørke bilder av en photoshoppet og redigert CBE er innhold godt nok til å leve av i overskuelig fremtid. Og at alle vi andre nok kommer til å synes det også, bare vi forstår hvor delikat dette faktisk er. 31
lurker Skrevet 22. februar 2023 #77695 Skrevet 22. februar 2023 De tjente godt i mange år, så antageligvis har de brukt deler av denne inntekten til å skaffe seg passive inntektskilder, som fond, aksjer og/eller eiendom. I tillegg skviser de det siste ut av denne sitronen, samt som noen over her nevnte; gått veldig ned i levestandard. Det virker tafatt at to unge, friske mennesker ikke kommer seg videre og skaffer seg et varig leverbrød, i stedet for å klamre seg til en avleggs influencer-karriere. På det nivået hun leverer nå, kunne hun uansett lett kombinert det med studier eller fast jobb. 30 2
FruJohansen Skrevet 22. februar 2023 #77696 Skrevet 22. februar 2023 @Felis Det er faktisk ikke så lenge siden jeg tenkte på Pretty Flower Box, lurer på hvordan den lanseringen hadde gått i dag, når folk og forbrukerombud er litt mer våkne. Det gikk nok ikke særlig bra, dette er den eneste anmeldelsen på Google, og ingen sosiale medier er aktive. Ms Hancock er fortsatt aktiv med sin hovedgesjeft, kaker, ser jeg på Insta. 32 2
Rastebenk Skrevet 22. februar 2023 #77697 Skrevet 22. februar 2023 lurker skrev (31 minutter siden): De tjente godt i mange år, så antageligvis har de brukt deler av denne inntekten til å skaffe seg passive inntektskilder, som fond, aksjer og/eller eiendom. I tillegg skviser de det siste ut av denne sitronen, samt som noen over her nevnte; gått veldig ned i levestandard. Det virker tafatt at to unge, friske mennesker ikke kommer seg videre og skaffer seg et varig leverbrød, i stedet for å klamre seg til en avleggs influencer-karriere. På det nivået hun leverer nå, kunne hun uansett lett kombinert det med studier eller fast jobb. Det er her vi ser den største forskjellen på influencere som åpenbart jobber hardt med eget varemerke, i motsetning til influensere som bare går rundt i heimen og koser seg med hobbies mens barna er på skolen. Influensere som Funkygine, Jenny Skavlan, Fitfocus og Emilie Voe Nereng er åpenbart dyktige og målrettede med mange store prosjekter og samarbeid på gang til enhver tid. Vi snakker stadig nye tv-programmer, stadig flere bøker, produktlanseringer på rekke og rad, hyppige medieoppslag osv. Mens CBE og LKE tasser rundt i heimen, "jobber" med netfit for sjuende år på rad og tar thinspo-selfies med mobilen. 41 2
Lin10 Skrevet 22. februar 2023 #77698 Skrevet 22. februar 2023 pøbelsara skrev (1 time siden): De/hun kaver veldig, og klarer ikke å fornye seg og finne på noe nytt som fenger. Jeg synes det er litt merkelig at hun kjører så hardt på kaffekopp/trening/ingenting som innhold når det er så tydelig at det ikke funker lengre. Det må være slitsomt og nedbrytende å drive med det samme uinspirerte dag ut og dag inn uten noe nytt verken av innhold eller samarbeid. Hun har jo akkuarat begynt med podcast. Så har hun begynt med yoga og prøver ut andre treningsformer, som de snakker om på podcasten. Helt uforståelig for meg at du mener at hun ikke finner på noe nytt som fenger. Hun fornyer ser jo ofte tiden. Nå er fokuset med på trening på hennes Instagram. En jobb hvor hun kan styre sin hverdagen i stor grad, tenker jeg må være veldig tilfredsstillende. Så virker hun som en fantastisk mamma som tydeligvis har mye tid med barna sine, så alt handler ikke om karriere og streben etter nye ting. Det som må våre slitsomt oppi dette, må jo være for deg og din bekymring på hennes vegne! 1 2
Felis Skrevet 22. februar 2023 #77699 Skrevet 22. februar 2023 lurker skrev (49 minutter siden): De tjente godt i mange år, så antageligvis har de brukt deler av denne inntekten til å skaffe seg passive inntektskilder, som fond, aksjer og/eller eiendom. I tillegg skviser de det siste ut av denne sitronen, samt som noen over her nevnte; gått veldig ned i levestandard. Det virker tafatt at to unge, friske mennesker ikke kommer seg videre og skaffer seg et varig leverbrød, i stedet for å klamre seg til en avleggs influencer-karriere. På det nivået hun leverer nå, kunne hun uansett lett kombinert det med studier eller fast jobb. De hadde en leilighet, som de solgte for noen år siden. Formuen hennes har utviklet seg slik: 2016: 2 000 000+ 2017: 1 289 400 2019: 175 707 2021: 0 Treasures har samme utvikling. Det er tydelig at de tærer på reservene, og nå har det vært tomt i flere år. Så hvis de ikke har en formue som er skjult for norske skattemyndigheter bør de snarest snu skuta. Jeg synes forøvrig det er rart at hun ikke er oppført med formue, da de har eid Villa Kulås siden 2016. De må jo ha betalt ned store deler av lånet nå? 28 5
FruRosa Skrevet 22. februar 2023 #77700 Skrevet 22. februar 2023 Lin10 skrev (9 minutter siden): Hun har jo akkuarat begynt med podcast. Så har hun begynt med yoga og prøver ut andre treningsformer, som de snakker om på podcasten. Helt uforståelig for meg at du mener at hun ikke finner på noe nytt som fenger. Hun fornyer ser jo ofte tiden. Nå er fokuset med på trening på hennes Instagram. En jobb hvor hun kan styre sin hverdagen i stor grad, tenker jeg må være veldig tilfredsstillende. Så virker hun som en fantastisk mamma som tydeligvis har mye tid med barna sine, så alt handler ikke om karriere og streben etter nye ting. Det som må våre slitsomt oppi dette, må jo være for deg og din bekymring på hennes vegne! Nøyaktig HVA av det hun viser er det som, i dine øyne, gjør at hun virker som en fantastisk mamma? 38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå