Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
h/k skrev (På 17.2.2023 den 17.25):

Synes de kommer med mye skremmende råd! Hvorfor er det ingen treningsinfluencere som reagerer på hvordan de holder på? Drøyt svar! 

Screenshot_2023-02-17-17-20-13-44_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg

Dette er jo fakta, hva er skremmende med det? Ser ikke at det er noe råd i det hele tatt, kun informasjon- som i dette tilfellet er riktig. 
Det er vanskelig, og ikke direkte anbefalt, å ligge i 1000 kalorier underskudd om dagen, så det kunne jo evnt vært med i forklaringen. 

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Minombre skrev (1 minutt siden):

Dette er jo fakta, hva er skremmende med det? Ser ikke at det er noe råd i det hele tatt, kun informasjon- som i dette tilfellet er riktig. 
Det er vanskelig, og ikke direkte anbefalt, å ligge i 1000 kalorier underskudd om dagen, så det kunne jo evnt vært med i forklaringen. 

Hun sier jo til og med at det kommer an på utgangspunktet ditt og hvor aktiv du er i hverdagen. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Klink skrev (1 minutt siden):

Hun sier jo til og med at det kommer an på utgangspunktet ditt og hvor aktiv du er i hverdagen. 

Ja, jeg ser ikke noe feil ved det svaret der :) 

• Liker 2
Skrevet

Men hvor vanlig er det at «lek-folk» svarer på slike spørsmål? Jeg kan mye om en annen profesjon enn egen, men starter ikke opp med svar-tjeneste liksom…

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Noen som har link til discord der influensere og bla cbe diskuteres? Prøvde å joine via linken som ble delt den 2. november, men fikk opp at den er utgått. 

Skrevet
Klink skrev (2 timer siden):

Jeg mener at bedriften får litt for mye oppmerksomhet og får skylden i å drive med skadelig påvirkning når det i visse tilfeller ikke er skadelige råd som blir gitt. Feks dette med D-vitamin som ble diskutert her. 
Bedriften er ikke en stor bedrift lenger og for egentlig å få med seg hva som skjer der må en aktivt inn på kanalene. 
Det er sjeldent nyheter som omtaler cbe, annet at hun kanskje er med på en fest i ny og ne. 
Til sammenligning er det en viss annen influenser til og med min bestemor har fått med seg hvem er som er i nyhetene om dagen. Da snakker vi skadelig. 

Nå bagatelliserer du igjen.

Selv om 30 % av følgerne til CBE er falske følgere, så når hun fremdeles ut til 200 000 mottakere.

Å da utgi seg på egne bedriftskanaler som ekspert, og ta seg betalt før tjenester for noe de faktisk ikke har utdanning i, ikke har kompetanse i, ikke har erfaring med det kan være svært farlig, fordi de ikke vet hvem mottakerne er. Enda mye farligere blir det når CBE og LKE og Netfit i årevis har frontet enormt kroppspress, thinspo, proana, ortorektisk forhold til trening. De dokumenterer til og med klassiske overtreningsproblematikk de selv får - alt fra treningsskader, hyppig sykdom, dårlig søvn, at treningen blir mest slit og ork og noe de må tvinge seg gjennom.

Det spiller egentlig ingen rolle hvor stor bedrift dette er, det de forsøker å tjene penger på kan skade andre, og det må ta slutt! Når de når ut til minst 200 000 så må dette ta slutt!

CBE, LKE, coachEriksen og Netfit blir ikke bedre eller mindre farlig av at andre også er dårlige og farlige påvirkere!

• Liker 28
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (6 minutter siden):

Nå bagatelliserer du igjen.

Selv om 30 % av følgerne til CBE er falske følgere, så når hun fremdeles ut til 200 000 mottakere.

Å da utgi seg på egne bedriftskanaler som ekspert, og ta seg betalt før tjenester for noe de faktisk ikke har utdanning i, ikke har kompetanse i, ikke har erfaring med det kan være svært farlig, fordi de ikke vet hvem mottakerne er. Enda mye farligere blir det når CBE og LKE og Netfit i årevis har frontet enormt kroppspress, thinspo, proana, ortorektisk forhold til trening. De dokumenterer til og med klassiske overtreningsproblematikk de selv får - alt fra treningsskader, hyppig sykdom, dårlig søvn, at treningen blir mest slit og ork og noe de må tvinge seg gjennom.

Det spiller egentlig ingen rolle hvor stor bedrift dette er, det de forsøker å tjene penger på kan skade andre, og det må ta slutt! Når de når ut til minst 200 000 så må dette ta slutt!

CBE, LKE, coachEriksen og Netfit blir ikke bedre eller mindre farlig av at andre også er dårlige og farlige påvirkere!

Hvis du ikke aktivt gikk inn instagrammen eller snap om cbe har det…. Eller aktivt googlet. Hvor mye hadde du blitt påvirket av cbe? Hvor synlig er bedriften? 

Endret av Klink
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Klink skrev (1 time siden):

Jeg svarer faktisk på det brukere spør om. Helt konkret. 

Nei, det du påstår her er faktisk feil, da du minst to ganger har unngått å svare og kommentere på helt direkte spørsmål fra meg som var direkte relatert til det du hadde skrevet.

Så det du påstår her er feil.

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Om du googler treningsbloggen, kostholdsveiledning, treningstips, hvordan gå ned i vekt? Kommer cbe opp ? 

Endret av Klink
Skrevet
Frisk Frosk skrev (1 minutt siden):

Nei, det du påstår her er faktisk feil, da du minst to ganger har unngått å svare og kommentere på helt direkte spørsmål fra meg som var direkte relatert til det du hadde skrevet.

Så det du påstår her er feil.

Ok da får du stille spørsmålene på nytt så skal jeg svare deg. 

Skrevet
Klink skrev (Akkurat nå):

Ok da får du stille spørsmålene på nytt så skal jeg svare deg. 

Her f.eks.:

Frisk Frosk skrev (På 17.2.2023 den 12.13):

Det er stor forskjell på å "forsøke å lære seg yoga", som du kaller det....

...og det Caroline Berg Eriksen/Treasure holder på med, hvor hun forsøker å tjene penger på noe hun strengt tatt ikke kan enda (om man skal dømme av bildene hun selv har lagt ut). Ikke bare det, hun vil etter 12 uker med altfor lite undervisning til å oppfylle kravet for å få et YTT-sertifikat, likevel få et slikt sertifikat av "yogaskolen" The Shala, som ikke en gang følger kravene til en slik sertifisering - godt dokumentert av dem selv på egne hjemmesider. Og etter disse ukene skal hun altså kalle seg lærerl

Er det riktig sted å begynne, mener du?

Dette skrev jeg som svar og spørsmål til deg etter at du hadde skrevet noe om at CBE må jo begynne et sted...

• Liker 5
Skrevet
Frisk Frosk skrev (Akkurat nå):

Her f.eks.:

Dette skrev jeg som svar og spørsmål til deg etter at du hadde skrevet noe om at CBE må jo begynne et sted...

Ja hvorfor ikke begynne med et kurs ? Er kurset gjennomført så ser jeg ikke problemet?   

Skrevet
Klink skrev (11 minutter siden):

Hvis du ikke aktivt gikk inn instagrammen eller snap om cbe har det…. Eller aktivt googlet. Hvor mye hadde du blitt påvirket av cbe? Hvor synlig er bedriften? 

Den er såpass synlig at selv jeg som aldri har fulgt dem i noen medier, kun klikket meg inn på bloggen noen ganger i uken 3-4 måneder for flere år siden før jeg fant den kvalmende mtp. den store barneeksponeringen av små ubeskyttede barn - selv jeg har fått med meg hva Caroline Berg Eriksen, Lars Kristian Eriksen, Netfit, coachEriksen holder på med.

Det er vanskelig å ikke få med seg om man ellers tar en tur gjennom medier.

Jeg blir ikke påvirket av CBE, fordi jeg har utdannelse og erfaring til å avsløre deres manglende kunnskap, deres triksing og fiksing. I tillegg har jeg over år tidligere møtt personer som har blitt svært negativt påvirket av CBE og lignende influencere, i så stor grad at de har blitt syke av det CBE og hennes like har lagt ut på nett.

Siden du nå sier du svarer på direkte spørsmål - mener du at en bedrift som har 300 000 følgere + flere tusen via sine andre bedriftskanaler som blogg, Netfit, coachEriksen og hans Twitter, til og med bikkjas IG-konto... mener du at den er lite synlig? Har du glemt at CBE/Treasure sist sommer var i media fordi de mistet samarbeid med Beckmann (iflg. Beckmann fordi CBE ikke gjorde en jobb de var fornøyd med å betale for)? Har du glemt hva Caroline Berg Eriksen valgte å gjøre få dager etter at hennes mann, Lars Kristian Eriksen bevisst søkte etter, sporet opp, oppsøkt og forfulgte en kvinne, før han utførte hærverk på kvinnens bil og deretter fortsatte med trakasserende telefoner? Hun fikk til et intervju i Dagbladet hvor hun gikk ut og fremstilte seg selv, hennes mann og barna deres som stakkars offer som fikk sine liv ødelagt av de "skremmende nettrollene". Har du glemt det også? Sannheten at den som virkelig var skremmende, det var LKE selv, som gjorde det han gjorde, kun pga. en saklig kommentar kvinnen hadde skrevet på Beckmanns fb-sider. Har du glemt at disse også søker media selv? Har du glemt at CBE var med i en sangkonkurranse på Tv2 hvor teksten fikk en svært så sarkastisk sekser i terningkast av Dagbladet?

Hva mener du må til for at du skal mene noen er synlige?

Hvorfor bagatelliserer du de potensielt skadelige virkningen ekteparet Eriksens påvirkning kan påføre andre mennesker? Hva mener du om at CBE og LKE gjennom Netfit og coachEriksen utgir seg som fagpersoner når de faktisk ikke er det?

• Liker 23
  • Nyttig 3
Skrevet
Klink skrev (26 minutter siden):

Tror du folk som er kritiske til noe reagerer på vegne av seg selv? Har du aldri prøvd å heve blikket og tenkt på et større og bredere nivå? Hvis man alltid vurderer noe ut fra egne interesser, egne behov, eget liv, har man ikke mye samfunnsengasjement, iallfall. 

• Liker 23
  • Nyttig 11
Skrevet
Klink skrev (28 minutter siden):

En ting til - jeg har hverken IG eller snap, og om jeg hadde ville jeg ikke fulgt dem der.

Men dette dreier seg ikke om meg og hva jeg gjør.

Dette handler om at CBE har 300 000 følgere + de følgerne de har gjennom Netfit, coachEriksen og bikkjas IG-konto. De når ut til potensielt 300 000 personer, og dessverre er det mange med spiseforstyrrelser og usunt forhold til kropp og trening som oppsøker slike kanaler som Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen fronter. Det er disse dette først og fremst er farlig for - i tillegg til de som ev. kommer over Netfit og tror det er en treningsside som drives av fagfolk, når det er langt fra sannheten, og vi ser hvordan CBE og LKE jukser med øvelser, kommer med potensielt helseskadelige råd og har planer om å utnytte folk og tjene penger på de som ikke kan nok til å avsløre dem. DET er det som er viktig her.

I tillegg til alle lovbruddene de begår jevnlig og den forferdelige barneeksponeringen.

Jeg lover deg en ting, men så mange titusener av treff man får på eksponerte barn er det garantert allerede plukket opp på det mørke nettet. Er det synlig nok for deg?

• Liker 27
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (3 minutter siden):

Tror du folk som er kritiske til noe reagerer på vegne av seg selv? Har du aldri prøvd å heve blikket og tenkt på et større og bredere nivå? Hvis man alltid vurderer noe ut fra egne interesser, egne behov, eget liv, har man ikke mye samfunnsengasjement, iallfall. 

Det er ikke det poenget er. Det gjelder jo alle. Slutt å gå inn på instakontoen  så blir du heller ikke påvirket for det skrives svært lite om bedriften i media. Og googler du kostholdsveiledning, personlig trener,  trening, gå ned i vekt og lignende er ikke denne bedriften sin konto som dukker opp.

Endret av Klink
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Klink skrev (27 minutter siden):

Ja hvorfor ikke begynne med et kurs ? Er kurset gjennomført så ser jeg ikke problemet?   

Her forsøker du å vri deg bort. Kurset, slik arrangør selv lister opp at det er, kvalifiserer ikke for at elevene skal få et YTT200-sertifikat, ergo kvalifiserer de ikke. Mener du fremdeles at det er greit at de består og at CBE kaller seg "yogalærer" etterpå?

Mener du noen kan bli så god på for lite undervisning i 12 uker at de kan undervise i noe som angår andres helse?

Men, jeg forstår du har svært lave krav til kunnskaps- og erfaringsnivået på de du oppsøker siden du mener det er greit.

• Liker 22
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Det går ikke an å diskutere med folk som verken skjønner premissene for debatten eller spørsmålene de får. 

Du kjører på med hersketeknikk. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (2 minutter siden):

Her forsøker du å vri deg bort. Kurset, slik arrangør selv lister opp at det er, kvalifiserer ikke for at elevene skal få et YTT200-sertifikat, ergo kvalifiserer de ikke. Mener du fremdeles at det er greit at de består og at CBE kaller seg "yogalærer" etterpå?

Mener du noen kan bli så god på for lite undervisning i 12 uker at de kan undervise i noe som angår andres helse?

Men, jeg forstår du har svært lave krav til kunnskaps- og erfaringsnivået på de du oppsøker siden du mener det er greit.

Så lenge cbe oppgir hvilket kurs hun har tatt så ja. 
Og spør du nå? Siden du svarer for meg i siste avsnitt og i tillegg går løs på meg. 

Endret av Klink
  • Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...