Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

servitrise&suppe skrev (38 minutter siden):

. Jeg skrev at det er naturlig å tro, og begrunnet det også. Jeg skrev heller ingenting om hva hun eventuelt har gjort. 

Ren spekulasjon

• Liker 26
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lill :) skrev (2 minutter siden):

Det har ikke noe sammenheng overhodet. Bedriften må stå for de handlingene de gjør, og nei det er ikke to sider av hærverk. Du kan ikke forsvare hærverk utført av LKE og samtidig påstå at han har «gode verdier», i tillegg til hærverk er det skadeverk på dyr og nett troll oppførsel på nett mot kvinner. 

Når noen påstår at en person lyver og fremlegger en annen historie for å kritisere så har det sammenheng. 

Hvor har jeg forsvart LK? Jeg har vel heller vært opptatt av at det ikke kun handlet om en uskyldig kommentar, noe jeg så fikk bekreftet her nå. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (1 minutt siden):

Når noen påstår at en person lyver og fremlegger en annen historie for å kritisere så har det sammenheng. 

Hvor har jeg forsvart LK? Jeg har vel heller vært opptatt av at det ikke kun handlet om en uskyldig kommentar, noe jeg så fikk bekreftet her nå. 

Du fikk bekreftet at det ikke var en uskyldig kommentar? 

• Liker 25
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanedis
servitrise&suppe skrev (21 minutter siden):

Han får veldig stygge kommentarer noen steder. Latterligjøring også. 

Personlig mener jeg at han burde handlet annerledes. Det hadde vært bedre om han samlet de kommentarene og la de ut, som andre gjør. Han taper bare på å svare like frekt tilbake. Forøvrig har jeg sagt at han kan opptre som en løs kanon. 

Igjen: Du påstod over at Lars Kristian Eriksen er "en skikkelig mann med greie verdier".  Handlinger (rundt Lars Kristian Eriksen og Treasures AS) dokumentert her på KG, bl.a. kommentarjuks over flere år, er langt fra hva de fleste tenker er "greie verdier".

Endret av Vanedis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (5 minutter siden):

Dette er stygge insinuasjoner mot en uskyldig tredjepart, rull inn umiddelbart eller forklar deg tydelig, slik at krenkelsene dine kan imøtegås av motargumenter.

• Liker 33
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (8 minutter siden):

Jeg vil også gjerne vite hvor du har fått bekreftet dette? Det jeg leser er det motsatte. 
Og når du har en lang bedriftshistorie med løgner og bedrag så mister du all troverdighet, derfor er det mange som ikke tror på det som skrives/fortelles lenger. 

• Liker 30
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

servitrise&suppe skrev (1 time siden):

Jeg syns det er veldig feil å spekulere i hvorfor hun har angst når hun har fortalt hvorfor. Da blir det usaklig og å ilegge andre motiver de ikke har. Jeg hevder at hun har og blir utsatt for hets. Jeg har sett mye latterligjøring av at hun gaper når hun smiler, at hun har ubehagelig stemme og at hun kler seg feil i forhold til alder. Ingenting av det er kritikk- det er mobbing, og det blir gjentatt med korte mellomrom i perioder. At noen mener et plagg ikke er fint eller har en kvalitet de misliker er greit. Å stadig dra inn alderen hennes i forbindelse med antrekk er ikke det, for det er å diskriminere kvinner etter en viss alder. Det er helt unødvendig og er stygge måter å tråkke ned mennesker på. Noe av de verste kommentarene går på kropp. Når vi er så mange som er betenkt med at hun hele tiden vi fremstå tynn, så er det forferdelig stygt og korttenkt å nevne at magen er ikke så flat. At hva har skjedd med magen der, hvorfor er det kul? Dette er en farlig måte å påvirke henne og også andre på, og ja jeg har sett slike kommentarer flere ganger. Jeg skulle ønske at de som skriver slike ting skjønner hva diskriminering og hets er kontra kritikk! Jeg har også sett kommentarer som bemerker at hun bare går hjemme og hva kan hun kunne jobbe som, i kommentarfeltet hennes, etterfulgt av at vedkommende som bemerker det skriver at hun selv ville ha kjedet seg ihjel. Så hva er motivet ved å skrive slike ting? Det er ikke for noe annet enn å såre og si at hun blir sett ned på. Hvis folk som skriver det jeg nevner her ikke forstår hvordan slike kommentarer og spørsmål blir mottatt, så mangler de evnen til normale sosiale samspill og har ingen evne til empati. Så enkelt kan det sies. Så når Caroline sier at hetsen går inn på henne så syns jeg det er lett å tro så lenge hun tar den til seg. Jeg har null problemer med å skjønne det, fordi jeg bryr meg om hva folk rundt meg sier, og hadde de kommet med sånne kommentarer på smilet mitt, på magen min og på livet jeg valgte å leve så ville jeg tatt det ille opp. Jeg ville ikke hatt venner som snakker sånn om og til meg! Så kan noen mene at når hun er en offentlig person, så må hun tåle det. Jeg personlig skjønner ikke hvorfor alt fra fremmede går inn på henne, men hun er ikke meg. Hun er heller ikke alene om å føle det sånn da flere som blant annet Nereng har sagt akkurat det samme. Og det handler ikke bare om hvordan hun tar det. Det handler om ønsket flere har til å såre og tråkke på. Det er nesten tristere at noen har det behovet kontra at Caroline mfl blir lei seg. Når hun sier at hun for angst av dette så må det bli respektert istedefor å lage dette til enda en feil hun har, som man skal kritisere. Det er uredelig og det er veldig langt fra saklig kritikk. Hvorfor er agendaen å få mest mulig å kritisere henne for, til og med helt meningsløse ting? Hun gjør kritikkverdige ting, holder ikke det? Det burde være nok med at hun påvirker folk negativt med å vise bilder hvor hun ser tynnest mulig ut, eller at hun har overeksponert barna. Det er reelle feil og dumme ting hun gjør som med rette kan kritiseres! 

Når det gjelder ekteskapet så er det også helt unødvendig å spekulere i om LK presser henne til ting hun ikke vil gjøre. At han bestemmer hvordan bildene skal se ut, og at det er han som ønsker henne tynn. Selv om han har snakket om hva han tenker om et par kjendiser, så betyr ikke det at han ønsket kona tynn! Dessuten er det igjen å undervurdere Caroline og det er igjen å diskriminere kvinner for, selvfølgelig er mannen sjefen! Det er ikke sånn det er i 2023, og det er ganske mange år siden det var sånn også. 

Når det gjelder LK, så ja, han kan være en løs kanon. Men jeg har også sett at samme personer er etter ham på ulike somekanaler, og det er rene stalkingen iblant. Jeg skjønner at han kan få nok, men hvor lurt det er å svare og oppføre seg som han gjør er et annet spørsmål. Han fremstår også som ganske høy på seg selv iblant, så nei han er ikke alltid like sympatisk utad. Men han er alt i alt en skikkelig mann som har greie verdier. Det er ikke fyll og drama og kjendiseri i særlig stor grad. Når det gjelder episoden hvor han gikk bananas og ripet opp bilen, så er det naturlig å tro at det ligger mer bak! Hun som ble utsatt for det står ikke frem, og det er ingen grunn til å la være det hvis hun kun skrev en uskyldig kommentar til ham. En annen ting er at hvis det ikke var en forhistorie her, så ville hun selv ha skrevet om dette, og det ville fått mer blest i media forøvrig. Dette er ikke for å klappe LK på skuldra å si at det var greit! Overhodet ikke, men det er heller ikke noe i veien for å tenke at her er det en side av saken vi ikke vet noe om.

Det viktigste er uansett å forholde seg til hva Caroline sier selv om hvorfor hun tenker at hun har fått angstanfall igjen. Det sier ihvertfall ganske mye om hvordan hun opplever hetsen.

Så kan man diskutere ut fra det og ikke lage en fiktiv grunn som legges åpen for å diskutere og kritisere. 

Det jeg ikke skjønner her er at du arresterer andre her for å spekulere i årsak og motiv, men du selv åpenlyst spekulerer i om det er en forhistorie ift vandaliseringen til LKE.. 

• Liker 29
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
servitrise&suppe skrev (13 minutter siden):

Hva mener du? Kan du forklare meg hvordan jeg har bekreftet at det ikke var en uskyldig kommentar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (46 minutter siden):

Det finnes bedrifter som er tatt i løgn, ikke bare en men flere ganger. Caroline sin bedrift er en av de. Så hva hun sier betyr lite egentlig. Når det gjelder denne ripe bil episoden så har ikke Berg Eriksen kommentert hendelsen i det hele tatt, utenom å lage seg en dekkhistorie (hat og hets i forbindelse med bruk av barn i reklame) som ikke er troverdig.

Jobbermedbarn skrev (15 minutter siden):

Jeg vil også gjerne vite hvor du har fått bekreftet dette? Det jeg leser er det motsatte. 
Og når du har en lang bedriftshistorie med løgner og bedrag så mister du all troverdighet, derfor er det mange som ikke tror på det som skrives/fortelles lenger. 

I kommentaren over her. Brukeren betegner det som en dekkhistorie, men personlig tenker jeg at det ikke er noen grunn til å betvile Berg Eriksen sin versjon akkurat her altså.

En ting er hvordan folk reagerer spontant på grunn av noe. Da reagerer de og så besinner de seg hvis de ikke har et raseri i deg. Episoden med oppskraping av bilen tok litt tid. Det tyder på en som er svært sint. Selv ikke LK blir så sint pga en uskyldig kommentar. Her hadde det tydeligvis toppet seg helt.

En annen ting er hun som ble utsatt for dette. Hun ville ikke stå fram. Det løste seg også greit på politistasjonen. Alt i alt hvis man er rimelig intelligent, så skjønner man at dette ikke var på grunn av en eneste saklig kommentar. 

Endret av servitrise&suppe
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (56 minutter siden):

I podcasten. At hun våkner med angstanfall om nettene iblant. Hun tenker at det har med hvordan noen mennesker behandler henne å gjøre. 

Takk 😊 Sa hun hvilke mennesker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (2 minutter siden):

I kommentaren over her. Brukeren betegner det som en dekkhistorie, men personlig tenker jeg at det ikke er noen grunn til å betvile Berg Eriksen sin versjon akkurat her altså.

En ting er hvordan folk reagerer spontant på grunn av noe. Da reagerer de og så besinner de seg hvis de ikke har et raseri i deg. Episoden med oppskraping av bilen tok litt tid. Det tyder på en som er svært sint. Selv ikke LK blir så sint pga en uskyldig kommentar. Her hadde det tydeligvis toppet seg helt.

En annen ting er hun som ble utsatt for dette. Hun ville ikke stå fram. Det løste seg også greit på politistasjonen. Alt i alt hvis man er rimelig intelligent, så skjønner man at dette ikke var på grunn av en eneste saklig kommentar. 

Korriger meg om jeg har misforstått. Du mener at det er innafor å spekulere så lenge man redegjør for hvorfor man spekulerer/lager konspirasjonsteorier?

Det kunne vært så enkelt som at vedkommende var den som fikk det til å flyte over og var i «gangavstand» til LKE.. 😏

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (16 minutter siden):

Hva mener du? Kan du forklare meg hvordan jeg har bekreftet at det ikke var en uskyldig kommentar?

Du skrev at de hadde laget en som du kalte dekkhistorie om hets og hat pga eksponering av barn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (2 minutter siden):

Takk 😊 Sa hun hvilke mennesker? 

Nei. Hun sa bare at det var hets og at folk ville ødelegge og ikke var så greie. Noen mennesker, ikke alle. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (42 minutter siden):

Han får veldig stygge kommentarer noen steder. Latterligjøring også. 

Personlig mener jeg at han burde handlet annerledes. Det hadde vært bedre om han samlet de kommentarene og la de ut, som andre gjør. Han taper bare på å svare like frekt tilbake. Forøvrig har jeg sagt at han kan opptre som en løs kanon. 

Hvem samler opp kommentarer og legger det ut? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleSnupp skrev (19 minutter siden):

Det jeg ikke skjønner her er at du arresterer andre her for å spekulere i årsak og motiv, men du selv åpenlyst spekulerer i om det er en forhistorie ift vandaliseringen til LKE.. 

vi har jo egentlig ikke hørt noen sin historie direkte fra kilden? Og bare en side av saken fra noen som har hørt/fått historien på en eller annen måte. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

Hvem samler opp kommentarer og legger det ut? 

Noen influensere tiktokere gjør det på story blant annet.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (2 minutter siden):

Du skrev at de hadde laget en som du kalte dekkhistorie om hets og hat pga eksponering av barn. 

Det er snakk om artikkelen som stod i Dagbladet og Se og hør,  den artikkelen inneholdt uttalelser som ikke stemmer helt overens med virkeligheten. Jeg fulgte godt med på kommentarfeltet til beckmann.

Etter å ha lest innleggene dine så sliter jeg litt med å få tak i hva du egentlig er ute etter.

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 minutt siden):

Noen influensere tiktokere gjør det på story blant annet.  

Åja, influensere og tiktokere. Ikke politikere og andre offentlige personer som får dritt slik samtlige offentlige får.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

allie skrev (5 minutter siden):

Det er snakk om artikkelen som stod i Dagbladet og Se og hør,  den artikkelen inneholdt uttalelser som ikke stemmer helt overens med virkeligheten. Jeg fulgte godt med på kommentarfeltet til beckmann.

Etter å ha lest innleggene dine så sliter jeg litt med å få tak i hva du egentlig er ute etter.

Det er lite sannsynlig at noen av oss kan vite sikkert hva som egentlig skjedde. Her handler det nok mer om hva vi velger å tro ut fra det lille vi har fått vite. Hvis jeg tenker adferdsmønster når folk blir krenket eller sinte, og resten av historien om at hun som ble utsatt ikke ville stå fram, og at det løste seg såpass lett hos politiet, så tror jeg på Berg Eriksen sin versjon her. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...