Gjest Bulsara Skrevet 18. januar 2023 #75401 Del Skrevet 18. januar 2023 (endret) Må si jeg reagerte på det nederste eksempelet her « utsultede mennesker fra den tredje verden» Kvalmt! (skjermdump fra story på Netfits IG) Endret 18. januar 2023 av Bulsara Kilde for bilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 18. januar 2023 #75402 Del Skrevet 18. januar 2023 (endret) Bulsara skrev (11 minutter siden): Må si jeg reagerte på det nederste eksempelet her « utsultede mennesker fra den tredje verden» Kvalmt! (skjermdump fra story på Netfits IG) Samme greia som med fattige mexicanske barn som danser av glede for hvite på ferie. #kultur https://www.carolinebergeriksen.no/2012/12/13/coba-jungelsafari/ "Intrisang" debatt om eksponering av barn i kommentarfeltet som bonus. Endret 18. januar 2023 av Revenge o'Cavatina lenke 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 18. januar 2023 #75403 Del Skrevet 18. januar 2023 Bulsara skrev (4 minutter siden): Må si jeg reagerte på det nederste eksempelet her « utsultede mennesker fra den tredje verden» Kvalmt! (skjermdump fra story på Netfits IG) Herregud. Den journalistutdannelsen har ikke brakt med seg evne til å lese egen tekst, ser jeg. 31 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 18. januar 2023 #75404 Del Skrevet 18. januar 2023 7 minutter siden, Pust said: Herregud. Den journalistutdannelsen har ikke brakt med seg evne til å lese egen tekst, ser jeg. "Journalistutdanning". Ingen blir journalist av et semester eller to på privatskole. Journalistikk lærer man på jobb, i mange år, man trenger ikke en gang journalistutdannelse hvis man er lærenem og forstår bransjen. at CBE skal være journalist er bare tull, hun har aldri jobbet som det, bare hatt det som et "dekke". 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Taffel Skrevet 18. januar 2023 Populært innlegg #75405 Del Skrevet 18. januar 2023 11 minutter siden, Bulsara said: Må si jeg reagerte på det nederste eksempelet her « utsultede mennesker fra den tredje verden» Kvalmt! (skjermdump fra story på Netfits IG) Atte HÆ???? Hvilken motbydelig parallell er dette? De er jo ikke bare enkle, men rett og slett helt uten bakkekontakt. Jeg humrer ofte, men nå har det bikket. 53 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Nutz Skrevet 18. januar 2023 Populært innlegg #75406 Del Skrevet 18. januar 2023 Haha hva vet de to der om hva utsultede barn fra den tredje verden spiser? Snakk om å uttale seg om ting de ikke kan noe om! Når det kommer til løpingen til Caroline og hva hun trener til... Ingenting. Ikke sportsrelatert i alle fall. Hun trener for å holde vekta og fordi det er det eneste hun har igjen i livet bortsett fra familien. Caroline liker å få høre at hun er flink, men hun kan jo ingenting. Hun gjør ingenting. Det eneste hun "kan" (på lik linje med resten av verdens befolkning på to bein) er å sette den ene foten foran den andre i et høyt tempo. Hun vil bli beundret for selvdisiplinen. Hun er nok sannsynligvis slavisk innom KG for å lese om seg selv og hvor tynn vi syntes hun er og vil vedlikeholde dette, eventuelt forbedre. For, innimellom skriver vi jo at det bare er filter og photoshop, hun skulle jo gjerne vært like tynn IRL også. 41 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 18. januar 2023 #75407 Del Skrevet 18. januar 2023 Bulsara skrev (30 minutter siden): Må si jeg reagerte på det nederste eksempelet her « utsultede mennesker fra den tredje verden» Kvalmt! (skjermdump fra story på Netfits IG) Den tredje verden - er der noen som sier det? Tredjelandsborger brukes gjerne om de som ikke er medlem av EU/EØS, og en amerikaner vil da være en tredjelandsborger. Men jeg tror ikke jeg har hørt noen snakke om tredje-verden? Altså jeg antar at de mener de som vi gjerne før omtalte som utviklingsland, men de er vel ikke i en egen verden 🤷♀️🤷♀️ 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 18. januar 2023 #75408 Del Skrevet 18. januar 2023 Nei, sannelig er det beundringverdig hvor tynne utsultede mennesker i den tredje verden klarer å holde seg. Sunt kosthold, og god forbrenning, så klart 🙄 34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 18. januar 2023 #75409 Del Skrevet 18. januar 2023 Den tredje verden er er uttrykk som sist ble brukt en gang på 80-tallet eller der omkring. 😆 35 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sølv_dugg Skrevet 19. januar 2023 #75410 Del Skrevet 19. januar 2023 Hun når stadig nye høyder. Når man ikke tror det kan komme noe mer uvettig fra den kanten, så klinker hun til med et eksempel fra den tredje verden. Innlegget om gatebarna i Mexico kan nesten godtas da det er 11 år siden det ble skrevet, og hun var relativt ung. Denne teksten her derimot.. ingen unnskyldning. Jeg veksler fremdeles mellom å synes synd i henne for manglende progresjon både karrieremessig og ikke minst medmenneskelig, samtidig som jeg gremmes over at det er mulig å oppføre seg sånn som både hun og gemalen gjør, år etter år. 41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 19. januar 2023 #75411 Del Skrevet 19. januar 2023 https://snl.no/Den_tredje_verden 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 19. januar 2023 #75412 Del Skrevet 19. januar 2023 Bulsara skrev (7 timer siden): Må si jeg reagerte på det nederste eksempelet her « utsultede mennesker fra den tredje verden» Kvalmt! (skjermdump fra story på Netfits IG) Men i alle dager😱skriver hun dette??? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NettoppJa Skrevet 19. januar 2023 #75413 Del Skrevet 19. januar 2023 Bulsara skrev (7 timer siden): Må si jeg reagerte på det nederste eksempelet her « utsultede mennesker fra den tredje verden» Kvalmt! (skjermdump fra story på Netfits IG) Når målet er å se ut som fattige barn i Afrika da eller??? Herregud, nå må de gi seg. Dette begynner å bikke over, og dette svaret er jo helt på trynet! Ikke er jeg noen kostholdsekspert, men er det ikke naturlig å snakke om essensielle fettsyrer og nasjonale anbefalinger? Eller vent, nasjonale råd det er de jo motstandere av ja. Eller hvordan var det? LKE forholder seg jo kun til forskningsbasert fakta, eller cherry-picking da. Samma det så lenge det er biased, randomized, double-controlled and published 🤦♀️ 36 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 19. januar 2023 #75414 Del Skrevet 19. januar 2023 Dette er virkelig så langt over alle streker. For noen folk! 🤢 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet 19. januar 2023 #75415 Del Skrevet 19. januar 2023 😱🤣 for et merkelig eksempel på kost og ernæring. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg NettoppJa Skrevet 19. januar 2023 Populært innlegg #75416 Del Skrevet 19. januar 2023 Ja, hvis man er over 75 år..... kan de bare slutte å gi råd de åpenbart ikke har kompetanse til?? https://www.helsenorge.no/kosthold-og-ernaring/sma-grep-for-et-sunt-kosthold/trygg-bruk-av-kosttilskudd/#:~:text=Det daglege anbefalte inntaket i,og margarin tilsett D-vitamin. 46 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg PistolStar Skrevet 19. januar 2023 Populært innlegg #75417 Del Skrevet 19. januar 2023 Hehe, det er så åpenbart at det er LK som svarer på alle spørsmålene Netfit får. Han har et ekstremt behov for å svare på spørsmål og late som han kan ting. Bare at det er jo ingen som stiller han spørsmål (snufs🥺), så da må han late som om han er kona, i kjent stil. Litt av en type, ass. 50 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mater.sapiens Skrevet 19. januar 2023 #75418 Del Skrevet 19. januar 2023 NettoppJa skrev (35 minutter siden): Ja, hvis man er over 75 år..... kan de bare slutte å gi råd de åpenbart ikke har kompetanse til?? https://www.helsenorge.no/kosthold-og-ernaring/sma-grep-for-et-sunt-kosthold/trygg-bruk-av-kosttilskudd/#:~:text=Det daglege anbefalte inntaket i,og margarin tilsett D-vitamin. Noen skulle aldri fått tilgang til internett. 29 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 19. januar 2023 #75419 Del Skrevet 19. januar 2023 Hadde de lest en eneste nyhetsartikkel eller fagartikkel om land i sør eller fattige land siden de gikk ut av videregående, hadde de jo visst at ingen bruker begrepet «tredje verden» lengre. Iallfall ingen fagfolk. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 19. januar 2023 #75420 Del Skrevet 19. januar 2023 Det er 10 mikrogram daglig som er anbefalingene når det gjelder d-vitamin. Heldigvis er ikke rådet hun gir farlig, det går fint å ta 20 også. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå