Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Felis skrev (1 time siden):

Enig, disse babyporsjonene er thinspo på lik linje med de fleste selfiene hun legger ut. Det hjelper ikke at det er pasta. Nok en gang...

Jeg må si at jeg stusser over at to mennesker som er selverklærte eksperter på kosthold og trening, tilsynelatende har et kosthold basert på pasta, pizza, brød, melkeprodukter, proteinpulver og kaffe. De hevder til og med å dele "sunne oppskrifter". Det er ingenting sunt med dette! Det mest positive jeg kan si er at det er billig. Men man kan fint inkorporere en og annen grønnsak i kostholdet sitt og fremdeles tilpasse det en slunken lommebok. Selv Rema1000 sine Under 100 lappen-oppskrifter inneholder rikelig med grønnsaker.

Hvitløk kan inngå som 5 om dagen, men da skal det jo ganske store mengder til. Jeg er glad i ovnsbakt hvitløk selv, men ikke som eneste "grønne" innslag. Jeg hadde blitt deprimert av å spise så mye beige mat, men jeg innser at det er så mye deprimerende i livet til CBE at maten er det minste problemet. Det må være hardt å tviholde på narrativet om lykkelig liv, når man ser hvor nedover det har gått med henne. Sånn sett er den brukne neglen et friskt innslag, fordi det er det eneste ekte hun har levert på lang tid.

Forøvrig forundrer det meg fortsatt at de kun spiser mat uten tyggemotstand. Grøt, smoothie, shakes og litt pasta... Har de problemer med tennene?

Ja, dette er thinspo. 

Skal ikke påstå at fruen har spise-/treningsforstyrrelse. Men innholdet i kanalen blir iallefall mer og mer forstyrret. Håper virkelig ingen blir inspirert til å følge hennes rutiner. Heldigvis så legger ikke "Netfit" ut noe særlig annet enn poserende bilder og fremmedord. Det er ingen egentlige opplegg å følge. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pust skrev (43 minutter siden):

Dersom man skal tro bildene som legges ut, så har hele familien mer eller mindre grønnsaks-allergi. Og det med den hvitløken … Den er nok bakt, og det er kjempegodt, men man legger den ved siden av retten, ikke oppå. Legger man den oppå må man pirke den bort for å kunne skvise ut innholdet, og så blir man fettete på hendene og trenger en vask. Eller så kan det jo hende at C liker skrellet. Hvem vet. Jeg hadde i alle fall reagert på å få servert bakt hvitløk på den måten. Poenget mitt er at de ikke har forstått at bildene de legger ut er illustrasjoner, ikke fri kunst. De ønsker å formidle noe konkret og da bør de gjøre det.

Hvorfor kan de ikke legge ut «fri kunst»? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gladidagogså skrev (3 timer siden):

Hvitløken er ovnsbakt, da skviser du den bare ut av skallet, den blir myk, søt og velsmakende😋😋

Ja, men her ligger jo noen av feddene med skallet på oppi pastaen ...

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RødeRandi
FruRosa skrev (Akkurat nå):

Så tar hun vel det av da hun starter å spise. Eller så spiser hun skallet- hennes velg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle lagt ut en inspirerende matrett på SoMe, f.eks. fruktsalat, ville jeg jo ikke vist den fram med uskrelte bananer og appelsiner.

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (26 minutter siden):

Innlegget du siterte handler da ingenting om at de IKKE kan legge ut "fri kunst"?

@pust viser til at det de legger ut er illustrasjoner (i dette tilfellet et matinnlegg for å inspirere andre i matveien) og ikke fri kunst. 

Fri kunst er når man "poserer" maten eller lager noen effekter osv. Maten er motiv for et foto/maleri og ikke noe annet, og det er ikke det de er ute etter med sine matbilder. 

Endret av Isild
  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FruRosa skrev (4 minutter siden):

Da tar man den vekk fra pastaen og skviser? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (2 minutter siden):

Hvis jeg skulle lagt ut en inspirerende matrett på SoMe, f.eks. fruktsalat, ville jeg jo ikke vist den fram med uskrelte bananer og appelsiner.

I bakgrunnen kanskje sammen med ferdig oppdelt fruktsalat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (3 minutter siden):

Innlegget du siterte handler da ingenting om at de IKKE kan legge ut "fri kunst"?

@pust viser til at det de legger ut er illustrasjoner (i dette tilfellet et matinnlegg for å inspirere andre i matveien) og ikke fri kunst. 

Fri kunst er når man "poserer" maten eller lager noen effekter osv. Maten er motiv for et foto/maleri og ikke noe annet, og det er ikke det de er ute etter med sine matbilder. 

Ja, så ble ikke du inspirert av bakt hvitløk med skallet på. Jaja. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskrifter/bilder/innlegg av retter som inspirerer meg får meg til å tenke at dette har jeg lyst til å lage en dag.

Denne får meg ikke til å tenke det.

Bakt hvitløk er godt det, men ikke med skallet på når det serveres.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pås skrev (18 minutter siden):

BARE GI DEG, du bibringer ikke diskusjonen noe overhodet! Slett meg gjerne for brukerdebatt, men alle dine innlegg om hva du mener om andres innlegg er bare slitsomme! (Ja, jeg ser ironien, men det MÅTTE ut!)

Enig. Slitsomt med dette tullet. 

Det var en tid da jeg syns det var flott at visse tilførte debatten både kritiske blikk på kritikken, uenighet og motsatte synsvinkler. Jeg takket for det til og med. Tok det i forsvar og sa meg enig i ett og annet. 

Men så ble det bare brukerangrep, brukerdebatt, provokasjoner og useriøst svada. 

• Liker 28
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 time siden):

Hvorfor kan ikke du tenke selv? Trenger du virkelig å få alt inn med teskje? 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallepalle2 skrev (32 minutter siden):

Hvorfor kan ikke du tenke selv? Trenger du virkelig å få alt inn med teskje? 

Jeg mener at det gjør ingenting om den hvitløken var med på bilde. Syns ikke pastaen var særlig inspirerende uansett eneste som faktisk ER inspirerende på bildet er jo hvitløken 😁

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
Felis skrev (3 timer siden):

Enig, disse babyporsjonene er thinspo på lik linje med de fleste selfiene hun legger ut. Det hjelper ikke at det er pasta. Nok en gang...

Fotballfrue 12 år siden:

"Om noen vil bruke meg som «thinspiration» er vel det problemfritt, da jeg er frisk som en fisk"

"Jeg ønsker ikke å påvirke jenter negativt, men hvis jeg gjør det kun i kraft av å være den jeg er, så får jeg dessverre ikke gjort noe med det. Jeg får daglig mail fra lesere som takker meg fordi de er blitt frisk fra psiseforstyrrelser, teller ikke det?"

Det er heller ikke i 2012 hennes feil om noen reagerer på hvordan et bestemt bikiniinnlegg kan skape kroppspress:

"Innlegget hadde ikke noe med kroppen min å gjøre, men det er vel der fokuset ligger i dagens samfunn :/"

https://www.carolinebergeriksen.no/2011/06/07/mine-bikinier-2011/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (12 minutter siden):

Jeg mener at det gjør ingenting om den hvitløken var med på bilde. Syns ikke pastaen var særlig inspirerende uansett eneste som faktisk ER inspirerende på bildet er jo hvitløken 😁

Men så skriv en egen kommentar om det! Ikke irettesett andre hele tiden, det er utrolig irriterende. 

• Liker 22
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Pås skrev (1 time siden):

BARE GI DEG, du bibringer ikke diskusjonen noe overhodet! Slett meg gjerne for brukerdebatt, men alle dine innlegg om hva du mener om andres innlegg er bare slitsomme! (Ja, jeg ser ironien, men det MÅTTE ut!)

Kan ikke alle bare blokkere vedkommende så slipper vi denne konstante irritasjonen.

Vedkommende næres tydeligvis av kverulering og idiotkommentarer.

Rapporter meg gjerne.

• Liker 26
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plyometrisk? 

Jeg har trent i alle år, også av og på med PT/fysio. Plyometrisk er en betegnelse jeg ikke tror det er særlig vanlig å bruke ovenfor de man ønsker å lære bort til/inspirere. Mulig de som jobber med å trene andre bruker det seg imellom. 

Men det er kanskje imponere de er ute etter. Sikkert veldig mange som blir kjempeimponert over at de kan så spennende ord. Når de kan så imponerende ord så er de sikkert kjempedyktige og faglig kompetente. Kanskje de tror andre tenker det?

Tenker de vil nå ut til flere ved å bruke ordet spenst jeg. 

• Liker 34
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (19 minutter siden):

Plyometrisk? 

Jeg har trent i alle år, også av og på med PT/fysio. Plyometrisk er en betegnelse jeg ikke tror det er særlig vanlig å bruke ovenfor de man ønsker å lære bort til/inspirere. Mulig de som jobber med å trene andre bruker det seg imellom. 

Men det er kanskje imponere de er ute etter. Sikkert veldig mange som blir kjempeimponert over at de kan så spennende ord. Når de kan så imponerende ord så er de sikkert kjempedyktige og faglig kompetente. Kanskje de tror andre tenker det?

Tenker de vil nå ut til flere ved å bruke ordet spenst jeg. 

Enig, tenker at når de ikke klarer å forklare plyometrisk enkelt (få kjenner det ordet) så har de ikke evnen til å lære bort heller.

Men tror faktisk det er viktigere for dem å imponere enn å inspirere.

• Liker 33
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje bruken av plyometrisk og andre fremmedord er en del av strategien for å få opp engasjementet? At de vil at folk skal tro det er noe fancy nytt og at folk i hopetall skal spørre "hva er plyometrisk?".

Det er i hvert fall påfallende hvor mye det uttrykket plutselig blir brukt, og dukket vel opp omtrent samtidig som oppfordringene til å lagre, dele, kommentere, osv.

• Liker 27
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...