Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Klink skrev (2 timer siden):

Enda flere gode eksempler. 

På hva? Jeg ønsker å bli omtalt alene, ikke som en del av en anonym gruppe. Jeg har faktisk egne meninger. Åpenbart vanskelig for enkelte å forstå men…

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Era Vulgaris skrev (3 minutter siden):

Hvor mye selvtillit har man egentlig når man legger ansvaret for egne følelser på de som følger henne/kommenterer? 
Min påstand er at hun ikke hadde fått på langt nær så mye pes om kropp og kroppspress hvis hun viste seg naturlig, ufiltrert og uredigert. 

CBE.no har jo aldri tålt hentydninger til mer kvinnelige former, heller ikke under svangerskap. 
Denne analysen fra 2015 holder mål fortsatt, selv om SE nok har beveget seg enda mer inn i influencerbobla, dessverre. 
https://www.minmote.no/nyheter/a/R9o8eA/kommentar-mister-fotballfrue-grepet

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aquarius04 skrev (2 minutter siden):

På hva? Jeg ønsker å bli omtalt alene, ikke som en del av en anonym gruppe. Jeg har faktisk egne meninger. Åpenbart vanskelig for enkelte å forstå men…

Du kan nok ta det med ro du var ikke en del av noe vi i den sammenheng uansett. Og ingen her har gitt deg meninger du ikke har ved å komme i skade for å bruke vi istedet for jeg. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (5 timer siden):

Hvilken influenser er det som viser seg ekte og uten operasjoner og får pes for det? 

(Og det heter hvilken normal person, ikke hvem)

Det forekommer jo. Har sett noen som får høre hvor mye tannkjøtt som vises når de smiler, lavt hårfeste eller store nesebor og hestetenner…. Det bør rapporteres og det meste tas heldigvis bort. 
Ser jo også ( min mening) at det ofte er en sammenheng med hvor godt likt en influencer er. Ser feks i Belinda Jacobsen sin tråd at omdømmet hennes  har falt og tror derfor terskelen for å komme med ufin karakteristikk ang utseende har sunket. 

Endret av Zenhouse
Sunket, ikke økt.
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (1 time siden):

Tråden om cbe her inne tidligere ser ut til er slettet. Men er en tråd fra 2013 med kommentarer om kroppen hennes, hva hun spiser og størrelsen hennes https://www.carolinebergeriksen.no/2013/02/15/endelig-gjensyn/

Her er en kommentar fra bloggen hennes i 2013: Jeg har aldri kommentert her før, men nå vil jeg for en gangs skyld gjøre det.
Måten folk snakker om kroppen din, vekta di og utseendet ditt både på bloggen og diverse forums gjør meg KVALM.

Dette skrev cbe selv i 2010 i et intervue, der hun blant annet angret på å fikset leppene sine: 

Føler du på kroppspresset?

– Det kan virke som at enkelte tror det er fritt frem å bruke meg som en skyteskive, bare fordi jeg har en blogg. Det er viktig å ha selvtillit og ikke la seg knekke av hetsen. Mange glemmer at jeg er et helt vanlig menneske. Jeg føler faktisk et ekstra press for å holde meg slank på grunn av bloggen, hadde jeg lagt på meg, hadde det blitt bråk. Det er mange som går inn på bloggen og legger igjen kommentarer om at jeg ser gravid ut eller har lagt på meg, når jeg vet at jeg ikke har det.

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2011/11/25/141581/jeg-sa-ut-som-en-and?redirect=true

Så Carolines egna utsago (utan dokumentation på det påståtts utsago) från 2010 visar, enigt dig, att hon har fått ”massiv kritik hela vägen för sitt oredigerade och ofiltrerade utseende”? Hur lång är den vägen, tänker du?  Att någon i hennes kommentarsfält från 2013 skriver att hen inte tycker om sättet det skrives om CBE måste också dokumenteras om det ska ha någon sanninningsgestalt. Alltså print screen av negativa kommentarer omhandlade hennes naturliga utseende- hela vägen. Just nu är det lika odokumenterad som att du skriver att hon hela vägen får massiv kritik för sitt naturliga utseende. ”Jag tycker”-kommentarer är inte dokumentation, utan meningar. 

Sen är det dokumentation på ”bloggomtoppbloggere”, och tråder här från redigering-avslöjandet i 2014 som framkom här inne (som också visade år bakåt) och ändå tills idag här inne som visar att hon ständigt redigerar sitt sitt utseende och inte alls visar sig oredigerad och ofiltrerad. 

Mitt svar till dig grundar sig i att jag upplever att du stenigt utrycker dig väldigt bastant, nu exempelvis ”hela vägen” i samband med ”oredigerad och ofiltrerad”. Det är bevisat att det utsago inte stämmer. Jag tror, om du önskar bli tagit seriöst, att du borde uttrycka dig mer precis än bastant. Du måste också visa till konkreta exempel, inte bara meningar, på det du hävdar dig. 

Och, bara för att ha det på det rena; Jag tycker inte alls det är OK att säga/skriva något negativt om andras naturliga utseende. Jag tvivlar inte på att CBE någon gång har fått elaka kommentarer på sitt naturliga utseende, exempelvis från det du limmade in att hon har gått upp i vikt/ser gravid ut. Men från det; Enstaka händelser, till ”massiv kritik hela vägen” och på det ”på sitt oredigerade och ofiltrerade utseende” är det ett ganska stort glapp. 

• Liker 28
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirisiri10
Hei2016 skrev (6 minutter siden):

Så Carolines egna utsago (utan dokumentation på det påståtts utsago) från 2010 visar, enigt dig, att hon har fått ”massiv kritik hela vägen för sitt oredigerade och ofiltrerade utseende”? Hur lång är den vägen, tänker du?  Att någon i hennes kommentarsfält från 2013 skriver att hen inte tycker om sättet det skrives om CBE måste också dokumenteras om det ska ha någon sanninningsgestalt. Alltså print screen av negativa kommentarer omhandlade hennes naturliga utseende- hela vägen. Just nu är det lika odokumenterad som att du skriver att hon hela vägen får massiv kritik för sitt naturliga utseende. ”Jag tycker”-kommentarer är inte dokumentation, utan meningar. 

Sen är det dokumentation på ”bloggomtoppbloggere”, och tråder här från redigering-avslöjandet i 2014 som framkom här inne (som också visade år bakåt) och ändå tills idag här inne som visar att hon ständigt redigerar sitt sitt utseende och inte alls visar sig oredigerad och ofiltrerad. 

Mitt svar till dig grundar sig i att jag upplever att du stenigt utrycker dig väldigt bastant, nu exempelvis ”hela vägen” i samband med ”oredigerad och ofiltrerad”. Det är bevisat att det utsago inte stämmer. Jag tror, om du önskar bli tagit seriöst, att du borde uttrycka dig mer precis än bastant. Du måste också visa till konkreta exempel, inte bara meningar, på det du hävdar dig. 

Och, bara för att ha det på det rena; Jag tycker inte alls det är OK att säga/skriva något negativt om andras naturliga utseende. Jag tvivlar inte på att CBE någon gång har fått elaka kommentarer på sitt naturliga utseende, exempelvis från det du limmade in att hon har gått upp i vikt/ser gravid ut. Men från det; Enstaka händelser, till ”massiv kritik hela vägen” och på det ”på sitt oredigerade och ofiltrerade utseende” är det ett ganska stort glapp. 

Massivt er dine ord. Ikke mine. 

Jeg fulgte cbe lenge på bloggen før og leste en del kommentarer. At jeg ikke orker, gidder eller har muligheten til å finne frem disse kommentarene får nå være, men tok med noen generelle utsagn og et blogginnlegg med kommentarer. I tillegg var det en lang tråd her inne på kg som nå er slettet. 

Ellers, jeg er desverre ikke så god på å lese svensk. Ikke noe vondt ment mot deg i det heletatt. Men blir litt vanskelig å få med seg alt av det du skriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (8 timer siden):

Her må du hoste opp fakta. Hvilke uredelige metoder? Hvilken spekulasjon? Hvilke andre brukere opptrer på samme måte som deg har fått kritikk for ulik opptreden i ulike tråder? Vis til innlegg. 

Nei takk, denne sirkel argumentasjonen/ diskusjonen er jeg ferdig med. Og jeg står for det jeg har skrevet. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (16 minutter siden):

Massivt er dine ord. Ikke mine. 

Jeg fulgte cbe lenge på bloggen før og leste en del kommentarer. At jeg ikke orker, gidder eller har muligheten til å finne frem disse kommentarene får nå være, men tok med noen generelle utsagn og et blogginnlegg med kommentarer. I tillegg var det en lang tråd her inne på kg som nå er slettet. 

Ellers, jeg er desverre ikke så god på å lese svensk. Ikke noe vondt ment mot deg i det heletatt. Men blir litt vanskelig å få med seg alt av det du skriver. 

Masse-norsk= Massiv -svenska 

Du kan tycka och mena vad du vill, men din upplevelse och framställning stämmer inte med dokumenterad verklighet. 

Helt fine att du inte förstår svenska och allt jag skriver. Om du inte vill bli missuppfattat, som jag upplever att du tycker dig bli i den här tråden, så bör du skriva mer precist och mindre bastant. Och vara redo för att dokumentera det du hävdar. 

Endret av Hei2016
Formatering
  • Liker 25
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (7 minutter siden):

Nei takk, denne sirkel argumentasjonen/ diskusjonen er jeg ferdig med. Og jeg står for det jeg har skrevet. 

Uten dokumentasjon blir det spekulering, men det er tydeligvis greit. 

• Liker 17
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (7 timer siden):

Haha, nei, jeg husker ikke alle innleggene mine. Men siden dette ligger ganske kort tilbake i tid, husker jeg at jeg diskuterte temaet over flere sider. Her er et eksempel på et innlegg helt uten kritikk av bedriften. Kun kritikk av kritikken. Heller ikke moderert vekk...

Du kan også se eksempel på svarene jeg fikk. Vi er ikke enige, men tonen er ikke i nærheten av hva som hevdes i trådens siste sider. Det er ikke bare "min erfaring", her er et konkret bevis.

Så derfor spør jeg igjen, hvorfor tror du det er sånn? Jeg tagger @Lill :) , @Luvinesta og @Sirisiri10 i samme slengen, for jeg er oppriktig interessert i hvorfor dere tror at det er forskjellsbehandlig og skjevmoderering. Jeg ser det nemlig ikke. 

1756081659_Skjermbilde2023-01-02kl_09_48_35.thumb.png.6962567535fa06d901d0074f8117e87b.png

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/page/3636/

Jeg mener ikke at det er ulik moderering utifra hvem som skriver innlegg, jeg skjønner ikke helt hvor det kommer fra. Det jeg skrev var at noen ganger forsvinner innlegg som ikke bryter med forumreglene, i et modererings dragsug. Ikke bare her men også i andre tråder. Jeg har stor respekt for mange av de innleggene som legges ut av blant annet deg, og en del andre i tråden. Men jeg tenker også at måten folk blir møtt på i denne tråden så fort man tror det er en meta kritikker eller lignende er direkte stygg innimellom. Det er ikke alle som oppfører seg slik, og nå er det vel ikke en hemmelighet hvem jeg mener oppfører seg på en rimelig ufin måte mot folk i den sammenhengen. Stort sette holder folk seg saklige, men de som ikke gjør det er desto mer ufine. Jeg er på ingen måte pro CBE, men jeg kan skjønne at @Nudeldama og andre reagerer på enkelte ting. Når det er sagt så stiller jeg meg fortsatt 100 prosent bak de gode og konstruktive innleggene i tråden. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Uten dokumentasjon blir det spekulering, men det er tydeligvis greit. 

Ja, praksisen din viser til det ja. Det er bare å lese deg opp på innlegget ditt fra i går.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Hei2016 skrev (8 minutter siden):

Masse-norsk= Massiv -svenska 

Du kan tycka och mena vad du vill, men din upplevelse och framställning stämmer inte med dokumenterad verklighet. 

Helt fine att du inte förstår svenska och allt jag skriver. Om du inte vill bli missuppfattat, som jag upplever att du tycker dig bli i den här tråden, så bör du skriva mer precist och mindre bastant. Och vara redo för att dokumentera det du hävdar. 

Det stemmer at hun hele veien har fått mye kritikk på utseende. Ikke noe jeg oppfatter eller tror. Så der får vi være uenige. Noe berettiget kritikk og noe ikke. 

Les igjennom bloggen hennes, der er noe ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sirisiri10 skrev (2 timer siden):

Det er viktig å ha selvtillit og ikke la seg knekke av hetsen. Mange glemmer at jeg er et helt vanlig menneske. Jeg føler faktisk et ekstra press for å holde meg slank på grunn av bloggen, hadde jeg lagt på meg, hadde det blitt bråk. Det er mange som går inn på bloggen og legger igjen kommentarer om at jeg ser gravid ut eller har lagt på meg, når jeg vet at jeg ikke har det.

Dette utsagnet skjønner jeg ingenting av, jeg tror de færreste som retter kritikk mot CBE i denne tråden, ville sagt stygge ting om hun la på seg. Jeg synes i hvert fall det hadde vært utelukkende positivt. 

At man kan bli påvirket av negative kommentarer skjønner jeg, men det er feil å legge skylden på leserne angående kroppspress. Det kan hun fint klart å skape på egenhånd, og i denne tråden er det nettopp det flere av oss synes er kritikkverdig. Fra mitt ståsted er det ikke feil uansett hva hun gjør. Hadde hun fremstilt seg selv som mer naturlig, avslappet og mindre fokusert på kropp - så hadde jeg tenkt, "så bra!" Hadde hun skjermet barna mer enn nå, eller fullstendig hadde jeg blitt positivt overraska. 

Som kvinne, heier jeg ikke automatisk på andre kvinner. Jeg backer og støtter influencere som fortjener det, som virkelig er et godt forbilde og gjør noe bra for andre. 

Endret av Snødronninga
  • Liker 33
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Snødronninga skrev (1 minutt siden):

Dette utsagnet skjønner jeg ingenting av, jeg tror de færreste som retter kritikk mot CBE i denne tråden, ville sagt stygge ting om hun la på seg. Jeg synes i hvert fall det hadde vært utelukkende positivt. 

At man kan bli påvirket av negative kommentarer skjønner jeg, men det er feil å legge skylden på leserne angående kroppspress. Det kan hun fint klart å skape på egenhånd, og i denne tråden er det nettopp det flere av oss synes er kritikkverdig. Fra mitt ståsted er det ikke feil uansett hva hun gjør. Hadde hun fremstilt seg selv som mer naturlig, avslappet og mindre fokusert på kropp - så hadde jeg tenkt, "så bra!" Hadde hun skjermet barna mer enn nå, eller fullstendig hadde jeg blitt positivt overraska. 

Som kvinne, heier jeg ikke automatisk på andre kvinner. Jeg backer og støtter influencere som fortjener det, som virkelig er et godt forbilde og gjør noe bra for andre. 

Ja, det utsagnet er også litt dobbeltmoralsk nettopp fordi hun faktisk selv bidrar til kroppspress med retusjering, filter og operasjoner. Men vil tippe det er pga veldig lav selvtillit. Så blir på en måte en ond sirkel. 

Jeg vil også tro at flertallet tenker og føler det samme som det du skriver her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (11 minutter siden):

Det stemmer at hun hele veien har fått mye kritikk på utseende. Ikke noe jeg oppfatter eller tror. Så der får vi være uenige. Noe berettiget kritikk og noe ikke. 

Les igjennom bloggen hennes, der er noe ihvertfall. 

Du skrev; ”Men cbe har hele veien fått masse kritikk  for utseende sitt selv uten retusjering, operasjoner og filter.”  

Det stämmer inte.

• Liker 25
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Snødronninga skrev (13 minutter siden):

At man kan bli påvirket av negative kommentarer skjønner jeg, men det er feil å legge skylden på leserne angående kroppspress. Det kan hun fint klart å skape på egenhånd, og i denne tråden er det nettopp det flere av oss synes er kritikkverdig.

Jeg tror heller ikke det er særlig sunt for CBE å ha en hjemmeværende mann som benytter fettklype og som syns Beyoncè og Kim K veide for mye i sin tid, han beklaget i ettertid da, men men

https://www.tv2.no/sport/fotball/eliteserien/lsk-spiller-beklager-rumpeuttalelse/12514239/

• Liker 24
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn generelt: denne tråden ville sett langt bedre ut om man bare hadde rapportert innlegg med innhold man mener går over streken, framfor å begynne å diskutere nevnte innhold. Blir rapporterte innlegg ikke moderert bort betyr det at moderator har vurdert at det ikke inneholder regelbrudd. Det må vi nok bare finne oss i. Da er en fin tilnærming å scrolle forbi slike innlegg, og konsentrere seg om selv å bidra til å vinkle debatten saklig og redelig, så den ikke domineres av fordummende innlegg. Jeg prøver så godt jeg kan, men blir jeg tilstrekkelig provosert hender det at jeg trår feil.

• Liker 32
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

Så reklamerer CBE for slankeappen Lifesum. Har ikke hun sin egen app med trening og kosthold? Nei, ble visst ikke noe av det. Sånn kan det gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøsøta skrev (Akkurat nå):

Så reklamerer CBE for slankeappen Lifesum. Har ikke hun sin egen app med trening og kosthold? Nei, ble visst ikke noe av det. Sånn kan det gå.

Haha, hva??! 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...