Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Lill :) skrev (1 minutt siden):

Nå vel hverken jeg eller @Sirisiri10 eller alle de andre som mener ting på tvers av de allmenne reglene i tråden forsvarer av CBE. Men det skrives om ting på en «morsom» og flåsete måte som aldri ville vært godtatt hvis det ikke var for den enkelte bruker som skriver det har 100.00 likes ++. Når man da stiller spørsmål tegn ved enkelte av kommentaren som ikke nødvendigvis brudd på forum reglene, men bare slemt. Så får man tilsvar på dette, og en lang tirade om bedrift og CBE og narrativ. Det er det som er ugreit. At en emoji og en tekst om at toppidrettsutøvere skal gjøre at man får så mye motbør av folk i tråden, sier mer om de som deltar enn den som faktisk skrev innlegget. Opplever at @Sirisiri10 ofte kommer med gode refleksjoner rundt enkelte innlegg og påstander i tråden, men det er jo gjerne i CBE sitt «favør»,og det skal man ikke ha noe av. 

Akkurat som i tråden der du arresterer alle som skriver noe positivt/har forståelse for influenceren? 

Synes forøvrig SiriSiri10 har hatt flere gode betraktninger i tråden. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lill :) skrev (2 minutter siden):

Åja, så når man har enkeltmannsforetak og ikke er en bedrift så kan man bare kjøre på? Noterer meg dette. 

Noter i vei, det er jo du som mener at vi skal se privatpersonen CBE bak bedriften, mens du tydeligvis ikke vil gjøre det samme med HD. 

• Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (16 minutter siden):

Du bør nok lese innlegget til @Kollontaj en gang til. Hun kaller ikke HD-tråden "møkkatråd", prøv å være bittelitt redelig. 

«Merkelig at ikke all møkka som spres der inne ikke blir heiet på, liksom». Skjønner, det var innholdet som er problemet, som at det er bedre. Og ikke belær meg om redelighet, det er vel et ganske utvannet begrep i denne tråden. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (5 minutter siden):

Akkurat som i tråden der du arresterer alle som skriver noe positivt/har forståelse for influenceren? 

Synes forøvrig SiriSiri10 har hatt flere gode betraktninger i tråden. 

Åja. Så nå er det plutselig min rolle i HD tråden som er problemet? Hersketeknikkene er på plass. Nå skal det sies at de som arresteres ikke skjønner at HD får kritikk fordi hun er shady, ikke fordi folk i tråden hater Helene Sommer. Litt sånn som innholdet i de siste sidene i denne tråden vettu. Bittelitt redelighet må man da forvente når man skal forklare min rolle i den tråden, som både er ubetydelig og lite seriøs. 

Endret av Lill :)
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Merkelig at ikke all møkka som spres der inne ikke blir heiet på, liksom». Skjønner, det var innholdet som er problemet, som at det er bedre. Og ikke belær meg om redelighet, det er vel et ganske utvannet begrep i denne tråden. 

Det er synd at du opplever tilsvar på uredelighetene dine som belæring. Særlig når du selv hinter til og trekker inn en annen tråd med massiv kritikk mot et enkeltpersonsforetak i denne.

• Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (7 minutter siden):

Noter i vei, det er jo du som mener at vi skal se privatpersonen CBE bak bedriften, mens du tydeligvis ikke vil gjøre det samme med HD. 

Jeg mener ikke det, men jeg kan forstå at noen gjør det. Det gjør jo du også når det gjelder HD (privatpersonen) men da er det jo helt innafor. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det hun har delt fra Fredrikstad i året som har gått, ettersom Fredrikstad sentrum takker henne for det? Er det julebildet inne på det senteret det siktes til?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (2 minutter siden):

Det er synd at du opplever tilsvar på uredelighetene dine som belæring. Særlig når du selv hinter til og trekker inn en annen tråd med massiv kritikk mot et enkeltpersonsforetak i denne.

Forklar meg gjerne hva enkeltmannsforetak har av relevans, når en influenser bruker shady metoder for selge, eksponerer mindreårig og driver med både grooming og snikreklame? Er det mer legitimt når det er et enkeltmannsforetak? 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklar meg gjerne hva enkeltmannsforetak har av relevans, når en influenser bruker shady metoder for selge, eksponerer mindreårig og driver med både grooming og snikreklame? 

Anbefaler deg sterkt å lese dine egne innlegg både her og der.

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (Akkurat nå):

Anbefaler deg sterkt å lese dine egne innlegg både her og der.

I kjent stil svarer du ikke på spørsmålet. Hva er forskjellen på et enkeltmannsforetak og en bedrift når begge driver på samme shady måte? 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kjent stil svarer du ikke på spørsmålet. Hva er forskjellen på et enkeltmannsforetak og en bedrift når begge driver på samme shady måte? 

Jeg har ikke fått svar på hvorfor du syns synd på privatpersonen Caroline når ingenting av det cbe legger ut har noe med henne å gjøre? 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (21 timer siden):

Jeg bare synes det er så unødvendig at man får lov å hetse og mobbe influensere, og i tillegg komme med mindre ufine kommentarer med engang noen sier noe som ikke passer inn i deres bilde. Som ei heller var noen motargument for om hun var sliten eller ei. Mange vil få inntrykk at det er ok å holde på slik, noe det ikke er. 

Men ja, du har rett 🥰

Mens de får holde på som de vil, da særlig gemalen til CBE, med å kalle kritikere, og da mener jeg saklige kritikere, for «nesevise møkkakjerring», «psychobitch» og å forfølge privatpersoner for så å ripe opp bilen deres og ringe dem og skremme på kvelden? Nei du - når det gjelder influensere som får kritikk, så har veldig mange av dem lagt hodet lagelig til for hugg. Både Sophie Elise, Caroline Berg Eriksen og MammatilMichelle har gjort flere kritikkverdige valg. 

Jeg har skrevet det mange ganger i denne tråden: (saklig) kritikk er ikke hverken mobbing eller hets. Som @Revenge o'Cavatinaskrev lenger opp, så vil aldri en bedrift (som CBEs på dropper seg å være), kunne ta imot mobbing og hets slik en privatperson kan. Caroline Berg Eriksen bruker bedrift og privatperson litt etter som det passer henne, men Treasures, som firmaet heter, er er AS, og da kan man faktisk ikke si at bedriften blir mobbet.  

Hvorfor tror du for eksempel Jenny Skavlan og Camilla Pihl slipper unna så mye kritikk? 

• Liker 27
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummmert; det alle har sett over lang tid; det forventes en annen tilnærming til privatperson kontra influencer i denne tråden enn i andre. Her kan man bruke empati med influenceren som argument mot kritikerene, i andre tråder beskrives det som hersketeknikk. 

Ja, det er jo spørsmålet til deg! 😆

PS. Anbefales å lese hva metakritikerne i denne tråden skriver når de selv kaster seg over en annen, langt mer ubetydelig influencer. 

• Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallepalle2 skrev (23 minutter siden):

Jeg har ikke fått svar på hvorfor du syns synd på privatpersonen Caroline når ingenting av det cbe legger ut har noe med henne å gjøre? 

Jeg syns ikke synd på privatpersonen CBE overhodet. Måten hun og enkelte andre influensere holder på er forkastelig og lite troverdig. Men det er forståelig at noen har sympati med henne, og jeg forstår at noe av kritikken kan oppfattes som møkkainnhold.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (5 minutter siden):

Oppsummmert; det alle har sett over lang tid; det forventes en annen tilnærming til privatperson kontra influencer i denne tråden enn i andre. Her kan man bruke empati med influenceren som argument mot kritikerene, i andre tråder beskrives det som hersketeknikk. 

Ja, det er jo spørsmålet til deg! 😆

PS. Anbefales å lese hva metakritikerne i denne tråden skriver når de selv kaster seg over en annen, langt mer ubetydelig influencer. 

Nei takk. Du kan svare på hvorfor kritikk av  enkeltmannsforetak er annerledes enn en bedrift, da jeg ikke var klar over at det var nok en kriterie i forhold til hvem man skal kritisere? Det var vel heller ikke jeg som dro inn at dette var en forskjell, det var vel deg? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (2 minutter siden):

Nei takk. Du kan svare på hvorfor kritikk av  enkeltmannsforetak er annerledes enn en bedrift, da jeg ikke var klar over at det var nok en kriterie i forhold til hvem man skal kritisere? 

Du må lese igjen, det har jeg da vitterlig aldri skrevet. 

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må lese igjen, det har jeg da vitterlig aldri skrevet. 

«Enda rarere da at CBE.no faktisk har en bedrift, HD har et enkeltmannsforetak». Det er vel ikke rart? Det er ikke noe mer privat over et enkeltmannsforetak enn en bedrift? Begge tjener penger på shady markedsføring kamuflert som privatpersoner som gir gode råd? Og det er vel ingen her som påstår at kritikken kommet av at man ikke liker privat Caroline ? Slik påstanden var i HD tråden. Det er forskjellen på diskusjonen. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Enda rarere da at CBE.no faktisk har en bedrift, HD har et enkeltmannsforetak». Det er vel ikke rart? Det er ikke noe mer privat over et enkeltmannsforetak enn en bedrift? Begge tjener penger på shady markedsføring kamuflert som privatpersoner som gir gode råd? 

Riktig. Men nå er det du som mener at denne tråden har for mye kritikk mot personen CBE, mens i HD-tråden fremføres kritikk av alt til enhver tid uten å stille seg spørsmål det forventes at kritikerne i denne tråden skal vurdere. 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig. Men nå er det du som mener at denne tråden har for mye kritikk mot personen CBE, mens i HD-tråden fremføres kritikk av alt til enhver tid uten å stille seg spørsmål det forventes at kritikerne i denne tråden skal vurdere. 

Mulig at jeg ikke har vært tydelig nok, men jeg mener IKKE IKKE IKKE at det MYE kritikk mot privatpersonen CBE! Heller ikke mot bedriften CBE. Men måten folk blir behandlet på i tråden hvis de skriver noe som oppfattes feil derimot..det er bare stygt. I @Sirisiri10 sitt tilfelle var det en feil emoji og i et annet tilfelle var det spørsmål om hva en halvmeter betyr. I begge tilfellene var det brukeren som skrev det som var problemet og ikke hvordan budskapet ble oppfattet. Håper jeg var tydelig nok nå. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (1 time siden):

Nå vel hverken jeg eller @Sirisiri10 eller alle de andre som mener ting på tvers av de allmenne reglene i tråden forsvarer av CBE. Men det skrives om ting på en «morsom» og flåsete måte som aldri ville vært godtatt hvis det ikke var for den enkelte bruker som skriver det har 100.00 likes ++. Når man da stiller spørsmål tegn ved enkelte av kommentaren som ikke nødvendigvis brudd på forum reglene, men bare slemt. Så får man tilsvar på dette, og en lang tirade om bedrift og CBE og narrativ. Det er det som er ugreit. At en emoji og en tekst om at toppidrettsutøvere skal gjøre at man får så mye motbør av folk i tråden, sier mer om de som deltar enn den som faktisk skrev innlegget. Opplever at @Sirisiri10 ofte kommer med gode refleksjoner rundt enkelte innlegg og påstander i tråden, men det er jo gjerne i CBE sitt «favør»,og det skal man ikke ha noe av. 

Jeg er helt enig i at @Sirisiri10 kommer med mange bra refleksjoner, og ja - jeg kan være enig i at noen svarinnlegg kan virke litt røffe. Jeg personlig er enig med henne i at toppidrettsutøvere også kan ligge rett ut etter en økt (det ser vi hele tiden etter en 10 km på ski f.eks) - men det var ikke sånn utslitt CBE viste oss på bildet. Så, jeg forstår @Felis sitt argument med at det bildet (hvis vi forholder oss til kun bildet som ble diskutert) IKKE er sammenlignbart med idrettsutøvere, og dermed ikke relevant. Jeg tror  jeg forsto hva @Sirisiri10 mente. Det er ikke uvanlig at man tar seg helt ut og ligger og gisper i målområdet, selv om de `kun` har utført den vanlige "distansen sin". 

Det ble nok bare oppfattet som et litt rart forsvar/argument ift at det var det som faktisk skjedde på det bildet, for det var det ikke. Det var ren posering. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...