Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Svært få kritikere er opptatt av privatpersonen, selv skriver jeg ofte personaen for å understreke forskjellen.

@Hallepalle2 Det er vel HD-tråden det hintes til, der er jo vedkommende en del av røkla (som hen omtaler kritikere i denne tråden som) og er skikkelig vonbroten for at tråden ikke anses som «seriøs og betydningsfull» av kritikere i denne tråden. Merkelig at ikke all møkka som spres der inne ikke blir heiet på, liksom. 

• Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kollontaj skrev (19 minutter siden):

Svært få kritikere er opptatt av privatpersonen, selv skriver jeg ofte personaen for å understreke forskjellen.

@Hallepalle2 Det er vel HD-tråden det hintes til, der er jo vedkommende en del av røkla (som hen omtaler kritikere i denne tråden som) og er skikkelig vonbroten for at tråden ikke anses som «seriøs og betydningsfull» av kritikere i denne tråden. Merkelig at ikke all møkka som spres der inne ikke blir heiet på, liksom. 

Seriøst? Hele dette innlegget ditt er en god forklaring på den møkka enkelte møter på i denne tråden. Det er vel strengt tatt ikke folk i HD tråden som pårober seg høy moral, eller at tråden er betydningsfull og seriøs. Kanskje lurt å få litt selvinnsikt når det gjelder seriøsitet? Kunne ikke bry meg mindre om du mener at HD tråden er en møkka tråd, da det sier sitt om dobbeltmoralen du fremviser. 

Endret av Lill :)
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sykles, ser jeg. Det er da ingen som påberoper seg høy moral verken her eller der. Tvert imot er dette et uttrykk som brukes av metakritikere mot kritikerne. Det gjelder å ha tunga rett i munnen, reflektere litt før en mitraljøsetaster vrøvl og feie for egen dør når en først skal kritisere kritikk. 

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (26 minutter siden):

Godt innlegg

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (1 time siden):

Empati med Caroline (privatperson) som får mye kritikk hele tiden. Det er alltid noen som identifiserer seg med influenseren som kritiseres, det er jo derfor mange av de fortsatt er oppe og går etter 13 år (som er bare pyton).  Poenget mitt er at en spesifikk tråd er det manet til empati ovenfor en viss shady influenser, mens når det skjer i denne tråden kommer det x antall innlegg fra røkla om narrativ, osv.... Jeg stiller meg bak kritikken ovenfor CBE 100 prosent, men ikke den uspiselige måten enkelte blir møtt på i denne tråden, når de ytrer en mening som ikke faller i god jord hos enkelte. Og det er vel i denne og SE tråden folk blir behandlet på den måten. 

Det er ikke privatpersonen som blir diskutert, men CBE As. 

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Misselue skrev (4 minutter siden):

Det er ikke privatpersonen som blir diskutert, men CBE As. 

Det skjønner vedkommende i HD-tråden, men ikke i denne tråden. Forstå det den som kan, det er HELT ubegripelig. 

• Liker 34
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debatt om debatten er fullstendig avsporing, og fører stort sett bare til persondebatt. Det er bare å rapportere innlegg man mener bryter med reglene, noe som må gjentas til det kjedsommelige. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (3 timer siden):

Jeg er ikke uenig i at kritikkverdige ting skal frem i lyset og aldri vært. Da har du, og flere, misforstått grådig poenget mitt. 

Det tror jeg heller ikke. Men vi er nok uenige om graden av det kritikkverdige både der og her

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (33 minutter siden):

Det sykles, ser jeg. Det er da ingen som påberoper seg høy moral verken her eller der. Tvert imot er dette et uttrykk som brukes av metakritikere mot kritikerne. Det gjelder å ha tunga rett i munnen, reflektere litt før en mitraljøsetaster vrøvl og feie for egen dør når en først skal kritisere kritikk. 

Det sykles ikke. Å kalle en annen tråd møkka tråd og henvise til den som verre er vel strengt tatt å sette denne tråden høyere også moralsk? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (27 minutter siden):

Det skjønner vedkommende i HD-tråden, men ikke i denne tråden. Forstå det den som kan, det er HELT ubegripelig. 

Jeg skjønner det veldig godt. Men det er åpenbart at enkelte ikke skjønner det i HD tråden, siden man snakker om vrangbriller, empati og går på innholdet som psykoanalyse. Dobbeltmoralen lenge leve, når man kritiserer andre for å gjøre det samme i denne tråden. Det er ubegripelig. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (39 minutter siden):

Hvorfor hinter du til den, egentlig? 
Du har empati for privatpersonen CBE, skriver du, men i HD-tråden skriver du:

Noen skjønner åpenbart ikke forskjellen på selgeren HD, privatpersonen Helene Sommer og eventyrfortelleren HD. 

Du skriver også: 

Og nok en gang unndrar du det faktum at det er HD enkeltmannsforetak og ikke Helene Sommer man diskuterer i denne tråden. Det er rimelig spekulativ debattskikk. 

Forklar hvorfor du bruker argumentene som fremføres herfra angående bedriften CBE.no/Treasures i HD-tråden, men mener at disse ikke skal være gyldig i denne tråden. 

Jeg hinter ikke. Nå var det vel angrepet på @Sirisiri10 som var bakgrunnen for mine innlegg i starten. En av mange stygge angrep på folk som ikke skriver eller mener som det passer inn i malen, jammen fikk @Sirisiri10 også skrevet inn feil emoji og ba om unnskyldning for dette. Det er ganske ufine hersketeknikker som brukes og det blir verre og verre. Det var poenget mitt. I tillegg har det vært flere tilfeller av angrep på brukere hvor man ikke overhodet klarer å ta selvkritikk på at man kanskje har vært litt for rask på ballen, fordi det er den som sender budskapet som er problemet. 

• Liker 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner det veldig godt. Men det er åpenbart at enkelte ikke skjønner det i HD tråden, siden man snakker om vrangbriller, empati og går på innholdet som psykoanalyse. Dobbeltmoralen lenge leve, når man kritiserer andre for å gjøre det samme i denne tråden. Det er ubegripelig. 

Se hva du selv skrev i HD-tråden. Det er det som adresseres, privatperson kontra bedrift. Der har du to ulike tilnærminger, hvorfor? Det andre du nevner har ingenting med dette å gjøre. 

• Liker 19
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollontaj skrev (4 minutter siden):

Se hva du selv skrev i HD-tråden. Det er det som adresseres, privatperson kontra bedrift. Der har du to ulike tilnærminger, hvorfor? Det andre du nevner har ingenting med dette å gjøre. 

Lill :) skrev (7 minutter siden):

Jeg hinter ikke. Nå var det vel angrepet på @Sirisiri10 som var bakgrunnen for mine innlegg i starten. En av mange stygge angrep på folk som ikke skriver eller mener som det passer inn i malen, jammen fikk @Sirisiri10 også skrevet inn feil emoji og ba om unnskyldning for dette. Det er ganske ufine hersketeknikker som brukes og det blir verre og verre. Det var poenget mitt. I tillegg har det vært flere tilfeller av angrep på brukere hvor man ikke overhodet klarer å ta selvkritikk på at man kanskje har vært litt for rask på ballen, fordi det er den som sender budskapet som er problemet. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (1 minutt siden):

Du svarer ikke på spørsmålet. Greit nok, det er åpenbart at det skal være ulik forståelse av privatperson-bedrift i de to trådene. Enda rarere da at CBE.no faktisk har en bedrift, HD har et enkeltmannsforetak. 

• Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (22 minutter siden):

Det sykles ikke. Å kalle en annen tråd møkka tråd og henvise til den som verre er vel strengt tatt å sette denne tråden høyere også moralsk? 

Du bør nok lese innlegget til @Kollontaj en gang til. Hun kaller ikke HD-tråden "møkkatråd", prøv å være bittelitt redelig. 

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sirisiri10 skrev (På 31.12.2022 den 15.03):

Ja, det er standard svar. 

Igjen, hvis dette var datteren din, søsteren din eller en venninne? Fortsatt en konstruktiv tråd? 

Nei, det slettes også når man sier noe positivt eller ikke er enig i kritikken her inne. 

CBE er noens datter, noens søster og noens venninne, men det du glemmer her i hele kritikken din, er at alt vi vet om CBE er det hun formidler på sin bedriftskanal. 

Når skillet mellom jobb og privat blir visket bort ved å dele private øyeblikk mellom barna, seg selv og barna, og familie sammenkomster, og prater til følgere som om de er vennene hennes er det fort gjort å tro at den vi ser på hennes kanaler er privat personen. Hvor mye som er den egentlige CBE vet bare de som kjenner henne, men for oss andre så er dette en bedrift, ikke en søster, datter eller venninne. 

Når det er sagt er det mye av kritikken som er unødvendig, og mye blir moderert bort, men vi har vel alle lest unødvendig og lite konstruktiv kritikk av en bedrift, som man bare må rapportere eller ignorere, og ikke la denne kritikken komme i veien for den faktisk konstruktive og nødvendige kritikken.

• Liker 24
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (4 minutter siden):

Jeg kan forstå at hvis man kommer inn som en `forsvarer` av CBE.no i denne tråden, så kan det føles som massiv motstand. Men det er ikke så rart det? Dette er en tråd som omhandler det som er kritikkverdig ved bedriften, og da er det det som blir diskutert. Det man opplever som motstand og "hersketeknikker" er som oftest svært gode argumenter for hvorfor man er kritisk. 

Det blir derimot svært ofte brukerdebatt fra de som vil forsvare eller kritisere tråden. Det skrives om "dere" og "røkla", "gjeng" osv. Det er ingen av delene. Dette er et forum med helt individuelle debattanter - som overhodet ikke er hverken gjeng eller røkla. At mange kan være enige med hverandre derimot - ja. Det kan til og med komme mange likelydende argumenter. 

Det har tidligere vært forsøkt startet en tråd som handlet om "kritikk av CBE-tråden". Den døde ut før den ble veldig mange dager gammel. 

God debattskikk er noen veldig gode på, andre ikke. Det som ikke er innenfor regelverket blir slettet. Mange er flinke til å rapportere. 

Så, jeg forstår ikke helt poenget med å være så oppørt over at CBE.no får mye kritikk i en tråd hvor det som er kritikkverdig debatteres. At mye er unødvendig og flåsete som kommer her osgå, ja. Men det blir som oftest slettet. 

Hvis man mener at CBE.no er Caroline sin private Instagram, så kan jeg forstå at det virker ufint å kommentere kjoler osv. Men alt de legger ut i påvirkerkanalen er for å påvirke. Og det er ikke alle som blir påvirket. Hvis jeg f.eks debatterer i en tråd at jeg syns et klesmerke bruker thinspo i sine reklamer, så er ikke det å mobbe bedriften. 

En bedrift kan få mye kritikk, men er det da mobbing av de som jobber der? Jeg kan forstå forvirringen så lenge de bruker seg selv i reklame, og livet sitt som content. 

Jeg tror ingen her henvender seg privat til Caroline eller mannen for å si noe stygt til de. Veldig få har noen interesse av de privat. Jeg tror de aller fleste ønsker de alt godt. Men vi er mange som ønsker en forandring i influencerbransjen. Og jeg personlig syns CBE.no har blitt en værsting innenfor flere områder. 

Føler noen seg angrepet, så rapporter ! Utsatt for hersketeknikk? Rapporter! Mobbing av Caroline og mannen privat? Rapporter! 

Nå vel hverken jeg eller @Sirisiri10 eller alle de andre som mener ting på tvers av de allmenne reglene i tråden forsvarer av CBE. Men det skrives om ting på en «morsom» og flåsete måte som aldri ville vært godtatt hvis det ikke var for den enkelte bruker som skriver det har 100.00 likes ++. Når man da stiller spørsmål tegn ved enkelte av kommentaren som ikke nødvendigvis brudd på forum reglene, men bare slemt. Så får man tilsvar på dette, og en lang tirade om bedrift og CBE og narrativ. Det er det som er ugreit. At en emoji og en tekst om at toppidrettsutøvere skal gjøre at man får så mye motbør av folk i tråden, sier mer om de som deltar enn den som faktisk skrev innlegget. Opplever at @Sirisiri10 ofte kommer med gode refleksjoner rundt enkelte innlegg og påstander i tråden, men det er jo gjerne i CBE sitt «favør»,og det skal man ikke ha noe av. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (25 minutter siden):

Du svarer ikke på spørsmålet. Greit nok, det er åpenbart at det skal være ulik forståelse av privatperson-bedrift i de to trådene. Enda rarere da at CBE.no faktisk har en bedrift, HD har et enkeltmannsforetak. 

Åja, så når man har enkeltmannsforetak og ikke er en bedrift så kan man bare kjøre på? Noterer meg dette. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...