Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Nudeldama skrev (3 timer siden):

Two wrongs doesn't make one right.

Two wrongs DONT make A right.

https://www.collinsdictionary.com/dictionary/english/two-wrongs-dont-make-a-right

(Er skrevet så mange ganger feil her så jeg klarte bare ikke mer).

Ellers helt uenig i alt det du skriver i fortsettelsen også, men whatever. :) 

• Liker 18
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tonyv skrev (38 minutter siden):

TAKK! Endelig flere som ser/sier det!

Alt jeg skriver her blir slettet, og det er ikke i nærheten av å være på grensa til noe en gang.. Kun at det er positivt vinklet i CBE sin favør.

Tullball. Det som slettes er regelbrudd. Hvis alt du skriver slettes, anbefaler jeg deg og andre som føler det samme å sette deg/dere inn i forumreglene og forholde seg til dem fremfor å skrive uredeligheter som dette.

• Liker 37
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er stillbilde fra siste film lagt ut på insta. Kroppen ser helt merkelig ut. Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hva som er galt, men det ser bare galt ut…

FDEF8382-881E-41FB-9632-3D249DE1F6F7.jpeg

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (17 minutter siden):

Tullball. Det som slettes er regelbrudd. Hvis alt du skriver slettes, anbefaler jeg deg og andre som føler det samme å sette deg/dere inn i forumreglene og forholde seg til dem fremfor å skrive uredeligheter som dette.

Det er tilfelle at innlegg som ikke inneholder regelbrudd blir slettet. Man får da til svar at de er gått med i «modererings dragsuget». Så det er ikke nødvendigvis løgn eller uredelighet. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonyv skrev (59 minutter siden):

Alt jeg skriver her blir slettet, og det er ikke i nærheten av å være på grensa til noe en gang.. Kun at det er positivt vinklet i CBE sin favør.

Skulle gjerne sett dokumentasjon på at dette stemmer, men det er jo dessverre umulig. Hvis alt du skriver her slettes så er det fordi det bryter med reglene, ikke fordi det er vinklet positivt. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonyv skrev (1 time siden):

Jepp, det er helt åpenbart hva som foregår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Cissacissa said:

Dette er stillbilde fra siste film lagt ut på insta. Kroppen ser helt merkelig ut. Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hva som er galt, men det ser bare galt ut…

Det er ikke noe galt, det er bare et stillbilde som ikke er redigert som magert thinspo, men en kvinne med former og litt ekstra på kroppen. Det er i sånne øyeblikk at man avslører all redigering og poseringer for å fremstå som sykelig mager når man egentlig har en helt normal kropp.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Cissacissa said:

Modellen vrir seg og poserer, som vanlig. Bloggerfot hvor den ene forten settes foran den andre og på tå. Vridning for å få mer form på bakenden, og innsuging av mage. Om det ellers er redigert vites ikke.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (4 timer siden):

Å sammenligne henne med en and er ikke konstruktiv kritikk. Man kan mislike noen, men si det på en konstruktiv måte. Skal vi gå rundt å si alt vi mener om folk og deres utseende på den måte blir det lite hyggelig. 

Husk at det også med stor sannsynlighet sitter unge mennesker å leser her også. 

Skal verden bestå av instainfluensermareritt, blir det lite hyggelig.

Takk og lov at noen viser de unge at dette verken er normalt eller greit, om de skulle forville seg inn på kg.

Plastic fantastic (mm.) SKAL kritiseres og få motstand når det kommer fra kommersielle kilder. Tenk heller på de unge som evt ser alle hjertene og rosen i kommentarfeltet på den og lignende kanaler. 

• Liker 29
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (56 minutter siden):

Det er ikke noe galt, det er bare et stillbilde som ikke er redigert som magert thinspo, men en kvinne med former og litt ekstra på kroppen. Det er i sånne øyeblikk at man avslører all redigering og poseringer for å fremstå som sykelig mager når man egentlig har en helt normal kropp.

Vel. Finn 5 feil😉.

Naturlig er det ikke.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (11 timer siden):

Hun spiller utslitt, men er i stand til å ta bilde, og prioriterer det..🤪 Hadde hun løpt hardt så hun ble utslitt hadde hun i hvertfall vært svett og rødsprengt. 
Dette er jo bare en parodi. Dessverre

Sjekket stravaen hennes og der stod det hun løp 10km på 58minutter… man burde ikke bli så utslitt av det som hun påstår hun blir. Jeg klarer å løpe 10km på den samme tiden og kan gå helt vanlig etterpå, og jeg er egentlig ikke i sånn kjempeform😅 jeg jobber også 100%…

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (2 timer siden):

Litt ekstra på kroppen? 

• Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Skal verden bestå av instainfluensermareritt, blir det lite hyggelig.

Takk og lov at noen viser de unge at dette verken er normalt eller greit, om de skulle forville seg inn på kg.

Plastic fantastic (mm.) SKAL kritiseres og få motstand når det kommer fra kommersielle kilder. Tenk heller på de unge som evt ser alle hjertene og rosen i kommentarfeltet på den og lignende kanaler. 

Men skal man gjøre det på en god, voksen og konstruktiv måte eller har det ikke noe å si? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Era Vulgaris skrev (5 timer siden):

At jeg skal holdes like ansvarlig for mine innlegg i denne tråden som CBE i sine kanaler, er absurd. 

Du skal ha kudos for at du i det minste er fullstendig åpen om din ansvarsfraskrivelse og dobbeltmoral.

(Og selvsagt også med en dæsj stråmannsargumentasjon, da jeg ikke skrev noe om hvorvidt man er like ansvarlig som influensere).

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (8 timer siden):

Skulle gjerne sett dokumentasjon på at dette stemmer, men det er jo dessverre umulig. Hvis alt du skriver her slettes så er det fordi det bryter med reglene, ikke fordi det er vinklet positivt. 

Helt riktig , deg slettes selvsagt ikke fordi set er vinklet positivt , det sier seg vel selv. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager, leser jeg riktig? Er det virkelig noen som tror at moderatorene sletter alt som er `positivt vinklet`  ? Selvfølgelig gjør de ikke det! Men de er effektive med å slette brukerdebatt og avsporinger!

Veldig ofte så er de positivt vinklede innleggene mer å "ta" kritikerne enn å egentlig skrive noe positivt om CBE. De gode argumentene FOR har man igjen å se særlig mye til her i tråden (altså det positive med f.eks eksponering av barn, thinspo, filter og redigering, LKE sin oppførsel på vegne av bedriften - og i kommentarfelt osv) 

Brukerdebatt og avsporing er imot reglene. Det "positive" går kun i å kritisere at det kritiseres og debatteres. 

• Liker 43
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nudeldama skrev (6 timer siden):

Du skal ha kudos for at du i det minste er fullstendig åpen om din ansvarsfraskrivelse og dobbeltmoral.

(Og selvsagt også med en dæsj stråmannsargumentasjon, da jeg ikke skrev noe om hvorvidt man er like ansvarlig som influensere).

Utdyp gjerne på hvilken måte jeg bedriver dobbeltmoral, og hva slags ansvar jeg har, sett opp mot hva CBE legger ut i sine kanaler. 

At du velger å forsvare denne bedriften sier mye om hvilke verdier du har, i hvert fall, så jeg er mer enn fornøyd med å være den rake motsetning. 

• Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 time siden):

I alle dager, leser jeg riktig? Er det virkelig noen som tror at moderatorene sletter alt som er `positivt vinklet`  ? Selvfølgelig gjør de ikke det! Men de er effektive med å slette brukerdebatt og avsporinger!

Veldig ofte så er de positivt vinklede innleggene mer å "ta" kritikerne enn å egentlig skrive noe positivt om CBE. De gode argumentene FOR har man igjen å se særlig mye til her i tråden (altså det positive med f.eks eksponering av barn, thinspo, filter og redigering, LKE sin oppførsel på vegne av bedriften - og i kommentarfelt osv) 

Brukerdebatt og avsporing er imot reglene. Det "positive" går kun i å kritisere at det kritiseres og debatteres. 

Signerer denne. Innlegg som er til forsvar for CBE går nærmest utelukkende i å kritisere andre brukere. Da slettes de naturligvis for regelbrudd, da det ikke er lov med brukerdebatt, brukerangrep, spekulasjoner og avsporinger.

Tråden omhandler innholdet til posør og fasademaker CBE og LKE. Tråden har tapt seg voldsomt etter at bloggen forsvant, da innholdet har blitt mye mer flyktig og vanskelig å kontrollere i forhold til sannhetsgehalt. Tekstene og historiene har forsvunnet, og 90 % av innholdet forsvinner i løpet av et døgn. Mye blir likevel avslørt, som rumpeputer, silikonimplantater, en hund som må redigeres inn på julekortet for å oppnå idyllisk fasade, og gjenbruk av gamle treningsøkter for å late som om det trenes enda mer enn det faktisk gjør, ulovlige piratkopier av designvesker osv. Men de er i godt selskap hos sine likesinnede på instagram. Det er dessverre horder av lignende IG-kanaler hvor 90 % er retusjering, filter, fasade, posering og løgner.

Som foreldre så er det utrolig viktig at vi påpeker denne falske fasaden ovenfor barna våre. Alle sammenligner seg, det ligger i vår natur. De som sammenligner seg med CBEs rumpeputer, overhyppige klinikkbesøk og anspente poseringer med ringlight og vidvinkel (wide angle), retusjerte barn med voksensminke og LKEs blendahvitt-blekede tenner og retusjerte ansiktshud, vil aldri nå opp. Her er f eks Dana Mercer et fantastisk forbilde, som viser hvor forstyrrende enkelt det er å jukse på instagram.

https://www.instagram.com/p/ClrE84ZNGqX/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Hun demonstrerer vidvinkel/wide angle-effekten på det midterste bildet. Her kan man blant annet se hvorfor storforbruker av vidvinkel, altså CBE, ofte ser ut til å ha enormt store føtter på instastories.

Screenshot_20230101_092623_Instagram.jpg

Endret av Rastebenk
  • Liker 35
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline Berg Eriksen stiller seg opp foran speilet i stua og stirrer henført på seg selv i mobilen og legger det ut på insta. Godt nytt år! 

• Liker 35
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...