Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Sirisiri10 skrev (50 minutter siden):

Men hvorfor rapporterer du ikke selv fremfor å leke moralpolitiet? Eller gjelder det ikke deg? 

Hvorfor? Veldig enkelt sagt, du har langt høyere rang enn meg i tråden og kommer med langt mer kritikk enn meg. Ikke så vanskelig å forstå. Du er ganske stygg til tider, men mod har høyere toleranse. 

Du mener at min kommentar var fordummende. Jeg kommenterte ikke på cbe sitt bilde, jeg kommenterte på utsagnet om at man ikke blir så utslitt etter å løpt 12 km når man er godt trent. Det er feil, det kommer an på intensiteten. Om cbe var utslitt liggende i den positureren mens hun tok bilde, kommenterte jeg IKKE på. 

Jeg "trekker mobbekortet" rett og slett fordi det er mye mobbing her inne. Helsing, latterliggjøring etc. Også av brukere som ikke er enige med all mobbingen. 

Ang mod har flere påpekt dette. Jeg kommenterte blant annet en som skrev kvakk kvakk til bildet hennes og bilde av Donald duck. Jævelig unødvendig. Jeg rapporterte også dette. Det ble stående, mens alle mine svar ble slettet. Det sier sitt at slik hetsing for stå.

En ting er at du hadde fortalt hvor skadelig det var. Hadde du også i samme slengen fortalt hvor stygge klærne hennes var? At hun ligner på en and? At absolutt alt med henne er falskt? At hun ikke hadde venner, for det var aldri bilde av det på ig? Etc etc? 

ikke ta det så tungt, det er ikke så viktig hva enkelte brukere mener vel? Enkelte får likes uansett hva de skriver, om det er hyggelig, redelig eller korrekt spiller ingen rolle. 

Endret av Lill :)
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sirisiri10
pøbelsara skrev (35 minutter siden):
Sirisiri10 skrev (47 minutter siden):

Nå har vel ikke Felis skrevet noe av dette? Hvis du vil diskutere det jeg har uthevet, bør du ta det med den det gjelder. Ikke holde folk i tråden kollektivt ansvarlige for det enkeltbrukere skriver.

Og det har jeg heller aldri påstått. Jeg snakket om generell helsing og mobbing her i tråden og hvordan folk ville reagert om det var snakk om en nær en. Ville da disse "konstruktive" kommentarene da blitt sett på like konstruktivt? Og Felis svarte på det og jeg svarte igjen på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (Akkurat nå):

Og det har jeg heller aldri påstått. Jeg snakket om generell helsing og mobbing her i tråden og hvordan folk ville reagert om det var snakk om en nær en. Ville da disse "konstruktive" kommentarene da blitt sett på like konstruktivt? Og Felis svarte på det og jeg svarte igjen på det. 

Oki, jeg leser deg som om du holder henne ansvarlig for andres regelbrudd og kommentarer fordi hun er uenig med deg. Mulig du ikke mente det sånn, men da burde du nok skille litt bedre. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (2 timer siden):

Ja, det er standard svar. 

Igjen, hvis dette var datteren din, søsteren din eller en venninne? Fortsatt en konstruktiv tråd? 

Nei, det slettes også når man sier noe positivt eller ikke er enig i kritikken her inne. 

Mener du at moderator sletter positive innlegg som ikke bryter forumregler? Det er jo i såfall ikke greit. Har du eksempler å vise til?

Når det gjelder sliten eller ikke, så kan selvsagt en topptrent idrettsutøver bli utslitt etter 10 km, poenget er vel at da legger man seg ikke oppå (!!) mølla, strutter med pupper og trekker inn magen før man tar x antall bilder? 

• Liker 27
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Zenhouse skrev (39 minutter siden):

Dette er en av gangene jeg føler at noe tar helt av … ved en misforståelse. @Sirisiri10 jeg oppfattet kommentaren din som litt overdrivelse - fordi du brukte den emojien bak. At du så blir anklaget for overdrivelse, skjønner jeg ikke da. 🤨

Er helt enig med deg i at godt trente folk kan absolutt bli utslitte, tar en seg helt, helt ut så tar en seg helt ut. 
Dog tviler jeg på at CBE var totalt utslått på det siste bildet her, det var nok andre ting som skulle vises enn utmattelse😁

Jeg kunne nok droppet den emojien. Tar til meg det og ser når du forklarer at det kan misoppfattes. Jeg brukte det ikke for å overdrive. 

Ja, og det var poenget mitt. Om cbe er utslitt eller ei kommenterte jeg ikke på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Hallepalle2 skrev (1 minutt siden):

Mener du at moderator sletter positive innlegg som ikke bryter forumregler? Det er jo i såfall ikke greit. Har du eksempler å vise til?

Når det gjelder sliten eller ikke, så kan selvsagt en topptrent idrettsutøver bli utslitt etter 10 km, poenget er vel at da legger man seg ikke oppå (!!) mølla, strutter med pupper og trekker inn magen før man tar x antall bilder? 

De er slettet, så har ikke de her. Men vet noen la igjen noe til mod. tidligere. 

Og det var kun det jeg kommenterte, at man faktisk kan bli sliten selv om man er godt trent og ingen god argumentasjon. Ikke om hun var sliten eller ikke. Bildet var nok ment som noe annet enn å vise at man er sliten, uten å spekulere for mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sirisiri10 skrev (46 minutter siden):

Men hvorfor rapporterer du ikke selv fremfor å leke moralpolitiet? Eller gjelder det ikke deg? 

Hvorfor? Veldig enkelt sagt, du har langt høyere rang enn meg i tråden og kommer med langt mer kritikk enn meg. Ikke så vanskelig å forstå. Du er ganske stygg til tider, men mod har høyere toleranse. 

Du mener at min kommentar var fordummende. Jeg kommenterte ikke på cbe sitt bilde, jeg kommenterte på utsagnet om at man ikke blir så utslitt etter å løpt 12 km når man er godt trent. Det er feil, det kommer an på intensiteten. Om cbe var utslitt liggende i den positureren mens hun tok bilde, kommenterte jeg IKKE på. 

Jeg "trekker mobbekortet" rett og slett fordi det er mye mobbing her inne. Helsing, latterliggjøring etc. Også av brukere som ikke er enige med all mobbingen. 

Ang mod har flere påpekt dette. Jeg kommenterte blant annet en som skrev kvakk kvakk til bildet hennes og bilde av Donald duck. Jævelig unødvendig. Jeg rapporterte også dette. Det ble stående, mens alle mine svar ble slettet. Det sier sitt at slik hetsing for stå.

En ting er at du hadde fortalt hvor skadelig det var. Hadde du også i samme slengen fortalt hvor stygge klærne hennes var? At hun ligner på en and? At absolutt alt med henne er falskt? At hun ikke hadde venner, for det var aldri bilde av det på ig? Etc etc? 

Nei hvorfor, det kan du lure på... Kanskje fordi vi har hatt en diskusjon tidligere hvor vi begge fikk forklare ut ifra eget ståsted og faktisk kom til en slags forståelse? For du og jeg har noe til felles i bakgrunnen vår og derfor reagerer på mange av de samme tingene? Og fordi jeg ønsker motvekt i debatten. Jeg bruker ikke å leke forumpoliti, men jeg gjorde et unntak for deg, fordi vi har denne felles forståelsen og jeg føler at det du sier kan nå frem, dersom det formuleres på en annen måte...

Men når du drar frem min "status i tråden"  og en haug med påstander jeg aldri har kommet med, noe av det har jeg til alt overmål påpekt selv, da vet jeg ikke. Jeg har ingen "status" i denne tråden, eller på KG forøvrig. Jeg er like anonym som alle andre, ingen gjør meg noen tjenester. Moderatorene har ikke ekstra høy toleranse for meg, vi har tvert imot hatt ganske heftige diskusjoner i blant. Mye av det ligger sikkert på Ris og Ros enda. 

Et siste tips før jeg gir opp: Ta kjoler, kvakk-kvakk osv med de det gjelder. det er redelig debattskikk. 

• Liker 27
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (13 minutter siden):

Oki, jeg leser deg som om du holder henne ansvarlig for andres regelbrudd og kommentarer fordi hun er uenig med deg. Mulig du ikke mente det sånn, men da burde du nok skille litt bedre. 

Jeg leste det ikke slik. Kan det være at noen med lang fartstid i tråden leser noen innlegg som kritikk, selv om det ikke er det? At man for fort går til angrep på brukere? Det kan fort se slik ut. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (13 minutter siden):

Jeg kunne nok droppet den emojien. Tar til meg det og ser når du forklarer at det kan misoppfattes. Jeg brukte det ikke for å overdrive. 

Ja, og det var poenget mitt. Om cbe er utslitt eller ei kommenterte jeg ikke på. 

At en emoji skal lage så mye oppstyr 🙃

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (5 timer siden):

Poenget mitt var at CBE viser samme trening (løping på mølla) som hun stort sett alltid gjør, og fremstår halvdød etter økten.

Hadde hun vist nye øvelser, hard spurt osv kunne jeg forstått det, men sånn det blir fremstilt virker det som den treningen hun gjør (så godt som) daglig sliter henne fullstendig ut.

Det er jo bare å sjekke strava det. Helt gjennomsnittlig fart for frua, ingenting eksepsjonelt og i et tempo hun stort sett har når hun jogger alene. 

Screenshot_2022-12-31-17-49-27-91_3bb53944894d9646ec5754b62cc2584b.jpg

Endret av h/k
  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke cbs' natur som kritiseres, men hennes valg og falske narrativ. En and er ikke kritikk av kroppen hennes, tvert imot er det kritikk av det motsatte; å blåse opp rumpa til det ugjenkjennelige foran kamera er uønsket, løgn og rett ut tragikomisk og jeg hadde ikke nølt med å slakte en datter eller venninne som tok slike valg. Dette var bare ett eksempel fra en komplett virkelighetsfjern og løgnaktig kanal. At det finnes følgere som liker dette, endrer ikke min kritikk. Terningkast slakt.

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 26
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Lill :) skrev (2 timer siden):

ikke ta det så tungt, det er ikke så viktig hva enkelte brukere mener vel? Enkelte får likes uansett hva de skriver, om det er hyggelig, redelig eller korrekt spiller ingen rolle. 

Jeg bare synes det er så unødvendig at man får lov å hetse og mobbe influensere, og i tillegg komme med mindre ufine kommentarer med engang noen sier noe som ikke passer inn i deres bilde. Som ei heller var noen motargument for om hun var sliten eller ei. Mange vil få inntrykk at det er ok å holde på slik, noe det ikke er. 

Men ja, du har rett 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
~ Ada ~ skrev (32 minutter siden):

Det er ikke cbs' natur som kritiseres, men hennes valg og falske narrativ. En and er ikke kritikk av kroppen hennes, tvert imot er det kritikk av det motsatte; å blåse opp rumpa til det ugjenkjennelige foran kamera er uønsket, løgn og rett ut tragikomisk og jeg hadde ikke nølt med å slakte en datter eller venninne som tok slike valg. Dette var bare ett eksempel fra en komplett virkelighetsfjern og løgnaktig kanal. At det finnes følgere som liker dette, endrer ikke min kritikk. Terningkast slakt.

Å sammenligne henne med en and er ikke konstruktiv kritikk. Man kan mislike noen, men si det på en konstruktiv måte. Skal vi gå rundt å si alt vi mener om folk og deres utseende på den måte blir det lite hyggelig. 

Husk at det også med stor sannsynlighet sitter unge mennesker å leser her også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Era Vulgaris skrev (9 minutter siden):

Jeg finner det merkelig at influencere kan lyve, redigere, filtrere, lage falske narrativ, eksponere barn, drive med umerket reklame, utøve kroppspress og thin spo m.m, mens det er de som stiller seg kritisk til dette som skal tenke på at det kan være unge mennesker som leser de kritiske kommentarene. 

Jeg er mer betenkt over hvilken påvirkning influencere har på unge mennesker enn kommentarer man kan lese her på KG, altså. 

Two wrongs doesn't make one right.

Det er ikke slik at hvis man sier at de som kritiserer CBE bør tenke over hvem som leser så innebærer det automatisk at influensere fritas fra det samme. 

Det blir også litt whataboutism (et uttrykk jeg har forstått er populært her inne) å flytte fokus over på noe annet. Hva CBE og andre influensere gjør eller ikke gjør som er kritikkverdig har i seg selv ikke noe å si for selve påstanden om at de som kritiserer bør også være bevisst hvem som leser hva de skriver, og at de ikke bikker over fra saklig kritikk til latterliggjøring og hets.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (31 minutter siden):

Jeg finner det merkelig at influencere kan lyve, redigere, filtrere, lage falske narrativ, eksponere barn, drive med umerket reklame, utøve kroppspress og thin spo m.m, mens det er de som stiller seg kritisk til dette som skal tenke på at det kan være unge mennesker som leser de kritiske kommentarene. 

Jeg er mer betenkt over hvilken påvirkning influencere har på unge mennesker enn kommentarer man kan lese her på KG, altså. 

Jeg tenker at man virkelig har gått i narrativfella om man tror at kritikk av forretningsdrift er hets og mobbing. Det lar seg ikke gjøre å verken hetse eller mobbe et aksjeselskap selv om administrerende direktører, ansvarlige for nettopp det du nevner, gjør hva de kan for å sause sammen privatliv med butikk akkurat når det passer dem for å opprettholde varmen fra leirbålet,  spesielt når de ansvarliggjøres for nettopp den negative (rest-)påvirkningskraften de har samtidig som de gjeter følgerne sine gjennom hele salgsprosessen hos f.eks. FotoKnudsen.

• Liker 26
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nudeldama skrev (31 minutter siden):

Two wrongs doesn't make one right.

Det er ikke slik at hvis man sier at de som kritiserer CBE bør tenke over hvem som leser så innebærer det automatisk at influensere fritas fra det samme. 

Det blir også litt whataboutism (et uttrykk jeg har forstått er populært her inne) å flytte fokus over på noe annet. Hva CBE og andre influensere gjør eller ikke gjør som er kritikkverdig har i seg selv ikke noe å si for selve påstanden om at de som kritiserer bør også være bevisst hvem som leser hva de skriver, og at de ikke bikker over fra saklig kritikk til latterliggjøring og hets.

Jeg lever i hvert fall utrolig godt med å bidra bittelitt til at folk kan få opp øynene for hvor råtten denne bransjen er. Og jeg vil heller være en som kan få unge mennesker som måtte lese denne tråden til å få et mer nyansert bilde av hva influencere holder på med for å tjene penger, framfor å forsvare CBE og hennes like. 

At jeg skal holdes like ansvarlig for mine innlegg i denne tråden som CBE i sine kanaler, er absurd. 

• Liker 34
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker at man virkelig har gått i narrativfella om man tror at kritikk av forretningsdrift er hets og mobbing. Det lar seg ikke gjøre å verken hetse eller mobbe et aksjeselskap selv om administrerende direktører, ansvarlige for nettopp det du nevner, gjør hva de kan for å sause sammen privatliv med butikk akkurat når det passer dem for å opprettholde varmen fra leirbålet,  spesielt når de ansvarliggjøres for nettopp den negative (rest-)påvirkningskraften de har samtidig som de gjeter følgerne sine gjennom hele salgsprosessen hos f.eks. FotoKnudsen.

Nettopp. 
Det er jo helt absurd å mene at vi som stiller oss kritiske til denne bedriften, skal ta hensyn til at unge mennesker kan lese her. 

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Sirisiri10 said:

Å sammenligne henne med en and er ikke konstruktiv kritikk. Man kan mislike noen, men si det på en konstruktiv måte. Skal vi gå rundt å si alt vi mener om folk og deres utseende på den måte blir det lite hyggelig. 

Husk at det også med stor sannsynlighet sitter unge mennesker å leser her også. 

Du kan jo ikke nekte for at det er en viss likhet mellom CBE og Dolly Duck når CBE poserer i visse positurer med restylanlepper og rompeputer?

• Liker 22
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (7 timer siden):

Ja, det er standard svar. 

Igjen, hvis dette var datteren din, søsteren din eller en venninne? Fortsatt en konstruktiv tråd? 

Nei, det slettes også når man sier noe positivt eller ikke er enig i kritikken her inne. 

TAKK! Endelig flere som ser/sier det!

Alt jeg skriver her blir slettet, og det er ikke i nærheten av å være på grensa til noe en gang.. Kun at det er positivt vinklet i CBE sin favør.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...