Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Klink skrev (45 minutter siden):

men er deg ikke en diskusjon om kritikkverdige ting da argumenterer jeg for hva jeg syns er kritikkverdig og ikke. Og noen ganger er tråden skikkelig stygg og da sier jeg fra. 

Hva får deg til å Tro det er din jobb å leke forums «politi»?? Finn på noe annet å bedriver tiden din med! 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klink skrev (53 minutter siden):

men er deg ikke en diskusjon om kritikkverdige ting da argumenterer jeg for hva jeg syns er kritikkverdig og ikke. Og noen ganger er tråden skikkelig stygg og da sier jeg fra. 

Til det siste; det er en klar oppfordring fra moddene at vi skal rapportere i stedet for å begynne en diskusjon som ikke handler om cbe..no, men om andre brukere som er en avsporing. Så bruk rapportknappen så slipper vi alle disse diskusjonene som ikke har noe i tråden å gjøre. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 31
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tantesofie skrev (1 time siden):

CBE er en media-kanal som også fremmer innhold av typen mote og livsstil. Ergo er det akkurat like innafor å diskutere kjolevalgene hennes som kjolene i en «10 antrekk til jul»artikkel i KK. Husk at dette ikke er en privat familiemiddag, men innholdsproduksjon til en kommersiell kanal - og klær, hår, hud, negler, tenner og interiør er en del av dette. Dessverre også barn, kropp, thinspo, alkohol og så videre….

Nemlig. Dessuten, selv om valg av antrekk på ingen måte er kritikkverdig i samme grad som thinspo, stadig fronting av alkohol, kroppsfokusering, og ikke minst utlevering av mindreårige, er det likevel verd å kritisere, nettopp av de grunnene du tar opp her.

Og i tillegg står det å velge et nattkjolelignende antrekk på en familiemiddag (?!) på fjellet (?!) i sterk kontrast til det budskapet hun forsøker å selge inn om stil og klasse. For dette er jo det diametralt motsatte. Trashy, uten verken eleganse, stil eller klasse, og i strid med alle mulige "skikk og bruk" og hva som er gangbart om man vil framstå som en slags "høyklasseperson".

Og for all del, jeg heier på alle som bryter alle mulige etablerte regler, for eksempel som et statement for å vise at man driter i borgerskapet eller etablerte konvensjoner, men det virker bare merkelig å gjøre det samme når man ellers framstår som noen som ellers framstiller livet sitt slik at man ønsker å være en del av et slikt "fellesskap". Det blir dermed totalt sett et fullstendig forvirrende budskap.

• Liker 30
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (3 minutter siden):

eleganse, stil eller klasse

Er lenge siden det har vært noe slikt hos CBE, men det, merkelig nok, klarer hun/de ikke å se selv, og fortsatt så er det forunderlig at ingen i deres omgangskrets/familie får de til å innse det, i tillegg til det å si i fra at slik de holder på ikke er sømmelig eller fornuftig over tid, men men, de tror vel det bare skal være sånn, eller noe 😛

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Surikatt skrev (39 minutter siden):

For meg må hun kle seg akkurat som hun vil. Men redigering av utseende på hele familien inkludert to mindreårige jenter, det er for drøyt. Da har man mistet kontakten med virkeligheten.

For meg så er klesstilen hennes kritikkverdig, hun skal være en inspirasjon, en salgskanal og en påvirker. Når hun kler seg i noe som ser ut som en nattkjole både ut til middag, i familiemiddag og what not, så er det faktisk helt i orden å gi kritikk. Hun er ikke trendy, hun kjører ikke en "egen" stil og kan være inspirerende, og det er uvisst hvem målgruppen hennes er.

• Liker 26
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er flere år siden jeg har vært inne og sett på bilder hun har lagt ut. Det har vært skrevet mye her om julebildene, derfor ble jeg nysgjerrig  og tok en titt. Det blir lenge til neste gang, triste bilder, kunstig og stivt. Så dere her inne har rett, dette var bare trist å se.  

Endret av Oppland
Slettet et ord
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med å fryse så sjukt at hun må varme seg foran ovnen før joggetur og sove i plagg på plagg FORDI JEG ER SÅ TYNN?

Kjolen er selvfølgelig like relevant å nevne som alt annet i dette virkelighetsfjerne og løgnaktige narrativet de lever av.

• Liker 43
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Hva skjedde med å fryse så sjukt at hun må varme seg foran ovnen før joggetur og sove i plagg på plagg FORDI JEG ER SÅ TYNN?

Kjolen er selvfølgelig like relevant å nevne som alt annet i dette virkelighetsfjerne og løgnaktige narrativet de lever av.

Har hun skrevet at det fordi hun er så tynn? 😫

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (6 minutter siden):

Har hun skrevet at det fordi hun er så tynn? 😫

Det tror jeg ikke i eksplisitt skrift.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

Det tror jeg ikke i eksplisitt skrift.

Ok, hvor er innlegget som sier at hun sover med mange lag? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (3 minutter siden):

Ok, hvor er innlegget som sier at hun sover med mange lag? 

Det er vel forsvunnet fra Insta nå som det meste annet

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (7 minutter siden):

Det er vel forsvunnet fra Insta nå som det meste annet

Å ,det meste ligger da ute? Alt for mye faktisk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Klink skrev (7 minutter siden):

Å ,det meste ligger da ute? Alt for mye faktisk. 

Da kan du jo sjekke storyen selv, evt bla deg bakover i tråden. Noe spesielt du var ekstra interessert i her?

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt å redigere og forskjønne bilder som mindreårige er en del av, tydelig at foreldrene ikke bryr seg om at bildene  kan bli misbrukt. At de ikke kan la mindreårige få ha hverken juleferie eller familietid i fred, er heller ikke mye respektfullt. 

Endret av Lill :)
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusern3 skrev (7 timer siden):

Ikke første gangen hu mor opptrer med nattkjole liknende kjole. 

Minner om den friendsepisoden der Rachel ikke visste om at svigerforeldrene plutselig dukket opp 😂

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...