MacBeth Skrevet 6. november 2022 #71281 Del Skrevet 6. november 2022 <3 <3 skrev (26 minutter siden): Starter møtet med"dette har vert den verste helgen i Makeupmøkka sin historie...." "Slapp av folkens, vi har fått en ripe i lakken men alt kan repareres". Double pun intended. MakeupMekka kommer seg gjennom dette på lik linje som Beckmann, det er glemt på tirsdag. Jeg gremmes over at aktører kan være så uansvarlige og kyniske. At dem velger CBE.no i utgangspunktet, er for meg ille nok, men objektivt sett er nok dette et valg som kan gå to veier, men når det helt klart går dårlig med dette valget, har dem ingen strategi til hvordan man skal slokke den brannen. Og skjuler seg bak tomme PK svar som egentlig ikke sier noenting... 21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fufu Skrevet 6. november 2022 #71282 Del Skrevet 6. november 2022 MacBeth skrev (10 minutter siden): "Slapp av folkens, vi har fått en ripe i lakken men alt kan repareres". 😄 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 6. november 2022 #71283 Del Skrevet 6. november 2022 Klappe skrev (2 timer siden): I dag har makeupmekka tatt vekk blokkeringen på meg😅 kanskje de har sjekket trust pilot og fått med seg at denne strategien med å blokkere kunder ikke funket? Jeg er fortsatt blokkert på markedsføringskanalen til en sminkebutikk. 32 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoppetau Skrevet 6. november 2022 #71284 Del Skrevet 6. november 2022 Revenge o'Cavatina skrev (7 minutter siden): Jeg er fortsatt blokkert på markedsføringskanalen til en sminkebutikk. Jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 6. november 2022 #71285 Del Skrevet 6. november 2022 (endret) Eevee skrev (56 minutter siden): Jeg tror de som jobber i sosiale medier for Makeupmekka gjør så godt de kan med denne uventede, omfattende stormen som nå treffer dem. Misforstå meg rett, jeg støtter ingen aktører som ikke gjør tilstrekkelig bakgrunnsjekk av sine samarbeid, og inngår de et samarbeid med noen må de takle en eventuell motstand og back fire. Men det er viktig å huske at menneskene som jobber i kundeservice og på sosiale medier-plattformer, deriblant makeupmekka, er svært unge. Det er unge mennesker ned mot 18 år og ordforåd, kompetanse og konflikthåndtering er for mange svakt. Instagram er drevet av ungjenter som ønsker å inspirere og spre glede over sminke og lettbeint underholdning, ikke stå i en heavy debatt om barneeksponering, strafferett og etikk de ikke har fått mulighet til å forberede seg på. CBE AS er høyest kritikkverdig og høster som de sår, men jeg misliker likevel denne høygaffel-kulturen som nå har oppstått. Ord kan gjøre skade hos både unge og voksne sinn. Dette medietrykket treffer uskyldige mennesker som ikke aner hvordan håndtere det. Det hele gir meg en ekkel følelse. Hvilke uskyldige sinn er det som blir ødelagt av å bli informert om valget av samarbeidspartner? Makeupmekka er forresten et foretak.. Å blokkere kunder er fy,fy. Endret 6. november 2022 av AnnePåLande 38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 6. november 2022 #71286 Del Skrevet 6. november 2022 Felis skrev (1 time siden): Hva slags svar er dette? Å stenge kommentarfeltet fordi det er helg og de ikke har tid til å moderere, er innafor. Hadde de bare nøyd seg med det… De jo brukt hele helgen på å BLOKKERE kunder. Noen av disse bare for å trykke liker på en annens kommentar. Dette svaret fra MakeupMekka er jo en total omskriving av sannheten! Og nå prøver de å fjerne sporene også, ved å oppheve blokkeringene igjen. De har åpenbart kapasitet til å jobbe i helgen, de bare bruker ressursene feil. "...skjule kommentarer som inneholder personrelarterte ting", og "blokkere for slike kommentarer" og "ikke alle er saklige" faktisk. Omskriving av sannheten fra sminkebutikken på Trust Pilot der, ja. Tror neppe jeg lar dette ligge uimotsagt 34 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eevee Skrevet 6. november 2022 #71287 Del Skrevet 6. november 2022 (endret) Rastebenk skrev (1 time siden): Du tror det skaper uopprettelig skade i de sarte sinnene til dagens 20-åringer å lese kommentarer a la "jeg ønsker ikke lenger å handle hos dere da dere bruker influensere som utleverer barn og fremmer thinspo"? Jeg bare blokkerte hele makeupmekka jeg 😊 Det går da uansett minst tjue på dusinet av sånne intetsigende, online sminkebutikker. ... Og det er forresten bedriftens ansvar å ha nok kompetente folk på jobb, ikke kundenes. AnnePåLande skrev (35 minutter siden): Hvilke uskyldige sinn er det som blir ødelagt av å bli informert om valget av samarbeidspartner? Makeupmekka er forresten et foretak.. Å blokkere kunder er fy,fy. Siste avsnittet mitt var skrevet mer generelt om samarbeidspartnere, ikke kun spesifikt om Makeupmekka sin dårlige håndtering. Ser nå at det kunne vært presisert. Uopprettelig skade i sarte sinn har jeg ikke skrevet at dette samarbeidet for Makeupmekka vil skape? De uheldige som hadde ansvar denne helgen takler nok dette helt fint mentalt. Men de beviste likevel at de sto uten en Oh Shit-plan i møte med kritikk og motgang. Jeg skal ikke pålegge 20-åringer sarte sinn, det var ikke intensjonen. Det er denne høygaffel-kulturen og «se, hva faen er det makeupmØkka har svart nå?!» hvor folk nærmest ler rått over at noen skal få en skyldebøtte på mandag over dårlig håndtering av konstruktiv kritikk. Det er her jeg ønsket å minne folk på at vi ikke vet hvem som sitter i andre enden av internettet. Ord kan treffe hardt, med trykk på kan. Vi har alle et ansvar. Jeg mener ikke at dette er i nærheten av noe Caroline Flack- eller Jacintha Saldanha case, selv om trykket rundt CBE, selvpåført eller ei, kan vitne om det. Endret 6. november 2022 av Eevee 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 6. november 2022 #71288 Del Skrevet 6. november 2022 Uetiske influencere i Sverige får litt hardere medfart 👏 (helt annen setting, men dog…) https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/O8oAm1/stronger-och-mionetto-avslutar-samarbete-med-margaux?fbclid=IwAR1nnhTio8JBsmm7S3WwnKjJD3lgqW7LZqJG2muYSTz1tPIQMks0K9sjv7Q 20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panzerpølsa Skrevet 6. november 2022 #71289 Del Skrevet 6. november 2022 Tror nok alle forstår det går nedover med bedriften CBE, da alt hun reklamerer for stortsett er slike billige aktører. Mystuff, Makeup mekka, dette billige kina-tøyet osv. Altså budsjett produkter. Og etter det som har kommet frem de siste dagene, kan de nok se langt etter noen seriøse samarbeidspartnere. Så får de sitte der å late som ingenting, poste det samme hver eneste dag med kaffekopp, løping og oppstilte bilder med tullete poserte kropper, håret forran ansiktet og "perfeksjon" . Det er litt som med Keiserens nye klær. 44 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 6. november 2022 #71290 Del Skrevet 6. november 2022 Skrottefar skrev (5 timer siden): I går så hadde Makeup Mekka et gjennomsnitt på 3,6, av 5, stjerner på Trustpilot, er nede i 2,7 nå https://no.trustpilot.com/review/makeupmekka.no?sort=recency Og nedover går det, er nede i 2,3 nå, så jeg lurer på hvor stressa de er der nede på hovedkontoret 35 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 6. november 2022 #71291 Del Skrevet 6. november 2022 Eevee skrev (58 minutter siden): Siste avsnittet mitt var skrevet mer generelt om samarbeidspartnere, ikke kun spesifikt om Makeupmekka sin dårlige håndtering. Ser nå at det kunne vært presisert. Uopprettelig skade i sarte sinn har jeg ikke skrevet at dette samarbeidet for Makeupmekka vil skape? De uheldige som hadde ansvar denne helgen takler nok dette helt fint mentalt. Men de beviste likevel at de sto uten en Oh Shit-plan i møte med kritikk og motgang. Jeg skal ikke pålegge 20-åringer sarte sinn, det var ikke intensjonen. Det er denne høygaffel-kulturen og «se, hva faen er det makeupmØkka har svart nå?!» hvor folk nærmest ler rått over at noen skal få en skyldebøtte på mandag over dårlig håndtering av konstruktiv kritikk. Det er her jeg ønsket å minne folk på at vi ikke vet hvem som sitter i andre enden av internettet. Ord kan treffe hardt, med trykk på kan. Vi har alle et ansvar. Jeg mener ikke at dette er i nærheten av noe Caroline Flack- eller Jacintha Saldanha case, selv om trykket rundt CBE, selvpåført eller ei, kan vitne om det. Makeupmekka er en virksomhet som er avhengig av kunder for å overleve. Å blokkere kunder er krise. Svaret deres er så amatørmessig som det går an å bli. 47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 6. november 2022 Populært innlegg #71292 Del Skrevet 6. november 2022 (endret) Jeg tror MakeupMekka glemte at de ikke har makt til å slette og blokkere anmeldelser på TrustPilot. Stedet de fleste sjekker om de er litt fornuftige før kjøp. Den slett og blokkér-jobben de har bedrevet var å skyte seg selv i foten. Med kanon. Tilføyer at å vise forbrukermakt er viktig når annonsører som MakeupMekka, Beckmann og Kremmerhuset, Cubus (blant flere) blindt går inn i samarbeid med påvirkere som bidrar til #sharenting, kroppspress, forbrukshysteri, klimafientlighet, normalisering av plastisk kirurgi og injeksjoner, juks med filter og bedrag, og hærverk. At påvirkerne ikke tar til seg at det de gjør til inntekts erverv er dypt problematisk får være. Men annonsørene som ikke forstår at hele denne problematiske pakken som følger med påvirkeren de skriver kontrakt med, skaper merarbeid og svekker deres omdømme skal gjerne få rettet litt mer press på seg til å ta seg sammen og ikke bruke denne typen markedsføring fremover. Endret 6. november 2022 av Revenge o'Cavatina 58 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HerKommerMummi Skrevet 6. november 2022 #71293 Del Skrevet 6. november 2022 Jeg lurer på hvordan stemningen er i Særp nå. Er det helt enige om at alle andre er slemme og viser null selvinnsikt? Eller er det dårlig stemning mellom dem? Kan nesten ikke tro at Caroline visste at PT Åge skulle gjøre dette her? 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fufu Skrevet 6. november 2022 #71294 Del Skrevet 6. november 2022 HerKommerMummi skrev (4 minutter siden): Jeg lurer på hvordan stemningen er i Særp nå. Er det helt enige om at alle andre er slemme og viser null selvinnsikt? Eller er det dårlig stemning mellom dem? Kan nesten ikke tro at Caroline visste at PT Åge skulle gjøre dette her? Har en uggen følelse av dette og ønsker egentlig ikke å spekulere for mye. Men det er sikkert litt anspent. Noe annet ville jo vært merkelig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 6. november 2022 #71295 Del Skrevet 6. november 2022 HerKommerMummi skrev (6 minutter siden): Jeg lurer på hvordan stemningen er i Særp nå. Er det helt enige om at alle andre er slemme og viser null selvinnsikt? Eller er det dårlig stemning mellom dem? Kan nesten ikke tro at Caroline visste at PT Åge skulle gjøre dette her? Vil tro hun vet om det, noe annet ville vært veldig merkelig om såpass alarmerende ting ble holdt tilbake. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Medici Skrevet 6. november 2022 Populært innlegg #71296 Del Skrevet 6. november 2022 Det er noe med ærlighet, ydmykhet og evnen til å beklage som er veldig tiltalende egenskaper for mange. Om annonsører som ble gjort oppmerksomme på sine dårlige valg av samarbeidspartnere faktisk lærte noe resultatene av sine handlinger er det mulig det kunne kommet dem til gode. Om de i tillegg gikk åpent ut og opplyste at manglende bakgrunnssjekk og å ha blitt forblindet av følgertall og med et løfte om å bli bedre (forutsatt at det skjer) kunne gitt grunnlag for en ny bransjestandard for alle parter. Det skal rett og slett lønne seg å være troverdig. Tillit og troverdighet er essensielt! Bare se på frujohansen. Mange, inkludert meg selv, har ikke engang behov for å se dokumentasjonen i saken. Ene og alene på grunn av historikken hennes. Slik troverdighet skaffer man seg ikke, den gjør man seg fortjent til. I andre enden av skalaen har du CBE, med sin historikk har hun kanskje den laveste troverdigheten av alle influencere jeg kan komme på. Det eneste sikre der er at alt er en illusjon. 54 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 6. november 2022 #71297 Del Skrevet 6. november 2022 Eevee skrev (2 timer siden): Jeg tror de som jobber i sosiale medier for Makeupmekka gjør så godt de kan med denne uventede, omfattende stormen som nå treffer dem. Misforstå meg rett, jeg støtter ingen aktører som ikke gjør tilstrekkelig bakgrunnsjekk av sine samarbeid, og inngår de et samarbeid med noen må de takle en eventuell motstand og back fire. Men det er viktig å huske at menneskene som jobber i kundeservice og på sosiale medier-plattformer, deriblant makeupmekka, er svært unge. Det er unge mennesker ned mot 18 år og ordforåd, kompetanse og konflikthåndtering er for mange svakt. Instagram er drevet av ungjenter som ønsker å inspirere og spre glede over sminke og lettbeint underholdning, ikke stå i en heavy debatt om barneeksponering, strafferett og etikk de ikke har fått mulighet til å forberede seg på. CBE AS er høyest kritikkverdig og høster som de sår, men jeg misliker likevel denne høygaffel-kulturen som nå har oppstått. Ord kan gjøre skade hos både unge og voksne sinn. Dette medietrykket treffer uskyldige mennesker som ikke aner hvordan håndtere det. Det hele gir meg en ekkel følelse. Tror du at de markedsansvarlige (sjefene) i MakeUpMekka er ned mot 18 år? Tror du at ingen av de ansvarlige fulgte med når stormen traff? Det er ikke ungjenter som alene tok denne avgjørelsen om å blokkere. Men at ikke MakeUpMekka tok seg et lite minutt eller to for å google hva som kan skje når man inngår samarbeid med CBE, er en gåte. Titter man innom Beckmann og Kremmerhuset burde det ringe noen bjeller.... 26 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
introverten Skrevet 6. november 2022 #71298 Del Skrevet 6. november 2022 Medici skrev (1 minutt siden): Det er noe med ærlighet, ydmykhet og evnen til å beklage som er veldig tiltalende egenskaper for mange. Om annonsører som ble gjort oppmerksomme på sine dårlige valg av samarbeidspartnere faktisk lærte noe resultatene av sine handlinger er det mulig det kunne kommet dem til gode. Om de i tillegg gikk åpent ut og opplyste at manglende bakgrunnssjekk og å ha blitt forblindet av følgertall og med et løfte om å bli bedre (forutsatt at det skjer) kunne gitt grunnlag for en ny bransjestandard for alle parter. Det skal rett og slett lønne seg å være troverdig. Tillit og troverdighet er essensielt! Bare se på frujohansen. Mange, inkludert meg selv, har ikke engang behov for å se dokumentasjonen i saken. Ene og alene på grunn av historikken hennes. Slik troverdighet skaffer man seg ikke, den gjør man seg fortjent til. I andre enden av skalaen har du CBE, med sin historikk har hun kanskje den laveste troverdigheten av alle influencere jeg kan komme på. Det eneste sikre der er at alt er en illusjon. Dette er din mening og din sannhet. Fint om du begrunner med bevis og ikke bare sier sånn er det fordi jeg vet at det er sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medici Skrevet 6. november 2022 #71299 Del Skrevet 6. november 2022 introverten skrev (1 minutt siden): Dette er din mening og din sannhet. Fint om du begrunner med bevis og ikke bare sier sånn er det fordi jeg vet at det er sånn. Litt usikker på hva som skal bevises her? Jeg presenterer noe om hva som kan skje hvis... At CBE for meg har den laveste troverdigheten av alle influencere JEG kan komme på er min subjektive oppfatning. Den trenger ikke bevisføring. 33 4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HerKommerMummi Skrevet 6. november 2022 #71300 Del Skrevet 6. november 2022 Justlooking skrev (21 minutter siden): Vil tro hun vet om det, noe annet ville vært veldig merkelig om såpass alarmerende ting ble holdt tilbake. Hun var jo om det nå. Men kan ikke tro at hun visste om det på forhånd. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå