Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Snødronninga skrev (1 minutt siden):

Er det mulig at Makeupmekka har deaktivert instagramkontoen, eller er det noen som ser den? Vær obs på at det finnes en som ikke er ekte. Det er helt vanvittig om MM blokkerer alle som kommenterer eller trykker "liker" på andres kommentarer. Det er en veldig merkelig strategi, barnslig og uprofesjonelt. 🙄

Jeg ser den, den ekte altså.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snødronninga skrev (2 minutter siden):

Er det mulig at Makeupmekka har deaktivert instagramkontoen, eller er det noen som ser den? Vær obs på at det finnes en som ikke er ekte. Det er helt vanvittig om MM blokkerer alle som kommenterer eller trykker "liker" på andres kommentarer. Det er en veldig merkelig strategi, barnslig og uprofesjonelt. 🙄

Veldig uprofesjonellt. Mulig de sletter fordi kommentarene ble lagt igjen på et innlegg som ikke hadde noe med CBE.no å gjøre ? Men uansett, så er det svært uprofesjonellt å ikke "tørre" å la det stå - dette er kunder/potensielle kunder som tar kontakt. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

F*en! Jeg som nesten bare handler sminke/hudpleie fra MM (pga cruelty free og vegan) Nå får de aldri en krone mer fra meg.

• Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 minutt siden):

Veldig uprofesjonellt. Mulig de sletter fordi kommentarene ble lagt igjen på et innlegg som ikke hadde noe med CBE.no å gjøre ? Men uansett, så er det svært uprofesjonellt å ikke "tørre" å la det stå - dette er kunder/potensielle kunder som tar kontakt. 

Såvidt jeg husker har MakeupMekka listet opp sine "ambassadører" i sirklene over postene. Deriblant cbe og nora haukland, så det burde ikke spille noen rolle hvor det kommenteres. Kommentarene var uansett rettet til MakeupMekka.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en av de som kommenterte kritisk men saklig på makeupmekka sin siste instapost, og jeg er nå blokkert. Venninnen min får opp instaen så virker som de kun blokkerer de som har kommentert kritisk. Men ser det ligger noen kritiske kommentarer på cbe sitt siste julebilde, rart hun ikke har fjernet de….

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Ville91 said:

F*en! Jeg som nesten bare handler sminke/hudpleie fra MM (pga cruelty free og vegan) Nå får de aldri en krone mer fra meg.

Samme her, handlet masse fra MM, aldri mer

• Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Har ikke fulgt med på bedriften så lenge, men har fått med meg at dette representerer normalen heller enn unntaket fra den kanten. Det, og ikke minst handlingene forut, minner mest om en ungdom på avveie. Ikke så ofte man hører om den type ramponering på privat eiendom fra aldersgruppen hans. At det finnes mange alvorlig ustabile mennesker der ute, er imidlertid ikke noe sjokkerende i seg selv.

Det jeg har fått se i løpet av dette korte innblikket i bedriften, bekrefter bare jallainntrykket jeg har av store deler av influenserbransjen. Det er usunn narsissisme, lite kontakt med virkeligheten, og det er redusert kritisk sans. De finnes ikke transparente, og er uangripelige for kritikk.

Der normale folk har brukerundersøkelser og kurses osv for kompetanseheving og for å tilpasse seg markedet, holder disse på som krenka fjortiser med blokking og sutring. Samtidig føler de seg berettiget trøst, applaus og penger.

De kan drikke så mange kaffekopper de vil for min del, men en oppvåkning fra denne navlebeskuende tåka kommer aldri til å skje. Det er bare å håpe de mister inntekten og tvinges til å stenge ned.

Håper at det skjer ja. Ikke bare dette virket, men andre influencer bedrifter også som driver med eksponering av barn samt oppfører seg like bedritent ovenfor kritiske røster.  

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (20 minutter siden):

Såvidt jeg husker har MakeupMekka listet opp sine "ambassadører" i sirklene over postene. Deriblant cbe og nora haukland, så det burde ikke spille noen rolle hvor det kommenteres. Kommentarene var uansett rettet til MakeupMekka.

Da burde det ikke ha noe å si hvor man kommenterer/tar kontakt vedr en bestemt "ambassadør" nei. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (1 minutt siden):

Å slette kommentarer er en ting, men å blokkere profiler er faktisk hårreisende! 

Ja, det er veldig spesiellt! 

Hva skjedde med "kunden har alltid rett". I andre bransjer skulle det tatt seg ut om man blokkerte "sure kunder". Iallefall hos oss så har vi kundetilfredshetsundersøkelser, og vi jobber for å bli bedre på de tingene kundene evt viser misnøye med. 

Men ikke annonsører som jobber med influencere tydeligvis. Dette begynner å bli en gjenganger. 

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste de kunne funnet på, de burde latt alle innleggene stå, hadde de fått noen usaklig stygge så hadde det vært selvforklarende, resten skulle de tatt et hastemøte og funnet ut hva de skulle si tidlig mandag morgen. Blokkere kundene sine, jeg vet nesten ikke hva jeg skal si.

• Liker 35
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (47 minutter siden):

Jeg var en av de som kommenterte kritisk men saklig på makeupmekka sin siste instapost, og jeg er nå blokkert. Venninnen min får opp instaen så virker som de kun blokkerer de som har kommentert kritisk. Men ser det ligger noen kritiske kommentarer på cbe sitt siste julebilde, rart hun ikke har fjernet de….

Jeg tenker at hun kanskje lar de kritiske kommentaren ligge som «bevis» på at hun «mobbes» og «trakkasseres»…

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan nesten skjønne desperasjonen til MakeupMekka når jeg ser ståa deres på trustpilot. De har fra før av en ganske grei andel misfornøyde kunder basert på kundeservice pr mail, manglende eller defekte forsendelser osv. Når de nå i tillegg merker at kundetilfredsheten synker pga valg av markedsføringspartner er det vil ikke så mye igjen de kan skryte av. Blir vel enklest å bare blokkere all misnøyen da si

Skjermbilde 2022-11-05 kl. 15.31.34.png

• Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (3 timer siden):

MakeupM blokkerer kritiske røster. Proft! 

Gjør de? Så utrolig lite profesjonelt 

• Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dannelse og utdannelse er noe virksomhetens ansatte ikke innehar. Det merkes meget godt med tanke på hvordan de svarer kritiske røster i all offentlighet. Nå viser det seg at det har tiltet fullstendig for det ene styremedlemmet med tanke på at han har trakassert en person og ripet opp bilen til vedkommende. Ser at det hevdes at ekteparet Eriksen vet hvordan de skal oppføre seg.. 😅

Endret av AnnePåLande
  • Liker 44
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sparkel skrev (4 minutter siden):

Tråden oppleves nok særdeles ubehagelig akkurat nå for paret i Sarpsborg og desperasjonen for å få stengt tråden begynner å bli ganske stor når tolkninger som ikke har rot i innleggene som skrives kastes ut over en lav sko fra nyopprettede brukere.  

Det er også samme "problem" med denne brukeren som med den i går, de svarer ikke på spørsmål og jeg fatter ikke hvordan man kan tolke noe av det jeg har skrevet som oppfordring til hets av bl.a. barn. Det er noe jeg aldri ville ha gjort og kan ikke tenke meg at noen finner på å hetse barn på Trustpiloten til Makeup Mekka.

Jeg fant ut at man ikke kan linke for å promotere eget salg o.lign. Fant ingenting om at det er ulovlig å linke til Trustpilot, og jeg synes det er på sin plass at et firma som Makeup Mekka får tilbakemeldinger på barnslig og ignorant oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere går inn på Bloggbevakning på IG og ser hva samarbeidspartnere bør gjøre når influensere ikke klarer å oppføre seg....Norske bedrifter har virkelig noe å lære,media også.

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

<3 <3 skrev (4 minutter siden):

Om dere går inn på Bloggbevakning på IG og ser hva samarbeidspartnere bør gjøre når influensere ikke klarer å oppføre seg....Norske bedrifter har virkelig noe å lære,media også.

Jeg er enig. 

35CCC0C2-5ECB-42EE-ADEB-21BEF7D7FF0C.jpeg

• Liker 19
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...