Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sirisiri10 skrev (31 minutter siden):

Hmm, hva med barne filmskuespillere? Barn som er med på reklame for hm, Sara, Cubas osv som blir eksponert for lang flere enn CBE barn? Hva med reality program med barn? Dokumentarer hvor barn er med? Alle andre "bloggere" som har bilde av barna sine? Kongefamilien? 

Disse vet vi sjelden navnet på (i det minste ikke på barn i reklamer), og barna i kongefamilien er MYE mer skjermet enn barna til CBE.... vi vet ikke om når noen av de tilfellene du nevner er forkjølet, har kranglet, rotet på rommet sitt.... hva de liker å spise på fredagskvelden osv. Vi vet ALT FOR MYE om barna til CBE

• Liker 38
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blinkie
Emma Marie skrev (2 timer siden):

Jeg sendte en mail til journalist Malini Bjørnstad, der jeg spør hvorfor hun bidrar til barneeksponering og hva som var hensikten med artikkelen. Samt noen tanker om hva jeg syntes om hennes forsøk på å skrive en «interessant» artikkel. Her er hennes svar. I tillegg hennes siste svar, jeg siterer: 

«Dette er ikke et ulovlig angrep på ære og omdømme. Og ei heller eksplisitte bilder av barn. Dette er en mor, som er glad og stolt av barna sine, og som selv har valgt å dele av livet med dem. Og det er også hensikten med artikkelen; å formidle en historie om Caroline Berg Eriksen og spørsmål rundt flere barn. Det er en grunn til at hun er en av Norges største influensere – fordi folk er interessert i henne og familien. Mener du virkelig at man skal kutte helt ut å publisere bilder og videoer av barn? Det høres ut som en meningsløs og umulig oppgave.»

E0617EE4-C265-4113-A821-B90F5DE200E7.thumb.png.4a16cb86051a55f722954b80c241ad7e.png

5D701DA2-4595-4357-9A0A-B952D97E49EA.jpeg

Hva i alle dager!? For et uprofesjonelt svar av journalisten! 😳Kommer aldri til å kjøpe Kk igjen. 😤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Emma Marie skrev (3 timer siden):

Jeg sendte en mail til journalist Malini Bjørnstad, der jeg spør hvorfor hun bidrar til barneeksponering og hva som var hensikten med artikkelen. Samt noen tanker om hva jeg syntes om hennes forsøk på å skrive en «interessant» artikkel. Her er hennes svar. I tillegg hennes siste svar, jeg siterer: 

«Dette er ikke et ulovlig angrep på ære og omdømme. Og ei heller eksplisitte bilder av barn. Dette er en mor, som er glad og stolt av barna sine, og som selv har valgt å dele av livet med dem. Og det er også hensikten med artikkelen; å formidle en historie om Caroline Berg Eriksen og spørsmål rundt flere barn. Det er en grunn til at hun er en av Norges største influensere – fordi folk er interessert i henne og familien. Mener du virkelig at man skal kutte helt ut å publisere bilder og videoer av barn? Det høres ut som en meningsløs og umulig oppgave.»

E0617EE4-C265-4113-A821-B90F5DE200E7.thumb.png.4a16cb86051a55f722954b80c241ad7e.png

For et nedlatende og tåpelig svar. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger også ved en grov beskyldning fra hennes side. 

4A86E56B-0644-4E5F-B838-85CFA9EBB77C.jpeg

Uprofesjonelt og lite konstruktiv tilbakemelding. Ser ut som hun føler seg truffet og tar det personlig. 

Jeg leste artikkelen som er blitt henvist til. Kan ikke akkurat si at jeg er imponert da skriveriet en forlengelse av CBEs Instagramkonto med tanke på bilder og tekst. 

• Liker 33
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående deling av mindreårige på nett: https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/skole-barn-unge/bilder-av-barn-pa-nett/

Kanalbruk: Vær bevisst på hvordan du deler bildene. Alt må ikke ligge åpent. Bruk personverninnstillinger og lag lukkede grupper.

Slett jevnlig: Ta en vårrengjøring og slett tidligere bilder du har publisert med jevne mellomrom.

– Det er ikke noe problem å redigere bort en badebukse, sier politiet https://www.ba.no/kriminalitet-og-rettsvesen/politi/pedofili-avsloringene/politiet-advarer-foreldre-mot-bilder-i-sosiale-medier/s/5-8-467599

• Liker 29
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnnePåLande skrev (2 timer siden):

Angående responsen fra journalisten, reagerer jeg særlig på dette med holdninger som er med på seksualisering av barn. Som journalist er vedkommende helt på viddene når hun velger å ordlegge seg på denne måten. At det går an å være så blottet for kunnskap om barns rett til personvern og politiet, Kripos ol sine anbefalinger om å IKKE eksponere mindreårige er helt på trynet. Kunnskap om sosiale medier, Internett og pedofile som saumfarer nettet på jakt etter bilder er tydeligvis ikke noe journalisten har fått med seg. Flaut, bare innmari flaut. 

Ja, der var det skremmende fravær av det meste. Pinlig.

• Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (11 minutter siden):

Ja, der var det skremmende fravær av det meste. Pinlig.

Som journalist er det snodig at vedkommende ikke har kunnskap om farene med å eksponere mindreårige på nett. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnnePåLande skrev (20 minutter siden):

Som journalist er det snodig at vedkommende ikke har kunnskap om farene med å eksponere mindreårige på nett. 

Det har hun. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Robinson skrev (4 minutter siden):

Det har hun. 

Spesielt..

Endret av AnnePåLande
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Robinson skrev (8 minutter siden):

Underlig nok er denne artikkelen nylig skrevet av samme journalist.

https://www.seher.no/kjendis/i-hardt-vaer-for-harpers-11-kjoler/77438479

Alle barn har rett på et privatliv

Psykolog Legland er av den oppfattelse at de fleste barn dessverre tidlig nok vil få erfare at kropp er viktig i samfunnet, og hun mener det er leit hvis Harper såpass tidlig skal vurdere egen verdi etter kropp.

- Der vil selvfølgelig andre oppvekstbetingelser være med på å vippe den ene eller andre veien. Til slutt vil jeg presisere at alle barn har rett på et privatliv, og det er foreldrenes ansvar å gi dem det.

Stein, glasshus, noen..?

Dette beskriver CBEs IG og hennes virke. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...