Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

FruJohansen skrev (13 minutter siden):

Det der er noe av det verste jeg har lest av en journalist! Takk for at du deler det! 

Har sendt deg pm på insta🙏🏻

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emma Marie skrev (2 minutter siden):

Det klarte hun å gjøre selv. 

5380B733-E857-4879-B962-3A4C58BD26A1.jpeg

Jeg for min del ville gjerne sett den andre siden av denne korrespondansen. Hvilke grove beskyldninger fx?  Er der noen grunn til at denne journalisten klikker i vinkel? Er kritikken formulert konstruktivt eller er det bare et surt oppstøt?

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma Marie skrev (10 minutter siden):

Det klarte hun å gjøre selv. 

5380B733-E857-4879-B962-3A4C58BD26A1.jpeg

Oi, blir spennende å se hvordan power woman Ingeborg Heldal løser dette. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dragonheart skrev (6 minutter siden):

Jeg for min del ville gjerne sett den andre siden av denne korrespondansen. Hvilke grove beskyldninger fx?  Er der noen grunn til at denne journalisten klikker i vinkel? Er kritikken formulert konstruktivt eller er det bare et surt oppstøt?

Her er min tekst til henne, slått sammen fra flere mailer: 

Hei. Viser til din artikkel i KK ang Caroline Berg Eriksen. 

Altså, det er noe av det verste jeg har lest på nett noen gang. Har du i det hele tatt forstått eller fått med deg hva Caroline bedriver med via sin instagramkonto? Og hvorfor vil du være med på å utlevere hennes barn ytterligere ?
Hva er hensikten med artikkelen? At hun er en travel tobarnsmor ? At hun har søte barn? Isåfall, hvorfor?
Den "travle" tobarnsmoren lever av å dokumentere fritiden sin og mannen hennes er hjemmeværende.  Caroline er et FARLIG forbilde, med barneeksponering, thinspo, filterbruk og tullete poseringer. 
Denne saken du har skrevet her, må faktisk være bunnen av din karriere. Gratulerer med skivebom og for utlevering av hennes barn. Jeg blir kvalm av hele opplegget!

Det handler ikke om meg eller deg. Det handler om at du er med på å utlevere uskyldige barn. Hvorfor svarer du ikke på mine spm? Hva var hensikten med artikkelen?

Hvis du ikke har fått med deg de store problemene med eksponering av barn i dagens samfunn, så burde du kanskje finne deg en annen jobb.  I FNs barnekonvensjon står det at barn ikke skal utsettes for tilfeldig innblanding i sitt privatliv, og at de skal beskyttes mot ulovlig angrep på ære og omdømme. I Grunnloven står det at barn har rett til vern om den personlige integriteten sin.

Dette klarer nemlig ikke "influencere" (spesielt Caroline Berg Eriksen) å leve etter, så da burde ikke KK som seriøst magasin støtte opp under dette. Vi vet at det finnes mange gærninger der ute. Det var operasjon Dark Room et soleklart bevis på. Vi vet at bilder av små barn misbrukes, og vi vet at det finnes forferdelige mennesker som roper høyt hurra for en åpen instagramprofil hvor innholdet i all hovedsak er små barn – hundrevis av bilder av barn i alle mulige settinger og positurer – mens de bader, spiser, synger eller danser. Ingen barn – og da mener jeg ingen, har forståelse for hva det vil si at et bilde deles med offentligheten. 
Hva var hensikten med artikkelen? 

Meningsløst å diskutere med deg, da du helt klart har samme syn på dette som henne. Det er MANGE profiler som velger å ikke dele bilder av barna sine, deriblant Kristin Gjelsvik og Jenny Skavlan. Så det går helt fint! De er ikke mindre stolt av barna sine av den grunn. 
Caroline Berg Eriksen mister flere og flere følgere for hver dag, hun er utdadert så det holder. Kun fokus på de feile tingene. Hvorfor i alle dager tror du noen er interessert i om hun vil ha flere barn?? Det er jo ren oppgulp fra hennes egen instastory. 

Det overrasker meg at en journalist faktisk har et så forferdelig trangt syn ang influencere og deres miserable boble.

• Liker 40
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Swan1998 skrev (6 minutter siden):

Oi, blir spennende å se hvordan power woman Ingeborg Heldal løser dette. 

Synes i grunnen denne anmeldelsen av programmet «Power Woman» trekker en del paralleller til diskusjonen her. 
https://www.aftenposten.no/kultur/i/onn3jR/powerwomen-norge-hult-og-glattpolert

Anmelderen påpeker nettopp at disse kvinnene i programmet reduseres til ubehjelpelige kvinner som utelukkende interesserer seg for utseende og interiør. De sammenliknes med nettopp influencere. 

Sitat: 

«Men det finnes allerede mange TV-program, blader og kontoer i sosiale medier der kvinner viser frem en perfekt fasade»

Beklager digresjonen

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissCoverdale skrev (4 minutter siden):

Syns du virker angripende og aggressiv i det du skriver, så jeg kan til dels forstå journalisten som ble defensiv. Synd, for du har gode poenger som dessverre formidles på en dårlig måte i denne korrespondansen. 

Jeg er enig, det kunne vært formidlet på en bedre måte. Jeg skrev i sinne, og litt for raskt. Poenget kommer likevel frem, og hun som proff burde svart på en annen måte. 

• Liker 17
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (5 minutter siden):

Om dette var tekstene du sendte til journalisten har jeg større forståelse for responsen du fikk. Du har et viktig og riktig budskap, men du framstår som aggressiv og med en vendetta slik jeg leser teksten. Da har dessverre budskapet en tendens til å drukne.

Jeg skrev i sinne dessverre. Men tonen min la seg litt nedpå i senere mailer. 
Likevel er det like hårreisende at hun skriver artikkelen og har de meningene hun har. 

• Liker 17
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Regnbueruby
Sophia_08 skrev (På 12.10.2022 den 15.37):

Spørsmålene som stilles🙈 og besvares!

Screenshot_20221012-153347_Instagram.jpg

Bør vel ikke drøye det for lenge når man er 35, man er jo allerede regnet som «geriatrisk svangerskap» da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swan1998 skrev (5 minutter siden):

Husk å puste med magen neste gang og hold deg til sak. Kun ment som er godt råd! Poengene er likevel viktige og journalisten skal UANSETT opptre profesjonelt. Selv om man mottar krasse e-poster skal man ikke som profesjonell part synke ned på samme nivå. Svarene er fortsatt helt hårreisende.

Helt enig med deg i det. Skal huske det til neste gang. Dette var kun tekst fra noen av mine eposter, ikke alle svarene hennes (og mine) er postet her. 
Jeg tror det skjedde fordi jeg er så himla lei av CBE og hennes væremåte, hennes liv, hennes framtoning, hennes eksponering, hennes filterbruk, hennes thinspo..Orker ikke at verden skal være sånn!

• Liker 21
  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Sirisiri10
Emma Marie skrev (49 minutter siden):

Her er min tekst til henne, slått sammen fra flere mailer: 

Hei. Viser til din artikkel i KK ang Caroline Berg Eriksen. 

Altså, det er noe av det verste jeg har lest på nett noen gang. Har du i det hele tatt forstått eller fått med deg hva Caroline bedriver med via sin instagramkonto? Og hvorfor vil du være med på å utlevere hennes barn ytterligere ?
Hva er hensikten med artikkelen? At hun er en travel tobarnsmor ? At hun har søte barn? Isåfall, hvorfor?
Den "travle" tobarnsmoren lever av å dokumentere fritiden sin og mannen hennes er hjemmeværende.  Caroline er et FARLIG forbilde, med barneeksponering, thinspo, filterbruk og tullete poseringer. 
Denne saken du har skrevet her, må faktisk være bunnen av din karriere. Gratulerer med skivebom og for utlevering av hennes barn. Jeg blir kvalm av hele opplegget!

Det handler ikke om meg eller deg. Det handler om at du er med på å utlevere uskyldige barn. Hvorfor svarer du ikke på mine spm? Hva var hensikten med artikkelen?

Hvis du ikke har fått med deg de store problemene med eksponering av barn i dagens samfunn, så burde du kanskje finne deg en annen jobb.  I FNs barnekonvensjon står det at barn ikke skal utsettes for tilfeldig innblanding i sitt privatliv, og at de skal beskyttes mot ulovlig angrep på ære og omdømme. I Grunnloven står det at barn har rett til vern om den personlige integriteten sin.

Dette klarer nemlig ikke "influencere" (spesielt Caroline Berg Eriksen) å leve etter, så da burde ikke KK som seriøst magasin støtte opp under dette. Vi vet at det finnes mange gærninger der ute. Det var operasjon Dark Room et soleklart bevis på. Vi vet at bilder av små barn misbrukes, og vi vet at det finnes forferdelige mennesker som roper høyt hurra for en åpen instagramprofil hvor innholdet i all hovedsak er små barn – hundrevis av bilder av barn i alle mulige settinger og positurer – mens de bader, spiser, synger eller danser. Ingen barn – og da mener jeg ingen, har forståelse for hva det vil si at et bilde deles med offentligheten. 
Hva var hensikten med artikkelen? 

Meningsløst å diskutere med deg, da du helt klart har samme syn på dette som henne. Det er MANGE profiler som velger å ikke dele bilder av barna sine, deriblant Kristin Gjelsvik og Jenny Skavlan. Så det går helt fint! De er ikke mindre stolt av barna sine av den grunn. 
Caroline Berg Eriksen mister flere og flere følgere for hver dag, hun er utdadert så det holder. Kun fokus på de feile tingene. Hvorfor i alle dager tror du noen er interessert i om hun vil ha flere barn?? Det er jo ren oppgulp fra hennes egen instastory. 

Det overrasker meg at en journalist faktisk har et så forferdelig trangt syn ang influencere og deres miserable boble.

Hmm, hva med barne filmskuespillere? Barn som er med på reklame for hm, Sara, Cubas osv som blir eksponert for lang flere enn CBE barn? Hva med reality program med barn? Dokumentarer hvor barn er med? Alle andre "bloggere" som har bilde av barna sine? Kongefamilien? 

Du virker litt vel besatt av CBE 😬 

Tenker også at denne tråden på snart 3500 sider er med å opprettholde klikk på ig hennes. Jeg går ihvertfall aldri inn ellers, kun når jeg leser her. Må jo være den beste reklamen en blogger kan ha......3500 sider på kvinneguiden som popper opp ofte på forsiden, med masse negativ snakk som gjør folk nysgjerrig. 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma Marie skrev (1 time siden):

Jeg sendte en mail til journalist Malini Bjørnstad, der jeg spør hvorfor hun bidrar til barneeksponering og hva som var hensikten med artikkelen. Samt noen tanker om hva jeg syntes om hennes forsøk på å skrive en «interessant» artikkel. Her er hennes svar. I tillegg hennes siste svar, jeg siterer: 

«Dette er ikke et ulovlig angrep på ære og omdømme. Og ei heller eksplisitte bilder av barn. Dette er en mor, som er glad og stolt av barna sine, og som selv har valgt å dele av livet med dem. Og det er også hensikten med artikkelen; å formidle en historie om Caroline Berg Eriksen og spørsmål rundt flere barn. Det er en grunn til at hun er en av Norges største influensere – fordi folk er interessert i henne og familien. Mener du virkelig at man skal kutte helt ut å publisere bilder og videoer av barn? Det høres ut som en meningsløs og umulig oppgave.»

E0617EE4-C265-4113-A821-B90F5DE200E7.thumb.png.4a16cb86051a55f722954b80c241ad7e.png

5D701DA2-4595-4357-9A0A-B952D97E49EA.jpeg

Jepp. Tenkte jeg det ikke. Halvtomsete «journalistikk» laget for heltomsinger! 
Hvordan kan man leve så på siden av hva som skjer i samfunnet? Når all etisk tenkning og alt hva Kripos, barnekonvensjon og myndigheter generelt, maner til forsiktighet når det gjelder deling av bilder og informasjon om mindreårige, så lever KK etter en egen regel der man kan «gjøre som man vil, drit i eventuelle konsekvenser».

🤬

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma Marie skrev (42 minutter siden):

Jeg skrev i sinne dessverre. Men tonen min la seg litt nedpå i senere mailer. 
Likevel er det like hårreisende at hun skriver artikkelen og har de meningene hun har. 

Fort gjort å skrive litt i affekt når man møter på noe som gjør en opprørt. 

Jeg syns på tross av det at poenget ditt kom veldig godt frem, og selv om DU skrev litt i affekt på en nyhet du har lest i deres blad, så skal ikke journalisten svare på den måten. Hun er på jobb, du er en leser. 

Får man en klage eller en litt ilter tilbakemelding på jobb, så er det på sin plass å reflektere over den og svare ordentlig og respektfullt. 

KK er ikke en liten ubetydelig blekke heller, de er store og burde opptrå profesjonellt. 

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (2 minutter siden):

Hmm, hva med barne filmskuespillere? Barn som er med på reklame for hm, Sara, Cubas osv som blir eksponert for lang flere enn CBE barn? Hva med reality program med barn? Dokumentarer hvor barn er med? Alle andre "bloggere" som har bilde av barna sine? Kongefamilien? 

Du virker litt vel besatt av CBE 😬 

Tenker også at denne tråden på snart 3500 sider er med å opprettholde klikk på ig hennes. Jeg går ihvertfall aldri inn ellers, kun når jeg leser her. Må jo være den beste reklamen en blogger kan ha......3500 sider på kvinneguiden som popper opp ofte på forsiden, med masse negativ snakk som gjør folk nysgjerrig. 🤭

Det er mange gode innlegg i tråden på forskjellen mellom profesjonelle barnemodeller/-skuespillere og bloggerbarn. Det har du vel også sett, når du leser her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...