Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Kollontaj skrev (5 timer siden):

Jeg vet hvem hun er, vet ikke stort mer, men fikk med meg deling av en bamse som ga litt for mye info. Det var vel DET som ble kritisert. 

Ikke fra start nei, for den bamsen var helt ukjent for den gjengse nordmann. Hun fikk kritikk for å si noe i det hele tatt og folk mente hun kunne latet som ingenting og postet som før. Og at hun kun bidro til spekulasjoner og hun ville ha oppmerksomhet på vegne av barnet i form av «god bedring og håper det går bra». Kritikken for bildet kom etter en sykepleier i tråden avslørte betydningen av bamsen, noe som var både umoralsk, uprofesjonelt og et klart brudd på taushetsplikten. Da var det likevel Sara som fikk kritikk for å ha muliggjort dette lovbruddet, selv om hun og størsteparten av Norges befolkning ikke kunne visst noe om det. Da hun skrev at hun var kontraktsbundet til å poste ferdiginnspilte reklameoppdrag så fikk hun kritikk for det og. Men det er helt klart at dette paret her har såpass lite tiltro at de får skryt for å gjøre nøyaktig det samme som andre blir kritisert for (LKE har holdt koken på netfit mens barnet har vært på sykehuset). Tror forskjellen her er vi er vant til at dette paret eksponerer barna så det er et friskt pust når de ikke gjør det og at folk vet at det er en ulykke og ikke hvilken som helst diagnose man kan spekulere i.  

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kyllingmonk skrev (1 time siden):

Ikke fra start nei, for den bamsen var helt ukjent for den gjengse nordmann. Hun fikk kritikk for å si noe i det hele tatt og folk mente hun kunne latet som ingenting og postet som før. Og at hun kun bidro til spekulasjoner og hun ville ha oppmerksomhet på vegne av barnet i form av «god bedring og håper det går bra». Kritikken for bildet kom etter en sykepleier i tråden avslørte betydningen av bamsen, noe som var både umoralsk, uprofesjonelt og et klart brudd på taushetsplikten. Da var det likevel Sara som fikk kritikk for å ha muliggjort dette lovbruddet, selv om hun og størsteparten av Norges befolkning ikke kunne visst noe om det. Da hun skrev at hun var kontraktsbundet til å poste ferdiginnspilte reklameoppdrag så fikk hun kritikk for det og. Men det er helt klart at dette paret her har såpass lite tiltro at de får skryt for å gjøre nøyaktig det samme som andre blir kritisert for (LKE har holdt koken på netfit mens barnet har vært på sykehuset). Tror forskjellen her er vi er vant til at dette paret eksponerer barna så det er et friskt pust når de ikke gjør det og at folk vet at det er en ulykke og ikke hvilken som helst diagnose man kan spekulere i.  

Selvom bamsen ikke var kjent for allmenheten, var det vel ikke akkurat brudd på taushetsplikten??

• Liker 15
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anim92 skrev (7 timer siden):

Fascinerende hvordan CBE får masse ros, mens Sara Emilie fikk masse pes - for å ha delt på ca akkurat samme måte😅

Tenkte også det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingmonk skrev (1 time siden):

Dette har kun interesse dersom akkurat de samme menneskene mente at CBE og denne influenceren skal omtales og kritiseres annerledes for nøyaktig det samme. Men sånn er det jo ikke. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bulsara skrev (På 13.9.2022 den 19.04):

Jeg har tatt en videreutdanning i Tiltak mot seksuelle overgrep mot barn, og jeg kan underskrive på at det skjer. Og det er en godteributikk for dem å plukke fra, alt som villig legges ut og deles. Det skal minimalt til for å seksualisere et bilde eller video. Folk skulle bare visst. 

Så ja, lytt til Kripos, Redd Barna, Barneombudet m.m, de VET hva de snakker om gjeldende deling av barn på nett

Skjønner ikke at hun tørr! Hadde ALDRI delt bilder av barna offentlig. Alle tusener av bilder på nett, og flere tusen følgere :(Får vondt av å tenke på det. Har til sammenligning en Instagram konto med tett under 50 følgere, og er kritisk til hva jeg legger ut.

• Liker 25
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (7 minutter siden):

Ikke engang under nåværende omstendigheter klarer hun å la vær å posere og vise hvor tynn hun er!

Screenshot_20220917-193510_Instagram.jpg

🤦‍♀️

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, FruRosa said:

Ikke engang under nåværende omstendigheter klarer hun å la vær å posere og vise hvor tynn hun er!

Screenshot_20220917-193510_Instagram.jpg

Det måtte komme, ventet bare på det 😅 Elendig kosthold er vel det som vi andre ser på som et helt vanlig sunt kosthold, og jeg tviler på at sykehus serverer så veldig usunn mat. Men selvfølgelig må poseringsfrua klage på noe, samtidig som det ikke kan gå et par dager uten å poste bilde av kroppen uansett omstendigheter.

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (4 minutter siden):

Det måtte komme, ventet bare på det 😅 Elendig kosthold er vel det som vi andre ser på som et helt vanlig sunt kosthold, og jeg tviler på at sykehus serverer så veldig usunn mat. Men selvfølgelig må poseringsfrua klage på noe, samtidig som det ikke kan gå et par dager uten å poste bilde av kroppen uansett omstendigheter.

Og MÅ ute å jogge når barnet ligger på sykehuset. Tenker fryktelig mye på seg selv de to der! 

• Liker 32
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (12 minutter siden):

Det er jo ikke sikkert det er sykehusmaten hun referer til. I stressende situasjoner og ved sykehusinnleggelser er det lett å ty til hurtigmat og kioskmat. Jeg spiste enorme mengder dritt fra deli deluca som lå rett ved føden når jeg var innlagt. 

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, neon_sun said:

Det er jo ikke sikkert det er sykehusmaten hun referer til. I stressende situasjoner og ved sykehusinnleggelser er det lett å ty til hurtigmat og kioskmat. Jeg spiste enorme mengder dritt fra deli deluca som lå rett ved føden når jeg var innlagt. 

Ser den, men MÅ hun legge ut om det samtidig som hun poster bilde av kroppen sin? Det går vel an å la være den ene gangen, spesielt når et av barna ligger på sykehus...... Behovet for oppmerksomhet overgår det meste, har jeg inntrykk av 

Endret av Minnie Mus
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulletproofhoware skrev (1 time siden):

(Ref. Instastory) «Elendig kosthold» vil helt sikkert si normalt norsk kosthold med brødskiver, vanlig middag osv. som man får på sykehuset 😳🙄 Er det nødvendig å spesielt ordlegge det «dårlige» kostholdet i denne situasjonen? Jeg tror alle tåler et par dager der alt ikke er 100%. 

De gangene jeg har vært pårørende på sykehus, er det ikke brødskiver og normal middagsmat man får. Det er kun for pasientene. Vi andre må klare oss med hva enn som finnes ellers på sykehuset - en Narvesen eller hvis du er heldig: en kantine med svært begrensede åpningstider 🤷🏻‍♀️

Forstår godt behovet for å lufte seg også! 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, pøbelsara said:

Når man er innlagt med barn, får man alle

måltider servert - samme meny som pasientene får.. 

Det er min erfaring også, da jeg var på sykehuset sammen med barnet mitt. Derfor jeg stusser på at frua skriver elendig kosthold. Vi fikk alle måltider og kunne gå i kantina å kjøpe deilige middager utenom, veldig bra mat :) 

• Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
pøbelsara skrev (11 minutter siden):

Når man er innlagt med barn, får man alle

måltider servert - samme meny som pasientene får.. 

ofte er det bare en forelder som får samme mat. Det kan godt hende det varierer fra sykehus til sykehus 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (7 minutter siden):

Frua hadde fremstått som en langt bedre versjon av seg selv ved å bare latt være å poste det siste innlegget på insta. Hun kunne heller postet et innlegg om god pleie, hyggelige pleiere osv.....men neida. Skjønner det er godt å lufte seg, men det er settingen, teksten og bildet som gjør alt så uspiselig, som vanlig. 

Silikonpupper og tom mage må vises frem selv om ungen ligger på sykehus vet du. Jeg ser at LKE har brukt mesteparten av helgen på diverse løpeturer. Han kunne jo like så greit ha vært i Køben. 

• Liker 34
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulletproofhoware skrev (1 time siden):

(Ref. Instastory) «Elendig kosthold» vil helt sikkert si normalt norsk kosthold med brødskiver, vanlig middag osv. som man får på sykehuset 😳🙄 Er det nødvendig å spesielt ordlegge det «dårlige» kostholdet i denne situasjonen? Jeg tror alle tåler et par dager der alt ikke er 100%. 

Tydeligvis ikke de som stort sett alltid lever i sin egen lille boble…Trist, men sant. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innlagt i sommer, 2 ganger. Det var fantastisk mat og vi kunne spise når vi ville. Vi skrev også masse skryt av pleierne, de var virkelig fantastiske, på sosiale medier. Frua klarer å vri det meste til noe negativt!

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...