Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Laia skrev (7 timer siden):

Det virker som du har rett i det. IG følgertallet har sunket jevnt og trutt, og merkbart mye de siste dagene (ref. socialblade.com). Tror ikke det er lenge før det bikker under 300 000 i dette tempoet.

Hvis det var jeg som styrte denne skuta, ville jeg tolket dette som et klart tegn på at følgerne ikke er fornøyd med innholdet i kanalen. Hos CBE virker det som tolkningen er motsatt; de velger å kjøre på med desto mer av det samme innholdet som følgerne ser ut til å flykte (ta avstand) fra. 

De har jo vist gjentatte ganger at de ikke har evnen til selvkritikk 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rastebenk skrev (6 timer siden):

En kanal med (tilsynelatende) hundretusenvis av følgere. Og dette er hva CBE velger å bruke makten sin til.

Tenk å ha så lite å formidle i en alder av 35 år 😨   

🎀🦄 Håret mitt vokser 🦄🎀

De er i ferd med å lage en parodi på seg selv.. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aquarius04 skrev (52 minutter siden):

Det er dette som bekymret meg sånn! Hvordan kan man snu denne trenden? Jeg ønsker ikke at mine barn skal vokse opp i en verden der dum og dummere regjerer og å selge barn og kropp til høystbydende for klikk og likes…

Det du kan gjøre er å ikke benytte deg av kampanjer (og medfølgende rabattkoder) som er delt ut av influencere. Så lenge influencere klarer å skape salg, engasjement og merkekjennskap vil de bli brukt til dette. Hilsen digital markedsfører 😅

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline1986 skrev (20 timer siden):

Ang trening, hvor mye får man ut av en helkroppsøkt etter å ha løpt en mil? Er det igjen noe å hente da?

Jeg er ingen ekspert på trening, men jeg har aldri hørt om noen som anbefaler å løpe så langt før man trener noe mer i tillegg, vanligvis varmer folk opp med å løpe et kvarter på mølle før de begynner med styrketrening. Løper man lengre så vil man vel bruke opp all energien der?

Jeg har ingen tro på at netfisdamen trener noe særlig til styrke utover fluevekt. Styrkeøktene gir i så fall ingen nevneverdige resultater å vise til. Da kan en fint løpe en mil uten å ha behov for energi til etterfølgende styrkeøkt.

Hadde jeg trent seriøst, ville jeg valgt å ta styrkeøkta først og jogget etterpå om jeg fortsatt hadde noe å gi etter styrkeøkta, eventuelt splittet dagene i styrke og løping. Netfit.no viser kun feiltrening og selvskryt av dette etter min mening.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (4 timer siden):

Så fint bilde av Caroline. Smilet ser ekte ut også. 

Tenkte det samme. Levende, og sjarmerende. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laia skrev (6 timer siden):

Mulig du forstår noe bedre enn jeg gjør her (har ingen problemer med å vedgå at jeg kjenner dårlig til IG businessmodell og algoritmer). Jeg bare observerer at følgertallet stuper, og antall likes/kommentarer (engasjement) er lavt.

Men er det ikke en logisk brist i det du hevder? 

Tenker du at de trofaste gjenværende følgerne vil begynne å kommentere mer/legge oftere igjen likes etter at, si, 100 000 følgere har forsvunnet. Og i så tilfelle, hva skulle grunnen være til at de vil gjøre det?

Hvis hun mister 100.000 følgere, men de samme 500 fortsetter å like det hun legger ut går engasjementraten hennes opp!

Så lenge antall likes og kommentarer holder seg stabilt er det faktisk ikke så negativt å miste følgere. Annonsører er gjerne mer opptatt av engasjementraten og rekkevidde på innlegg enn hvor mange som følger. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkenoledig skrev (4 minutter siden):

Hvis hun mister 100.000 følgere, men de samme 500 fortsetter å like det hun legger ut går engasjementraten hennes opp!

Så lenge antall likes og kommentarer holder seg stabilt er det faktisk ikke så negativt å miste følgere. Annonsører er gjerne mer opptatt av engasjementraten og rekkevidde på innlegg enn hvor mange som følger. 

Jeg tror antall følgere er viktigere for dem enn høy engasjementsrate, ellers hadde de ryddet opp i følgerne sine. De har sannsynligvis stålkontroll på hvor mange falske følgere de har. Vi snakker om et par som har såpass kontroll over andre instagrambrukere at de kan blokkere noen bare fordi de trykker liker på en kommentar. Til og med på noen andres konto. De bruker betydelige deler av døgnet på å overvåke folk på SoMe. Ikke søren om det har gått dem hus forbi at tusenvis av alle kontoene som følger dem er bots. 

• Liker 39
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkenoledig skrev (11 minutter siden):

Du har rett i at den relative engasjementsraten ville gått opp, men antall likes og kommentarer ville trolig ikke økt nei.

Jeg vet ikke hva annonsører ser etter, men hvis jeg selv var annonsør ville jeg ansett en stor følgerflukt som mistenkelig og negativt.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laia skrev (11 minutter siden):

Du har rett i at den relative engasjementsraten ville gått opp, men antall likes og kommentarer ville trolig ikke økt nei.

Jeg vet ikke hva annonsører ser etter, men hvis jeg selv var annonsør ville jeg ansett en stor følgerflukt som mistenkelig og negativt.

Det er ingen stor følgerflukt da. De mister følgere jevnt og trutt men det går sjukt sakte. De hadde 360 000 følgere i 2016. Dvs på 6 år så har de mistet 60 000 følgere. Mao hvis denne trenden fortsetter så har de fremdeles 100 000 følgere om 20 år...

Men det som virkelig er krise er jo at de i snitt bare har 2000 likes og 10-20 kommentarer inkludert hennes egne under hvert bilde. Det ser jo ut som om IG-kontoen hennes er så godt som usynlig for over 99 % av følgerne hennes 🤷‍♀️

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurk skrev (5 timer siden):

Det du kan gjøre er å ikke benytte deg av kampanjer (og medfølgende rabattkoder) som er delt ut av influencere. Så lenge influencere klarer å skape salg, engasjement og merkekjennskap vil de bli brukt til dette. Hilsen digital markedsfører 😅

Det gjør jeg allerede ikke, det er jeg nøye på. Og jeg bruker makten jeg har som forbruker til å si fra til annonsører. Vet det ikke er mye, men jeg gjør det jeg kan ☺️

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (19 minutter siden):

Det er ingen stor følgerflukt da. De mister følgere jevnt og trutt men det går sjukt sakte. De hadde 360 000 følgere i 2016. Dvs på 6 år så har de mistet 60 000 følgere. Mao hvis denne trenden fortsetter så har de fremdeles 100 000 følgere om 20 år...

Men det som virkelig er krise er jo at de i snitt bare har 2000 likes og 10-20 kommentarer inkludert hennes egne under hvert bilde. Det ser jo ut som om IG-kontoen hennes er så godt som usynlig for over 99 % av følgerne hennes 🤷‍♀️

Det er fremdeles et stort antall følgere,  det jeg synes er merkelig at CBE ikke ønsker å snu den, konstante, nedadgående trenden.

Hvilken seriøs bedrift har som strategi å fortsette på en slik kurs? De fleste profesjonelle bedrifter søker kontinuerlig forbedring og tilpasser seg endringer i markedet. Og ikke minst; har en klar policy for å ivareta omdømmet sitt.

Endret av Laia
  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laia skrev (1 time siden):

En ide for annonsører etc er vel å se på hvilken målgruppe paret treffer - alder? Kjønn? Interesser? Etc etc 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rastebenk skrev (1 time siden):

Og ikke merkelig når man ser på innholdet på hennes IG 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har virkelig ingenting å komme med. Nå har hun klart å legge ut selfie av seg selv i butikken igjen. Skjønner ikke hvorfor hun gjør det?!? I treningsklær så man ser magen, som vanlig. Skjønner ikke helt når hun bruker alle de andre klærne hun viser frem. 
Så glad jeg har en vanlig jobb, livet hennes ser så kjedelig ut! 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bulsara

Ut av ren nysgjerrighet, kan noen forklare meg hva/hvordan det trenes feil?

Ser flere skriver at de øvelsene som legges frem på Netfit bl.a., ikke gjøres korrekt. Jeg har ikke peiling på trening, så jeg lurer genuint på hva/hvorfor noe anses som feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
snute skrev (47 minutter siden):

Hun har virkelig ingenting å komme med. Nå har hun klart å legge ut selfie av seg selv i butikken igjen. Skjønner ikke hvorfor hun gjør det?!? I treningsklær så man ser magen, som vanlig. Skjønner ikke helt når hun bruker alle de andre klærne hun viser frem. 

En tur i butikken blir til «innhold», for vanlige folk er det noe vi gjør innimellom de viktige oppgavene vi utfører i løpet av dagen. Definisjonen av egentid der i gården er også helt off sammenlignet med vanlige foreldres, skjønner ikke at noen kan relatere til det som fremvises hos CBE.no, det er jo som å se på en (riktignok kjedelig) film basert på Jane Austen der kvinnene svever rundt og er mest objekter uten kontroll på egen skjebne. Hagevandringene er bare byttet ut med løping, ellers virker objektiviseringen av det kvinnelige kjønn omtrent like avleggs. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (4 timer siden):

Håret mitt vokser også.. 

Mitt også. Hvor skal dette ende, med så mye frittvoksende hår centimeter for centimeter.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med et så innholdsløst liv så er det vel at håret vokser og blomstene gror hun har å dele.

Tipper at husmødrene på 50-tallet hadde hatt mer å skrive hjem om.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snute skrev (1 time siden):

Alle de andre klærne hennes viser også magen. Hun eier ikke klær som dekker magen hennes. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...