Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Syns det var veldig vanskelig å se klærne i reklamen? Jeg ville sett nærbilder av sømmer, mønstre, og ikke minst hvordan de sitter, typ selene i buksa, om det er er dobbellag nederst/knær/rumpe, skuldre. Er det snøring, kan hetta tas av feks. 

Første bildet er så blurry at jeg lurte på om det var noe galt med telefonen min, men den dårlige skarpheten fortsetter jo. Bortsett fra trekoppene, de var tydelige de!!

Siden jeg kjenner til kuling regnklær så vet jeg en del om disse, men helt ærlig, jeg får finere reklamebilder om jeg tar helt tilfeldige bilder på vei til postkassa med mine barn.... 

Så her syns jeg annonsøren burde stille litt strengere krav til kvalitet....

• Liker 27
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge får den siste kommentaren stå? Lagt til 1750 ca.. 

Screenshot_20220823-181035_Instagram.jpg

Edit: ca 40minutter! Magisk vis så var den borte gitt. Til tross for et ærlig spørsmål🤷‍♀️

Endret av MacBeth
Sladdet brukernavn
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (33 minutter siden):

Til å være kretsmester i instagramposering er det merkelig hvor unaturlig hun alltid må fremstille seg på annonseekanalene sine. Jeg får vondt i korsryggen, krampe i bekkenet og åndenød bare av å se på resultatet de publiserer.

Danae Mercer er jo en mester i å posere seg til noe som i tillegg også fremstår omtrent naturlig når hun viser hvordan hun poserer. Hva med å slappe av litt og ikke fremstå så opptatt av kroppen sin til enhver tid? Alle har en helt grei nok kropp. Også fru Berg Eriksen.

Syns det er kjempe rart hvordan hun har et ekstremt behov for å posere så unaturlig. Det blir bare verre og verre.. jeg tror jeg er for gammel til å i det hele tatt klare å se at det skal ha noe godt for seg..

Endret av MacBeth
Skrivefeil
  • Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den siste reel’en hennes kødd? Den med vrikking på rumpa og slenging med håret? Hva vil hun oppnå?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulletproofhoware skrev (23 minutter siden):

Er den siste reel’en hennes kødd? Den med vrikking på rumpa og slenging med håret? Hva vil hun oppnå?

Få en kunde som vil ha henne til å selge hårprodukter? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (1 time siden):

Hvor lenge får den siste kommentaren stå? Lagt til 1750 ca.. 

Screenshot_20220823-181035_Instagram.jpg

Edit: ca 40minutter! Magisk vis så var den borte gitt. Til tross for et ærlig spørsmål🤷‍♀️

Men syns du virkelig det ser ut som om denne personen oppriktig lurte? For i mine øyne virker det som at vedkommende allerede har gjort seg opp en tanke eller to om hvorfor hun poserer slik hun gjør. Lurer du på hvorfor hun poserer slik? Gjør egentlig noen her inne det? Mitt inntrykk er nemlig at de fleste som kommenterer her inne er ganske samstemte i at disse poseringene gjøres utelukkende for å fremstå som tynnere. Det er en av de tingene som kritiseres mest - og med rette. 

Kommentaren i seg selv var kanskje ikke av en sånn karakter at den uten videre burde slettes, men personen kunne ha fått frem det viktige budskapet om å tørre å være naturlig på en mer elegant måte. At hun og LKE er ekstremt hårsåre er det ingen tvil om, men jeg syns jo at en del av de spørsmålene som stilles er gjennomsyret av en forutinntatthet forsøkt forkledd som genuin nysgjerrighet. 

Endret av Fizzypo
  • Liker 28
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fizzypo skrev (15 minutter siden):

Men syns du virkelig det ser ut som om denne personen oppriktig lurte? For i mine øyne virker det som at vedkommende allerede har gjort seg opp en tanke eller to om hvorfor hun poserer slik hun gjør. Lurer du på hvorfor hun poserer slik? Gjør egentlig noen her inne det? Mitt inntrykk er nemlig at de fleste som kommenterer her inne er ganske samstemte i at disse poseringene gjøres utelukkende for å fremstå som tynnere. Det er en av de tingene som kritiseres mest - og med rette. 

Kommentaren i seg selv var kanskje ikke av en sånn karakter at den uten videre burde slettes, men personen kunne ha fått frem det viktige budskapet om å tørre å være naturlig på en mer elegant måte. At hun og LKE er ekstremt hårsåre er det ingen tvil om, men jeg syns jo at en del av de spørsmålene som stilles er gjennomsyret av en forutinntatthet forsøkt forkledd som genuin nysgjerrighet. 

Spørsmålet var nok ikke stilt av genuin nysgjerrighet, mer en påpekelse av at alle skjønner at hun poserer krampaktig, og at hun bør tørre å vise seg mindre posert, typ som på det siste innlegget som kom rett etterpå (nei settingen er ikke naturlig, ei heller hårslengingen men det kan jeg la forbigå i stillhet). Formuleringen av spørsmålet kan sikkert alltid diskuteres, men det syns jeg er unødvendig å gjøre her.

Helt ærlig? Jeg ligger ikke våken og grubler, men ja, når jeg ser bilder av henne lurer jeg faktisk på hva hun vil oppnå med en posering som ser både vond og vanskelig ut, og som faktisk ikke gjør henne noe godt, og er totalt unødvendig etter min mening. Tenk hvor oppløftende det hadde vært om hun kunne svart ærlig på en sånn kommentar?  "Ja jeg syns jeg er finere sånn, jeg liker å vise frem at jeg er (sett inn adjektiv), og liker å fremheve at jeg er (sett inn adjektiv)".

Jeg tror IG-verden hadde blitt et bedre sted om de som redigerer og misposerer kunne stått inne for det, og ihvertfall innrømt at de liker den falske versjonen av seg selv best, om ikke annet så hadde dem ihvertfall scoret noen poeng på ærlighet 🤷‍♀️

Lagt til: 

En ting jeg ønsket å fremheve, var å synliggjøre at kommentarer som virker kritiske blir slettet. Jeg mener at er man influencer, må man tåle noe annet enn utelukkende hjerter, flammer og fersken. 

Endret av MacBeth
  • Liker 29
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Bulletproofhoware said:

Hun går jo sånn stadig vekk? Jeg syns det er så påtatt og bidrar til å skape større distanse mellom henne som påvirker og meg som følger (en veldig skeptisk følger da, skal sies 😆). Men måten hun går på er veldig catwalk-aktig og kræsjer fullstendig med livet vi vet hun lever. Vi vet at hun ikke er modell. 

Jeg blir litt fascinert også da. Det faller ikke bedriften inn overhodet hvor kunstig dette ser ut. "Out and about ja". Skulle tipset celestebarber om å kopiere noen av disse snuttene. 🤭

(Celeste Barber: https://www.instagram.com/reel/CfJXRH3pamt/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Endret av Albbas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (7 minutter siden):

Spørsmålet var nok ikke stilt av genuin nysgjerrighet, mer en påpekelse av at alle skjønner at hun poserer krampaktig, og at hun bør tørre å vise seg mindre posert, typ som på det siste innlegget som kom rett etterpå (nei settingen er ikke naturlig, ei heller hårslengingen men det kan jeg la forbigå i stillhet). Formuleringen av spørsmålet kan sikkert alltid diskuteres, men det syns jeg er unødvendig å gjøre her.

Helt ærlig? Jeg ligger ikke våken og grubler, men ja, når jeg ser bilder av henne lurer jeg faktisk på hva hun vil oppnå med en posering som ser både vond og vanskelig ut, og som faktisk ikke gjør henne noe godt, og er totalt unødvendig etter min mening. Tenk hvor oppløftende det hadde vært om hun kunne svart ærlig på en sånn kommentar?  "Ja jeg syns jeg er finere sånn, jeg liker å vise frem at jeg er (sett inn adjektiv), og liker å fremheve at jeg er (sett inn adjektiv)".

Jeg tror IG-verden hadde blitt et bedre sted om de som redigerer og misposerer kunne stått inne for det, og ihvertfall innrømt at de liker den falske versjonen av seg selv best, om ikke annet så hadde dem ihvertfall scoret noen poeng på ærlighet 🤷‍♀️

Lagt til: 

En ting jeg ønsket å fremheve, var å synliggjøre at kommentarer som virker kritiske blir slettet. Jeg mener at er man influencer, må man tåle noe annet enn utelukkende hjerter, flammer og fersken. 

Mitt poeng er bare at budskapet kunne ha kommet frem mye bedre uten at det måtte pakkes inn i form av spørsmål som egentlig ikke fremstår som spesielt undrende. Kunne like godt ha skrevet "Prøver du å se sexy ut? For det gjør du ikke. Du ser bare rar og unaturlig ut." 

Jeg er helt enig i at terskelen for å slette kommenterer er på et bunnivå og at en traver som henne med så mange år på baken burde tåle langt mer, men det er vanskeligere å vri seg unna når kommentarene formuleres på en måte som faktisk kan bidra til at vi får høre hennes tanker og meninger om ting hun kritiseres for. Jeg mener at de som skriver bør utvise like mye ærlighet som de forventer av CBE, hvis ikke er det så altfor enkelt å bare skuffe alt under kategorien "mobbing og hets". 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fizzypo skrev (1 minutt siden):

kategorien "mobbing og hets".

Alt som ikke er ros og likes og hjerter er i den kategorien for dette selvsentrerte paret

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (50 minutter siden):

Lagt til: 

Jeg tenker for et tont liv når man daglig gjør seg avhengig av hjerter, flammer og fersken som tilbakemeldinger på den «jobben» man har. Skulle gjort seg om jeg fikk det på min jobb. Det er helt latterlig. 

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullerikke
loffen skrev (35 minutter siden):

Out and about.. krysse gaten ved å se først til feil side og så til den andre feile siden midt i veien. Kunne blitt påkjørt to ganger. :laugh: Aldri sett noen som gjør seg selv så fjollete!? På stories der hun står på fortauet og suger magen inn, vri rumpa litt mot kamera, hjelpes så komisk! 

Og kaster på håret🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vinterskog skrev (16 timer siden):

Har ikke tilgang til instagram, men om bildene er redigert, skal de merkes. (Blokkert da jeg stilte meg spurte hva cbe egentlig hadde designet av adax-veskene, på adax sin side...)

Her kan det sendes klage på markedsføring:

Klage på markedsføring og/eller avtalevilkår - Forbrukertilsynet (onacos.no)

Loven ble endret like etter den kom fordi den traff feil slik den var formulert fra start da alle fotografer gjør etterarbeid på bildene sine. Bildene skal kun merkes dersom kroppen er redigert og kan bidra til kroppspress. Dette gjelder ikke i denne reklamen da det kun er redigering av farger/skarphet. Når det er sagt så virker det som at dette firmaet fant seg et smutthull, det er ikke redigering som før, nå er det posering som gjelder for å framstå tynnest mulig. Og det er det dessverre ingen lov mot.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et liv! Løpe, filme, posere.. Hadde blitt koko. Og med mannen på slep halve tiden. Glad jeg har en jobb med som utvikler meg, med dyktige kollegaer og at hvordan jeg poserer ikke er viktig. 

Meningsløst og tomt liv de to har.

Klarer også trene ganske mye, ved siden av jobb, unger, mann og heim. 
Men å bruke dagen til det? Er jo ikke skkurat som om hun er toppidrettsutøver..

Hvilken verdi er det hun mener hun skaper tro?

Må i hvertfall bli veldig kjedelig i lengden.

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulletproofhoware skrev (3 timer siden):

Mye å si om de reel’en, men vrikker hun mye?Vrikker selv vesentlig mer når jeg går helt naturlig…. Men kaster ikke på håret og eksponerer meg i SOME da. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kyllingmonk skrev (8 timer siden):

Loven ble endret like etter den kom fordi den traff feil slik den var formulert fra start da alle fotografer gjør etterarbeid på bildene sine. Bildene skal kun merkes dersom kroppen er redigert og kan bidra til kroppspress. Dette gjelder ikke i denne reklamen da det kun er redigering av farger/skarphet. Når det er sagt så virker det som at dette firmaet fant seg et smutthull, det er ikke redigering som før, nå er det posering som gjelder for å framstå tynnest mulig. Og det er det dessverre ingen lov mot.

Ah ok, visste ikke de endret loven så kjapt. bruker jo ta litt tid sånt...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingmonk skrev (8 timer siden):

Det har vært tilbakemeldinger på denne loven, men har ikke fått med meg at de har endret noe, har du link på det? Det må i så fall være ny rekord av Stortinget i effektivitet siden den kom 01.07 og det har vært sommerferie. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
Jobbermedbarn skrev (9 minutter siden):

Det har vært tilbakemeldinger på denne loven, men har ikke fått med meg at de har endret noe, har du link på det? Det må i så fall være ny rekord av Stortinget i effektivitet siden den kom 01.07 og det har vært sommerferie. 

Det var ganske mye oppstyr rundt dette for noen uker siden. Loven er ikke endret, men retningslinjene er det: https://www.nrk.no/trondelag/forbrukertilsynet-gjor-endringer-i-retningslinjer-om-merking-av-retusjerte-bilder-1.16051307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...