Populært innlegg Felis Skrevet 22. august 2022 Populært innlegg #67441 Del Skrevet 22. august 2022 Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine av den reklamen for Babyshop. Hva i all verden er tanken bak dette? For meg ser det ut som en reklameplakat for en eller annen nordisk krim. Vi ser en mor, som krampaktig holder i sine to barn, mens hun flykter for livet. Det er mørkt, dystert og kaldt, uhyggen er til å ta og føle på. Sannsynligvis rømmer de fra en gal øksemorder. I det neste bildet er barna overlatt til seg selv. Mor er sannsynligvis innhentet av øksemorderen. De forsøker å løpe så fort de kan, men de små beina klarer ikke å forsere naturens hindre. Øksemorderen tar innpå. Ungene er slitne, dagslyset forsvinner og de forsøker å samle krefter ved å spise det de finner i naturen. Kulden er til å ta og føle på, så de små barna hjelper hverandre så godt de kan for å holde varmen. Dessverre innhentes de av øksemorderen og blir tatt til fange. Fotografen tyr til noen kunstneriske grep og filmer kun de små beina, noe som er enda skumlere enn de redde små fjesene. På det siste bildet er det blitt natt. Vi ser øksemorderen skjenke kakao som sannsynligvis inneholder sovemedisin. Den lille skikkelsen i bakgrunnen har skjønt at enden er nær, og sitter resignert med lutende skuldre og foldede hender. Mor og søster er allerede borte. Det er så uendelig rått og trist... 84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pikeliten Skrevet 23. august 2022 #67442 Del Skrevet 23. august 2022 7 hours ago, Revenge o'Cavatina said: Er det noen som lar seg inspirere av et reklameinnlegg for Babyshop der bildene igjen er ihjelredigerte, denne gangen til dystre toner der fargene på fargeglad barnetøy er så mørklagt at det tilsvarer det nærmeste Morticia Addams aller nådigst kan strekke seg til? #brukerikkebarnireklame https://influencere.wordpress.com/2019/05/06/caroline-berg-eriksen-kommentarer-om-bruk-av-barn-hos-kremmerhuset-og-pa-egen-blogg/ Jeg tror de er redigert så mørke fordi de er tatt en finværsdag. Skal sikkert se ut som at det er regntungt og vått ute? 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterskog Skrevet 23. august 2022 #67443 Del Skrevet 23. august 2022 Har ikke tilgang til instagram, men om bildene er redigert, skal de merkes. (Blokkert da jeg stilte meg spurte hva cbe egentlig hadde designet av adax-veskene, på adax sin side...) Her kan det sendes klage på markedsføring: Klage på markedsføring og/eller avtalevilkår - Forbrukertilsynet (onacos.no) 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Storesøster Skrevet 23. august 2022 #67444 Del Skrevet 23. august 2022 Det fremstår igjen som CBE har mer fokus på feed og uttrykk, enn å faktisk lage en reklame som promoterer produkt og annonsør. Hva de ønsker å oppnå med farge-redigeringen er utenfor min fatteevne. Mulig oppgaven bare var å spre rabattkode for å lokke kunder til nettbutikken, men flere skriver at den ikke fungerer. Det kan ikke CBE klandres for, men i sum fremstår annonsen som mislykket. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 23. august 2022 #67445 Del Skrevet 23. august 2022 (endret) Det bildet av barna hoppende i søledammen….det fremstår så uendelig regissert 🥹 Lurer på hvor mye forberedelser og ‘takinger’ av scenen (hopping i sølepytt) som måtte til før blinkskuddet satt. Lurer også på hva de forteller barna om disse seansene. Vet barna hva de deltagende i, og at det er reklamearbeid for inntekt til familien? Bildene i seg selv fremstår, som mange allerede nevner, både mørke og dystre…sånn liksom for å forsterke alt som er totalt feil med det. Endret 23. august 2022 av Laia 37 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 23. august 2022 #67446 Del Skrevet 23. august 2022 Fint å se at barna har fått nytt regntøy da, det forrige ble sikkert utslitt når det ble brukt i finværet på fjellet. (og da lurer man jo på... var det egentlig reklame og) 33 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Finngirl Skrevet 23. august 2022 Populært innlegg #67447 Del Skrevet 23. august 2022 Bildene med støvlene ser ut som noe slags illustrasjonsbilder som kunne blitt brukt i en alvorlig sak om barn😳 gir meg nesten frysninger, og absolutt ikke lyst til å kjøpe regntøy 😅 42 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 23. august 2022 #67448 Del Skrevet 23. august 2022 Nesten som man lurer på om CBE tror hun må utligne bildetone-forbruket sitt etter åresvis med overeksponerte hvite/pastell-bilder. Gjennomsnittet over 13 år blir sikkert bra. Ellers så kunne det være som en nevner over at været på Østlandet har vært for pent i det siste til høstregn-temaet. Meen med med spesielt sommerbildene fra siste år i bakhodet er jeg ikke så sikker. De redigerer alt mørkt, trist og dunkelt virker det som. Selv den mest frodige vestlandsfjord ser med deres blikk ut som et post apokalyptisk atombombenedslagsfelt. De liker muligvis kjipt, mørkt, dystert? Men en god reklame er det ikke! I tillegg er det den jævla barneeksponeringen igjen. Barn skal slippe å være inntektskilde og de har rett til privatliv og egenvalgt internettidentitet! 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma Marie Skrevet 23. august 2022 #67449 Del Skrevet 23. august 2022 Litt fixing med hestehale og stiv possitur på mårraskvisten der altså. Intet nytt under Sarpsborgsolen med andre ord. https://instagram.com/carolinebergeriksenno?igshid=YmMyMTA2M2Y= 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 23. august 2022 #67450 Del Skrevet 23. august 2022 Emma Marie skrev (11 minutter siden): Litt fixing med hestehale og stiv possitur på mårraskvisten der altså. Intet nytt under Sarpsborgsolen med andre ord. https://instagram.com/carolinebergeriksenno?igshid=YmMyMTA2M2Y= Hun fikler ALLTID med hestehalen og/eller bukselinningen. A.L.L.T.I.D.! 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tullerikke Skrevet 23. august 2022 #67451 Del Skrevet 23. august 2022 FruRosa skrev (8 minutter siden): Hun fikler ALLTID med hestehalen og/eller bukselinningen. A.L.L.T.I.D.! Og rompa må alltid presses ut. Alltid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Donpedro Skrevet 23. august 2022 Populært innlegg #67452 Del Skrevet 23. august 2022 Den klesreklamen er bare utrolig dårlig. Minner om illustrasjon til dødsfall i barnehage eller noe annet ille. Fatter ikke at noen vil betale for dette. Er markedsførinsfolk helt blinde, eller vet de ikke hvordan de skal utføre jobben sin? 50 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 23. august 2022 #67453 Del Skrevet 23. august 2022 (endret) Felis skrev (10 timer siden): Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine av den reklamen for Babyshop. Hva i all verden er tanken bak dette? For meg ser det ut som en reklameplakat for en eller annen nordisk krim. Vi ser en mor, som krampaktig holder i sine to barn, mens hun flykter for livet. Det er mørkt, dystert og kaldt, uhyggen er til å ta og føle på. Sannsynligvis rømmer de fra en gal øksemorder. I det neste bildet er barna overlatt til seg selv. Mor er sannsynligvis innhentet av øksemorderen. De forsøker å løpe så fort de kan, men de små beina klarer ikke å forsere naturens hindre. Øksemorderen tar innpå. Ungene er slitne, dagslyset forsvinner og de forsøker å samle krefter ved å spise det de finner i naturen. Kulden er til å ta og føle på, så de små barna hjelper hverandre så godt de kan for å holde varmen. Dessverre innhentes de av øksemorderen og blir tatt til fange. Fotografen tyr til noen kunstneriske grep og filmer kun de små beina, noe som er enda skumlere enn de redde små fjesene. På det siste bildet er det blitt natt. Vi ser øksemorderen skjenke kakao som sannsynligvis inneholder sovemedisin. Den lille skikkelsen i bakgrunnen har skjønt at enden er nær, og sitter resignert med lutende skuldre og foldede hender. Mor og søster er allerede borte. Det er så uendelig rått og trist... Fikk sett bildene, og er faktisk helt enig. Minnes mer om en reklame for Bufdir - bildet hvor barna leker alene, gir en følelse av at noe ikke stemmer. Dyster tilværelse/omsorgssvikt - the list goes on. Dette var en svært uheldig markedsføring av CBE. Endret 23. august 2022 av kraftwerk 45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 23. august 2022 #67454 Del Skrevet 23. august 2022 Revenge o'Cavatina skrev (14 timer siden): Er det noen som lar seg inspirere av et reklameinnlegg for Babyshop der bildene igjen er ihjelredigerte, denne gangen til dystre toner der fargene på fargeglad barnetøy er så mørklagt at det tilsvarer det nærmeste Morticia Addams aller nådigst kan strekke seg til? #brukerikkebarnireklame https://influencere.wordpress.com/2019/05/06/caroline-berg-eriksen-kommentarer-om-bruk-av-barn-hos-kremmerhuset-og-pa-egen-blogg/ Kjenner jeg blir skuffet over Kremmerhuset, hvorfor i alle dager skriver de - at de tar avstand fra "netthets og mobbing"? Jeg vil tro at det kommentarfeltet var like konstruktivt som det pleier. Svært få som faktisk skriver stygge kommenterer, og det er selvfølgelig uakseptabelt. Men konstruktiv kritikk har aldri gått under kategorien - mobbing. Kremmerhuset ser jo at det ikke er netthets, hva i alle dager 🤨😅. Muligens den personen som styrer IG-kontoen til Kremmerhuset, ble tatt veldig på sengen - det samme skjedde med Beckmann og da skrev de også "mobbing", selv om det åpenbart ikke er mobbing. I ettertid har vel begge bedrifter tatt avstand fra påvirkere CBE. 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miamiamia Skrevet 23. august 2022 #67455 Del Skrevet 23. august 2022 Jeg står også sånn bakover med rumpa og knekk i hoften foran speilet når jeg beundrer meg selv hver morgen... not! 21 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 23. august 2022 #67456 Del Skrevet 23. august 2022 AnnePåLande skrev (På 7.8.2022 den 13.25): Mini me?? Selvdiggingen overgår alle grenser. Akkurat minime reagerer jeg ikke på, er da innafor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 23. august 2022 #67457 Del Skrevet 23. august 2022 Hos Beckmann of Norway, så er det fremdeles ikke mulig å kommentere innleggene? Det begynner å bli lenge siden oppstyret med CBE nå. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 23. august 2022 #67458 Del Skrevet 23. august 2022 tullerikke skrev (På 7.8.2022 den 19.26): Får vel ikke Hoka i barnestørrelse? Finner ned i str 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 23. august 2022 #67459 Del Skrevet 23. august 2022 Fru Uperfekt skrev (26 minutter siden): Akkurat minime reagerer jeg ikke på, er da innafor? I den settingen? Det er ikke innafor i det hele tatt. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 23. august 2022 #67460 Del Skrevet 23. august 2022 Emma Marie skrev (6 timer siden): Litt fixing med hestehale og stiv possitur på mårraskvisten der altså. Intet nytt under Sarpsborgsolen med andre ord. https://instagram.com/carolinebergeriksenno?igshid=YmMyMTA2M2Y= Til å være kretsmester i instagramposering er det merkelig hvor unaturlig hun alltid må fremstille seg på annonseekanalene sine. Jeg får vondt i korsryggen, krampe i bekkenet og åndenød bare av å se på resultatet de publiserer. Danae Mercer er jo en mester i å posere seg til noe som i tillegg også fremstår omtrent naturlig når hun viser hvordan hun poserer. Hva med å slappe av litt og ikke fremstå så opptatt av kroppen sin til enhver tid? Alle har en helt grei nok kropp. Også fru Berg Eriksen. 29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå