mater.sapiens Skrevet 20. august 2022 #67401 Del Skrevet 20. august 2022 Snurrepurre skrev (1 time siden): her det iallfall blurring i bakgrunnen, umulig å si hvilke andre filter. Ser jo ut som rene såpeoperaen. 😅 for øvrig helt vilt med tigging i story. Har de ikke penger til å kjøpe billetter selv? På min mobil finnes det portrett-funksjon, da blir bakgrunnen blurry slik som på dette bildet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 20. august 2022 #67402 Del Skrevet 20. august 2022 loffen skrev (12 timer siden): Hva tenkte du intensjonen med bildet var? At hun hadde lufttørket hår? Eller at magen er innhul og glippen mellom bena har plass til en spekefjøl. At du ikke har sett uttrykket thigh gap andre steder enn på Kvinneguiden, betyr null. Du får lese litt andre steder kanskje. Kan være litt fint å utvide horisonten litt. Vise fram klærne og content? Og hvor og hva jeg leser eller ikke vet du ingenting om og du kan gi f i å være ufin. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 20. august 2022 #67403 Del Skrevet 20. august 2022 Malum skrev (1 time siden): Man trenger ikke følge slike påvirkere aktivt for å bli eksponert for dem. Det er sant, men det er svært lite om cbe nå og hun er ikke så inn lenger. Så da er det heller andre påvirkere som gjelder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterskog Skrevet 20. august 2022 #67404 Del Skrevet 20. august 2022 Lilly_A skrev (54 minutter siden): Greit å legge til at sangen som nevnes ble utgitt i 2016 😁 Ha! Der ser vi. CBE selv som tigger og hinter om gratis biletter fordi hun er sååååå fan, har tydeligvis ikke oppdaget dette før nå. 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 20. august 2022 #67405 Del Skrevet 20. august 2022 Klink skrev (27 minutter siden): Det er sant, men det er svært lite om cbe nå og hun er ikke så inn lenger. Så da er det heller andre påvirkere som gjelder. Uansett hvor inn eller ut hun er, så er fortsatt influenser hennes heltidsgesjeft, og hvem hun påvirker via SoMe og media ellers vet da du ingenting om? Du bare orker ikke tanken på at også CBE, som alle andre som kaller seg influenser, må være seg sitt påvirkeransvar bevisst? 22 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kyllingmonk Skrevet 20. august 2022 #67406 Del Skrevet 20. august 2022 vinterskog skrev (13 minutter siden): Ha! Der ser vi. CBE selv som tigger og hinter om gratis biletter fordi hun er sååååå fan, har tydeligvis ikke oppdaget dette før nå. Hun sa ingen plasser at hun ikke hadde oppdaget det før nå. Men sånn tidslinjeaktig da så kom vel da denne sangen rundt i den tiden hvor hun var veldig mye i media pga bildene hun postet etter fødsel og det var en storm på begge sider. (De som mente at hun viste noe helt uoppnåelig og direkte farlig og de som mente at det måtte være plass til sånne som henne også i postpartumkroppbilderverden). 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg hvalstad45 Skrevet 20. august 2022 Populært innlegg #67407 Del Skrevet 20. august 2022 Har ikke inntrykk av at hun er særlig fan av noe som helst, annet enn seg selv. Hun kunne lett fått billett til Karpe hvis hun ville. Hver gang hun er på noe kulturelt er det jo sponsa, som den festivalen. Da kledde hun seg ut som festivalgåer. Er vel derfor hun ofte virker så "costumy". Hun kler seg ut som slik hun tror folk vil gå på festival/i Paris etc. Hjemmet er også blottet for noe som minner om kulturelle interesser. Det sier så mye at bildene de har på veggen for det meste er "arty" bilder - av dem selv! Snakk om narsissisme. Jeg tror det er grenser for hvor lenge andre vil ha interesse av noen som kun bryr seg om seg selv. Det er aldri noe virkelig inspo å få der lenger, alt som postes er for at man skal gi henne bekreftelse, jeg mener hun helt har brutt kontakten med sine gamle lesere. Før ga hun faktisk noe tilbake til de som var fans, og svarte åpenbart også på mails fra lesere osv. Nå er deg meg meg meg konstant. Kan ikke skjønne at det kan gå bra så mye lenger. Interessen er jo allerede klart dalende, media skriver knapt om henne lenger, og sånt er viktig for en influencer. 54 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 20. august 2022 #67408 Del Skrevet 20. august 2022 Malum skrev (1 time siden): Uansett hvor inn eller ut hun er, så er fortsatt influenser hennes heltidsgesjeft, og hvem hun påvirker via SoMe og media ellers vet da du ingenting om? Du bare orker ikke tanken på at også CBE, som alle andre som kaller seg influenser, må være seg sitt påvirkeransvar bevisst? Når skrev jeg det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 20. august 2022 #67409 Del Skrevet 20. august 2022 Klink skrev (3 timer siden): Ja, men livet er dessverre slik at folk ikke alltid gjør som de burde. Så har en anoreksi eller har spiseproblematikk er kanskje ikke cbe den lureste å følge med på, om en blir trigget da. Det er jobben hennes som gjør at hun har et stort ansvar for hva som publiserers i sosiale medier. Påvirkere som Eriksen er direkte farlige. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 20. august 2022 #67410 Del Skrevet 20. august 2022 Klink skrev (7 minutter siden): Når skrev jeg det? Velger en sosiale medier som arbeidsplass uten nettvett, må en ikke bli overrasket når kritikken hagler. Uansvarlig deling av mindreårige, kropp, trening og hundehold er innholdet til denne påvirkeren. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg NewStart87 Skrevet 20. august 2022 Populært innlegg #67411 Del Skrevet 20. august 2022 Levina skrev (14 timer siden): Hun viser alt annet enn en sunn livsstil skriver du. Dette er altså en kvinne som trenger regelmessig som både gir overskudd i hverdagen og veldig bra for psykisk og fysisk helse. Hun har et sunt kosthold og spiser ikke kjøtt som gir både har helsemessige og miljømessig fordeler. Hun er slank, i en tid hvor overvekt/ fedme er et stort samfunnsproblem. Hun røyker ikke. Hun er i en jobb hun trives i og lever i et stabilt familieliv, som igjen gir god livskvalitet. Hun ser sunn og sterk ut, og det gir ingen mening i å blande inn pro ana i dette. Det å ha lav fettprosent betyr ikke at hun fronter en spiseforstyrrelse. Det kan være du ikke har noe referanser til henne og du ikke opplever henne som en god rollemodell, men påstander om usunn livsstil faller på sin egen urimelighet. Det er jo akkurat dette Karpe tar på kornet, folk legger skylden på henne for sine problemer. I sangteksten det er å være « bælfeit» men også anorektisk som du påstår. Carolines forhold til trening og mat virker ikke sunt, heller tvert imot, det virker manisk og usunt. Husker under Tyrkia turen hvor hun skrev at hun ikke hadde løpt så bra på lenge som hun gjorde etter et bedre måltid. Med andre ord er hun vant til å løpe på lite mat. Det deles bilder av små porsjoner og iskaffe. Stadig glimter hun til med bilder av usunne ting som is og boller, dette er vel for å overbevise oss om at også hun kan kose seg, men hvor mye kan hun kose seg egentlig når dette må forbrennes bort etterpå? Jeg har hatt spiseforstyrrelser selv og sliter dessverre fortsatt med det idag, så jeg kjenner meg veldig igjen i hvordan hun opererer. Jobb hun trives i, skriver du. Jeg syntes hun virker drittlei av jobben sin og dessverre har hun blitt så desperat at barnas barndom blir solgt. Hun er avhengig av inntekt på barnas bekostning for å få det til å gå rundt. Jul, bursdager, ferier, feiring av bamsens bursdag og skolestart, alt får vi med oss. Jeg vet så mye om disse barna at det er ubehagelig, at de i det hele tatt tør å dele så mye om barna på en så stor åpen kanal er utenfor min fatteevne. Og angående godt familieliv, dette blir synsing, hvor godt kan det være å leve med en mann med et så anstrengt forhold til kvinnekroppen? Jeg har vært utfor denne type mann selv og vet godt hvor skadelig det er for selvbilde. 34 1 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 20. august 2022 #67412 Del Skrevet 20. august 2022 Klink skrev (3 timer siden): Vise fram klærne og content? Og hvor og hva jeg leser eller ikke vet du ingenting om og du kan gi f i å være ufin. Content? Like tomt content som den magen uten klær. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gameon Skrevet 20. august 2022 #67413 Del Skrevet 20. august 2022 Aricia skrev (5 timer siden): @Gameon At hun er deilig må du selvsagt få lov til å synes. Men det har ingen relevans for diskusjonen om dybdeskarphet, da. Det var sarkastisk....sånn i tilfelle du ikke forsto det 😉😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 20. august 2022 #67414 Del Skrevet 20. august 2022 NewStart87 skrev (9 minutter siden): Carolines forhold til trening og mat virker ikke sunt, heller tvert imot, det virker manisk og usunt. Husker under Tyrkia turen hvor hun skrev at hun ikke hadde løpt så bra på lenge som hun gjorde etter et bedre måltid. Med andre ord er hun vant til å løpe på lite mat. Det deles bilder av små porsjoner og iskaffe. Stadig glimter hun til med bilder av usunne ting som is og boller, dette er vel for å overbevise oss om at også hun kan kose seg, men hvor mye kan hun kose seg egentlig når dette må forbrennes bort etterpå? Jeg har hatt spiseforstyrrelser selv og sliter dessverre fortsatt med det idag, så jeg kjenner meg veldig igjen i hvordan hun opererer. Jobb hun trives i, skriver du. Jeg syntes hun virker drittlei av jobben sin og dessverre har hun blitt så desperat at barnas barndom blir solgt. Hun er avhengig av inntekt på barnas bekostning for å få det til å gå rundt. Jul, bursdager, ferier, feiring av bamsens bursdag og skolestart, alt får vi med oss. Jeg vet så mye om disse barna at det er ubehagelig, at de i det hele tatt tør å dele så mye om barna på en så stor åpen kanal er utenfor min fatteevne. Og angående godt familieliv, dette blir synsing, hvor godt kan det være å leve med en mann med et så anstrengt forhold til kvinnekroppen? Jeg har vært utfor denne type mann selv og vet godt hvor skadelig det er for selvbilde. Har selv erfaring med ortoreksi og kan også kjenne igjen «mønsteret». I motsetning til påvirkeren, var jeg opptatt av å spise næringsrik mat for å få mest mulig ut av kroppen under trening. Men, forstyrret som jeg var, likte jeg å se definerte kragebein, litt ribben og en «tom» mage.. Trenger ikke å være professor eller misunnelig for å forstå at påvirkeren fremstår som kroppsfiksert. 20 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halvehimmelen Skrevet 20. august 2022 #67415 Del Skrevet 20. august 2022 skruf skrev (5 timer siden): Jeg blir direkte trist, samtidig forbanna når jeg ser den videoen der hun løper i hurtig tempo og DRAR hunden etter seg i sommervarmen. En stor polarhund med masse pels der rasen trives best i kulde. Samtidig som hun liksom skal være morsom og skriver at hunden får «steppe opp» og holde følge. Hunden er sliten og strever med å holde følge for pokker! Den sliter i varmen! Polarhunder er trekkhunder, det er unormalt for de å bli hengende etter. Da bør det, eller burde i allefall, ringe ei bjelle i topplokket på eier at hunden ikke har det bra. Ser jo i en annen video at den er rett i vannet og pælmdrikker vann. Og ja; jeg har erfaring med hund, V hadde i 12 år en hund av veldig stor rase, med masse pels, en rase som trives når det er kaldt (Berner sennen)m og de siste årene har vi hatt en fuglehund. Hunden vi har nå elsker å løpe fort. Men uansett hvor lyst vi her lyst på tur i sommervarmen så velger vi å bruke fornuft, og i tillegg forholde oss til anbefalte retningslinjer når det gjelder hund og sol/varme. Så vi vår tur tidlig på morgenen før sola har rukket å steike asfalten og før varmen har skikkelig satt seg, og en tur på kvelden når det er kjøligere. Hunder kan få heteslag, i tillegg kan de få forbrenningsskader på potene av stekende asfalt. Bare prøv selv å gå barbeint på asfalt, berg eller sand når solen har stekt i noen timer. https://www.dyrekassen.no/blogg/slik-passer-du-pa-hunden-i-varmen/ https://www.nonstopdogwear.com/no/magasin/trene-hunden-varmt/ Amen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg skruf Skrevet 20. august 2022 Populært innlegg #67416 Del Skrevet 20. august 2022 (endret) Da hun var med i serien Bloggerne så var det en episode der hun skulle på Vixen, og holdt på med hår og sminke. Dette var på ettermiddagen, og Vixen foregå på kveldstid. De andre bestilte mat, LKE spurte hva Caroline ville ha å spise, men Caroline droppet å spise pga hun «orket ikke full mage» siden hun skulle ha på seg ettersittende kjole. Hun hadde jo spist frokost ifg seg selv. Er dette virkelig et sunt forhold til mat? Å gå en hel dag uten mat i redsel for at magen skal bli litt oppblåst? En mage som hun ynder å vise frem med low-waist bukser/shortser og korte magetopper eller treningsbh-er. I tillegg har hun flere ganger uttalt at hun løper på tredemølla tidlig om morgenen med bare en kaffe innabords. Og alle som følger henne vet at det er ikke snakk om 2-3km hun løper akkurat. Senest denne uka her så la hun ut bilde på story av en energibar etter at hun hadde løpt i over 1 mil og skrev «belønning» som tekst til bildet. Det å se på matvarer som noe man må yte for å unne seg er overhodet ikke å ha et sunt forhold til mat og trening. En energibar går heller ikke under «usunn»-kategorien. Ergo så må hun tydeligvis yte og brenne kalorier for å spise helt vanlig mat. Overhodet ikke sunt. Og definitivt ikke sunt for barn å vokse opp med foreldre med et sånt forhold til mat, trening og kropp. Endret 20. august 2022 av skruf 61 1 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 20. august 2022 #67417 Del Skrevet 20. august 2022 Klink skrev (2 timer siden): Når skrev jeg det? Du skrev det ikke, og det har jeg heller ikke hevdet. Jeg spurte deg. Det er nemlig inntrykket jeg får, i hvert fall. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 20. august 2022 #67418 Del Skrevet 20. august 2022 (endret) skruf skrev (2 timer siden): Da hun var med i serien Bloggerne så var det en episode der hun skulle på Vixen, og holdt på med hår og sminke. Dette var på ettermiddagen, og Vixen foregå på kveldstid. De andre bestilte mat, LKE spurte hva Caroline ville ha å spise, men Caroline droppet å spise pga hun «orket ikke at magen sto ut» siden hun skulle ha på seg ettersittende kjole. Hun hadde jo spist frokost ifg seg selv. Er dette virkelig et sunt forhold til mat? Å gå en hel dag uten mat i redsel for at magen skal bli litt oppblåst? En mage som hun ynder å vise frem med low-waist bukser/shortser og korte magetopper eller treningsbh-er. I tillegg har hun flere ganger uttalt at hun løper på tredemølla tidlig om morgenen med bare en kaffe innabords. Og alle som følger henne vet at det er ikke snakk om 2-3km hun løper akkurat. Senest denne uka her så la hun ut bilde på story av en energibar etter at hun hadde løpt i over 1 mil og skrev «belønning» som tekst til bildet. Det å se på matvarer som noe man må yte for å unne seg er overhodet ikke å ha et sunt forhold til mat og trening. En energibar går heller ikke under «usunn»-kategorien. Ergo så må hun tydeligvis yte og brenne kalorier for å spise helt vanlig mat. Overhodet ikke sunt. Og definitivt ikke sunt for barn å vokse opp med foreldre med et sånt forhold til mat, trening og kropp. De fleste energibarer er like usunt som å spise sjokolade. Å løpe før frokost er greit nok, noen foretrekker å gjøre det. Da skal seøvfølgelig komme et måltid etter treningen da. Ikke la være å spise. Og med tanke på belønning: er det ikke normalt å forsøke å balansere energibruk og inntak? Ikke å se på mat som belønning, men spise litt ekstra etter trening, eller på dager med mye trening, gjerne noe godt? Ellers er jeg forsåvidt enig med deg. Og jeg reagerer på hva som Hva som blir skrevet om de to minste i familien. Endret 20. august 2022 av Klink 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 20. august 2022 #67419 Del Skrevet 20. august 2022 Malum skrev (2 timer siden): Du skrev det ikke, og det har jeg heller ikke hevdet. Jeg spurte deg. Det er nemlig inntrykket jeg får, i hvert fall. Da er det feil inntrykk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 20. august 2022 #67420 Del Skrevet 20. august 2022 Klink skrev (1 time siden): De fleste energibarer er like usunt som å spise sjokolade. Å løpe før frokost er greit nok, noen foretrekker å gjøre det. Da skal seøvfølgelig komme et måltid etter treningen da. Ikke la være å spise. Og med tanke på belønning: er det ikke normalt å forsøke å balansere energibruk og inntak? Ikke å se på mat som belønning, men spise litt ekstra etter trening, eller på dager med mye trening, gjerne noe godt? Ellers er jeg forsåvidt enig med deg. Og jeg reagerer på hva som Hva som blir skrevet om de to minste i familien. Ikke alle energibarer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå