Silva Pluvialis Skrevet 4. august 2022 #66721 Del Skrevet 4. august 2022 Jobbermedbarn skrev (1 minutt siden): Absolutt. Det tar dessverre tid, men jeg er helt sikker på at det kommer regler/lover ifht dette. I mellom tiden er det jo viktig at diskusjonen kommer opp med jevne mellomrom så flere og flere får øynene opp for hva dette virkelig handler om. Vet om flere som har blitt bevisste etter diskusjoner som dette. Det lyser jo igjennom at de som synes dette er greit argumenterer kun ut fra de voksnes ståsted, mens vi andre tar barnas perspektiv og beste. Spot on 👏 Hvem er det de prøver å lure? Hvem er det eksponeringen gagner? Barna eller foreldrene/bedriften? Er det til barnas beste å bli eksponert foran hele Norge, med alle slags rare utskudd som lever i dette landet og kan misbruke bildene og informasjonen? Det ER mye rart der ute! Mennesker er ikke til å stole på. En behandler sier til meg at jeg har opplevd mer enn de fleste. Om noe har jeg i alle fall lært meg å slutte å være naiv. Mange nordmenn er ekstremt naive, inkludert influencere som CBE. Norge er faktisk ikke så trygt som man skulle tro. Det er mange tikkende bomber der ute. Verden er ikke Kardemommeby. Den er brutal. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 4. august 2022 #66722 Del Skrevet 4. august 2022 (endret) BaHare skrev (33 minutter siden): For å prøve å visualisere hvor mange som potensielt ser bildene på hennes Instagram så er dette et bilde av en stadion som har plass til 92 000. Så det vil si at denne stadion ganger 3 👀👀 👀 https://acefootball.com/da/fodboldnyheder/top-10-stoerste-fodboldstadions-i-verden/ Og potensielt mange flere også. Det er en åpen profil, så det er ikke bare følgere som får tilgang til informasjon og bildr/filmer av mindreårige og ikke-samtykkekompetente barn 😕 Edit: ser at jeg skrev omtrent det samme som @Villroses hage . Men det kan ikke understrekes sterkt nok. Endret 4. august 2022 av Laia 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 4. august 2022 #66723 Del Skrevet 4. august 2022 (endret) Laia skrev (5 minutter siden): Og potensielt mange flere også. Det er en åpen profil, så det er ikke bare følgere som får tilgang til informasjon og bildr/filmer av mindreårige og ikke-samtykkekompetente barn 😕 Og om det bare hadde vært følgere, så hadde det også vært helt hinsides. 300.000 følgere! Det er mye det. Tar vi i betraktning at 2 % av befolkningen er pedofile, så vil statistisk sett 6000 av følgerne være pedofile. Legger vi til mørketall er det garantert mange flere. Så legger vi til "andre grupper". Mobbere, voldsutøvere, stalkere, ustabile, tyver og andre kriminelle… Endret 4. august 2022 av Tvillingsjel 25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevennen Skrevet 4. august 2022 #66724 Del Skrevet 4. august 2022 Vil tro de fleste av oss som har barn som er litt eldre enn dette vet at plutselig når de når ungdomsskolealder så er det som var greit på tidlig barneskolealder kjempeflaut. Og når de nærmer seg voksenalder så er det kjempeflaut hva de selv publiserte på Facebook tidlig i tenårene. Ille nok når barna blir flaue av hva de selv har gjort, men å være den som legger ut? Nei takk.. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liver Skrevet 4. august 2022 #66725 Del Skrevet 4. august 2022 Barn på fem og åtte har ikke kognitive evner til å forstå omfanget av denne massive utleveringen. Hjernen er ikke kommet så langt i utviklingen til at de kan forstå dette. Man kan sammenligne med barn i trafikken, man kan lære små barn trafikkreglene når man skal ferdes der det er biler. Pugge og øve, men hjernen er ikke kognitiv i stand til å lese trafikken før man er oppe i skolealder. Skjer det en skummel hendelse, tror barnet at personen som kjører ser hen fordi de ser bilen, ballen fyker i veien, her kan det oppstå skumle situasjoner fordi hjernen ikke er utviklet seg dit hen at man er trygg nok i trafikken. Derfor har skoler regler på når unger skal ferdes alene til skolen, og når man kan sykle. Det samme gjelder denne hjernen når det kommer til å forstå omfanget av bildedeling, og mor og far sin jobb. Kognitivt er ikke en femåring eller åtteåring i stand til å forstå dette. Og, at voksne pålegger et barn ansvaret for å svare ja på å bli delaktig i denne massive eksponeringen, er ikke greit. Tenk om barnet spør om noen år, hvorfor alle disse bildene ligger på nett, og mor svarer, du sa jo ja til dette... 36 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hallepalle2 Skrevet 4. august 2022 Populært innlegg #66726 Del Skrevet 4. august 2022 Jeg fikk opp et minne på mobilen i dag om mitt barn som danset foran tv for 5 år siden. En morsom og koselig filmsnutt - syntes jeg. Da jeg viste den til nå tiåringen var beskjeden ‘slett det med en gang!’ Han tåler ikke engang tanken på at filmen finnes på min telefon, og den er ikke delt med noen. Jeg kunne slette den i forvissing om at den ikke er å finne noe annet sted og at ingen har sett den. Denne tryggheten fratar ekteparet sine barn. De blir snart bevisst på at det deles private øyeblikk med hele verden, og de får aldri vite nøyaktig hva og hvem som har sett det. At ikke det skremmer livskiten av foreldrene kan jeg ikke fatte. 55 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Tistelblad Skrevet 4. august 2022 Populært innlegg #66727 Del Skrevet 4. august 2022 BaHare skrev (1 time siden): For å prøve å visualisere hvor mange som potensielt ser bildene på hennes Instagram så er dette et bilde av en stadion som har plass til 92 000. Så det vil si at denne stadion ganger 3 👀👀 👀 https://acefootball.com/da/fodboldnyheder/top-10-stoerste-fodboldstadions-i-verden/ En tur til en slik stadion ville vært en glimrende måte å bekrefte den store forståelsen som f.eks lin10 påstår at jentene har. Vel. Kle de opp i matchende Madicken-kjoler, gi eldste en dokke og yngste en koseklut og spør om de ikke kan gå ut på midten av gressmatta og danse og klemme hverandre litt så alle får se. I følge forsvarerene av bildedelingen vil jentene synes det er kjempegøy å vise seg fram på denne måten. De vil også forstå at det er til det beste for dem fordi foreldrene da tjener mer penger og kan pusse opp kjøkken, kjøpe mer klær og reise til syden etterpå.. Jeg tipper at ikke cbe engang forstår hvor mange mennesker og hvor mange par øyne 300 000 egentlig er. Det er for meg umulig å forstå at hun med viten og vilje utsetter barna sine for det hun gjør. 58 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 4. august 2022 #66728 Del Skrevet 4. august 2022 https://eternallifestyle.com/woman-digitally-kidnapped-twin-girls-family-never-met/ Om det er ekte så er det helt krise, ellers er det et worst case scenario/skrekk og advarsel til alle som deler bilder av barna på åpne SoMe-kanaler. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 4. august 2022 #66729 Del Skrevet 4. august 2022 lillevennen skrev (1 time siden): Vil tro de fleste av oss som har barn som er litt eldre enn dette vet at plutselig når de når ungdomsskolealder så er det som var greit på tidlig barneskolealder kjempeflaut. Og når de nærmer seg voksenalder så er det kjempeflaut hva de selv publiserte på Facebook tidlig i tenårene. Ille nok når barna blir flaue av hva de selv har gjort, men å være den som legger ut? Nei takk.. Hehe, jeg skulle mange ganger ønske at jeg ikke hadde entret sosiale medier før jeg var myndig, for Gud så mye pinlig jeg har skrevet, og det var selvvalgt. Det hadde ikke blitt godt mottatt om jeg fant ut av at jeg hadde flere tusen søk på meg fordi foreldrene mine hadde vært hodeløse høns på sosiale medier… 22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 4. august 2022 #66730 Del Skrevet 4. august 2022 Xstrella skrev (3 timer siden): Mor poserer bredbent og med rumpa ut ved siden av sine små døtre..... Poseringsfrue når nye høyder. Trodde bare hun hadde svai rygg, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 4. august 2022 #66731 Del Skrevet 4. august 2022 Hun fortsetter med hensynsløs sharenting på fjelltur forkledd som sommerminner med søt musikk til. Hun tilogmed siterer hva minste stiller spørsmål om i tekst. Skjønner hun virkelig ingenting?? 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hunter7 Skrevet 4. august 2022 Populært innlegg #66732 Del Skrevet 4. august 2022 4 hours ago, Lin10 said: Jeg har flere barn og i den alderen er det mye de forstår. Det trenger ikke å være noen konsekvens hvis man er bevisst på hva som deles. (snip) Siden du har flere barn og åpenbart finner det helt i orden at barns identitet utleveres til hvem som helst, så oppfordrer jeg deg til å dele et bilde av barna dine her inne. Du har enhver mulighet til å være bevisst på hva du deler, men som sagt - det skal være et bilde av dine barn. Du vil neppe ha samme nedslagsfelt som CBE, men pytt-pytt, i nøden fungerer også Kvinneguiden. Jeg vet allerede nå at du ikke kommer til å etterkomme denne oppfordringen. Og det illustrerer bare hvor hyklersk argumentene dine er - du forbeholder deg retten til å hemmeligholde dine barns identiteter, men samtidig forsvarer du hårdnakket den utleveringen Caroline Berg Eriksen ved Treasures AS gjør av sine mindreårige - fordi du synes det er så koselig (!) å følge fremmede barn. 47 1 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 4. august 2022 #66733 Del Skrevet 4. august 2022 Lin10 skrev (5 timer siden): Det sluttes ikke å vise bilde av barn på på tv, sosial medier, på badestrender, i reklame, på tv fordi det er pedofile i samfunnet. Det man må være bevisst på, er hvilke typer bilder som deles. CBE hadde åpenbart råd til ferier før hun fikk barn, så jeg tror ikke det er på den måten hun går frem som du fremstiller det. Du er ikke tilstede og jeg er ikke tilstede, men mange barn i dag er bekvemme foran kamera og liker å bli tatt bilder av. Mange som ikke har noen problemer med det. Jeg ser at CBE tar gode beslutninger på hva som deles. Barn i den alderen kan fint ha en mening rundt hva de ønsker skal deles og CBE kjenner sine barn i motsetningen til dere her inne. Se på Kardashian familie. De tok en beslutninger den gangen og har delt fryktelig mye. Flere av barna ble filmet fra de var små og så et intervju på tv med hele klanen og de var så takknemlige for livet de levde og hva det showet ga de av muligheter. Da kan hverken du eller andre fortelle de at det er feil. Slik er det med Fam. Eriksen også. Her må jeg irettesette deg. Ingen av småbarna til noen av Kardashians har blitt filmet eller blitt lagt noe særlig ut på nett. Så der tar du feil. Kim K, Khloe, Kourtney, Kylie og Kendall var alle store nok til å ta den avgjørelsen selv - og Kylie og Kendall var nesten ikke med i serien før de ble mye eldre. Ungene til Kourtney har vært med litt i noen få episoder, men det er ikke mye - og ikke i private settinger. Kardashian familien er veldig strenge på det med eksponering, så her vet du ikke hva du snakker om tydeligvis. 23 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 4. august 2022 #66734 Del Skrevet 4. august 2022 Det skal bli meget spennende å se forholdet mellom disse barna og foreldrene når de blir litt eldre. Når de blir store nok til å forstå at foreldrene har solgt barndommen for å slippe å jobbe selv, når de finner tusenvis av bilder og videoer av seg selv, tett fulgt av bilder av en mor som poserer for å vise seg mest mulig frem med lite klær. Tipper det forholdet kommer til å bli anstrengt. Ingen ville ha likt å oppdage noe sånt. 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 4. august 2022 #66735 Del Skrevet 4. august 2022 Hunter7 skrev (21 minutter siden): Siden du har flere barn og åpenbart finner det helt i orden at barns identitet utleveres til hvem som helst, så oppfordrer jeg deg til å dele et bilde av barna dine her inne. Du har enhver mulighet til å være bevisst på hva du deler, men som sagt - det skal være et bilde av dine barn. Du vil neppe ha samme nedslagsfelt som CBE, men pytt-pytt, i nøden fungerer også Kvinneguiden. Jeg vet allerede nå at du ikke kommer til å etterkomme denne oppfordringen. Og det illustrerer bare hvor hyklersk argumentene dine er - du forbeholder deg retten til å hemmeligholde dine barns identiteter, men samtidig forsvarer du hårdnakket den utleveringen Caroline Berg Eriksen ved Treasures AS gjør av sine mindreårige - fordi du synes det er så koselig (!) å følge fremmede barn. Det er jo helt utrolig å tro at en 5 åring og 8 åring er store nok til å forstå potensielle langtidskonsekvenser av eksponering for flerfoldige tusen fremmede. Frontallappen er ikke fullstendig utviklet før 25 års alder. Disse barna er ekstremt små, og ikke samtykkekompetente på noe som helst måte. De er under myndighetsalder, under seksuell lavalder, under kriminell lavalder, og den ene til og med under skolealder. Det er et barnehagebarn. Hvordan i huleste skal de være store nok til å ta stilling til dette? Det er en fryktelig naiv tanke. Da vet man ikke mye om barns utvikling hvis man tror barnet er kapabel til å ta stilling til om de vil være offentlige personer eller ikke. 36 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniBaguette Skrevet 5. august 2022 #66736 Del Skrevet 5. august 2022 Lin10 skrev (13 timer siden): Jeg har flere barn og i den alderen er det mye de forstår. Det trenger ikke å være noen konsekvens hvis man er bevisst på hva som deles. Vel, CBE har "delt" ufattelig mye informasjon og bilder om disse barna helt fra de ble født. Var de samtykkekompetente allerede ved fødsel, etter din mening? Når nådde de, etter din mening, en alder der det "er mye de forstår"? 40 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 5. august 2022 #66737 Del Skrevet 5. august 2022 Hunter7 skrev (9 timer siden): Siden du har flere barn og åpenbart finner det helt i orden at barns identitet utleveres til hvem som helst, så oppfordrer jeg deg til å dele et bilde av barna dine her inne. Du har enhver mulighet til å være bevisst på hva du deler, men som sagt - det skal være et bilde av dine barn. Du vil neppe ha samme nedslagsfelt som CBE, men pytt-pytt, i nøden fungerer også Kvinneguiden. Jeg vet allerede nå at du ikke kommer til å etterkomme denne oppfordringen. Og det illustrerer bare hvor hyklersk argumentene dine er - du forbeholder deg retten til å hemmeligholde dine barns identiteter, men samtidig forsvarer du hårdnakket den utleveringen Caroline Berg Eriksen ved Treasures AS gjør av sine mindreårige - fordi du synes det er så koselig (!) å følge fremmede barn. Dette! 👆🏼👏🏼 @Lin10 - er du virkelig så hyklersk at du ikke poster bilder av barna dine her? I så fall kan du ikke forsvare CBEs hensynsløse eksponering av sine. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 5. august 2022 #66738 Del Skrevet 5. august 2022 vinterskog skrev (16 timer siden): Også svært overrasket over at tallene fra 2021 er bedre enn 2020. For det merkes jo veldig lite reklame på de sosiale kanalene. Ergo, hvor kommer inntektene ifra?? Om vi nå skal ta utgangspunkt i at cbe.no faktisk merker det som merkes skal. Jobber lke ved siden av? cbe? Mye fra TV2? For antallet reklameinnlegg utgjør IKKE inntektene. Kan si at varekostnadene har økt! Kan man virkelig opprette en instagramkonto så avskrive alt og alle som utgifter?? Her finner dere infon: Treasures AS - Sarpsborg - Regnskap (proff.no) EDIT: Som man ser så utvides formålet med bedriften år for år. Fra bare drive med blogg og inntekt fra annonseplass, så inkluderes det flere aktiviteter. - Tidligere har de jo vært åpen om at de har hatt leilighet som de leid ut og solgt for inntjeningens del. Noe de fortsatt driver på med? - Tatt en "anne-brith" og driver med rådgivning innom SoMe? - 2017: Bloggvirksomhet for salg av annonseplass til bedriftskunder og annet som naturlig faller sammen med dette. Kunngjøringer - Brønnøysundregistrene (brreg.no) I 2018 var formålet med Treasure AS: "Bloggvirksomhet for salg av annonseplass til bedriftskunder, investere i verdipapirer og annet som naturlig faller sammen med dette." Kunngjøringer - Brønnøysundregistrene (brreg.no) 2020: " Bloggvirksomhet for salg av annonseplass til bedriftskunder, investere i verdipapirer, investere i andre virksomheter, utvikling av applikasjoner og annet som naturlig faller sammen med dette. Kunngjøringer - Brønnøysundregistrene (brreg.no) Hvis man ser på grafen er ikke driftsresultat overraskende bedre enn forgående år men ganske likt 2020. Så fallet er fortsatt reelt men kanskje stagnert nå på dette lavere nivå? Sum eiendeler ligger ca konstant så der har de ikke puttet inn noe ekstra av betydning. Hyggelig for CBE /LKE det ikke ble så ille som fryktet. Mindre hyggelig for barna som da nok må forberede seg på enda et år med uetiske utleveringer. Jeg vil tro TV2 har en stor del av "æren" av å holde liv i Treasures. Samme med Twentyfour og Gullkorn som hadde enorme mengder (umerket) reklame. CBE viste jo i år på Brimi at dette turtøyet ikke er noe hun faktisk bruker mye siden det ble dumpet til fordel for blant annet hvit sommerkjole på gården 😂. Dette fine turtøyet i alle sesongens farger ble fort glemt på både store og små gitt. Vi vet også fra andre influencere at det lønner seg for influencere å reklamere for kjipe billige miljøfiendtlige merker som chiquelle. Om annonsørene har fått verdi for penge er jeg mer i tvil om. Var jo ikke akkurat noe salgsrush da CBE hadde MyMuse-kolleksjon så jeg vil tro det samme gjelder Chiquelle med fler. Alt i alt så summeres det opp. Et stykke igjen til de kan pensjonere seg slik de for en del år siden sa de skulle snart men men. 20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterskog Skrevet 5. august 2022 #66739 Del Skrevet 5. august 2022 Flere argumenterer at det er til fordel for barna å bli eksponert, eller at det sikkert ikke er så farlig, etc. I Sverige har de jo en kjendis familie, der to av barna helst ikke vil synes så mye som øvrige barn. Därför är inte Oliver med i ”Wahlgrens värld” (expressen.se) Dette er altså en 32 åring, men som alikavel kjenner seg presset til å vise opp seg nå og da. Sitat: Däremot har han dykt upp i ”Wahlgrens värld” då och då under åren. – Ja tyvärr, för att göra mamma nöjd, säger Oliver Ingrosso i P4 Extra. --- – Jag har aldrig förstått fascinationen över hur man kan vara så intresserad av människors privatliv på det sättet. Även sedan jag var liten. Jag minns när jag gick på stan med mamma när jag var tre, fyra, och folk stirrade och det fattade inte jag. Jag tyckte bara att det var jäkligt irriterande att de stirrade så mycket så jag brukade ge dödsblickar tillbaka. 36 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pås Skrevet 5. august 2022 #66740 Del Skrevet 5. august 2022 Aquarius04 skrev (21 minutter siden): Dette! 👆🏼👏🏼 @Lin10 - er du virkelig så hyklersk at du ikke poster bilder av barna dine her? I så fall kan du ikke forsvare CBEs hensynsløse eksponering av sine. Jeg hadde også syntes det var koselig å se bilder av barna til @Lin10! 😆 28 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå