Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

h/k skrev (2 timer siden):

De har faktisk økt årsresultatet med nesten 400.000 fra i fjor og lønn har økt fra 531 til 750.000. Veldig overrasket over et så godt resultat, men det lønner seg kanskje å selge alt som selges kan.  

image.png.8eaec7680a88a872b858570464cfa76d.png

Kilde: https://www.proff.no/selskap/treasures-as/sarpsborg/-/IF43DL80000/

Når man selger det mest verdifulle man har: sine egne barn og integritet, så tjener man kanskje dette. Skjønt: jeg kjenner mange som tjener mer uten å selge sjela si for penger. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis man nå da er en selvutnevnt «friluftsfamilie» som går på fjelltur noen ganger hver sommer, der mor i huset har 8-10 ulike turantrekk i pustende materialer… hvorfor velger man da å ta på barna sine regnbukser i oppholdsvær? På tur i kupert fjellheim. Er det da utseendet og matching som er viktig, eller komfort/bruk? 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin10 skrev (17 timer siden):

Når de har vært i bransjen i så mange år, så tror jeg ikke de trenger å bruke veldig mye hjernekapasitet på hva de legger ut. Det er jo bare å legge ut litt fra livet innfor privatlivets grenser og hun har jo mye trening der og vet hvor hennes grense går. Men er enig om at de helt sikkert har travle dager. Mye å gjøre når de driver eget firma. Så har de barn og det bruker de mye tid på. CBE imponerer meg ved å være mye tilstede med barna, nettopp fordi hun har den jobben hun har med fleksibilitet. Jobber hjemmefra og slipper lang reisevei til jobben. Jeg synes det overhode ikke virker trist med det  hun jobber med. Hun har valgt det selv og liker det veldig godt har hun uttalt. Ikke alle som kan jobbe som influencer i så mange år. Det som jeg synes er trist er folk som har en jobb de ikke trives i, noen klarer ikke å jobbe grunnet helseplager, noen er i lavtlønnsyrker og må jobbe ekstra eller har kronisk dårlig råd. Noen er aleneforsørgere uten nettverk og barna er nøkkelbarn og må være mye alene etter skolen fordi en av foreldrene er på jobb. Noen barn har skilte foreldre som ikke klarer å samarbeide. Det er mye som er trist i samfunnet, og er det noe jeg ikke synes synd på er barna til CBE. Foreldre som er glad i hverandre, har besteforeldre på hver side, går på privatskole, har foreldre som har godt til med barna, god økonomi, foreldre som har god helse og energi til å være med på mye med barna. Reiser på ferier i inn og utland. Barna vokser opp i villa i trygge forhold. At foreldrene har den jobben er de vokst opp med. Hadde dette vært en ubetinget plage og så trist og leit som du mener det er for familien, hadde de nok valgt noe annet. 

Synes det er så rart å projisere egne holdninger på andre. Selv om du synes noe er trist, så er det ikke sikkert andre opplever det samme. Det er klart det trengs en viss modenhet til forstå det😊

Men vi vet jo når de blir levert og hentet hver eneste dag og de har tvert i mot flere timer borte enn de fleste barn med foreldre i 100% jobb. Dessverre, i hverdagen prioriterer de trening,kafebesøk,nye negler, frisørtimer osv. Det er bare å følge med ;) hadde aldri hatt samvittighet til det samme,hadde definitivt hentet barna mine tidligere et par dager i uken noen av dagene!

• Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust skrev (7 timer siden):

Vil bare bemerke at  firmaet nesten ikke har gjeld og har en reserve på drøyt 2 mill. De klarer seg altså sånn passe.

De siste sidene i denne tråden har en del innlegg som jeg stusser over. Hvem er det som helt ærlig berømmer og forsvarer utlevering av barns liv? Hvordan kan dere vite bedre enn samtlige fagfolk? Er dere slik i andre sammenhenger også, tro? Vet dere bedre enn legen? Politiet? Krangler dere med kassadamen i butikken? Jeg bare lurer, altså, for det er både skremmende og lattervekkende å lese.

Det er nok som @Curie påstår, psykiatri i tråden.

Er interessant at kritikere av CBEs drift vekker så voldsomt engasjement. Det krangles om utlevering av barns privatliv over mange sider. Flere har behov for å fortelle om andres liv og deres problemer, deriblant med udokumenterte påstander og spekulasjoner om svært ulike brukkere. Er det egentlig misunnelse for bemerkelsesverdig god refleksjonsevne som ligger bak et slikt engasjement? Når en bruker har mange tusen forsvarsinnlegg om EN influenser, så er det betenkelig. I tillegg til dårlig språk, setningsoppbygning og grammatikk, kommafeil og passiv skrivestil med lite etterettelighet og uredelige, falske påstander i innholdet, er det nok mye psykiatri i denne tråden. Trist. (Curies sitat herfra lett omskrevet.)

Endret av Revenge o'Cavatina
Sitatlenke
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også svært overrasket over at tallene fra 2021 er bedre enn 2020. 

For det merkes jo veldig lite reklame på de sosiale kanalene. Ergo, hvor kommer inntektene ifra??

Om vi nå skal ta utgangspunkt i at cbe.no faktisk merker det som merkes skal. Jobber lke ved siden av? cbe? Mye fra TV2? For antallet reklameinnlegg utgjør IKKE inntektene. 

Kan si at varekostnadene har økt! Kan man virkelig opprette en instagramkonto så avskrive alt og alle som utgifter?? 

Her finner dere infon:

Treasures AS - Sarpsborg - Regnskap (proff.no)

EDIT:

Som man ser så utvides formålet med bedriften år for år. Fra bare drive med blogg og inntekt fra annonseplass, så inkluderes det flere aktiviteter. 

- Tidligere har de jo vært åpen om at de har hatt leilighet som de leid ut og solgt for inntjeningens del. Noe de fortsatt driver på med? 

- Tatt en "anne-brith" og driver med rådgivning innom SoMe?

2017Bloggvirksomhet for salg av annonseplass til bedriftskunder og annet
som naturlig faller sammen med dette. 
Kunngjøringer - Brønnøysundregistrene (brreg.no)

I 2018 var formålet med Treasure AS: "Bloggvirksomhet for salg av annonseplass til bedriftskunder, investere i verdipapirer og annet som naturlig faller sammen med dette."  Kunngjøringer - Brønnøysundregistrene (brreg.no)

2020: "

Bloggvirksomhet for salg av annonseplass til bedriftskunder, investere
i verdipapirer, investere i andre virksomheter, utvikling av
applikasjoner og annet som naturlig faller sammen med dette.
 Kunngjøringer - Brønnøysundregistrene (brreg.no)

Endret av vinterskog
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interessant lesning tatt fra et intervju med Camilla Viken til NTB januar 2020. 

Vi ønsker ikke stoppe bildedeling helt, men vi ønsker at folk skal tenke seg om to ganger før de publiserer, og at de skal spørre barna sine om lov, sier Viken.

Det er jo akkurat det CBE gjør. Er bevisst på hva hun deler og hun kan fint spørre barna sine om det er greit å legge ut det og det bildet eller storien. Vi er jo ikke tilstede i livet til CBE og familien og vet hvordan hun jobber.  Det er ikke enten null vise barn i SoMe og full utlevering av barna. Her inne er det flere som tror det. Noen kommer også med påstander om at det er ulovlig, noe det ikke er. Helt greit at ikke folk ønsker eller har mulighet til å ha en slik jobb, men så er det noen som velger denne jobben og lever veldig godt av og med det.
Det som UNICEF ønsker å påpeke er at folk skal tenke på hva de legger ut, de kan ikke gå inn i den private sfæren til folk og stå med pekefingeren og bestemme hva folk skal gjør. Det er vel bare her inne at man tror det. Det å ikke greie å nyanser en problemstilling eller et tema hvor folk har delte meninger om, bidrar ikke til en sunn debatt om dette temaet.  Det er full av antakelser her inne  og ofte null evne til å sette seg inn andres meninger som ikke samsvarer med egen mening. Noen har påpekt ekkokammer og det kan jeg være enig i. Meningsytringene ligger på et nivå hvor det slenges ut påstander og umodne ytringer som at hun « selger barndommen og privatlivet» eller at hun er dum eller ikke forstår. Det er også en bruker her inne som tydeligvis mener at om man ikke er helt negativ til eksponering av barn i sosiale medier, så antydes det at det ikke lyttes til hverken leger eller politi. Det ligger på det nivået. Jeg har ennå ikke sett at noen som er negative til eksponering av barn, klarer å nyansere debatten her inne på noen som helst måte. Camilla Viken er klar i sin tale, men klarer også å nyansere dette. Hun vet at det ikke går mot et forbud av eksponering av barn. Jeg mener på ingen måte at barn skal utleveres uten refleksjon på hva som deles. Selvfølgelig ingen krenkende bilder eller filming. Det CBE for det meste legger ut er dagligdagse hendelser på noen sekunder hvor familien er sammen og det er naturlig å vise de. I ferier viser hun mer av barna ellers så kan det gå dager før barna vises. Mange av oss som er følgere av CBE har både utdannelse og vett, så disse påstandene om at « dere skjønner ingen ting» minner meg litt som en unge i trassalderen som holder for ørene og vet best. 

så er det dette med å prøve å rekke ned på ekteparet og mener de leverer under fattigdomsgrensen, for at man skal innbille seg at det er så dårlig stilt med de. De er mange som sliter i hverdagen og har tøffe tider, spesielt nå og det å sammenligne ekteparets økonomi med de som sliter, er respektløst for de som har det tøft økonomisk av ulike årsaker. Føler en seg bedre selv hvis det innbilles av de har dårlig økonomi? Jeg vet ikke, men undres. Så er det noen som spekulerer her inne om folk er psykisk syke fordi de ikke deler samme syn som flesteparten her inne. Vitner ikke akkurat om så veldig gode holdninger og menneskesyn. Jeg forstår egentlig ikke hvorfor jeg bruker tid på dette, for denne tråden kommer til å fortsette, men jeg tror at holdninger hvor folk dømmer andre og er forutinntatte, ikke gjør vårt samfunn til et bedre samfunn. Barn lever også i dette samfunnet, apropos det å være opptatt av barns ve og vel.  

Endret av Lin10
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin10 skrev (6 minutter siden):

Interessant lesing tatt fra et intervju med Camilla Viken til NTB januar 2020. 

Vi ønsker ikke stoppe bildedeling helt, men vi ønsker at folk skal tenke seg om to ganger før de publiserer, og at de skal spørre barna sine om lov, sier Viken.

Det er jo akkurat det CBE gjør. Er bevisst på hva hun deler og hun kan fint spørre barna sine om det er greit å legge ut det og det bildet eller storien. Vi er jo ikke tilstede i livet til CBE og familien og vet hvordan hun jobber.  Det er ikke enten null vise barn i SoMe og full utlevering av barna. Her inne er det flere som tror det. Noen kommer også med påstander om at det er ulovlig, noe det ikke er. Helt greit at ikke folk ønsker eller har mulighet til å ha en slik jobb, men så er det noen som velger denne jobben og lever veldig godt av og med det.
Det som UNICEF ønsker å påpeke er at folk skal tenke på hva de legger ut, de kan ikke gå inn i den private sfæren til folk og stå med pekefingeren og bestemme hva folk skal gjør. Det er vel bare her inne at man tror det. Det å ikke greie å nyanser en problemstilling eller et tema hvor folk har delte meninger om, bidrar ikke til en sunn debatt om dette temaet.  Det er full av antakelser her inne  og ofte null evne til å sette seg inn andres meninger som ikke samsvarer med egen mening. Noen har påpekt ekkokammer og det kan jeg være enig i. Meningsytringene ligger på et nivå hvor det slenges ut påstander og umodne ytringer som at hun « selger barndommen og privatlivet» eller at hun er dum eller ikke forstår. Det er også en bruker her inne som tydeligvis mener at om man ikke er helt negativ til eksponering av barn i sosiale medier, så antydes det at det ikke lyttes til hverken leger eller politi. Det ligger på det nivået. Jeg har ennå ikke sett at noen som er negative til eksponering av barn, klarer å nyansere debatten her inne på noen som helst måte. Camilla Viken er klar i sin tale, men klarer også å nyansere dette. Hun vet at det ikke går mot et forbud av eksponering av barn. Jeg mener på ingen måte at barn skal utleveres uten refleksjon på hva som deles. Selvfølgelig ingen krenkende bilder eller filming. Det CBE for det meste legger ut er dagligdagse hendelser på noen sekunder hvor familien er sammen og det er naturlig å vise de. I ferier viser hun mer av barna ellers så kan det gå dager før barna vises. Mange av oss som er følgere av CBE har både utdannelse og vett, så disse påstandene om at « dere skjønner ingen ting» minner meg litt som en unge i trassalderen som holder for ørene og vet best. 

så er det dette med å prøve å rekke ned på ekteparet og mener de leverer under fattigdomsgrensen, for at man skal innbille seg at det er så dårlig stilt med de. De er mange som sliter i hverdagen og har tøffe tider, spesielt nå og det å sammenligne ekteparets økonomi med de som sliter, er respektløst for de som har det tøft økonomisk av ulike årsaker. Føler en seg bedre selv hvis det innbilles av de har dårlig økonomi? Jeg vet ikke, men undres. Så er det noen som spekulerer her inne om folk er psykisk syke fordi de ikke deler samme syn som flesteparten her inne. Vitner ikke akkurat om så veldig gode holdninger og menneskesyn. Jeg forstår egentlig ikke hvorfor jeg bruker tid på dette, for denne tråden kommer til å fortsette, men jeg tror at holdninger hvor folk dømmer andre og er forutinntatte, ikke gjør vårt samfunn til et bedre samfunn. Barn lever også i dette samfunnet, apropos det å være opptatt av barns ve og vel.  

Ærlig talt.. Dette viser at virket ikke innehar den kunnskapen som skal til for å kunne ferdes på nettet. Flott at du viser ansattes manglende kunnskap om hva som er delbart og ikke delbart. Igjen viser du manglende kunnskap om barns evne til å kunne forstå omfanget av eksponeringen. 

Føler du deg berettighet til å se bilder av mindreårige?  

Endret av AnnePåLande
  • Liker 26
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man fint kan spørre to barn på 8 og 5 år om det er greit å legge ut masse filmer og bilder av dem på nettet er jeg uenig i. Vi som har større barn enn dem vet at når de blir 10-11-12 år og mer så er det ikke gøy å finne hele barndommen sin på nettet. De får egne sosiale medier, ting blir kleint, de vil kanskje ikke ha alle de bildene klint utover som alle kan se. Barn skjønner ikke hva dette dreier seg om så da får de vente til de gjør det. Det er 13 årsgrense på mange typer sosiale medier av en grunn. Men når foreldrene ikke eier nettvett så må de lære det en annen plass, på skolen og av venner. Alt kan screenshottes og lagres. 

• Liker 41
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bulsara
Aquarius04 skrev (8 timer siden):

Jeg jobber 100% i tillegg til å studere, og jeg er mer sammen meg egne barn enn det CBE er. Jobber ikke hjemmefra. 

Både CBE og mannen sitter jo med mobilen klistret til hendene hele tiden. Jeg mener både hund og barn brukes mye som flott tilbehør. Det er IKKE ok! 

I tillegg til alt annet du nevner som er spot on. 

Det kan jeg faktisk bekrefte. Ser de en del rundt på samme plasser jeg beveger meg. Og jeg har lagt merke til at fokuset stadig er inn i skjermen. Det er kun observasjoner gjort på offentlige plasser, både med og uten barna. 
Stadig scrolles det og brukes tid på skjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulsara skrev (1 minutt siden):

Det kan jeg faktisk bekrefte. Ser de en del rundt på samme plasser jeg beveger meg. Og jeg har lagt merke til at fokuset stadig er inn i skjermen. Det er kun observasjoner gjort på offentlige plasser, både med og uten barna. 
Stadig scrolles det og brukes tid på skjermen.

Det har jeg også reagert på, mengden av ett øyeblikk her og ett øyeblikk der. Mobilen må jo være grodd fast i hendene for å få fanget alle disse øyeblikkene. Alternativet er kanskje ennå mer trist, at barna instrueres for opptak.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Surikatt said:

At man fint kan spørre to barn på 8 og 5 år om det er greit å legge ut masse filmer og bilder av dem på nettet er jeg uenig i. Vi som har større barn enn dem vet at når de blir 10-11-12 år og mer så er det ikke gøy å finne hele barndommen sin på nettet. De får egne sosiale medier, ting blir kleint, de vil kanskje ikke ha alle de bildene klint utover som alle kan se. Barn skjønner ikke hva dette dreier seg om så da får de vente til de gjør det. Det er 13 årsgrense på mange typer sosiale medier av en grunn. Men når foreldrene ikke eier nettvett så må de lære det en annen plass, på skolen og av venner. Alt kan screenshottes og lagres. 

Ja - og at det blir kleint noen år etter er jo én ting - så er det risiko for misbruk av bildene i tillegg…

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Felis skrev (31 minutter siden):

Du tenker at barn på 5 og 8 år har den nødvendige kunnskapen, livserfaringen og modenheten til å avgjøre om et bilde skal publiseres på nett? Wow! Mine barn hadde ikke engang hørt om dark room og pedofile i den alderen, heldigvis har jeg ikke en jobb hvor jeg og barna mine må ta stilling til slikt. De hadde ingen forståelse av hvor mange mennesker 300 000 er, eller hva det vil si å ha åpen konto. De var fremdeles ikke i stand til å analysere ord som uendelig, evigvarende og permanent. Men jeg vet at hvis jeg HADDE spurt dem på rette måten, så hadde de sagt ja like vel. For eksempel "Kan jeg legge ut et bilde av deg, slik at vi har råd til sommerferie i år?"

Det sluttes ikke å vise bilde av barn på på tv, sosial medier, på badestrender, i reklame, på tv fordi det er pedofile i samfunnet. Det man må være bevisst på, er hvilke typer bilder som deles.  CBE hadde åpenbart  råd til ferier før hun fikk barn, så jeg tror ikke det er på den måten hun går frem som du fremstiller det. Du er ikke tilstede og jeg er ikke tilstede, men mange barn i dag er bekvemme foran kamera og liker å bli tatt bilder av. Mange som ikke har noen problemer med det. Jeg ser at CBE tar gode beslutninger på hva som deles. Barn i den alderen kan fint ha en mening rundt hva de ønsker skal deles og CBE kjenner sine barn i motsetningen til dere her inne.  Se på Kardashian familie. De tok en beslutninger den gangen og har delt fryktelig mye.  Flere av barna ble filmet fra de var små og så et intervju på tv med hele klanen og de var så takknemlige for livet de levde og hva det showet ga de av muligheter. Da kan hverken du eller andre fortelle de at det er feil. Slik er det med Fam. Eriksen også. 

Endret av Lin10
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin10 skrev (9 minutter siden):

Det sluttes ikke å vise bilde av barn på på tv, sosial medier, på badestrender, i reklame, på tv fordi det er pedofile i samfunnet. Det man må være bevisst på, er hvilke typer bilder som deles.  CBE hatt råd til ferier før hun fikk barn, så jeg tror ikke det er på den måten hun går frem som du fremstiller det. Du er ikke tilstede og jeg er ikke tilstede, men mange barn i dag er bekvemme foran kamera og liker å bli tatt bilder av. Mange som ikke har noen problemer med det. Jeg ser at CBE tar gode beslutninger på hva som deles. Barn i den alderen kan fint ha en mening rundt hva de ønsker skal deles og CBE kjenner sine barn i motsetningen til dere her inne.  Se på Kardashian familie. De tok en beslutninger den gangen og har delt fryktelig mye.  Flere av barna ble filmet fra de var små og så et intervju på tv med hele klanen og de var så takknemlige for livet de levde og hva det showet ga de av muligheter. Da kan hverken du eller andre fortelle de at det er feil. Slik er det med Fam. Eriksen også. 

Du får søke opp episoden hvor Kylie Jenner oppsøker psykologen i serien Life of Kylie - der var hun ikke bare takknemlig foråsidetsånn.

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«74% av foreldre deler bilder og videoer av barna sine på sosiale medier, ifølge en undersøkelse Respons Analyse har gjort på vegne av UNICEF Norge. De fleste deler mellom ett og ti bilder i løpet av en måned, mens 10% deler en gang i uken eller oftere. Det betyr at i gjennomsnitt vil et barn i Norge ha 1165 bilder liggende av seg selv på internett innen det er 12 år gammelt. 

– Foreldreansvaret betyr at foreldre har plikt til å beskytte barnas rett til privatliv. Denne rettigheten må gå foran foreldres ønske om å dele bilder og informasjon av barna sine, sier generalsekretær i UNICEF Norge, Camilla Viken. «

Fra samme artikkel som nettopp blir delt. Veldig lett og sakse ut biten som passer ens egne argument. Men anbefaler å lese hele artikkelen. Små barn har  som andre også poengterer ingen forutsetning  til å forstå omfanget og konsekvensene av ikke bare bildene, men all informasjon som deles om dem. Kanskje de blir spurt om det er greit at foreldrene deler bilder men man må også huske den enorme lojaliteten barn har til sine foreldre som kanskje stopper dem fra å si nei. 
Kan helt fint skjønne at foreldre er stolte av barn sine, men hos denne bedriften er det den ufattelige mengden bilder og informasjon som hele tiden blir delt med 300000 fremmede følgere gjennom hele barndommen. 
Det ble også delt ett bilde av rotete lekerom som ble sagt ikke var ryddet på mange måneder. Var dette nødvendig informasjon å dele? 
Hvis man ønsker å fremstå mindre perfekt er det en godt gjennomtenkt refleksjon å skyve ungene foran seg for å formidle dette? 
Ønsker dokumentasjon på at barn forstår hva som skjer når de blir del av familie bedriften fra før de blir født og barndommen blir solgt til fremmede for at foreldrene skal opprettholde en selvdiggende livstil og pleie seg selv store deler av døgnet. 

Endret av Sparkel
  • Liker 22
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lilly_A skrev (6 timer siden):

Hva kan ligge under varekostnad og andre driftskostnader i en sånn type bedrift?

Det er ikke mye disse to heltidsansatte bringer inn til statskassen. Bedriften skatter som en som tjener ca 450' i året (skatt på lønn kommer i tillegg). 

Her kommer blant annet opphold på Brimi-sæter og andre ting de kjøper for fradrag. Det spares mye skatt på denne måten i hvert fall. Men lite bærekraftig på sikt, som noen har vært inne på.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Lin10 said:

Det sluttes ikke å vise bilde av barn på på tv, sosial medier, på badestrender, i reklame, på tv fordi det er pedofile i samfunnet. Det man må være bevisst på, er hvilke typer bilder som deles.  CBE hatt råd til ferier før hun fikk barn, så jeg tror ikke det er på den måten hun går frem som du fremstiller det. Du er ikke tilstede og jeg er ikke tilstede, men mange barn i dag er bekvemme foran kamera og liker å bli tatt bilder av. Mange som ikke har noen problemer med det. Jeg ser at CBE tar gode beslutninger på hva som deles. Barn i den alderen kan fint ha en mening rundt hva de ønsker skal deles og CBE kjenner sine barn i motsetningen til dere her inne.  Se på Kardashian familie. De tok en beslutninger den gangen og har delt fryktelig mye.  Flere av barna ble filmet fra de var små og så et intervju på tv med hele klanen og de var så takknemlige for livet de levde og hva det showet ga de av muligheter. Da kan hverken du eller andre fortelle de at det er feil. Slik er det med Fam. Eriksen også. 

Det er absolutt feil å hevde at det er hvilke type bilder som deles, som har betydning for om bilder av barn på nettet misbrukes av pedofile. "Søte barn", med eller uten klær er svært attraktive i disse miljøene.

Å legge ut tusenvis av bilder og filmer av navngitte barn i tillegg til utallige detaljer om deres liv på det åpne internettet er fullstendig hodeløst. Som kjent også sterkt frarådet av kripos, FN's barneekonvensjon og alle relevante fagmiljøer.

Også private bes om helst å unngå deling av barnebilder, men i alle fall begrense det. Og dette er ment til folk som "bare" deler barnebilder med venner på facebook og lignende.

Som det har vært hevdet mange ganger i denne tråden, er barnemodeller som brukes i ordinær reklame anonyme, i motsetning til influenserbarna, som får svært mange øyeblikk som burde forblitt private påublisert offentlig.

Til sist, igjen: Barn har absolutt ingen kompetanse til å forstå hva det innebærer å bli ekponert offentlig. Å bli assosiert med carolinebergeriksen.no og alle skandalene, jukset, kroppsfokuset etc. etc. denne influenserbedriften er kjent for, er ikke nødvendigvis en fordel på sikt.

Endret av Villroses hage
  • Liker 23
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (1 time siden):

Eldste har nok nettvett i pensum neste skoleår. Og sikkert hvert år etter det. Ihvertfall har mine barn hatt det. Jeg synes jeg ser c og lk hjelpe henne med de leksene... 

Mine barn har ihvertfall hatt lekser av typen: - Er det greit at andre legger ut bilder av deg? Eller - Google deg selv og familiemedlemmer og ta skjermbilde av hva som kommer frem. En av mine fikk et treff på seg selv fra Dagbladet fra da hun var tre år. En feriereportasje. (Utrolig nok hadde vi kommet oss til Syden med egne penger..., møtte en journalist som spurte om vi hadde det fint på ferie, og tok et bilde)

Det syntes hun bare var gøy. Men det var det eneste. Noen av oss voksne har blitt intervjuet ifbm jobb. Helt greit. 

Men hos cbe.no, hvordan blir denne øvelsen der??

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin10 skrev (26 minutter siden):

Det sluttes ikke å vise bilde av barn på på tv, sosial medier, på badestrender, i reklame, på tv fordi det er pedofile i samfunnet. Det man må være bevisst på, er hvilke typer bilder som deles.  CBE hadde åpenbart  råd til ferier før hun fikk barn, så jeg tror ikke det er på den måten hun går frem som du fremstiller det. Du er ikke tilstede og jeg er ikke tilstede, men mange barn i dag er bekvemme foran kamera og liker å bli tatt bilder av. Mange som ikke har noen problemer med det. Jeg ser at CBE tar gode beslutninger på hva som deles. Barn i den alderen kan fint ha en mening rundt hva de ønsker skal deles og CBE kjenner sine barn i motsetningen til dere her inne.  Se på Kardashian familie. De tok en beslutninger den gangen og har delt fryktelig mye.  Flere av barna ble filmet fra de var små og så et intervju på tv med hele klanen og de var så takknemlige for livet de levde og hva det showet ga de av muligheter. Da kan hverken du eller andre fortelle de at det er feil. Slik er det med Fam. Eriksen også. 

Herregud.. hvor er argumentene som kan bygge opp om at denne eksponeringen er tipp topp?? 

Bildene som blir delt utviser foresattes manglende evne til å kunne forstå hvordan nettet fungerer.

Endret av AnnePåLande
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...