Jobbermedbarn Skrevet 3. august 2022 #66581 Del Skrevet 3. august 2022 Felis skrev (29 minutter siden): Så de later som om de har et samarbeid med en seriøs aktør, selv om det ikke er tilfellet.... Det kaller jeg å "ta en Anne Brith" Uttalte ikke dette paret en gang at de ikke gjorde noe gratis? Den gangen var de vel i en økonomisk situasjon som tillot dem å ta slike valg. I dag er situasjonen en helt annen, og de deler altså ut gratis reklame i håp om at folk (og potensielle samarbeidspartnere) skal tro de har lukrative avtaler. Utrolig hvor fort prinsippene viker når man mangler penger. Så utrolig flaut dette må være! Ja, det kan jo se ut som det er slik det henger sammen. I sammenheng med at de også venter så lenge som mulig med å offentliggjøre årsregnskapet (for 2021) slik at det påvirker minst mulig inneværende årsresultat. Vi får vel mer svar på det etter 20 aug. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 3. august 2022 #66582 Del Skrevet 3. august 2022 kraftwerk skrev (1 time siden): Jeg sendte en Mail til Brimi, og fikk et ganske krast svar tilbake føler jeg. Jeg skrev angående dyrene i fjøset, og at dette går direkte på dem som profesjonelle aktører. Ser at hun sendte korrespondansen til to andre - sikkert eierne av stedet. Så pinlig å sende mail til Brimi seteren fordi du og noen andre her innbiller seg at oppholdet er sponset. Så jammen hadde du noen innsigelser om dyra i fjøset også😅Var det noe de gjorde galt det? Hva med kattungen? Fikk du noe svar angående det. Så mye rart som blir sauset sammen. Lite å finne på i sommerferien i motsetning til CBE og familien, det er sikkert og visst😀 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 3. august 2022 Populært innlegg #66583 Del Skrevet 3. august 2022 Huff, så trist at de kjører på med fullt influenseropplegg inkludert sedvanlig eksponering av barn når de altså faktisk ikke bare har fri, men også har betalt for oppholdet. Selv da er det full rulle med posting på bedriftens some. Ikke engang ungene får litt fri. @Lin10 - har du tenkt over at selve hensikten med influenservirksomhet faktisk er at folk skal følge med? Og hvorfor er det flaut å spørre om det er et kommersielt samarbeid når en kommersiell aktør poster en rekke innlegg hvor seteren tagges i sin kommersielle IG-kanal? 49 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 3. august 2022 #66584 Del Skrevet 3. august 2022 (endret) Lin10 skrev (5 minutter siden): Så pinlig å sende mail til Brimi seteren fordi du og noen andre her innbiller seg at oppholdet er sponset. Så jammen hadde du noen innsigelser om dyra i fjøset også😅Var det noe de gjorde galt det? Hva med kattungen? Fikk du noe svar angående det. Så mye rart som blir sauset sammen. Lite å finne på i sommerferien i motsetning til CBE og familien, det er sikkert og visst😀 Virket later som de har sponset opphold mens de eksponerer mindreårige på deres offentlige bedrifts IG konto. Ikke evner de å følge enkle regler som; ikke løft på kattene mens CBE lever av å påvirke andre. Endret 3. august 2022 av AnnePåLande 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 3. august 2022 #66585 Del Skrevet 3. august 2022 Andrea59 skrev (7 timer siden): Nemlig. En voksen katt som ikke vil løftes, den sier som regel fra, gjerne med klørne… kattunger er prisgitt fornuftige besøkende. Det er sannsynligvis veldig mange i løpet av dagen som har lyst til å bære rundt på kattungene. Men, selvsagt, selveste barna til CBE må jo få lov - og så ble det jo så fine bilder! 🙈 Og kanskje: folk som ser bildene og tenker at dette er et sted de har lyst til å besøke - de løfter da også (eller maser om lov). 😤 Det er jo dette som er paradokset. De kaller jo seg influensere, og jobben består jo i å forsøke å påvirke/inspirere folk 🤨 20 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 3. august 2022 #66586 Del Skrevet 3. august 2022 (endret) Laia skrev (2 minutter siden): Det er jo dette som er paradokset. De kaller jo seg influensere, og jobben består jo i å forsøke å påvirke/inspirere folk 🤨 Men når de påvirker folk feks her inne, kommer forsvarsbrigaden straks innom og roper at vi påvirkes FEIL. Endret 3. august 2022 av pøbelsara 35 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 3. august 2022 #66587 Del Skrevet 3. august 2022 pøbelsara skrev (5 minutter siden): Huff, så trist at de kjører på med fullt influenseropplegg inkludert sedvanlig eksponering av barn når de altså faktisk ikke bare har fri, men også har betalt for oppholdet. Selv da er det full rulle med posting på bedriftens some. Ikke engang ungene får litt fri. @Lin10 - har du tenkt over at selve hensikten med influenservirksomhet faktisk er at folk skal følge med? Og hvorfor er det flaut å spørre om det er et kommersielt samarbeid når en kommersiell aktør poster en rekke innlegg hvor seteren tagges i sin kommersielle IG-kanal? Hadde det vært et samarbeid så hadde det vært merket med reklame. Det er stor forskjell på å følge med på og forfølge noe. Den grensen har ikke du skjønt tydeligvis. Jeg tror ikke ekteparet synes det er trist at de legger ut stories, det er jo jobben deres. De virker svært fornøyde alle sammen og hyggelige for hennes følgere å se hva hun legger ut. Flott familie👍Og heldige barn🤩 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 3. august 2022 #66588 Del Skrevet 3. august 2022 (endret) Det er vel nå jeg skal skrive at jeg vil til Brimi sæter for å løfte små søte kattunger? 😆😁 Endret 3. august 2022 av Klink 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 3. august 2022 #66589 Del Skrevet 3. august 2022 (endret) Lin10 skrev (5 minutter siden): Hadde det vært et samarbeid så hadde det vært merket med reklame. Det er stor forskjell på å følge med på og forfølge noe. Den grensen har ikke du skjønt tydeligvis. Jeg tror ikke ekteparet synes det er trist at de legger ut stories, det er jo jobben deres. De virker svært fornøyde alle sammen og hyggelige for hennes følgere å se hva hun legger ut. Flott familie👍Og heldige barn🤩 Det er vel dette virket er blitt kritisert for og tatt med buksene nede da reklame ikke alltid er blitt merket. Utydelig merking er også et problem med denne virksomheten. Dette narrative, lykkelig familie på tur må en være passe naiv om en kjøper dette. Stakkars mindreårige som har foreldre som ikke evner å se hva som er delbart på Internett. Endret 3. august 2022 av AnnePåLande 35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 3. august 2022 #66590 Del Skrevet 3. august 2022 Lin10 skrev (8 minutter siden): Hadde det vært et samarbeid så hadde det vært merket med reklame. Det er stor forskjell på å følge med på og forfølge noe. Den grensen har ikke du skjønt tydeligvis. Jeg tror ikke ekteparet synes det er trist at de legger ut stories, det er jo jobben deres. De virker svært fornøyde alle sammen og hyggelige for hennes følgere å se hva hun legger ut. Flott familie👍Og heldige barn🤩 Nå går du inn for å provosere, heldige barn? Du skulle kanskje gjerne vokst opp med å bli eksponert på sosiale medier fra du var bittliten? Høres det fristende ut? 39 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosasko Skrevet 3. august 2022 #66591 Del Skrevet 3. august 2022 Lin10 skrev (11 minutter siden): Hadde det vært et samarbeid så hadde det vært merket med reklame. Det er stor forskjell på å følge med på og forfølge noe. Den grensen har ikke du skjønt tydeligvis. Jeg tror ikke ekteparet synes det er trist at de legger ut stories, det er jo jobben deres. De virker svært fornøyde alle sammen og hyggelige for hennes følgere å se hva hun legger ut. Flott familie👍Og heldige barn🤩 Heldige barn? Stakkars barn er vel det rette ordet her tenker jeg 😌 33 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 3. august 2022 #66592 Del Skrevet 3. august 2022 Snødronninga skrev (7 minutter siden): Nå går du inn for å provosere, heldige barn? Du skulle kanskje gjerne vokst opp med å bli eksponert på sosiale medier fra du var bittliten? Høres det fristende ut? Mindreårige er vel blitt eksponert før de ble født? 21 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 3. august 2022 #66593 Del Skrevet 3. august 2022 Lin10 skrev (40 minutter siden): Så pinlig å sende mail til Brimi seteren fordi du og noen andre her innbiller seg at oppholdet er sponset. Så jammen hadde du noen innsigelser om dyra i fjøset også😅Var det noe de gjorde galt det? Hva med kattungen? Fikk du noe svar angående det. Så mye rart som blir sauset sammen. Lite å finne på i sommerferien i motsetning til CBE og familien, det er sikkert og visst😀 Hvordan går det med den lenken til Forbrukertilsynet? 33 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Liver Skrevet 3. august 2022 Populært innlegg #66594 Del Skrevet 3. august 2022 Jeg blir litt matt av boblen CBE lever i. Nå skriver hun at trening er terapi, og det kjenner meg igjen i. Men, så skriver hun at det er mulig å opprettholde treningen i ferien, bare man prioriterer rett! Atte hva? Jeg kjenner ingen som har så mye barnepass som dem i ferien, slik at de kan trene slik som de gjør ca hver dag resten av året. Personlig så går mine dager i ett fra kl 06-20 hver dag i ferien, der muligheten for å farte ut på egenhånd ikke er en mulighet. Hadde de med dette utgangspunktet klart det samme med rett prioriteringer, da hadde jeg kanskje blitt imponert. Men, de som alltid har familie som hjelper til at de kan trene som vanlig, ikke like imponerende. 49 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 3. august 2022 Populært innlegg #66595 Del Skrevet 3. august 2022 Lin10 skrev (53 minutter siden): Hadde det vært et samarbeid så hadde det vært merket med reklame. Det er stor forskjell på å følge med på og forfølge noe. Den grensen har ikke du skjønt tydeligvis. Jeg tror ikke ekteparet synes det er trist at de legger ut stories, det er jo jobben deres. De virker svært fornøyde alle sammen og hyggelige for hennes følgere å se hva hun legger ut. Flott familie👍Og heldige barn🤩 Det har jeg skjønt VEDIG godt, ellers takk, du - og det er nettopp derfor jeg synes det er så utrolig kritikkverdig at de utsetter ungene sine for slik. Og du - det er faktisk ikke folk som er kritiske til virksomheten man skal være bekymret for. Blodfans som kontakter ungene er en mye større trussel enn noen som er bekymret for hva barna utsettes for og gir uttrykk for det på nett. De ble jo oppsøkt i SIljan av folk som ville se baby da eldste var liten. Ekstremt ubehagelig at helt ukjente mener å ha en relasjon til fremmede barn - og slik bør man virkelig beskytte ungene sine i mot. Ikke legge til rette for på internett hver eneste dag - også når de liksom har ferie. (At episodene hvor folk oppsøkte dem og ville se, var ubehagelig, skjønner jeg veldig godt. At svaret på det var å vise frem ungene helt uten kontroll på hvem som får se og mene og danne seg en oppfatning, har jeg store problemer med å forstå. Hadde de gjort det hvis de ikke tjente noe på det, lurer jeg på?) 43 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 3. august 2022 #66596 Del Skrevet 3. august 2022 Jeg har ikke greie på skatteregler for influenservirksomhet, men er det kanskje sånn at dette (dokumenterte) oppholdet er "utgifter til inntekts ervervelse", som dermed gir grunnlag for skattefradrag? Med andre ord at oppholdet er utgifter de bruker for å skape innhold i annonsekanalene sine, og som i sin tur er ment å skulle generere klikk, noe de håper kan føre til fremtidige annonseinntekter? Og at de altså derfor kan trekke det av på skatten. For etter det jeg har skjønt om "influenserbransjen", dreier det seg om å dele fra sitt glamorøse og interessante liv, sånn at alle dem som synes det er interessant i å følge med på dette "glamorøse og interessante livet" er tilbøyelige til å kjøpe produkter som influenseren reklamerer for. Men det ser ut til at familien Berg Eriksen ikke har noe liv utover vanlig småbarnsfamilieliv med ferieturer, forestillinger som ungene lager for foreldrene, lørdagskos, osv., som alle i samme situasjon er godt vant med. For alt innholdet i annonsekanalen deres på instagram, utenom de ofte mangelfullt merkede reklameinnleggene, er jo bare manisk løping (hva i all verden er det hun løper fra???), kaffe, og egenpleie. I denne sammenhengen mener de nok at barn på rotnorsk ferie med søte dyr, god mat og fin natur, er interessant innhold, og som de derfor punger ut for. 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 3. august 2022 #66597 Del Skrevet 3. august 2022 Lafamiglia skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke greie på skatteregler for influenservirksomhet, men er det kanskje sånn at dette (dokumenterte) oppholdet er "utgifter til inntekts ervervelse", som dermed gir grunnlag for skattefradrag? Med andre ord at oppholdet er utgifter de bruker for å skape innhold i annonsekanalene sine, og som i sin tur er ment å skulle generere klikk, noe de håper kan føre til fremtidige annonseinntekter? Og at de altså derfor kan trekke det av på skatten. For etter det jeg har skjønt om "influenserbransjen", dreier det seg om å dele fra sitt glamorøse og interessante liv, sånn at alle dem som synes det er interessant i å følge med på dette "glamorøse og interessante livet" er tilbøyelige til å kjøpe produkter som influenseren reklamerer for. Men det ser ut til at familien Berg Eriksen ikke har noe liv utover vanlig småbarnsfamilieliv med ferieturer, forestillinger som ungene lager for foreldrene, lørdagskos, osv., som alle i samme situasjon er godt vant med. For alt innholdet i annonsekanalen deres på instagram, utenom de ofte mangelfullt merkede reklameinnleggene, er jo bare manisk løping (hva i all verden er det hun løper fra???), kaffe, og egenpleie. I denne sammenhengen mener de nok at barn på rotnorsk ferie med søte dyr, god mat og fin natur, er interessant innhold, og som de derfor punger ut for. I følge en regnskapskyndig nær meg, kan slik trekkes fra, ja - hvis det kan dokumenteres at dette er arbeid og til inntekts ervervelse. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 3. august 2022 #66598 Del Skrevet 3. august 2022 2 hours ago, Snødronninga said: Nå går du inn for å provosere, heldige barn? Du skulle kanskje gjerne vokst opp med å bli eksponert på sosiale medier fra du var bittliten? Høres det fristende ut? Ikke bare bli eksponert - som naturligvis er det aller verste - men sannsynligvis også instruert, iscenesatt, «klem hverandre nå» - «en gang til, må ta litt flere bilder med annen bakgrunn/lys», hyggelige stunder som rigges til med kamera og lys og dilldall…jeg tror at mange av de perfekte bildene tar lang tid å ta, det er ikke tilfeldige familie-shots. 33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 3. august 2022 Populært innlegg #66599 Del Skrevet 3. august 2022 Lin10 skrev (2 timer siden): Hadde det vært et samarbeid så hadde det vært merket med reklame. Det er stor forskjell på å følge med på og forfølge noe. Den grensen har ikke du skjønt tydeligvis. Jeg tror ikke ekteparet synes det er trist at de legger ut stories, det er jo jobben deres. De virker svært fornøyde alle sammen og hyggelige for hennes følgere å se hva hun legger ut. Flott familie👍Og heldige barn🤩 Tenk om det hadde vært så enkelt... Dessverre har paret, på tross av å være veteraner i bransjen, fremdeles store utfordringer med å forstå regelverket omkring merking av reklame. Eventuelt er det viljen det står på, jeg vet ikke hva som er verst. Jeg tror forøvrig at du har rett i at alle er fornøyde. Ungene får oppleve Brimi Sæter, løfte kattunger og kose med dyrene. De har ingen forutsetning for å forstå hvor eksponert de er. Dette er utrolig nok hverdagen deres, de kjenner ikke til annet. Foreldrene er sikkert også glade og lettet over å endelig kunne fylle kontoene med annet enn mors kropp, løping, kaffekopp og mer kropp. Barn og kattunger i skjønn forening, blir ikke bedre enn det si. Jeg er ikke influenser, men har jobbet kreativt i mange år, og det å hele tiden prestere kreativt kan være tungt. Særlig når det går i motbakke, slik det har gjort for paret i lange tider. Jeg innbiller meg at de bruker betydelig hjernekapasitet på å pønske ut innhold til kanalene. Den tidsklemma og det travle familielivet de prøver å selge inn til følgerne sine føles nok helt reelt for Eriksens. Jeg kan (heldigvis ikke) forestille meg hvordan det er å hele tiden være på jakt etter det neste motivet, den neste fortellingen og det neste narrativet. Samtidig skal de passe på at det ikke krasjer med tidligere narrativ. Som for eksempel å poste en søt plakat om ikke å løfte katter, når man i neste øyeblikk løfter på nettopp kattene. Og i etterkant bruker de sikkert mye tid på å vurdere mottakelsen innholdet de presenterte ble mottatt. Telle likes, skjule likes, saumfare nettet etter kritikk, svare på kritikk, kvele kritikk. Slett, blokker, repeat. Jeg innbiller meg at de aldri føler at de har fri. Og derfor har heller ikke ungene fri, selv om de nå er på egenbetalt ferie. Du synes ikke dette er bittelittegranne trist? 57 2 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Della Skrevet 3. august 2022 #66600 Del Skrevet 3. august 2022 (endret) Felis skrev (25 minutter siden): Tenk om det hadde vært så enkelt... Dessverre har paret, på tross av å være veteraner i bransjen, fremdeles store utfordringer med å forstå regelverket omkring merking av reklame. Eventuelt er det viljen det står på, jeg vet ikke hva som er verst. Jeg tror forøvrig at du har rett i at alle er fornøyde. Ungene får oppleve Brimi Sæter, løfte kattunger og kose med dyrene. De har ingen forutsetning for å forstå hvor eksponert de er. Dette er utrolig nok hverdagen deres, de kjenner ikke til annet. Foreldrene er sikkert også glade og lettet over å endelig kunne fylle kontoene med annet enn mors kropp, løping, kaffekopp og mer kropp. Barn og kattunger i skjønn forening, blir ikke bedre enn det si. Jeg er ikke influenser, men har jobbet kreativt i mange år, og det å hele tiden prestere kreativt kan være tungt. Særlig når det går i motbakke, slik det har gjort for paret i lange tider. Jeg innbiller meg at de bruker betydelig hjernekapasitet på å pønske ut innhold til kanalene. Den tidsklemma og det travle familielivet de prøver å selge inn til følgerne sine føles nok helt reelt for Eriksens. Jeg kan (heldigvis ikke) forestille meg hvordan det er å hele tiden være på jakt etter det neste motivet, den neste fortellingen og det neste narrativet. Samtidig skal de passe på at det ikke krasjer med tidligere narrativ. Som for eksempel å poste en søt plakat om ikke å løfte katter, når man i neste øyeblikk løfter på nettopp kattene. Og i etterkant bruker de sikkert mye tid på å vurdere mottakelsen innholdet de presenterte ble mottatt. Telle likes, skjule likes, saumfare nettet etter kritikk, svare på kritikk, kvele kritikk. Slett, blokker, repeat. Jeg innbiller meg at de aldri føler at de har fri. Og derfor har heller ikke ungene fri, selv om de nå er på egenbetalt ferie. Du synes ikke dette er bittelittegranne trist? Og at jobben til foreldrene og jakten på likes og samarbeid skal styre innholdet i store deler av livet til barna. Familielivet som en salgskampanje for meningsløse varemerker. Mye av det de 4 som jobber for CBE bedriften gjør blir en funksjon av hensyn til følgere og samarbeids bedrifter, med økonomisk gevinst som mål. Og det er barndommen til 2 barn, trist! Jeg er spent på hvor lenge de tør å utlevere barna sine både med tanke på økende motstand generelt mot utlevering av barn og fremtidige (negative) reaksjoner fra barna sine. Pengene rår foreløpig og vil nok gjøre det så lenge de får til livets opphold som CBE. Endret 3. august 2022 av Della 32 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå