-venter- Skrevet 3. august 2022 #66521 Del Skrevet 3. august 2022 Levina skrev (14 timer siden): Flotte ferier CBE kan gi til barna sine. Ferie i varmere strøk, så ferie på en seter og kommende høstferie til Hellas. Masse tid med barna og flotte opplevelser sammen. Slike ferier gir jeg også barna mine, og hold deg fast; Jeg er uføre. De alle, aller fleste i Norge kan gi barna slike ferier, spesielt om det er to voksne i husholdningen. 26 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg h/k Skrevet 3. august 2022 Populært innlegg #66522 Del Skrevet 3. august 2022 (endret) For å avslutte den tavle-diskusjonen har jeg screenshot. Videoen var av en av ungene som hadde katten i genseren som en båt og snurret rundt mens katten så rimelig skremt ut. Endret 3. august 2022 av h/k 39 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bulsara Skrevet 3. august 2022 #66523 Del Skrevet 3. august 2022 Hallepalle2 skrev (45 minutter siden): Det ble slettet. Bilder postet før var fremdeles på story da det forsvant fra begge sine storyer. Ok- det er jo meget spesielt å slette bildet 😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 3. august 2022 Populært innlegg #66524 Del Skrevet 3. august 2022 Jeg tenker at det er lurt å notere seg at når debatten blir god - slik som for noen sider siden når vi diskuterte barneeksponering fordi Jenny Skavlan hadde gitt et intervju, så kommer de samme brukerne (og noen nye) høylytt inn i tråden og prøver å spore av så det synger etter. Hver eneste gang. Jeg venter spent på avklaringen av når kattunger blir katter, og dokumentasjon på at det er OK å løfte kattunger, selv når det står oppslag om at man ikke skal gjøre det. Jeg er også enig i at filmen som vises, viser en kattunge som ikke liker håndteringen. Det i seg selv burde vær nok til å droppe det - når det i tillegg er opplyst at det ikke er ønskelig at man gjør det, skjønner jeg ikke hvorfor man publiserer filmen. Jeg vil dessuten også si at dersom man må eksponere sine barn daglig for et publikum man ikke aner noe som helst om for å ha råd til ferieturer hundretusenvis av nordmenn tar hvert eneste år, bør man virkelig se på prioriteringene sine en gang til. De aller fleste nordmenn med helt vanlig inntekt kan fint ta med ungene både til kanariøyene, Tyrkia og Brimiseter. Helt uten å eksponere barna for et helt ukjent publikum, med helt ukjente motiver for å ville se. At følgere gjerne vil se og synes det er hyggelig, er faktisk ganske skremmende. Hvorfor vil man underholdes av helt ukjente barn, som ikke vet at akkurat DU blir underholdt av dem? HVorfor er det viktigere å underholde fremmede mennesker enn å beskytte ungene sine mot uønsket oppmerksomhet? 58 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 3. august 2022 #66525 Del Skrevet 3. august 2022 Aquarius04 skrev (2 timer siden): Dette føyer seg jo inn i rekka av ting disse folkene gjør som andre mennesker hadde latt være, og som de hodeløst og idiotisk dokumenterer: -plukke påskeliljer i offentlig park -skremmer vekk/fjerner måkerede fra badeplass -eksponerer andres barn i egne bilder Det er sikkert ganske mange flere jeg har glemt her… Kom ikke å si at vi andre ikke har gjort noen rampestreker noen gang, som å plukke påskeliljer. Forskjellen er vel at vi ikke legger det ut i some, i så fall deler vi det bare med de nærmeste.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 3. august 2022 #66526 Del Skrevet 3. august 2022 h/k skrev (19 minutter siden): For å avslutte den tavle-diskusjonen har jeg screenshot. Videoen var av en av ungene som hadde katten i genseren som en båt og snurret rundt mens katten så rimelig skremt ut. Og katter er katter - uansett alder, så de mener selvsagt også at ikke kattungene skal løftes! (særlig ikke de antageligvis, for fremmed lukt på kattunger kan gjøre kattemor rimelig stressa) 28 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 3. august 2022 #66527 Del Skrevet 3. august 2022 Isild skrev (9 minutter siden): Og katter er katter - uansett alder, så de mener selvsagt også at ikke kattungene skal løftes! (særlig ikke de antageligvis, for fremmed lukt på kattunger kan gjøre kattemor rimelig stressa) Katt er katt ut fra den beskjeden der. I vår familie hadde vi ikke løftet kattunger med den beskjeden ved inngangen. Husk at disse kattungene kan bli løftet titalls ganger (mer sikkert hvis mye unger på besøk) i løpet av dagen. 34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 3. august 2022 #66528 Del Skrevet 3. august 2022 Bulsara skrev (34 minutter siden): Ok- det er jo meget spesielt å slette bildet 😳 De burde jo i så fall ha slettet det bildet hvor de gjorde det som står man ikke skal gjøre… Vinn-vinn fordi det også var bildet av barn… Jeg avslutter katte diskusjonen for min del, men mitt (og jeg ser noen andre også) hovedpoeng er holdningene de viset ganske så jevnlig til lover og regler. Lite tiltalende og ikke minst ikke noe noen andre burde påvirkes av. 23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 3. august 2022 #66529 Del Skrevet 3. august 2022 Kollontaj skrev (3 minutter siden): Katt er katt ut fra den beskjeden der. I vår familie hadde vi ikke løftet kattunger med den beskjeden ved inngangen. Husk at disse kattungene kan bli løftet titalls ganger (mer sikkert hvis mye unger på besøk) i løpet av dagen. Nettopp! Helt utrolig at noen klarer å tyde den beskjeden der til at det er ok å løfte kattungene. Det er særlig de som IKKE skal løftes antageligvis. Det er det jeg ville sagt til mine barn iallefall. 29 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 3. august 2022 #66530 Del Skrevet 3. august 2022 4 minutter siden, Isild said: Nettopp! Helt utrolig at noen klarer å tyde den beskjeden der til at det er ok å løfte kattungene. Det er særlig de som IKKE skal løftes antageligvis. Det er det jeg ville sagt til mine barn iallefall. Nemlig. En voksen katt som ikke vil løftes, den sier som regel fra, gjerne med klørne… kattunger er prisgitt fornuftige besøkende. Det er sannsynligvis veldig mange i løpet av dagen som har lyst til å bære rundt på kattungene. Men, selvsagt, selveste barna til CBE må jo få lov - og så ble det jo så fine bilder! 🙈 Og kanskje: folk som ser bildene og tenker at dette er et sted de har lyst til å besøke - de løfter da også (eller maser om lov). 😤 40 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kyllingmonk Skrevet 3. august 2022 #66531 Del Skrevet 3. august 2022 Bulsara skrev (51 minutter siden): Ok- det er jo meget spesielt å slette bildet 😳 Med tanke på at bildet ble screenshottet av h/k på time 23 så er det mest nærliggende å tro at bildet faktisk gikk ut på tid, ikke ble slettet. Lite vits å slette det når har under 1 time igjen ute. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 3. august 2022 #66532 Del Skrevet 3. august 2022 Kyllingmonk skrev (4 minutter siden): Med tanke på at bildet ble screenshottet av h/k på time 23 så er det mest nærliggende å tro at bildet faktisk gikk ut på tid, ikke ble slettet. Lite vits å slette det når har under 1 time igjen ute. Ja dette lurte jeg også på, at det ikke ble slettet , men ble borte til fordel for mer innhold på story eller noe. Vet ikke hvordan story fungerer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kyllingmonk Skrevet 3. august 2022 #66533 Del Skrevet 3. august 2022 Klink skrev (Akkurat nå): Ja dette lurte jeg også på, at det ikke ble slettet , men ble borte til fordel for mer innhold på story eller noe. Vet ikke hvordan story fungerer? På både Instagram og snap så forsvinner alt fra story automatisk 24 timer etter posting, sikkert Facebook også, men akkurat der har jeg ingen erfaring. Du kan ha uendelig mye på story så innhold har ikke ha noe å si, bare tid (24 timer) som gjelder før det blir helt borte. Så om jeg legger ut et bilde nå, så er det borte i morgen kl 10.07. Og om jeg legger ut et nytt kl 12 så er det borte i morgen kl 12. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 3. august 2022 #66534 Del Skrevet 3. august 2022 Kyllingmonk skrev (9 minutter siden): Med tanke på at bildet ble screenshottet av h/k på time 23 så er det mest nærliggende å tro at bildet faktisk gikk ut på tid, ikke ble slettet. Lite vits å slette det når har under 1 time igjen ute. Enig i det👍 Men hovedargumentene står seg uansett om det ble slettet eller gikk ut på tid. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 3. august 2022 #66535 Del Skrevet 3. august 2022 Kyllingmonk skrev (1 minutt siden): På både Instagram og snap så forsvinner alt fra story automatisk 24 timer etter posting, sikkert Facebook også, men akkurat der har jeg ingen erfaring. Du kan ha uendelig mye på story så innhold har ikke ha noe å si, bare tid (24 timer) som gjelder før det blir helt borte. Så om jeg legger ut et bilde nå, så er det borte i morgen kl 10.07. Og om jeg legger ut et nytt kl 12 så er det borte i morgen kl 12. Ja, du finner det igjen i arkivet (men det er det bare du som ser). 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 3. august 2022 #66536 Del Skrevet 3. august 2022 Jobbermedbarn skrev (12 timer siden): Jeg tenker helt motsatt jeg da at kattunger blir mer forstyrret og stresset av å bli løftet på. Men er enig i det du skrev; hovedpoenget er jo at regler ikke holdes og i dette tilfelle hadde de jo faktisk dokumentert det selv. Det er jo en grunn til at det blir slettet… helt enig i at kattunger kan bli mer stresset og nervøse om mange ulike folk og barn håndterer dem. Ikke helt heldig som start for et katteliv. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 3. august 2022 #66537 Del Skrevet 3. august 2022 Hoppetau skrev (12 timer siden): Jeg viste min datter på 10 år bilder fra ferien deres (bare bilder og filmer ikke instastory) og bad henne si hva hun trodde om denne familien. Hun påpekte at hun syntes de kunne fremstå som litt fisefine på bildene og mange av bildene sa hun at jeg ALDRI hadde fått lov til å poste selv. Men noe av det viktigste hun sa var "det ser ut som om de bruker mye tid på med bilen". Dette var en kommentar knyttet til et familiemåltid. Dette tenkte hun uten å vite om det store antallet bilder på story hver dag. Så hvor flott ferien egentlig er vet vi lite om. Vi vet derimot at mye tid benyttes borte fra barna hver morgen for at begge foreldrene skal løpe sammen. Vi vet også at det brukes mye tid på bilder og redigering, drone, telefon og kamera - uten tvil!! oppsummert blir det at de knapt har forskjell på ferie og hverdag. Same.. same… 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 3. august 2022 #66538 Del Skrevet 3. august 2022 Kollontaj skrev (12 timer siden): Jeg har vært på ikke mindre enn tre gårdsbesøk siste tre måneder (ikke spør hvorfor 😅). Ett sted var det ikke lov å løfte på kattunger, de to andre stedene skulle barna sitte ned og ha kattungen i fanget hvis de ville holde dem. (sånn søt litta historie til allmenn opplysning 😆). flott når mindreårige setter seg ned og får kattunger på fanget. Da har man brukbart kontroll på situasjonen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 3. august 2022 #66539 Del Skrevet 3. august 2022 Klink skrev (11 timer siden): Familien Nyhus, pilotfrue er eksempler på andre som eksponerer barna sine. Det forsvarer vel ikke at CBE gjør dette. De to nevnte bør også skjerpe inn dette. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 3. august 2022 #66540 Del Skrevet 3. august 2022 h/k skrev (1 time siden): For å avslutte den tavle-diskusjonen har jeg screenshot. Videoen var av en av ungene som hadde katten i genseren som en båt og snurret rundt mens katten så rimelig skremt ut. Blir trist og sjokkert over at C og LE tillater barna sine å behandle kattene/kattungene slik. Uansett regler eller ikke regler er dette kritikkverdig og ikke bra for kattungene. Bare respektløst og trist 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå