Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Lily Of the Valley skrev (40 minutter siden):

Etter å ha sett litt på tråden her inne, så er jeg litt overrasket over at brukere som prøver å se positive sider ved CBE og hennes virksomhet, ofte blir sablet kraftig ned. Det må kunne være mulig å ha ulike meninger uten at det skal brukes så kraftig skyts mot hverandre.

Sitèr gjerne de innleggene du mener, så vil du få svar fra brukerne det gjelder. 

Det jeg kan si er at "kraftig skyts" går  begge veier. De som her i tråden kommer med kritikk til CBE.no blir av "de positive" ofte kalt for misunnelige, sjalu, "få seg et liv" osv. 

Det er forøvrig langt mellom de innleggene som tar for seg det positive med influencerbedriften som diskuteres her i tråden. "De positive" holder seg som regel til å gjøre narr av eller kritiskere kritikerne. Innlegg som redegjør for hva de syns er inspirerende, imponerende osv blir svart på en ordentlig måte. 

Men igjen, sitèr gjerne, så blir det lettere å svare deg. Hvilke positive innlegg er det som er sablet ned? Og da mener jeg ikke brukerdebatt-innlegg der provokasjoner som går på brukere har skapt dårlig stemning. 

• Liker 26
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lily Of the Valley
Isild skrev (2 minutter siden):

Sitèr gjerne de innleggene du mener, så vil du få svar fra brukerne det gjelder. 

Det jeg kan si er at "kraftig skyts" går  begge veier. De som her i tråden kommer med kritikk til CBE.no blir av "de positive" ofte kalt for misunnelige, sjalu, "få seg et liv" osv. 

Det er forøvrig langt mellom de innleggene som tar for seg det positive med influencerbedriften som diskuteres her i tråden. "De positive" holder seg som regel til å gjøre narr av eller kritiskere kritikerne. Innlegg som redegjør for hva de syns er inspirerende, imponerende osv blir svart på en ordentlig måte. 

Men igjen, sitèr gjerne, så blir det lettere å svare deg. Hvilke positive innlegg er det som er sablet ned? Og da mener jeg ikke brukerdebatt-innlegg der provokasjoner som går på brukere har skapt dårlig stemning. 

Skulle jeg gjort det, så ville jeg brukt altfor mye tid som jeg heller ønsker å bruke på andre ting. De kritiske innleggene er i et overveldende flertall. Det er en generell oppfatning av hele tråden at det er til dels krasse svar. Jeg er ikke uenig i kritikken som rettes mot influenser og virksomheten, men når man da har andre som ikke er like kritiske, så blir de ofte irettesatt på en merkelig måte. 

Mitt innlegg handler altså om stemningen som av og til dukker opp i tråden. Den minner meg tidvis om et ekkokammer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily Of the Valley skrev (2 minutter siden):

Skulle jeg gjort det, så ville jeg brukt altfor mye tid som jeg heller ønsker å bruke på andre ting. De kritiske innleggene er i et overveldende flertall. Det er en generell oppfatning av hele tråden at det er til dels krasse svar. Jeg er ikke uenig i kritikken som rettes mot influenser og virksomheten, men når man da har andre som ikke er like kritiske, så blir de ofte irettesatt på en merkelig måte. 

Mitt innlegg handler altså om stemningen som av og til dukker opp i tråden. Den minner meg tidvis om et ekkokammer. 

Sånn i sterk motsetning til det du skriver i HD-tråden, mener du? 

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily Of the Valley skrev (8 minutter siden):

Skjønner. Og ja, selvsagt er de kritiske innleggene i et overveldende flertall. Dette er en diskusjonstråd som tar for seg nettopp de kritikkverdige forholdene. Hvorfor lager ikke heller de som er inspirert og støtter influencerens måte å påvirke andre på, en egen tråd hvor de kan skryte av influenceren? - og der omtale det de syns er beundringsverdig og bra?

Det ville jo føre mer positiv publisitet med seg for influenceren også tenker jeg da. Er ofte usikker på om det egentlig er så mye støtte for influenceren å henge her for å latterliggjøre kritikerne. 

Det virker så meningsløst å komme inn her og gjenta etter andre at det er mye kritikk her, for det sier seg jo selv at det er det i en kritisk debattråd. 

Endret av Isild
  • Liker 26
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
Kollontaj skrev (4 minutter siden):

Sånn i sterk motsetning til det du skriver i HD-tråden, mener du? 

Siter stygge innlegg fra meg fra HD-tråden. Jeg kritiserer HD der jeg mener det er riktig og gir henne ros når det er på sin plass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily Of the Valley skrev (16 minutter siden):

Ok, men da foreslår jeg at du lar brukerdebatten ligge. 

Dette ER en tråd laget nettopp basert på de kritikkverdige sidene av Caroline Berg Eriksens virksomhet, så at du finner flertall av kritiske innlegg her, er ikke så rart. 
Videre er det gjerne slik at de som er positive til ting CBE driver med, som thinspo og eksponering av barn, sjelden har forskning eller gode argumenter å vise til. 

Endret av Aquarius04
La til
  • Liker 31
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lily Of the Valley
Isild skrev (6 minutter siden):

Skjønner. Og ja, selvsagt er de kritiske innleggene i et overveldende flertall. Dette er en diskusjonstråd som tar for seg nettopp de kritikkverdige forholdene. Hvorfor lager ikke heller de som er inspirert og støtter influencerens måte å påvirke andre på, en egen tråd hvor de kan skryte av influenceren? - og der omtale det de syns er beundringsverdig og bra?

Det ville jo føre mer positiv publisitet med seg for influenceren også tenker jeg da. Er ofte usikker på om det egentlig er så mye støtte for influenceren å henge her for å latterliggjøre kritikerne. 

Det virker så meningsløst å komme inn her og gjenta etter andre at det er mye kritikk her, for det sier seg jo selv at det er det i en kritisk debattråd. 

Jeg har da tydeligvis formulert meg uklart. Jeg er ikke uenig i at dette er en tråd der det skal rettes kritikk. Mitt poeng er at de som prøver å nyansere bildet blir noen ganger møtt på en ekstremt krass måte. Min mening er at argumenter står seg bedre når man faktisk tar ballen og ikke mannen. Men det er min mening 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
Aquarius04 skrev (3 minutter siden):

Ok, men da foreslår jeg at du lar brukerdebatten ligge. 

Dette ER en tråd laget nettopp basert på de kritikkverdige sidene av Caroline Berg Eriksens virksomhet, så at du finner flertall av kritiske innlegg her, er ikke så rart. 
Videre er det gjerne slik at de som er positive til ting CBE driver med, som thinspo og eksponering av barn, sjelden har forskning eller gode argumenter å vise til. 

Igjen: dette handler ikke om kritikk mot CBE, men den ufine måten andre som har andre meninger blir møtt på. Jeg er selv kritisk til en del av det hun legger ut, men syns ordbruken både mot andre brukere og mot CBE bærer preg av «skolegård» 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily Of the Valley skrev (5 minutter siden):

Jeg har da tydeligvis formulert meg uklart. Jeg er ikke uenig i at dette er en tråd der det skal rettes kritikk. Mitt poeng er at de som prøver å nyansere bildet blir noen ganger møtt på en ekstremt krass måte. Min mening er at argumenter står seg bedre når man faktisk tar ballen og ikke mannen. Men det er min mening 😊 

Det er langt mellom innlegg som forsøker å nyansere bildet, adskillig hyppigere er kritikere mot kritikere av CBEs virksomhet. Det hadde vært virkelig interessant og kontruktivt å diskutere med noen som kunne argumentere for hva som er bra med virksomheten, altså barneeksponeringen, thinspo, uredelig markedsføring osv. 

Det håper jeg vi snart får se noe av.

• Liker 29
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily Of the Valley skrev (5 minutter siden):

Igjen: dette handler ikke om kritikk mot CBE, men den ufine måten andre som har andre meninger blir møtt på. Jeg er selv kritisk til en del av det hun legger ut, men syns ordbruken både mot andre brukere og mot CBE bærer preg av «skolegård» 😊

Ok.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily Of the Valley skrev (11 minutter siden):

Her er jeg 100% enig! Og derfor skulle jeg så gjerne sett de innleggene du mener. Jeg kan ikke huske å egentlig ha sett innlegg som nyanserer debatten (for det er den du mener?)  bli angrepet eller bli møtt på en krass måte. 

Det er ikke så mange som kommer inn her for å nyansere debatten, det går stort sett i brukerangrep og latterligjøring av kritikerne. 

Endret av Isild
  • Liker 26
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark Star skrev (Akkurat nå):

Det er langt mellom innlegg som forsøker å nyansere bildet, adskillig hyppigere er kritikere mot kritikere av CBEs virksomhet. Det hadde vært virkelig interessant og kontruktivt å diskutere med noen som kunne argumentere for hva som er bra med virksomheten, altså barneeksponeringen, thinspo, uredelig markedsføring osv. 

Det håper jeg vi snart får se noe av.

Det er der mye av problemet ligger - de som kommer inn i tråden her og forsvarer virksomheten, deriblant thinspo, barneeksponering etc., svarer sjelden for seg når man spør om de har konkret forskning å vise til eller i det minste noe mer håndfast enn egen synsing. 

• Liker 32
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily Of the Valley skrev (2 timer siden):

Etter å ha sett litt på tråden her inne, så er jeg litt overrasket over at brukere som prøver å se positive sider ved CBE og hennes virksomhet, ofte blir sablet kraftig ned. Det må kunne være mulig å ha ulike meninger uten at det skal brukes så kraftig skyts mot hverandre.

Jeg har til gode å se noen som har skrevet om positive sider ved virksomheten til CBE. Skulle gjerne sett noen, men det er vel ikke så mye positivt med thinspo og barneeksponering og  polarhund som blir dratt med mil etter mil på joggetur midt i solsteken. 

Lily Of the Valley skrev (51 minutter siden):

De som forsøker å 'nyansere bildet' gjør ikke annet enn å kritisere de som har kritikkverdige ting å skrive om CBE, altså 'debatt' om debattantene, så det er slett ikke rart at det blir mottatt med krasse svar, da det ikke bidrar til noe debatt i det hele tatt. :eeeh: 

Det er da man lurer på hvem som har det 'minst interresante livet'. :P  

• Liker 29
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har en aktiv livsstil, spiser sunt og variert, har en nydelig hund, fine oppskrifter på mat som kan påvirke andre til å spise litt bedre mat, det er en pen dame som har fått til mye. Kanskje andre blir inspirert til å få seg en hund eller begynne å løpe. Ellers Dekker hun fine bord til inspirasjon og lager til fine temakvelder. At hun dro på festival og hadde reklamerte for den er fint. Spesielt etter covid,  kulturlivet har slitt mye. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 minutt siden):

De har en aktiv livsstil, spiser sunt og variert, har en nydelig hund, fine oppskrifter på mat som kan påvirke andre til å spise litt bedre mat, det er en pen dame som har fått til mye. Kanskje andre blir inspirert til å få seg en hund eller begynne å løpe. Ellers Dekker hun fine bord til inspirasjon og lager til fine temakvelder. At hun dro på festival og hadde reklamerte for den er fint. Spesielt etter covid,  kulturlivet har slitt mye. 

Hun burde legge ut flere oppskrifter da, for eksempel. Ikke bare den iskaffeprotein-shaken. :smilbla: 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående positive sider ved virket, har jeg ikke sett brukere som kan forklare hvorfor det er bra å eksponere barn, bedrive med negativt kroppspress, uansvarlig hundehold og dokumentere dette på bedriftens IG konto hver dag. Jeg har ikke sett en eneste bruker klare å vise til kilder som kan bygge opp om argumentene sine.  

Endret av AnnePåLande
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
loffen skrev (3 minutter siden):

Hun burde legge ut flere oppskrifter da, for eksempel. Ikke bare den iskaffeprotein-shaken. :smilbla: 

Ja, det er vel ikke så mye variasjon.. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (4 timer siden):

Uten tvil så er de aktive! Og akkurat det tror jeg nok kan inspirere andre. Mat også - der kan de inspirere. De tar flotte bilder av mat, og det ser ut som om de lager mye godt. Skulle gjerne sett mer av oppskrifter osv. 

Også flott at hun reklamerte for festival. Det så ut som om de hadde det gøy, og innleggene var et friskt pust. Det er også alltid fint å se LKE sine bilder fra natur og turer de er på (for å nevne noe jeg kan komme på - helt på egenhånd) 

Og at Caroline er en vakker dame kan ingen si noe på, og hunden er selvsagt helt nydelig. 

Men disse tingene nyanserer allikevel ikke diskusjonene i denne tråden. Diskusjonene som går på eksponering av barna, thinspo, hvordan reklamene deres påvirker, hvilke virkemidler de benytter seg av i reklame, om reklame blir merket osv. Ikke minst så blir det diskutert hvorvidt de innehar alle de titlene de viser til på "Netfit" sin IG når de svarer på spørsmål om trening osv. 

Endret av Isild
  • Liker 22
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen skrev (20 minutter siden):

Men « ALLE» spør jo hele tiden om den iskaffeprotein-shaken da må hun jo legge den ut

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (19 minutter siden):

Angående positive sider ved virket, har jeg ikke sett brukere som kan forklare hvorfor det er bra å eksponere barn, bedrive med negativt kroppspress, uansvarlig hundehold og dokumentere dette på bedriftens IG konto hver dag. Jeg har ikke sett en eneste bruker klare å vise til kilder som kan bygge opp om argumentene sine.  

Jo, at barna får mange muligheter er vel det jeg har sett.

Som her forleden hvor de feirer bursdag med gresk tema, alltid like klisjeaktig hvor hun kler opp barna og seg selv i blå og hvite kjoler og annonserer at de skal til Hellas på ferie. Barna kan se frem til en ny ferieuke med full og hensynsløs eksponering på insta. Slik jeg ser det, er dette utnytting av andre for egen vinning. 

• Liker 36
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...