Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Sursøtsaus skrev (2 timer siden):

Det er dødelig for hunder å bli overopphetet. En tommelfingelregel er å droppe trening av hund når gradestokken har bikket over femten grader og sola er høy, ellers kan man risikere at hunden får heteslag, noe som er svært alvorlig og farlig for hunden. Når man gjentatte ganger ser dokumentasjon på dette så er det ikke rart man reagerer. Synes det er rart du synes det er bortkastet å melde ifra til mattilsynet når man ser noe som ser ganske ugreit ut.

Jeg har ei vennine som har fått telefon fra mattilsynet i sommer, så så underbemannet er de ikke. Det gjaldt forøvrig kun at en nabo mente hunden bjeffer en del, noe som er vanlig for spisshunder å gjøre, men bare det var nok til at mattilsynet tok kontakt. Synes det er veldig vedmodig at dere undervurderer mattilsynets rolle når det gjelder hundehold. Når det er sagt så tror jeg ikke mattilsynet mener at instastories på 30 sek er en sterk nok dokumentasjon. Det er nok bare i spesielle tilfeller som hvis noen publiserer en video med vold mot dyr eller lignende at de eller politiet vurderer saken ytteligere, men det skader ikke å prøve hvis man virkelig er bekymret. Nå har CBE dokumentert at hunden får bade og svømme i vannet og skrevet at dette er en vane når de er på tur, så det er verdt å huske på det når de er på tur, men løpingen burde de nok uansett begrense og heller holde det til gåturer i stedet. 

Ok,så fint at de bruker ressurser på dette. Min mening var basert på ting jeg har hørt (fra et annet distrikt enn Østlandet) og ting jeg har sett i media. Det var ikke meningen å undervurdere eller bagatellisere,men litt i overkant synes JEG at det er å melde paret til barnevern og Mattilsynet. Andre får naturlig nok mene noe annet:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Isola2 skrev (7 minutter siden):

Ok,så fint at de bruker ressurser på dette. Min mening var basert på ting jeg har hørt (fra et annet distrikt enn Østlandet) og ting jeg har sett i media. Det var ikke meningen å undervurdere eller bagatellisere,men litt i overkant synes JEG at det er å melde paret til barnevern og Mattilsynet. Andre får naturlig nok mene noe annet:)

Om en melder en bekymring er det opp til Mattilsynet om de ønsker å utforske dette videre.. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos overoppheting av polarhund.
Veldig rart å se en CBE nesten uten klær posere sammen med en pesende hund med ekstra stor og tett pels. Dette på bilder og film tatt på sommerens varmeste dager på joggeturer, på asfalt. Ser de ikke at dette blir veldig feil?

Det er nesten fascinerende hvor mye "feil" carolinebergeriksen.no er i stand til å publisere på påvirkerkanalene sine
🙈:vetikke:
Sikkert derfor denne tråden er og blir uendelig lang

Endret av Villroses hage
Bare enda en bitteliten trykkfeil
  • Liker 34
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villroses hage skrev (40 minutter siden):

Apropos overoppheting av polarhund.
Veldig rart å se en CBE nesten uten klær posere sammen med en pesende hund med ekstra stor og tett pels. Dette på bilder og film tatt på sommerens varmeste dager på joggeturer, på asfalt. Ser de ikke at dette blir veldig feil?

Det er nesten fascinerende hvor mye "feil" carolinebergeriksen.no er i stand til å publisere på påvirkerkanalene sine
🙈:vetikke:
Sikkert derfor denne tråden er og blir uendelig lang

Ja, det er det med tanke på hvor mange år de har på baken i dette yrket.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (1 time siden):

Om en melder en bekymring er det opp til Mattilsynet om de ønsker å utforske dette videre.. 

Ok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får ofte opp varsler fra diverse dyrevernsorganisasjoner, fb grupper ang hund osv, da jeg er en dyreelsker/hundeeier og er med i de fleste av disse gruppene.  Og SAMTLIGE advare gjennom hele sommeren mot å ta hunden med på lange turer, enten det er løping eller vanlige turer, når det er så varmt!  Og selvfølgelig gjør frua og mannen det stikk motsatte,  de utsetter hunden sin for aktivitet når det er alt for varmt for den og poster det på some som om det er en helt grei og vanlig ting å gjøre mot en hund. Håper virkelig at ingen lar seg "inspirere" av galskapen disse menneskene bedriver, men leser seg heller opp og følger råd fra evt oppdrettere, dyrleger osv. Og jeg håper av hele mitt hjerte at disse folka ikke påvirker noen til noe som helst.

• Liker 27
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (5 timer siden):

Det skremmer meg litt at noen i det hele tatt nevner barnevern og mattilsynet.. Det er å dra det altfor langt. Barnevernet er helt sprengt med å hjelpe barn som lever i hjem med vold, rus og grove overgrep, og mattilsynet har nok med alvorlige saker med dyr som står til knærne i møkk i fjøs, og saker som vi leste om i dag. 50 kjæledyr innestengt i en leilighet - uten tilgang til vann. Mattilsynet er dessuten sterkt underbemannet, svært sjelden det prioriteres å rykke ut til private kjæledyr. Da skal det være så grovt at øynene våre ikke orker å se det en gang. 

https://www.nrk.no/nyheter/politiet-fant-50-innesperrede-kjaeledyr-i-bolig-i-ullensaker-1.16045555

Helt ok å være kritisk til både eksponeringen av barn og å løpe i varmen med en polarhund, men ærlig talt! 

Men i de fleste kommuner kan helsesøster/helsestasjon/skole/bhg samhandle med barnevernet. Man kan varsle anonymt til de også.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MinniMusa skrev (3 minutter siden):

Men i de fleste kommuner kan helsesøster/helsestasjon/skole/bhg samhandle med barnevernet. Man kan varsle anonymt til de også.

Og da pga bekymring for barna mtp både mat,trening, sminke/perfeksjonisme osv for å forebygge psykisk uhelse og komplekser -ikke eksponeringen i seg selv. Selv om de ikke blir tvunget til å trene og late som de spiser legge de selvsagt merke til presset. Spesielt siden det tydeligvis dominerer så og si 24/7, også i ferier. De ser vel også at mamma innimellom er annerledes i dagene etter fillers (som hun har bekreftet selv), for ikke å snakke om alt som ikke er bekreftet. 

Jeg er skikkelig bekymret for presset de må kjenne på når de selv blir tenåringer og får Instagram,eller bare googler moren sin og får opp desse forvridde bildene... Det er skikkelig ekkelt å tenke på.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (19 timer siden):

Caroline Berg Eriksen ser ut til å mangle ren sunn fornuft og oppfatning rundt det som blir publisert. Etter årevis med publisering av bilder av seg selv mangler de et eller annet som gjør at bilder og film oppfattes på en helt annen måte enn hva som er normalt og hva mottakeren oppfatter. 
Filming fra bak en busk av eldste datter som går ut i vannet, gir assosiasjoner til noe helt annet. Har det nå gått så langt at de rett og slett ikke ser det? Har de ingen rådgivere som kan fortelle dem dette? Han kaller seg fotograf og hun journalist. De har en tilnærmet lik null forståelse av hva de driver med. Om de gjør det bare for å provosere, har det gått for langt nå. 

Det har gått for langt for lenge siden.  Og alt ser ut til å bli verre. Er oppriktig bekymret for barna.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Consita skrev (4 timer siden):

Det har gått for langt for lenge siden.  Og alt ser ut til å bli verre. Er oppriktig bekymret for barna.

Send en bekymringsmelding?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang hund - både med løping i varmen og den altfor store løpsaktiviteten da den var valp (dvs mindre enn et år i alle fall) - hvjs - HVIS - det faktisk er sånn at de ikke har løpt like langt som det man får inntrykk av, og dermed har sitt på det tørre, vel da er det jo bra for akkurat denne hunden. At alle som kan se aktiviteten på IG får inntrykk av noe annet, vel det kan potensielt skade følgernes hunder - både nåværende og fremtidige.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Consita skrev (6 timer siden):

De blir fort store nå. Det vil være rart om eldste godtar dette om ikke altfor lenge når de får sine egne sosiale medier. Det blir kleint, de blir flaue av foreldrenes oppførsel, ja det er noe som følger med alderen. 

Da tenker jeg det er slutt og Caroline Berg Eriksen må finne seg noe annet å leve av. Manisk overtrening og et forstyrret kroppsbilde alene kan hun ikke leve av. Jeg kan fremdeles ikke fatte hva de tenkte da de la ut den filmen av datteren som bader fra et snikfilming i buskene-perspektiv. Er de helt blåst?

• Liker 33
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Era Vulgaris skrev (49 minutter siden):

Signerer 100%, og satt med de samme tankene. Hvis det står så dårlig til med bedriften at de produserer innhold med tanke på å provosere kritikerne her inne, så har det bikket helt over for dem. Å snikfilme egne barn som bader er jo rett og slett bare å dokumentere egen dumskap for all verden, samtidig som de demonstrere hvor lite omtanke de har for egne barns rett til privatliv. Hvis noen hadde lagt ut en video av meg som bader, uten min viten, hadde jeg blitt rasende. Disse barna har null rettigheter, og det er deres egne foreldre som krenker deres lovfestede rett til privatliv. Det er virkelig ikke til å tro.

Og den løpingen med polarhund i den varmen, er også dokumentasjon av egen dumskap. Gratulerer til bedriften med å vise verden hvor tette de er i pappen. Godt jobba. 

De har ikke samme oppfatning av bilde og budskap som mottakeren har. Det mangler virkelig noe der.  Før var det ofte tekst og bilde på bloggen som var helt hinsides.

Kampanje for Redd barna. Fruen sitter og varmer seg foran sponset kakkelovn og synes synd på barna som fryser.   Sponset hotellopphold i Oslo. Hun velter seg i luksus og kikker ned på uteliggerne i kulda og er takknemlig for alt hun har. 

For meg vitner dette om hva årevis med fokus på bilder av seg selv i sosiale medier og blogg gjør med et menneske. Det er en enorm selvopptatthet og de fremstår helt inkompetente. Trodde dette var basic når man kaller  seg journalist og fotograf. 
At det ser latterlig ut når det bare går ut over dem selv er en ting men når det involverer barn da blir det noe annet. Forbauser ikke meg at hun nesten ikke har oppdrag lenger så dårlig som jobben  utføres. Stalker bilder av barn er bare sykt. 

Endret av Surikatt
  • Liker 42
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (1 time siden):

De har ikke samme oppfatning av bilde og budskap som mottakeren har. Det mangler virkelig noe der.  Før var det ofte tekst og bilde på bloggen som var helt hinsides.

Kampanje for Redd barna. Fruen sitter og varmer seg foran sponset kakkelovn og synes synd på barna som fryser.   Sponset hotellopphold i Oslo. Hun velter seg i luksus og kikker ned på uteliggerne i kulda og er takknemlig for alt hun har. 

For meg vitner dette om hva årevis med fokus på bilder av seg selv i sosiale medier og blogg gjør med et menneske. Det er en enorm selvopptatthet og de fremstår helt inkompetente. Trodde dette var basic når man kaller  seg journalist og fotograf. 
At det ser latterlig ut når det bare går ut over dem selv er en ting men når det involverer barn da blir det noe annet. Forbauser ikke meg at hun nesten ikke har oppdrag lenger så dårlig som jobben  utføres. Stalker bilder av barn er bare sykt. 

For ikke å faktisk gråte over egen godhet med omvendt julenisse. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (3 timer siden):

De blir fort store nå. Det vil være rart om eldste godtar dette om ikke altfor lenge når de får sine egne sosiale medier. Det blir kleint, de blir flaue av foreldrenes oppførsel, ja det er noe som følger med alderen. 

Da tenker jeg det er slutt og Caroline Berg Eriksen må finne seg noe annet å leve av. Manisk overtrening og et forstyrret kroppsbilde alene kan hun ikke leve av. Jeg kan fremdeles ikke fatte hva de tenkte da de la ut den filmen av datteren som bader fra et snikfilming i buskene-perspektiv. Er de helt blåst?

de har vel vist seg å være helt «blåst»….

jeg tror også de nærmer seg tiden hvor de ikke lengre er aktuelle som påvirkere… de begynner bli overmodne.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...