Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Cissacissa skrev (23 timer siden):

9AD569B4-453E-498F-BDC6-66F664C34A44.jpeg

Stolen er heldig? Nivået på de som kommenterer hos CBE er omtrent på høyde med paret selv. Lite intelligent, kroppsfiksert, og fullstendig uforståelig. Hvordan kan en stol være heldig? Herregud...

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ny_her skrev (2 minutter siden):

Jeg har lest jevnlig i flere måneder, muligens år, her i denne tråden. Har ikke deltatt i debatten i denne perioden. Jeg har for moroskyld laget en helt ny bruker kun for dette spørsmålet fordi jeg er nysgjerrig på hvordan enkelte her inne tenker at man kan delta i debatten, og kanskje forsvare cbe, om man ikke har deltatt tidligere, eller hatt en bruker? En gang må jo være den første? Og det må være mulighet til å forsvare henne uten at man skal bli uglesett og i en del tilfeller bli beskyldt for å være Lars Kristian. Jeg ønsker ikke brukerdebatt, men er oppriktig nysgjerrig på dette. Jeg kan også tilføye at jeg er enig i enkelte deler av kritikken av virksomheten, mens jeg andre ganger er noe uenig. 

Kanskje man kan begynne med å titte litt på hvordan de svarer, de som blir «beskyldt» for å være LKE, og legge merke til om innleggene dreier seg om sak - eller om de retter fokus mot andre brukere. Hvis man ønsker å forsvare CBE må det begrunnes og underbygges, på linje med hva seriøse kritikere gjør. 
Men hvorfor ny bruker? 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fizzypo skrev (18 minutter siden):

Vel, hun skrev jo nylig i en Q&A at hun delte så mange løpevideoer for å motivere andre til å trene ettersom hun selv blir det av å se slike videoer. Hun tror dermed at et ikke-ubetydelig antall følgere blir inspirert av å simpelthen se henne trene.. 

Det finnes mange ulike måter å inspirere på, jeg syns bare at det er noe ved hennes variant som ikke akkurat skinner treningsglede. Når en såkalt inspirasjonskilde skal få deg opp av sofaen ved å gi deg et stikk av dårlig samvittighet er ikke det noe jeg anser som sunt, iallefall ikke når hovedtyngden av treningsinnholdet hun deler er videoer med nettopp slike formål. Hun var mye flinkere til å dele mer info rundt trening før. Dette her virker egentlig mest som innhold forkledd som inspirasjon til folket, men som egentlig bare er til henne selv. 

Jeg opplever heller ingen treningsinspirasjon fra CBE.no. For meg er de kun en posør-konto. De deler ingenting om trening sånn egentlig. Det handler aller mest om bilder og videoer av egentrening - uten spesiellt mye som sier "kom å bli med", eller "slik gjør du dette riktig", " Her har vi satt sammen ett enkelt program du kan begynne med" osv. 

Sminke, hår, se sexy ut, for så å la bildene få en god drøy dose med "lys og skygge" er det de handler om. Photoshoot av dem selv - for å få flammeemojies og "hot mama"- tilbakemeldinger. 

• Liker 33
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye med sosiale medier som skurrer. Elon Musk forsøker nå å trekke seg fra Twitter-kjøpet. Grunnen han oppgir, er at Twitter består av en langt høyere prosentandel med falske kontoer/bots enn først antatt. Nå kan det jo også mistenkes at Musk i tillegg prøver å senke kjøpeprisen. Men falske kontoer er unektelig et enormt problem i SoMe. Som på Instagram; det antas at hvert fall 30 % av følgerne på store kontoer er falske. Se på CBE sin konto f eks; 301 000 følgere men bare 900 likes på innleggene. Her er det åpenbart noe som ikke stemmer..

Så hva betaler egentlig annonsørene for? Det er forferdelig mange selvutnevnte influensere nå, det går minst tjue av dem på dusinet, og de er overhodet ikke spennende lenger. De selger og elsker hva som helst for penger, og det er ikke mange som lar seg lure av den falske venninnefølelsen lenger. Og influensere som CBE henger overhodet ikke med i tiden, det finnes ingen evne til å fornye seg. Seksualiseringen av kvinner, brudd på barns rett til privatliv og kjøpepresset f eks CBE fronter er enormt. Mens stadig flere stater i USA forbyr abort for kvinner og middehavslandenes livsviktige avlinger tørker ut med stadig nye varmerekorder på grunn av klimaforandringer. Influenser CBE sin rolle i det her? Åpenbart kun å kaste mer brensel på bålet. Det CBE fronter er forkastelig. Narsissisme, kjøpepress, kroppspress, seksualisering av kvinner. Gammeldagse og overfladiske verdier i en verden som går feil vei i stadig større fart. 

Hvorfor ikke forsøke å dra i riktig retning, spesielt når CBE selv er mor til to småjenter? CBE og LKE liker å tro at de er oppegående mennesker, men alt de fronter tyder på det motsatte. Ikke engang skatt til velferdssamfunnet de nyter godt av ønsker de å bidra med; med personlige årslønner tilsvarende fattigdomsgrensen samtidig som de fronter et ellevilt overforbruk.

Endret av Ultiva
  • Liker 40
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fizzypo skrev (59 minutter siden):

Vel, hun skrev jo nylig i en Q&A at hun delte så mange løpevideoer for å motivere andre til å trene ettersom hun selv blir det av å se slike videoer. Hun tror dermed at et ikke-ubetydelig antall følgere blir inspirert av å simpelthen se henne trene.. 

Det finnes mange ulike måter å inspirere på, jeg syns bare at det er noe ved hennes variant som ikke akkurat skinner treningsglede. Når en såkalt inspirasjonskilde skal få deg opp av sofaen ved å gi deg et stikk av dårlig samvittighet er ikke det noe jeg anser som sunt, iallefall ikke når hovedtyngden av treningsinnholdet hun deler er videoer med nettopp slike formål. Hun var mye flinkere til å dele mer info rundt trening før. Dette her virker egentlig mest som innhold forkledd som inspirasjon til folket, men som egentlig bare er til henne selv. 

Mye av det hun legger ut dreier seg om dårlig samvittighet hvis ikke hun får trent og tilsvarende belønning ved treningen/hardere pushing av seg selv enn planlagt. Samme tankemønster "motiverte" meg da jeg var på SF-kjøret og jeg finner det meget vanskelig å tro at personer som ikke har tendenser til SF syns denne typen "treningsinspirasjon" er motiverende. Det er ikke et sunt tankemønster. 

• Liker 31
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler godt av Line Victoria Husbys siste innlegg på Instagram. 😅 

Det er ekte dame, det! 

(@linevictoriahusby)

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir verken inspirert eller treningsmotivert av carolinebergeriksenno. Det er ingenting ekte å se eller bli inspirert av. Gjennom årene har jeg heller blitt irritert over juks og fanteri, kroppsfokus, eksponering av barn, manglende utvikling i noen som helst retning samt hjernedødt innhold. Og at det i det hele tatt var mulig å tjene penger på sånt er det som har fascinert meg gjennom årene, muligheten for å skape en fake persona og et falskt narrativ og påvirke til salg når leirbålstemningen er høy. Nå tror jeg ikke stemningen er så høy eller mye omsetning å hente lengre uansett. De aller fleste har lært å se gjennom perfeksjonsskuespillet for å pushe annonsører, og kvalitet i innhold og samarbeid gikk dukken for flere år siden. Annonsekontoene utviser mer og mer ekshibisjonisme,  thinspo og ikke samtykkekompetente barn enn annonsørinnhold, så om Treasures AS i det hele tatt går rundt vil vise seg. 

Akkurat det som vises på disse annonsekontoene er forhåpentligvis også av mindre interesse når de fleste i samfunnet går i motsatt retning av gammeldags objektivisert fettfattig kvinnekropp med nærbilder av kroppsdeler, utlevering av mindreåringers privatliv og polyesterbonanza fra Chiquelle som havner på søppelfyllinger.

Jeg blir faktisk mer inspirert av en butikk med nettbutikk et stykke unna. Når nettbutikker utmanøvrerer en veteranpåvirker, ville det være kroken på døra hvis Treasures AS var mitt firma og jeg ikke fant på noe nytt litt fort med elementer som troverdighet, redelighet, ekthet, 0-utslipp av barns privatliv, og noe annet å feste blikket på med stolthet enn å ha hoppet over frokosten så den tomme magen kan fremstå flat selv når man sitter eller vri seg i anstrengte posisjoner så rumpa skal se stor ut til tross for et kaloriredusert...beklager, det rette ordet er visst vektstabilt liv, der gubben bidrar med å holde kameraet og trykke på utløserknappen for å forevige denne typen verdier på Instagram. 

For de aller fleste andre med stabil inntekt, Volvo og enebolig blir det mindre plass til virkelighetsfjerne  verdier når man nærmer seg middagshøyden i familielivet.

• Liker 38
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inocybe skrev (13 minutter siden):

Mye av det hun legger ut dreier seg om dårlig samvittighet hvis ikke hun får trent og tilsvarende belønning ved treningen/hardere pushing av seg selv enn planlagt. Samme tankemønster "motiverte" meg da jeg var på SF-kjøret og jeg finner det meget vanskelig å tro at personer som ikke har tendenser til SF syns denne typen "treningsinspirasjon" er motiverende. Det er ikke et sunt tankemønster. 

Jeg kjenner desverre også igjen dette  tankemønsteret fra min periode med SF. Jeg ville antageligvis vært CBE sin supporter og sett på det som en rettferdiggjørelse av det jeg selv holdt på med. Jeg var nemlig 100% overbevist om at jeg var sunn og at kontrollen og dedikasjonen var helt innafor. 

Derfor er atypisk SF og ortorexi skumle greier, for det syns egentlig ikke så godt utenpå. Anorexi, Bulimi og overspisingsforstyrrelser er så synlig i forhold. 

Nevner igjen for ordens skyld at jeg ikke hverken påstår eller hevder at CBE har SF, men det de fronter i sine kanaler kan virke veldig triggende på de som har det. Det er "pen og fin" i fokus, ikke helse 

• Liker 21
  • Hjerte 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (3 minutter siden):

Jeg kjenner desverre også igjen dette  tankemønsteret fra min periode med SF. Jeg ville antageligvis vært CBE sin supporter og sett på det som en rettferdiggjørelse av det jeg selv holdt på med. Jeg var nemlig 100% overbevist om at jeg var sunn og at kontrollen og dedikasjonen var helt innafor. 

Derfor er atypisk SF og ortorexi skumle greier, for det syns egentlig ikke så godt utenpå. Anorexi, Bulimi og overspisingsforstyrrelser er så synlig i forhold. 

Nevner igjen for ordens skyld at jeg ikke hverken påstår eller hevder at CBE har SF, men det de fronter i sine kanaler kan virke veldig triggende på de som har det. Det er "pen og fin" i fokus, ikke helse 

Ser det ikke kom så godt fram i innlegget mitt, men jeg vil selvfølgelig ikke spekulere CBEs helse. Poenget mitt er likeledes som ditt at innholdet CBE publiserer er triggende.
Jeg provoseres av det totalt fraværende ansvar CBE viser når hun poster. Hun til og med velger å skjule det bak beskrivelser som sunnhet og aktiv livsstil. Det er så dypt uetisk. 

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inocybe skrev (23 minutter siden):

Ser det ikke kom så godt fram i innlegget mitt, men jeg vil selvfølgelig ikke spekulere CBEs helse. Poenget mitt er likeledes som ditt at innholdet CBE publiserer er triggende.
Jeg provoseres av det totalt fraværende ansvar CBE viser når hun poster. Hun til og med velger å skjule det bak beskrivelser som sunnhet og aktiv livsstil. Det er så dypt uetisk. 

Bare se på det nyeste eksempelet i dagens story: Hun måtte annonsere at hun spiste mye igår ("1 kg loukoumades pluss is til dessert" = vill og gal), selvsagt kraftig overdrevet, og at det gjorde godt for løpeformen. Så godt at det måtte kompenseres med intervaller og en ekstra lang løpetur. 

Det er absolutt ingenting som fremstår som sunt med hennes treningsrutiner. Jeg finner det bekymringsfullt og skremmende. 

• Liker 44
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fizzypo skrev (15 minutter siden):

Bare se på det nyeste eksempelet i dagens story: Hun måtte annonsere at hun spiste mye igår ("1 kg loukoumades pluss is til dessert" = vill og gal), selvsagt kraftig overdrevet, og at det gjorde godt for løpeformen. Så godt at det måtte kompenseres med intervaller og en ekstra lang løpetur. 

Det er absolutt ingenting som fremstår som sunt med hennes treningsrutiner. Jeg finner det bekymringsfullt og skremmende. 

Så det hun indirekte innrømmer er at hun til daglig spiser for lite til å få maks uttelling på løpeturene? Mer mat = mer energi?

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Hallepalle2 said:

Så det hun indirekte innrømmer er at hun til daglig spiser for lite til å få maks uttelling på løpeturene? Mer mat = mer energi?

Det ville jo forklart en del, til å løpe så mye er hun merkelig treg.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (2 timer siden):

Stolen er heldig? Nivået på de som kommenterer hos CBE er omtrent på høyde med paret selv. Lite intelligent, kroppsfiksert, og fullstendig uforståelig. Hvordan kan en stol være heldig? Herregud...

Det må da være kødd? Jfr den kommentaren fra tanta til LKE om en heldig kaffekopp eller noe i den duren..? At den får stå er jo litt hysterisk da.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man passer ikke str xs i bukser fra Gina og Bik Bok hvis man har svai rygg og ikke helt flat rumpe. Hun har ikke svai rygg og rumpa er helt flat. Det er blank løgn hun farer med. Helt forskrudd kroppsbilde hvor hun må jukse og lyve for å bli helt fornøyd med seg selv. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (6 minutter siden):

Man passer ikke str xs i bukser fra Gina og Bik Bok hvis man har svai rygg og ikke helt flat rumpe. Hun har ikke svai rygg og rumpa er helt flat. Det er blank løgn hun farer med. Helt forskrudd kroppsbilde hvor hun må jukse og lyve for å bli helt fornøyd med seg selv. 

Har hun skrevet dette nå? Husker hun var veldig på å presisere at hun er xs for flere år siden, synd hvis hun fortsatt holder på.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (2 timer siden):

Og i følge henne selv bør man hoppe over frokost på ferie for ikke legge på seg så blir vel kun sultne blikk mot maten for hennes skyld 😜

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Isild skrev (2 timer siden):

Jeg opplever heller ingen treningsinspirasjon fra CBE.no. For meg er de kun en posør-konto. De deler ingenting om trening sånn egentlig. Det handler aller mest om bilder og videoer av egentrening - uten spesiellt mye som sier "kom å bli med", eller "slik gjør du dette riktig", " Her har vi satt sammen ett enkelt program du kan begynne med" osv. 

Sminke, hår, se sexy ut, for så å la bildene få en god drøy dose med "lys og skygge" er det de handler om. Photoshoot av dem selv - for å få flammeemojies og "hot mama"- tilbakemeldinger. 

Så enig - kun selvdyrkelse

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultiva skrev (2 timer siden):

Elon Musk forsøker å trekke seg fra Twitter-kjøpet. Grunnen han oppgir, er at Twitter består av en langt høyere prosentandel med falske kontoer/bots enn først antatt. Nå kan det jo også mistenkes at Musk i tillegg prøver å senke kjøpeprisen. Men falske kontoer er unektelig et enormt problem i SoMe. Som på Instagram; det antas at hvert fall 30 % av følgerne på store kontoer er falske. Se på CBE sin konto f eks; 301 000 følgere men bare 900 likes på innleggene. Her er det jo noe som skurrer.. Skikkelig..

Så hva betaler egentlig annonsørene for? Det er forferdelig mange av selvutnevnte influensere nå, det går minst tjue av dem på dusinet, og de er overhodet ikke spennende lenger. De selger og elsker hva som helst for penger. Seksualiseringen av kvinner, brudd på barns rett til privatliv og kjøpepresset de fronter er enormt, mens stadig flere stater i USA forbyr abort for kvinner og middehavslandenes livsviktige avlinger tørker ut med stadig nye varmerekorder på grunn av klimaforandringer. 

Det CBE fronter er forkastelig. Narsissisme, kjøpepress, kroppspress, seksualisering av kvinner. Hun fronter eksepsjonelt overfladiske verdier i en verden som går feil vei i stadig større fart. Hvorfor ikke forsøke å dra i riktig retning, spesielt når CBE selv er mor til to småjenter? CBE og LKE liker å tro at de er oppegående mennesker, men alt de fronter tyder på det motsatte. Ikke engang skatt til samfunnet ønsker de å bidra med; med personlige årslønner tilsvarende fattigdomsgrensen samtidig som de fronter et helt vanvittig overforbruk.

kvinnepolitisk rygger hun kraftig 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fizzypo skrev (1 time siden):

Trening OG mat rutiner er helt på jordet… og direkte skammelig at blir delt på IG etc 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NewStart87 skrev (26 minutter siden):

Har hun skrevet dette nå? Husker hun var veldig på å presisere at hun er xs for flere år siden, synd hvis hun fortsatt holder på.

Ikke nylig men de ekstreme rumpebildene hun poster er bare juks 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...