Populært innlegg Heartland Skrevet 16. juni 2022 Populært innlegg #63821 Del Skrevet 16. juni 2022 For 7 år siden skrev Kristin Gjeldsvik et innlegg, hvor det settes fokus på offerrollen Caroline tar, akkurat som hun har gjort i Beckmann-saken. Kristin skriver blant annet: Det som provoserer meg enda en gang er offerrollen fotballfruen inntar. Hun går igjen ut og skriver et tårevått innlegg om hvor forferdelig hun har det, hvor synd det er på henne, og hvor vanskelig det er å være en offentlig person som hver eneste dag blir utsatt for nettmobbing. Og… At LK kommenterer under andre navn forundrer meg ikke i det hele tatt – såpass spydig som han har vært mot flere lesere i såpass mange tilfeller. https://www.kristingjelsvik.no/morning-thoughts-2/ Det kunne like gjerne vært skrevet i dag, og det er fryktelig synd at Treasures får holde på på akkurat samme måten fortsatt! 76 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg neon_sun Skrevet 16. juni 2022 Populært innlegg #63822 Del Skrevet 16. juni 2022 Jeg synes det er veldig interessant at det er så lite barn og kropp i monitor nå, skulle nesten tolke det som at de egentlig skjønner at det er galt 🙄 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 16. juni 2022 #63823 Del Skrevet 16. juni 2022 neon_sun skrev (5 minutter siden): Jeg synes det er veldig interessant at det er så lite barn og kropp i monitor nå, skulle nesten tolke det som at de egentlig skjønner at det er galt 🙄 Om de ikke skjønner at det er galt, så skjønner de at det tar seg skikkelig dårlig ut når alle følger med for å se hvordan ståa faktisk er. 37 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moroklompen Skrevet 16. juni 2022 #63824 Del Skrevet 16. juni 2022 Vanedis skrev (6 timer siden): Sarah Sørheim sier i Aftenpodden bl.a at hun fulgte med på kommentarfeltet til Beckmann minutt for minutt. Hun oppfattet kritikken som berettiget, og at det var en god diskusjon om et tema som bør løftes frem i mye større grad i offentligheten. Hun opplever det som negativt at Caroline Berg Eriksen snur denne viktige debatten til å handle om netthets og mobbing. Sørheim sier at det går ikke an å trekke det kortet, når man selv har valgt å selge hele livet på internett. Da må man faktisk tåle at det blir utsatt for kritikk. Sørheim avsluttet med at det er legitimt å kritisere noen for å være en dårlig mor, hvis man bruker barna sine i reklame. Det blir litt som Mr. Durek som peker på rasisme for hvorfor han ikke blir likt av nordmenn. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MinniMusa Skrevet 16. juni 2022 #63825 Del Skrevet 16. juni 2022 (endret) neon_sun skrev (7 minutter siden): Jeg synes det er veldig interessant at det er så lite barn og kropp i monitor nå, skulle nesten tolke det som at de egentlig skjønner at det er galt 🙄 Definitivt en veeeesentlig endring. Er vel redd noen vil sjekke om argumentene til folk faktisk kan stemme uansett bra utvikling på story siste døgn, veldig godt å sjå at Caroline tar til seg kritikken🙏 så får vi håpe det varer, for innrømme det gjør hun aldri. Endret 16. juni 2022 av MinniMusa Skrivefeil 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hallepalle2 Skrevet 16. juni 2022 Populært innlegg #63826 Del Skrevet 16. juni 2022 neon_sun skrev (24 minutter siden): Jeg synes det er veldig interessant at det er så lite barn og kropp i monitor nå, skulle nesten tolke det som at de egentlig skjønner at det er galt 🙄 Det er jo der hun har vært ‘smart’ og hovedsakelig eksponert barna på story der filmen og bildene forsvinner etter 24 t. Så når nye folk titter innom IG nå så er det ikke så vanvittig mange bilder av dem i galleriet. Luringen som snikeksponerer sine søte små inntektskilder. 52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taffel Skrevet 16. juni 2022 #63827 Del Skrevet 16. juni 2022 11 hours ago, Aquarius04 said: Ja, det hovne og snerrete uttrykket er i alle fall på plass. Synes ikke hun ser ut som på Instagram. Hun ser ikke uthulet ut med enorme lepper slik filteret på Instagram gir henne. Det er ikke milevis fra Insta, men samme er det absolutt ikke. Hun hadde klart tjent på et mer imøtekommende smil eller uttrykk. For en kommentar! Nå underbygger du bare det som er kritikken til kritikken. Hun poserer, som alle andre, blir tatt bilde av, og i DETTE tilfellet synes jeg at slike kommentarer er helt unødvendige,. 15 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 16. juni 2022 #63828 Del Skrevet 16. juni 2022 Kollontaj skrev (7 timer siden): Synes ikke CBE kommer spesielt godt ut av den artikkelen, argumentene virker umodne og lite reflekterte. Det blir så kaldt og upersonlig uten barna, buhu. og hun har en sutrete undertone… 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 16. juni 2022 #63829 Del Skrevet 16. juni 2022 123Frustrert skrev (6 timer siden): Jeg lurer på hva hun mener med netthat? Det er ikke greit å si at det ikke er greit å vise bilder av barna? Men det er greit av herren i huset of kalle folk dumme? Skyte de i panna (ja, jeg vet det er en stund siden, men det er så innmari betegnende på hams oppførsel !) Hva kom frem i kommentarfeltet som var hat? Jeg skjønner ikke. kan virke som C og LK ikke greier se forskjellen på kritikk og hat - ikke noe nytt det i såfall. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 16. juni 2022 #63830 Del Skrevet 16. juni 2022 Hunter7 skrev (6 timer siden): CBE har tydeligvis glemt at hun slo seg opp og frem som blogger helt uten involvering av mindreårige. Jeg er ganske sikker på at CBE kunne ha klart å skape seg en videre karriere i det nye SoMe-landskapet hadde CBE villet. Men det hadde krevd større arbeidsvilje og fornyingsevne enn det man er vitne til idag. Husker den gangen de fikk datter nummer en. Da viste de ikke bilder av henne og ble kritisert for det. De svarte at de ønsket skjerme men innså at de KONTROLERT ville vise noen bilder da folk spurte om det var noe galt med datteren siden de ikke la ut bilder av henne. Time has changed.. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 16. juni 2022 #63831 Del Skrevet 16. juni 2022 Vanedis skrev (4 timer siden): Flott at @FruJohansenkorrigerer 👍 Fra https://www.instagram.com/p/Ce3fpALq_vG/?igshid=YmMyMTA2M2Y= Og fra "Beckmanngate" inne på https://instagram.com/frujohansen.no?igshid=YmMyMTA2M2Y= Blir litt uvel av å lese at de daglig diskuterer hvor mye de skal spre av barna på nettet Er det mulig ?? 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 16. juni 2022 #63832 Del Skrevet 16. juni 2022 Surikatt skrev (Akkurat nå): Blir litt uvel av å lese at de daglig diskuterer hvor mye de skal spre av barna på nettet Er det mulig ?? Litt sært å måtte diskutere dette hver dag. Av og til er en selvfølgelighet, som med andre etiske problemstillinger. Men når de tar det opp hver dagen tolker jeg det som de selv synes de stadig er så nærme grensen de er usikre på om de har tråkket over. Kontinuerlig i gråsonen. 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 16. juni 2022 Populært innlegg #63833 Del Skrevet 16. juni 2022 Inocybe skrev (33 minutter siden): Litt sært å måtte diskutere dette hver dag. Av og til er en selvfølgelighet, som med andre etiske problemstillinger. Men når de tar det opp hver dagen tolker jeg det som de selv synes de stadig er så nærme grensen de er usikre på om de har tråkket over. Kontinuerlig i gråsonen. Det er sånne utsagn som gjør at man som mottaker mistanker at det bløffes. Hver dag? Really? Med både seg selv og mannen? Helt ærlig; jeg tror ikke noe på det, til det er det paret tatt i for mye både direkte og indirekte løgn. Måten Beckmann-saken omtales av CBE på hittil tyder jo også på et lemfeldig forhold til sannheten. 48 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 16. juni 2022 #63834 Del Skrevet 16. juni 2022 Har vært på vitnemålutdeling for min datter i dag. Tipper det var 100-120 elever pluss foreldre. Jeg kunne ikke se noen foreldre filme under denne " festen" i kveld. Ikke sett noen legge ut på nett bilder av andre enn sine egne barn. Men det er veldig få som har gjort. Jeg sprekker av stolthet ovenfor min datter men har ikke lagt ut noe siden hun ikke vil 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 16. juni 2022 #63835 Del Skrevet 16. juni 2022 MinniMusa skrev (4 timer siden): Definitivt en veeeesentlig endring. Er vel redd noen vil sjekke om argumentene til folk faktisk kan stemme uansett bra utvikling på story siste døgn, veldig godt å sjå at Caroline tar til seg kritikken🙏 så får vi håpe det varer, for innrømme det gjør hun aldri. Hun trår varsomt akkurat nå, men jeg null tro på at hun kommer til å slutte med det hun blir kritisert for. Lar det nok gå noen få dager, når saken har "roet seg ned", så er det back on track. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 17. juni 2022 #63836 Del Skrevet 17. juni 2022 Det aller beste ville jo være om de nå endelig har våknet og slutter å bruke barna i reklame og ellers i some for å oppnå ekstra klikk. I tillegg dette nye om tydelig merkning når de reklamerer og ellers redigerer helt ekstremt, da er det i så fall en stor forbedring og ikke så mye å ta de på lenger. Om de plutselig følger alle retningslinjer de tidligere har hevet seg over og holder sin sti ren, som jo er noe helt nytt for de i firmaet. Vi får se hva de velger å gjøre når tumultene har lagr seg 😊 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorUgle Skrevet 17. juni 2022 #63837 Del Skrevet 17. juni 2022 Aricia skrev (11 timer siden): Aftenpodden og Sarah Sørheims kritikk høres meget solid og bra ut (jeg abonnerer ikke og har dessverre ikke fått hørt den), men artikkelen i Dagbladet var ikke overraskende tafatt og overflatisk. Jeg savnet flere kritiske spørsmål til svarene CBE kommer med, og tipper at de uteblir fordi intervjuet er gjort på mail, ikke ansikt til ansikt. Hun sier hun gjerne vil diskutere barn i sosiale medier - hvorfor stiller hun da aldri opp til debatt? (For øvrig interessant at hun derimot for første gang lar seg intervjue om temaet i Dagbladet to dager etter at hun ble oppfordret til å uttale seg i media her i tråden). Hun sier at hun har hatt flere runder med seg selv (sic) og Lars Kristian mht hva som er greit å eksponere av barn og hva som ikke er det - hva slags prinsipper har de da kommet fram til? Hvor går grensen for henne? Og ikke minst: Hvorfor har hun endret mening ift det hun sa før førstemann ble født, altså at de skulle skjermes helt? Hvordan vil hun utdype at SoMe-kanalene hennes blir "kalde og upersonlige" uten barna? Var de kalde og upersonlige før hun fikk barn? Har det feks noe å gjøre med forskjeller i annonseinntekter? Hva besto netthatet hun reagerte på nøyaktig i? Dagbladet har jo tydeligvis sceenshots av kommentarfeltet, og hadde kunnet konfrontere henne med det. Hvor er personangrepene? (Bortsett fra påstanden om anoreksi). Og ikke minst, mht personangrep og stygg tone: Hvordan vil hun kommentere Lars Kristians egne kommentarer i diskusjonen? Samt de få virkelig stygge karakteristikkene, som ikke kom fra haterne, men fra hennes egne forsvarere? Er det også nettroll? Du kan høre den her: 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salmonella Skrevet 17. juni 2022 #63838 Del Skrevet 17. juni 2022 Surikatt skrev (6 timer siden): Blir litt uvel av å lese at de daglig diskuterer hvor mye de skal spre av barna på nettet Er det mulig ?? Her leser vi det helt forskjellig. Jeg leser at de sier de reflekterer over hva som er greit å dele og ikke. Ikke at de diskuterer hvor mye de SKAL dele, som om de MÅ dele noe hver dag. Er det galt av bedriften å reflektere over hva de deler? At man er uenig i hva bedriften konkluderer med daglig får så være. Men at de sier de reflekterer over det er vel innenfor. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. juni 2022 #63839 Del Skrevet 17. juni 2022 (endret) Kommentarfeltet hos Dagbladet hvor de viser til artikkelen om kritikken mot Beckman er sjarmerende kan du si. Vi er vist bare misunnelig på utseendet til CBE... Endret 17. juni 2022 av MarianneE 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 17. juni 2022 #63840 Del Skrevet 17. juni 2022 30 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå