Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

MinniMusa skrev (2 timer siden):

Kan vi prøve å la vere å gi denne "klink" oppmerksomhet? Helt åpenbart at hen leter etter setninger en kan nyansere, istedenfor å ta "kampen" ved å svare på konstruktive spm. Minner meg om noen. Få vekk fokuset fra det som ikke kan forsvares -helt vanlig teknikk for de som har lite argument å stille med :)

moderator: hvorfor ble denne kommentaren slettet?

Det ble sikkert slettet fordi det er brukerdebatt. Det er helt nødvendig at folk er her inne og balanserer dere. Det var jo en person tidligere i kveld som håpte at pedofile skulle få tak i bildene. En gjeng som hauser hverandre opp i et ekkokammer er ikke sundt. Det trengs folk som sier i fra der det trengs. Nyanseringer er forresten ikke så ille.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Texel skrev (1 time siden):

Det ble sikkert slettet fordi det er brukerdebatt. Det er helt nødvendig at folk er her inne og balanserer dere. Det var jo en person tidligere i kveld som håpte at pedofile skulle få tak i bildene. En gjeng som hauser hverandre opp i et ekkokammer er ikke sundt. Det trengs folk som sier i fra der det trengs. Nyanseringer er forresten ikke så ille.

Brukeren balanserer andre brukere? Hvis flere skriver om det samme, kan det være fordi de mener det de skriver, men du mener det er hausing. Omtrent som politikere i samme parti, da? Nyanseringer er bra, tullball er dumt. Skal si fra om jeg ser nyanseringer derfra. 

Den stygge kommentaren du henviser til, blir sikkert fjernet, helt uten at enkelte mener at der må si fra i tråden. Alle som leste den, forsto at den er unødvendig. (Herlighet, ikke lett å forklare det åpenbare.) 

• Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Vanedis said:

Det var tydelig at kritikken inne hos Beckmann gikk innpå eierne av Treasures AS. Jeg tror ikke det nødvendigvis var pga de følte seg mobbet, da det som stod der var saklig (med unntak av at en person nevnte anoreksia, og endel forsvarere av CBE hadde et ufint språk/drev med personangrep). 

Jeg tenker det heller kan være forbrukermakten som "skremmer de" ut fra hva CBE skriver her på instastory - https://instagram.com/carolinebergeriksenno?igshid=YmMyMTA2M2Y 

20220615_012958.png.3578977de46d1567d3d143e99819439d.png

Det jeg ikke forstår er at ved å legge ut problem rundt reklamesamarbeid pga kritikere, kan de skremme vekk annonsører, for hvem vil velge reklamesamarbeid med Treasures AS etter å ha lest dette? Det vitner for min del om manglende forståelse av hva de driver med, når en av eierne (CBE)  går ut på bedriftens instagramkonto og forteller annonsører indirekte at de kan risikere å skade merkevaren sin ved å inngå et samarbeid med dem.

Har de ingen som gir de gode råd før de skriver inne på annonsørene sine kommentarfelt, eller legger ut slikt? 

Etter dette tenker jeg at eierne bak Treasures AS bør gjøre noen synlige grep, hvis de ønsker å få nye reklamesamarbeid, slik at de slipper at kritikerne benytter seg av forbrukermakten.  😊

Du påpeker noe veldig interessant her. 

For enhver bedrift som inngår et samarbeid med Treasures AS kommer det følgelig også med en uttalt risiko at bedriften assosieres med problemene til Treasures AS - altså utlevering av mindreårige, kommentarfelt- og bildejuks, thinspo, og ikke minst en Treasure AS-ansatt tilbøyelig til å kalle sine meningsmotstandere for "psychobitcher", osv. 

Den oppdragsgivende bedriften risikerer- som du også skriver - altså å sverte sitt eget renommé ved å bruke Treasures AS som reklamekanal. 

Man skal lete lenge etter en mer amatørmessig håndtering av et selvforskyldt problem. Denne sutrete og selvforherligende "forsvarstalen" fremstår i sin helhet som å pisse i buksa ei bitende kalt vinternatt. Noens ego får seg muligens et midlertidig boost, men rent markedsføringsmessig er dette å kaste seg selv til ulvene. 

En bedrift gir ikke oppdrag utifra hvor synd de synes på firmaet Treasures AS og dets daglige leder, men utifra hvor høy inntjening et eventuelt samarbeid vil genere og hvilke assosiasjoner kundene sitter igjen med rundt merkevaren.

• Liker 36
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Texel said:

Jeg registrerer at du unnlater å ta med at en rekke brukere tilkjennega at den type innlegg var uønsket og absolutt malplassert. Med all sannsynlighet ble også innlegget rapportert av flere.

Sånn apropos balansering av debatten. 

• Liker 26
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MacBeth skrev (34 minutter siden):

"Det er de samme menneskene og de holder på slik hver gang jeg lander et samarbeid" sier CBE.

Det er "de andre" som er mobbere, det er "de andre" som er slemme, og da må hun ta et standpunkt mot dem og slå ned på slike holdninger! 

Det er så mye som er feil her. Det er ikke hver gang hun lander et samarbeid, det skjer bare på samarbeid hvor hun tjener penger på barna sine, fordi mennesker fremdeles mener at eksponering av barn er feil og hun fortsetter jo med eksponeringen av barn!

Jeg gir meg ende over, går det an å bli mer selvsentrert og trangsynt...

Hun mener KG, hun kan bare ikke si det høyt for da innrømmer hun at de faktisk er innom her. De har jo nektet for det tidligere. 

Jeg håper flere og flere tar avstand fra å bruke barn i foreldres store kommersielle reklamekanaler. Det går mer og mer opp for meg hvor ille det er å frata barn muligheten til å få starte sitt ungdomsliv og digitale liv med tomt googlesøk og blanke ark. 

• Liker 45
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (30 minutter siden):

Hvordan kan hun vite det, at det er de samme menneskene?

Hun sier jo selv at "slike" blir blokkert asap. Ergo ser hun ikke hva de senere skriver, så hvordan kan hun vite at det er de samme?

Det er første gang jeg har vært imot hennes samarbeid.. å det er fordi har med barn og gjøre. De andre hun har samarbeid med bryr meg lite. Jeg kjøper bare ikke noe fra samarbeidspartnere... Så langt det lar seg gjøre 🙂

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (10 timer siden):

Det må være lov å ta bilde av barna sine uten at man skal kritiseres for at bildene skal legges ut på SoMe. Jeg tar masse bilder av barna mine når vi er på ting, skoletilstelninger, idrettsarangement, bytur, ferie etc, men jeg tar bilder fordi jeg vil ha de selv. Ikke fordi de skal ut på nettet.

Vi snakker om samtykke her. Kan man ikke vente hvis barna reagerer negativt til å bli tatt bilde av? Poenget mitt er at hvis foreldre ikke en gang tar hensyn når barn sier nei og blir tydelig misfornøyd når foreldrene vil ta bilder, så viser jo det hvor lite samtykkemakt barn har. Det kan godt hende at bloggerbarn faktisk slår seg vrang, sier nei, og stritter imot, men det hjelper jo ikke hvis motstanden deres ikke betyr noe.

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke bare samarbeid som involverer barn som har gått skeis.. Mye har dem skyld i selv også! Men når det er sakt så er det jo faktisk ikke forbudt å bruke forbrukermakt til å si ifra om at en kampanje ikke faller i smak. 
Og f.eks at coop brukte HENNE som har som jobb å få folk til å kjøpe ting de ikke trenger og et ekstremt forbruk og bruk og kast mentalitet til å fronte miljøsak er bare ironisk. DA må det være lov å si ifra. 
Men at vi "ødelegger alle samarbeid" stemmer ikke. Men kanskje vi skulle gjort det? Hehe. Da ser vi sviktende inntekter, da

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanedis skrev (6 timer siden):

Det var tydelig at kritikken inne hos Beckmann gikk innpå eierne av Treasures AS. Jeg tror ikke det nødvendigvis var pga de følte seg mobbet, da det som stod der var saklig (med unntak av at en person nevnte anoreksia, og endel forsvarere av CBE hadde et ufint språk/drev med personangrep). 

Jeg tenker det heller kan være forbrukermakten som "skremmer de" ut fra hva CBE skriver her på instastory - https://instagram.com/carolinebergeriksenno?igshid=YmMyMTA2M2Y 

20220615_012958.png.3578977de46d1567d3d143e99819439d.png

Det jeg ikke forstår er at ved å legge ut problem rundt reklamesamarbeid pga kritikere, kan de skremme vekk annonsører, for hvem vil velge reklamesamarbeid med Treasures AS etter å ha lest dette? Det vitner for min del om manglende forståelse av hva de driver med, når en av eierne (CBE)  går ut på bedriftens instagramkonto og forteller annonsører indirekte at de kan risikere å skade merkevaren sin ved å inngå et samarbeid med dem.

Har de ingen som gir de gode råd før de skriver inne på annonsørene sine kommentarfelt, eller legger ut slikt? 

Etter dette tenker jeg at eierne bak Treasures AS bør gjøre noen synlige grep, hvis de ønsker å få nye reklamesamarbeid, slik at de slipper at kritikerne benytter seg av forbrukermakten.  😊

Jeg tror dessverre helt oppriktig at ting ikke kommer til å endre seg. Treasures AS vil fortsatt få annonsører fordi de ser engasjement. Negativt engasjement er også engasjement. Jeg håper jeg tar feil, men tror dessverre den hjernedøde bedriften får ture fram som alltid når stormen har lagt seg. De har ingen som gir gode råd, fordi i deres øyne er de mest fortreffelige, de best egnede, de mest profesjonelle, så nåde dem om noen skal komme og gi råd, selv om de i mange andres øyne sårt trenger det.

Og jeg kommer til å fortsette å bruke min stemme som forbruker i alle kommentarfelt der Treasures AS har fått oppdrag. Blir jeg da kalt fittetryne av en som ikke evner å debattere, ja, det lever jeg i så tilfelle svært godt med. Synes ikke Caroline Berg Eriksen og ektemannen er noe som helst å heie på eller løfte fram.

Endret av Aquarius04
La til
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FruRosa skrev (2 timer siden):

Hvordan kan hun vite det, at det er de samme menneskene?

Hun sier jo selv at "slike" blir blokkert asap. Ergo ser hun ikke hva de senere skriver, så hvordan kan hun vite at det er de samme?

For meg ser det ut som antall kritikere har økt betraktelig den siste tiden. Forbrukene gir beskjed om at nok er nok med tanke på negativt kroppspress, skjult reklame og eksponering av mindreårige. 

Virksomheten CBE er ikke i takt med tiden vi lever i. Ansatte reklamerer for billige klær av dårlig kvalitet mens daglig leder ser på seg selv med beundrende blikk i speilet. Posering og filter, alt er juks. 

• Liker 37
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
tantesofie skrev (19 timer siden):

Takk for tips! Skal kjøpe sekk til høstens skolestart og de var fine. Veldig glad for et alternativ til Beckmann 

Bergans har flotte skolesekker. Er glad jeg valgte det merket til mine barn. Synes Beckmann-sekkene har for mye dill og for stort lokk.

• Liker 25
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I svaret fra Beckmann sies det at reklameinnlegget skulle ha fokus på sekkens funksjoner, men at det kom i skyggen.

Kom det i skyggen av at det var pinlig og uprofesjonelt da mannen som er ansatt i bloggerens virksomhet, og venninnen som er en samarbeidspart som sponser med behandlinger/produkter, begynte å diskutere i stort omfang på Beckmanns Instagram? Ingen av de hadde fokus på oppdragsgiverens hensikt med innlegget, nemlig sekkens funksjoner. Her kunne de hentet seg inn. Bloggerens oppgave er å levere i hht opppdragsgiver ønsker.
I flere tidligere samarbeid, så har bloggeren helt på egenhånd vist at vedkommende ikke evner å imøtekomme og oppfylle innholdet i samarbeidsavtaler. Da avsluttes naturlig nok samarbeidet. 

Reklameinnlegget førte nok til omdømmetap for Beckmann, som i utgangspunktet hadde ett produkt som selger seg selv.

13C34C1A-C790-41E1-B6E0-5D6343E1FC38.jpeg

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JegogVi2

Lars Kristian og Caroline: Jeg har aldri hevet min røst mot dere i forhold til samarbeid, så jeg føle at dere setter alle i samme bås. Men det er noe som er viktig å huske på. Det er kanskje en grunn til at folk reagerer. Et bittelite tips fra en som har stått i vinden før i offentligheten ( ikke bare dere som er kjendiser, selv om dere ønsker det)  lag egen bedriftskonto og egen familiekonto, så slipper dere en mix og da blir det bedre for dere også i forhold til samarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...