Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Jeg tror de glemmer at forbrukerne (altså kunden) har lov å si i fra om det er noe man tar avstand fra. Vist man ikke ønsker å støtte om bedrifter som bruker influencere som igjen bruker sine barn i annonsen, så er det helt innafor å si i fra. For å skape en endring, må man bruke stemmen sin, også innen reklame bransjen  

• Liker 41
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velger å tolke det slik at Beckmann i sin siste post tar med de konstruktive tilbakemeldingene på forrige. Det er vel neppe ønskelig med en slik shitstorm igjen, så får håpe influencer-avtalene opphører.

Mulig det er for mye å håpe på, men nå har vel både Redd Barna, Kremmerhuset, Bialion, Cubus og Beckmann fått kjenne på forbrukermakt ved bruk av kritikkverdige/etisk tvilsomme influencere. Får håpe det kan bidra til at historiene går foran enkelte influencere, i hvert fall på det som involverer barn og produkter til/rettet mot barn.

• Liker 32
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemy_87 skrev (1 time siden):

Heihei LK 😉

Blåttvann skrev (1 time siden):

Du opprettet ny bruker for å skrive dette? LK?

Det er jo nettopp det å ikke gi influencere inntekt via barna sine at vi oppnår endring og hjelper barna. Flott at The Eriksens gikk glipp av en stor avtale!

Kan dere slutte med å anklage alle nye brukere for å være Lars Kristian Eriksen? Det skaper bare uro i tråden, og om det så er han så har han like stor rett til å være anonym som oss andre. 

• Liker 38
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (Akkurat nå):

Kan dere slutte med å anklage alle nye brukere for å være Lars Kristian Eriksen? Det skaper bare uro i tråden, og om det så er han så har han like stor rett til å være anonym som oss andre. 

Takk! :blomst:

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på, hvorfor har ikke Kristin Gjelsvik tatt for seg CBE.. hun hadde jo ingen problemer med å ta for seg Sophie Elise🤷‍♀️

• Liker 42
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amber skrev (2 minutter siden):

Jeg lurer på, hvorfor har ikke Kristin Gjelsvik tatt for seg CBE.. hun hadde jo ingen problemer med å ta for seg Sophie Elise🤷‍♀️

Caroline virker på en måte «fredet» virker det som.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (7 minutter siden):

Jeg er i min fulle rett som forbruker å la være å kjøpe produkter jeg synes markedsføres uredelig. Men jeg synes ikke noe om ghosting, derfor gir jeg også bedriften det gjelder beskjed om mitt valg, og begrunner det. Dette kan bedriften velge å se på som gratis markedsanalyse, takke for tilbakemeldingen og vurdere om det betyr noe å miste meg som kunde. Eller de kan gjøre som Beckmann, og tolke min tilbakemelding som hets.

Noen ganger har bedrifter fått meg tilbake som kunde, fordi de har svart ryddig på min henvendelse. Andre ganger mister de meg for godt, fordi de svarer flåsete, eller ikke svarer i det hele tatt. Gjett hvilken kategori Beckmann kommer i.

Dette! Akkurat sånn gjør jeg også.

Jeg ghoster ingen, og jeg sier fra på en høflig og saklig måte. Responsen på min henvendelse er avgjørende for mitt videre kundeforhold.

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liver skrev (52 minutter siden):

Jeg tror de glemmer at forbrukerne (altså kunden) har lov å si i fra om det er noe man tar avstand fra. Vist man ikke ønsker å støtte om bedrifter som bruker influencere som igjen bruker sine barn i annonsen, så er det helt innafor å si i fra. For å skape en endring, må man bruke stemmen sin, også innen reklame bransjen  

Jeg er enig. Jeg får også høre det fra kunder dersom jeg har kommet til å gjøre en feil i jobben min. Da gjelder det å være litt ydmyk, og finne ut hva jeg kan gjøre for å unngå dette neste gang. Jeg kaller ikke misfornøyde kunder for mobbere.  Det er altfor lett å kalle all kritikk for mobbing. Det er helt feil. 

De synes det er helt greit å eksponere barna på nettet daglig og bruke dem i reklamer. Men mottagerne vil ikke ha det. Det er ikke å ødelegge for noen at man som forbruker sier ifra. Så får de innrette seg etter det og ikke bruke barna i reklamer heretter. Er det så veldig vanskelig for dem å skjønne at de bommer totalt? 

Og så tror de at alle «mobberne» kommer fra kvinneguiden.. Det er gjengs oppfatning at man ikke skal legge ut bilder og film av barn på nettet og bruk av navngitte barn i reklame er heller ikke greit. Barn har rett på privatliv og dette bryter de gang på gang. 

Endret av Surikatt
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemy_87 skrev (1 time siden):

Heihei LK 😉

Jeg er ikke LK. Dere må tåle at andre er uenige med dere og ikke anklage med engang at det er CBE eller LK.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Kan du slutte å si "dere" og heller henvende deg til den du svarer og har en dialog med?

jeg tåler fint at du er uenig, ellers takk.

Jeg skriver dere fordi jeg ønsker å formidle til ALLE dere. Nei,du tåler ikke at jeg er uenig. Vi ser hvor mange likes mobbere her får når de skriver noe dritt om CBE.

• Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallepalle2 skrev (29 minutter siden):

Slapp av?

Du forstyrrer mer. Jeg skrev mer i innlegget mitt enn bare å spørre om den nye brukeren var LK, jeg skrev også om at vi må bruke forbrukermakten vår. Det du gjør her er å spore av tråden for ingenting. Og for hva? 2 korte kommentarer som ikke akkurat er mer forstyrrende enn at du må lage et innlegg om dem. Og med mitt svar til deg her igjen, så vipps har vi virkelig forstyrret tråden gitt. Litt kontraproduktivt vil jeg si.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily91 skrev (3 minutter siden):

Jeg skriver dere fordi jeg ønsker å formidle til ALLE dere. Nei,du tåler ikke at jeg er uenig. Vi ser hvor mange likes mobbere her får når de skriver noe dritt om CBE.

Joda, jeg tåler helt fint at du er uenig. 

Hvorfor mener du det er mobbing å kritisere eksponering av barn?

Endret av pøbelsara
  • Liker 33
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (1 minutt siden):

Slapp av?

Du forstyrrer mer. Jeg skrev mer i innlegget mitt enn bare å spørre om den nye brukeren var LK, jeg skrev også om at vi må bruke forbrukermakten vår. Det du gjør her er å spore av tråden for ingenting. Og for hva? 2 korte kommentarer som ikke akkurat er mer forstyrrende enn at du må lage et innlegg om dem. Og med mitt svar til deg her igjen, så vipps har vi virkelig forstyrret tråden gitt. Litt kontraproduktivt vil jeg si.

Alle har lov til å skrive her under brukernavn. det er ikke lov å spekulere i identiteten til andre brukere. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
pøbelsara skrev (7 minutter siden):

Joda, jeg tåler helt fint at du er uenig. 

Hvorfor mener du det er mobbing å kritisere eksponering av barn?

Hun er ikke den eneste influenser som eksponerer ungene,eller? Hun tar fine,delikate bilder av barn. Dem er ikke nakne,skittne eller i et eller annet seksualisert stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (13 minutter siden):

Slapp av?

Jeg skriver to høflige setninger. Om du er redd for avsporing blir det jo idiotisk å legge opp til videre diskusjon. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...