pøbelsara Skrevet 13. juni 2022 #63341 Del Skrevet 13. juni 2022 Klink skrev (2 minutter siden): Da får dere lese om igjen med litt andre briller. Jeg tar ansvar for å formulere mine tanker over til tekst. Hvis folk stadig misforstår deg, kanskje du bør formulere deg litt tydeligere? Jeg tolker deg som at du skriver at så lenge de ikke blir "tatt" så kan de jo bare fortsette og ingen kan si noe på det. 17 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 13. juni 2022 #63342 Del Skrevet 13. juni 2022 Andrea59 skrev (2 timer siden): Den lange forsvarstalen på story, angående mobbing osv - det er altså CBE’s kontaktperson når det gjelder reklame og… «samarbeidspartnere». Overraskende at hun lager støttevideo, da 😅 Det bidrar bare til enda mer useriøsitet når bedriftseier sutrer og "er så lei seg" på grunn av all "mobbingen" hun mottar i SoMe nå, og Susanne Hobbelin og Bakfasaden-Ine iler til for å forsvare. Det mer modne her hadde vært å gå ut i media selv, eller svare på kritikken i Debatten eller lignende, og faktisk stå rakrygget og si at "dette er det vi synes er ok", istedenfor å sitte som et skjelvende aspeløv bak tastaturet sitt i Villa Kulås og la mannen og to venninner ta kampen for seg. Det blir så vanvittig patetisk! Hadde jeg fått kritikk og klager i jobben min, måtte jeg forsvart eller svart på dette, jeg hadde ikke kunnet legge meg ned på kontoret og skrive på SoMe hvor mobbet jeg følte meg. Og at Beckmann ikke anerkjenner kommentarene på Instagram eller svarer på forbrukermail er jo hinsides uproft det også. 43 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 13. juni 2022 #63343 Del Skrevet 13. juni 2022 De har ikke kontakt med den virkelige verden. De skal bare ha applaus og ros og skryt for alt de foretar seg. Barn har rettigheter, forbrukere har det. Når man driver et firma og leverer et dårlig produkt hvor mottageren sier i fra så er det lurt å gå i seg selv og se hvor det trengs endring. Det er helt normalt i ethvert firma. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 13. juni 2022 #63344 Del Skrevet 13. juni 2022 Aquarius04 skrev (4 minutter siden): Det bidrar bare til enda mer useriøsitet når bedriftseier sutrer og "er så lei seg" på grunn av all "mobbingen" hun mottar i SoMe nå, og Susanne Hobbelin og Bakfasaden-Ine iler til for å forsvare. Det mer modne her hadde vært å gå ut i media selv, eller svare på kritikken i Debatten eller lignende, og faktisk stå rakrygget og si at "dette er det vi synes er ok", istedenfor å sitte som et skjelvende aspeløv bak tastaturet sitt i Villa Kulås og la mannen og to venninner ta kampen for seg. Det blir så vanvittig patetisk! Hadde jeg fått kritikk og klager i jobben min, måtte jeg forsvart eller svart på dette, jeg hadde ikke kunnet legge meg ned på kontoret og skrive på SoMe hvor mobbet jeg følte meg. Og at Beckmann ikke anerkjenner kommentarene på Instagram eller svarer på forbrukermail er jo hinsides uproft det også. Hun hadde ikke behøvd å gå til media engang - hun er jo sin egen redaktør og publisist med 300 000 følgere, og hadde kunnet poste et lengre innlegg på IG om tankene sine omkring bruk av barn i markedsføring, eller gjenopplivet bloggen for anledningen, eller postet et debattinnlegg på Facebook, slik mange samfunnsdebattanter og -aktører gjør stadig vekk, og som ofte plukkes opp av avisenes debattredaksjoner i etterkant. Hun har ALLE muligheter til å adressere det substansielle i kritikken uten å være avhengig av andre enn seg selv og sine SoMe-plattformer, men hun går utenom likevel. 37 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 13. juni 2022 Populært innlegg #63345 Del Skrevet 13. juni 2022 Hvis du er manager for some-aktører og faktisk ikke forstår noe av kritikken om barneeksponering, så er det ganske ille, synes jeg. 49 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 13. juni 2022 #63346 Del Skrevet 13. juni 2022 Lily91 skrev (1 time siden): Saklige kommentarer? Da må du gå innom beckman sin side på nytt og lese kommentarene. Dere er forferdelige. Tusenvis av innleg har blitt skrevet her om Caroline. Scroll deg litt tilbake og les om alt det forferdelige dere har skrevet. Ultiva skrev (52 minutter siden): Her er det betalte moderatorer som styrer, og som forholder seg til et definert regelverk. Jeg vil ha meg frabedt å skulle stå til rette for alle brukeres innlegg, da jeg kun kan stå inne for hva jeg selv skriver. Det er helt hinsides at CBE mener seg mobbet, bare fordi noen gjengir hva hun selv publiserer i den offentlige salgskanalen sin. Hun kan jo åpenbart ikke stå for hva hun selv publiserer! Dette er helt innlysende, i og med at CBE gang etter gang nekter å stille opp til offentlig debatt om emnet. For CBE vet inderlig godt at hun har en eksepsjonelt dårlig sak. Hun legger seg heller i fosterstilling som privatperson og roper ut om mobbing - fordi deler av publikum mener at CBE som forretningskvinne burde ta ansvar for eget arbeid og stå til rette for det hun selv publiserer 😳 Jeg mener at man skal ikke støtte kvinner kun fordi de er kvinner. Man må kunne stille samme krav til kvinner som til menn. Ellers gjør vi hverandre en skikkelig bjørnetjeneste. Jeg støtter @Ultivas svar til deg her. Jeg står for alt jeg har skrevet her inne, men ikke hva andre har skrevet. Jeg forbeholder meg også retten til å ikke bli omtalt som en del av massen. Om du har noe du vil si til noen, så kan du tagge dem spesifikt. At Caroline Berg Eriksen ikke kan stå inne for alt hun selv publiserer, får hun ta på sin kappe. 37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velinda Skrevet 13. juni 2022 #63347 Del Skrevet 13. juni 2022 Hvordan kan de kalle det for mobbing??man kan ramse opp og ned alt denne LKE har derevet på med i ulike komentarfelt,hva kaller de det?de skjønner heller ikke at deling av barna og atpåtil tjene penger på de er et stort overtramp,konsekvensen av hva denne supermammaen driver med kan bli fatalt,da kan hun legge seg ned i fosterstilling og se om det hjelper,kjenner jeg koker,alle de hun trigger daglig med retusjering,filter og et riv ruskende kroppsfokus er så til de grader umoralsk som du får det,det verste er at denne dama får holde på år etter år......kom ut av hula di å ta diskusjonen om både barnedeling og kroppsfokuset ditt,jeg håper ingen samarbeid blir inngått med disse folka før de legger om kursen 41 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 13. juni 2022 #63348 Del Skrevet 13. juni 2022 Aricia skrev (12 minutter siden): Hun hadde ikke behøvd å gå til media engang - hun er jo sin egen redaktør og publisist med 300 000 følgere, og hadde kunnet poste et lengre innlegg på IG om tankene sine omkring bruk av barn i markedsføring, eller gjenopplivet bloggen for anledningen, eller postet et debattinnlegg på Facebook, slik mange samfunnsdebattanter og -aktører gjør stadig vekk, og som ofte plukkes opp av avisenes debattredaksjoner i etterkant. Hun har ALLE muligheter til å adressere det substansielle i kritikken uten å være avhengig av andre enn seg selv og sine SoMe-plattformer, men hun går utenom likevel. Selvfølgelig. Minste motstands vei er alltid løsning der i huset. Og så lurer hun på hvor all kritikken kommer fra? 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 13. juni 2022 #63349 Del Skrevet 13. juni 2022 pøbelsara skrev (38 minutter siden): Jeg tar ansvar for å formulere mine tanker over til tekst. Hvis folk stadig misforstår deg, kanskje du bør formulere deg litt tydeligere? Jeg tolker deg som at du skriver at så lenge de ikke blir "tatt" så kan de jo bare fortsette og ingen kan si noe på det. Jeg mener at da har de muligheten til å fortsette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 13. juni 2022 #63350 Del Skrevet 13. juni 2022 Klink skrev (1 minutt siden): Jeg mener at da har de muligheten til å fortsette. De har jo det nå også. De bare får kritikk. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 13. juni 2022 #63351 Del Skrevet 13. juni 2022 pøbelsara skrev (Akkurat nå): De har jo det nå også. De bare får kritikk. Ja? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 13. juni 2022 #63352 Del Skrevet 13. juni 2022 Scutum skrev (50 minutter siden): Det er ikke det artiklene handler om heller. Har du åpnet de? Det handler om barn som nå har blitt myndige, og som synes særs lite om alle bildene som har blitt delt opp gjennom deres barndom i foreldrenes SoMe. Har lest en del artikler om temaet fra før så ta det med ro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 13. juni 2022 Populært innlegg #63353 Del Skrevet 13. juni 2022 Vanedis skrev (1 time siden): Fra https://www.instagram.com/p/CelCZaPB9xS/?igshid=YmMyMTA2M2Y= Hva er det som gjør at enkelte får seg til å kalle andre for "nolduser", "nettroll" og "fittetryne"? Heldigvis vinner gode saklige argumenter over stygge personangrep, jf. instastory til @FruJohansen - https://instagram.com/frujohansen.no?igshid=YmMyMTA2M2Y= . Rett og slett fryktelig trist, at mennesker som mener at CBE.no ble mobbet i kommentarfeltet til Beckmann (og vil vise at de tar avstand fra netthat og mobbing ved å gi støttende kommentarer) gjør det med å omtale andre som nolduser, nettroll og fittetryne. Tidligere har vel LKE kalt kritikere for psykobitch, Lada-familien og nesevise møkkakjerring. Kan ikke si jeg noensinne har lest noen her i tråden omtale andre mennesker på samme måte som disse "netthat-forkjemperne" 48 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 13. juni 2022 #63354 Del Skrevet 13. juni 2022 (endret) pøbelsara skrev (50 minutter siden): Jeg tolker deg som at du skriver at så lenge de ikke blir "tatt" så kan de jo bare fortsette og ingen kan si noe på det. Det virker å være akkurat slik LKE tenker også... Endret 13. juni 2022 av Fjugur 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 13. juni 2022 #63355 Del Skrevet 13. juni 2022 Isild skrev (3 minutter siden): Rett og slett fryktelig trist, at mennesker som mener at CBE.no ble mobbet i kommentarfeltet til Beckmann (og vil vise at de tar avstand fra netthat og mobbing ved å gi støttende kommentarer) gjør det med å omtale andre som nolduser, nettroll og fittetryne. Tidligere har vel LKE kalt kritikere for psykobitch, Lada-familien og nesevise møkkakjerring. Kan ikke si jeg noensinne har lest noen her i tråden omtale andre mennesker på samme måte som disse "netthat-forkjemperne" Det har du rett i. Jeg ble kalt møkkakjeriing fra KG i kommentarfeltet i bloggen etter at jeg skrev et saklig, men kritisk innlegg i kommentarfeltet der. INgen her inne har vel noen gang kalt noenverken fttetryne eller noldus, men hvis noen mener det faktisk styrker saken, så får de holde på. Jeg er 100 % sikker på at den jevne mann og kvinne som ikke kjenner til denne saken, vil mene at de som bruker stygge kallenavn er de som faktisk er usaklige. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 13. juni 2022 #63356 Del Skrevet 13. juni 2022 Fjugur skrev (Akkurat nå): Det virker å være akkurat slik LKE tenker også... de vil nok bare ha bort kritikken for å ikke få dårlig omdømme og miste samarbeid. De har riktig nok muligheten til å gjøre som de gjør siden det ikke ser ut til å ha særlig konsekvenser for bedriften. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 13. juni 2022 #63357 Del Skrevet 13. juni 2022 Men altså, hvis det er SÅ hardt for henne å få kritikk at hun nå ikke orker mer, er det ikke da på tide å gå litt i seg selv, endre litt på praksis og prøve å bare DO BETTER? Hun får jo relative greie pekepinner på at det hun driver med ikke er greit. Hvis du skal prøve å selge produkter må du høre på de du prøver å selge til. En annen ting er at mtp hvor mange disse to nå har blokkert kan man lure på hvor mange som ser reklamen de legger ut i det hele tatt 😂 39 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 13. juni 2022 #63358 Del Skrevet 13. juni 2022 (endret) Klink skrev (2 minutter siden): de vil nok bare ha bort kritikken for å ikke få dårlig omdømme og miste samarbeid. De har riktig nok muligheten til å gjøre som de gjør siden det ikke ser ut til å ha særlig konsekvenser for bedriften. Nå har flere av samarbeidene deres resultert i ganske mye bråk, så det er nok derfor de er så fortvilte og rasende nå. Jeg tenker at LKE burde gi seg selv munnkurv, jeg tror det ville vært bra for dem å unngå å eskalere enhver konflikt helt vilt. Å legge ut bilder av biter av døde hester og snakke ned til folk ville nok være en god ting å unngå. Endret 13. juni 2022 av pøbelsara 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 13. juni 2022 #63359 Del Skrevet 13. juni 2022 Surikatt skrev (19 minutter siden): De har ikke kontakt med den virkelige verden. De skal bare ha applaus og ros og skryt for alt de foretar seg. Barn har rettigheter, forbrukere har det. Når man driver et firma og leverer et dårlig produkt hvor mottageren sier i fra så er det lurt å gå i seg selv og se hvor det trengs endring. Det er helt normalt i ethvert firma. Du er inne på noe av det som er kjernen av problemet her. I tillegg har de fleste store og seriøse bedrifter et sett med etiske retningslinjer, som de ansatte forplikter å forholde seg til. Ikke bare er etisk framferd viktig i seg selv, men det er også med på å ivareta omdømmet til bedriften. Dette er jo også i seg selv en kritisk faktor. Et dårlig renommet kan, i tillegg til dårlige produkter og service, være totalødeleggende for en bedrift. Dette med etiske retningslinjer ser det ut som mange influencerbedrifter ikke forstår viktigheten av. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 13. juni 2022 #63360 Del Skrevet 13. juni 2022 pøbelsara skrev (2 minutter siden): Nå har flere av samarbeidene deres resultert i ganske mye bråk, så det er nok derfor de er så fortvilte og rasende nå. Jeg tenker at LKE burde gi seg selv munnkurv, jeg tror det ville vært bra dem å ikke eskalere enhver konflikt helt vilt. Etterhvert så blir nok annonsesamarbeid med CBE.no assosiert med bare bråk og drama. For en annonsør må det jo være helt merkelig å se at influenceren de har betalt for et samarbeid sitter og "krangler" i kommentarfeltet. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå