Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

FruRosa skrev (22 timer siden):

Dette bildet (ikke stillbilde fra video!) er bare rart. Veldig rart!

Screenshot_20220607-220000_Instagram.jpg

Jeg er enig med vedkommende som synes hun ligner på en hest på dette bildet. Fatter ikke at hun kan stå inne for å legge ut noe som dette her. Er hun helt blind??

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merkelig reklame. For det første er klærne langt fra det hovedpersonaen pleier å kle seg i når hun velger selv hva hun vil ha på seg, for det andre sitter ikke buksen pent, for det tredje ser ansiktet ihjelredigert ut, og til og med i en slik grad at det ser ut som en voksdukke og ikke en faktisk person, og for det fjerde er antrekket veldig lite typisk for hennes alderssegment.

Det naturlige for en reklame for dette antrekket, ville jo vært å finne en 12-/14-åring som gir uttrykk for glede og aktivitet - og selvfølgelig også at man tar et foto hvor magen på barnet ikke synes.

Rettelse: Jeg mente selvfølgelig en 6-12-åring.

Endret av Lafamiglia
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (23 minutter siden):

Er hun helt blind??

Det har hun vel vært lenge, men men 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (2 timer siden):

De er svært tydelige pga lav fettprosent. Du har sånne under fettet du også 

Kollontaj skrev (2 timer siden):

Costume Awards går vel av stabelen i kveld, men CBE er kanskje ikke på invitasjonslista lengre. 

Det har hun vel aldri vært.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (2 timer siden):

Costume Awards går vel av stabelen i kveld, men CBE er kanskje ikke på invitasjonslista lengre. 

I mens rydder hun klesskap. Hun regnes ikke blant de hippe (lenger?). 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje like greit å slippe C A tross alt? En gjeng med selvopptatte damer konstant med mobilen oppe og tilgjorte fakter. «Sååå god stemning», men tipper det er bra mye misunnelse ute og går og. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (23 minutter siden):

I mens rydder hun klesskap. Hun regnes ikke blant de hippe (lenger?). 

Du mener dumper masse klær for å få plass til de nye, fargerike klærne som hun ikke kommer til å bruke?

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (3 timer siden):

Hadde sikkert uansett ikke tatt sjansen på at hun kunne bli fotografert uten mulighet for redigering før bilder ble delt…

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (7 timer siden):

Kanskje like greit å slippe C A tross alt? En gjeng med selvopptatte damer konstant med mobilen oppe og tilgjorte fakter. «Sååå god stemning», men tipper det er bra mye misunnelse ute og går og. 

Høres jo ut som cbe hadde sklidd umerkelig inn da.. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marissa skrev (På 7.6.2022 den 20.08):

For første gang i historien skal jeg faktisk forsvare Caroline, uttrykket "soves ned" er helt normal dagligtale om mennesker (og sikkert dyr) som skal ha det folk flest tenker på som narkose. Riktignok ikke det hvermansen bruker mest, men helt vanlig i anestesi/operasjons kretser. Tipper klinikken har sagt "han skal soves ned" og så gjentar hun det. 

Har aldri hørt at man sier «soves ned» om mennesker eller dyr.. å få noe å sove på der i mot.. soves ned høres ut som en som ikke har norsk som morsmål spør du meg. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marissa skrev (20 timer siden):

Jeg tror du har jobbet et helt spesielt sted, for mye av det du beskriver i innleggene dine er ikke normalen hverken ved store eller små sykehus. F.eks kan kirurgen ønske en type anestesi, men det er anestesilegen som bestemmer. Og han blir ringt når det er klart for operasjon ja, da kommer han jo når det er klart for han, ikke når pasienten skal ringes etter. Du mener uttrykket er lokalt, det er nå motbevist av flere, også i tråden til Ambeh som har henvisninger fra anestesi/operasjonsmiljø, ikke bare vetrinærmedisin. Og som jeg har sagt tidligere, det brukes som regel ikke i dialog med pårørende, så derfor har du ikke hørt det når du har fulgt dine barn.

Grunnen til denne debatten er at jeg forsvarte at CBE brukte uttrykket, men da hadde KGgjengen i denne tråden bestemt at det ikke var et uttrykk og flere brukte sin erfaring/bakgrunn for å legge tyngde bak at jeg bare snakkes om en lokal slang og tok helt feil. Du var en av dem, ikke den mest bastante, men at du ikke har hørt et uttrykk betyr ikke at det ikke er vanlig over alt ellers. 

Nå skal jeg slutte diskusjonen så dere kan fortsette å diskutere mage, klær og hundestell, men en annen gang bør mange være mer åpne for at kritikken mot CBE bør komme fordi de er berettiget, ikke bare for å komme med kritikk.

Jeg et enig i at det er anestesilege som bestemmer narkosen, men dette er jo stort sett gjort på forhånd og er en prosedyre i forhold til smertelindring etter operasjonen og opptrening, leiring under operasjon og om pasientene på flyttes på under inngrepet. Om krirurgen blir ringt etter etter at pasienten har blitt gjort klar bor man ikke bare nære sykehuset, men kanskje inne på selve området. Eller kanskje de jobber i team sånn at vedkommende ikke starter operasjonen. 

Poenget er «å soves ned» er dårlig språk for en journalist å være.

Hele min yrkeskarriere har jeg jobbet på sykehus og aldri hørt begrepet. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (8 timer siden):

Det tror jeg du har HELT rett i!!

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

123Frustrert skrev (18 minutter siden):

Jeg et enig i at det er anestesilege som bestemmer narkosen, men dette er jo stort sett gjort på forhånd og er en prosedyre i forhold til smertelindring etter operasjonen og opptrening, leiring under operasjon og om pasientene på flyttes på under inngrepet. Om krirurgen blir ringt etter etter at pasienten har blitt gjort klar bor man ikke bare nære sykehuset, men kanskje inne på selve området. Eller kanskje de jobber i team sånn at vedkommende ikke starter operasjonen. 

Poenget er «å soves ned» er dårlig språk for en journalist å være.

Hele min yrkeskarriere har jeg jobbet på sykehus og aldri hørt begrepet. 

Dette blir avsporing (og jeg orker ikke forklare mere rundt at her brukes ikke begrepet «soves ned»), men det med å være fysisk på huset eller ikke varierer nok fra plass til plass. Her så er lis1+lis2 fysisk tilstede hele vakta, mens overlegene kan dra hjem på kveld/natt når de har vakt, så sant de ikke bor lengre unna enn 10min (egt 15min, men man må beregne tid til å skifte+skrubbe inn) Så da jeg tidligere skrev at mannen min kan dra hjem så mente jeg kveld/natt når han har vakt. Mandag-fredag 7-17 er de fysisk på jobb. Vi bosatte oss her vi bor nettopp pga kort vei til jobb (jeg jobbet også på sykehus før jeg ble syk; jobbet på Barn, men tok ekstravakter på annen avd da jeg ikke hadde 100% stilling. Jobbet på fødeavd før det åpnet seg ei ledig stilling på Barn med høyere prosent) Men det med tilstedevakt eller ikke varierer fra sykehus til sykehus. Da mannen min spesialiserte seg og hadde gruppe1-tjeneste på et universitetsykehus så var det tilstedevakt 

Før operasjon/inngrep så har overlegen såklart på forhånd undersøkt pas og kommet frem til type inngrep, og i samråd med anestesilege avklart foretrukket type anestesi (enkelte pasienter har også et ønske om narkose selv om operasjonen kunne ha blitt utført i spinal eller plexus/blokade). Hvis det er en erfaren lis2-lege på jobb så er det enkelte operasjoner denne kan utføre selv, enkelte med overvåkning av overlege. Mere krevende operasjoner er det overlegen som gjør, og lis2 assisterer

Det er ikke alltid operasjoner skjer umiddelbart når det ikke er planlagte, pas er feks ikke fastende. Eller noe som haster mere oppstår i mellomtiden. 

Her har overlegene lange vakter, feks de går på vakt tirsdag kl 0700 og går av vakt neste morgen og direkte på «vanlig» jobb og ikke ferdig før kl 17. Helgevakter er fra fredag kl 17-mandag 0700 (men ikke fri etter helgevakter så rett på jobb til kl 17. 

Og ja; jeg har vært med på flere operasjoner selv; keisersnitt både med spinal og i narkose for å ta i mot babyen etter at den er ute, så har fulgt mor fra føden til operasjon og vært tilstede på opr.stua under hele prosessen. 

Vet som sagt at dette er avsporing, og rapporterer meg selv, men følte for å forklare litt etter at det hovmodig ble skrevet at jeg «må jobbe på en rar plass» bare pga vedkommende ikke vil forstå at det er store variasjoner fra sykehus til sykehus. Minus noen avbrekk ifm fødsel og permisjon så har jeg jobbet i helsevesenet fra jeg begynte med sommerjobb på sykehjem da jeg var 18 og under utdanning fra jeg var 19. Fikk tilbud om fast ansettelse på avd jeg hadde praksis ved på sykehus under utdanning. Greit nok at jeg ble syk for litt over 1 år siden og ikke kan jobbe mere, men ting har ikke endret seg på 1 år. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruen kunne vært på costume awards om hun hadde gjort ting rett. Istedet støver hun bort i hjørnet for glemte influencere. 
Det er så bortkastet å bruke platformen og kroppen sin til å reklamere for Gina Tricot og gå i fjortissklær. Hun var jo mye mer sofistikert og moteriktig for ti år siden. Hun hadde hatt et stort potensiale for å gå for mote om hun ville det. 
Tidlgere var hun allsidig, med mat, mote, hjem, interiør, reise osv. Nå er det KUN trening og reklame. En nisje hun har for lite kompetanse til å lykkes innenfor. 
Synes hun har gjort noen utrolig dårlige valg karrieremessig. 

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
skruf skrev (57 minutter siden):

Dette blir avsporing (og jeg orker ikke forklare mere rundt at her brukes ikke begrepet «soves ned»), men det med å være fysisk på huset eller ikke varierer nok fra plass til plass. Her så er lis1+lis2 fysisk tilstede hele vakta, mens overlegene kan dra hjem på kveld/natt når de har vakt, så sant de ikke bor lengre unna enn 10min (egt 15min, men man må beregne tid til å skifte+skrubbe inn) Så da jeg tidligere skrev at mannen min kan dra hjem så mente jeg kveld/natt når han har vakt. Mandag-fredag 7-17 er de fysisk på jobb. Vi bosatte oss her vi bor nettopp pga kort vei til jobb (jeg jobbet også på sykehus før jeg ble syk; jobbet på Barn, men tok ekstravakter på annen avd da jeg ikke hadde 100% stilling. Jobbet på fødeavd før det åpnet seg ei ledig stilling på Barn med høyere prosent) Men det med tilstedevakt eller ikke varierer fra sykehus til sykehus. Da mannen min spesialiserte seg og hadde gruppe1-tjeneste på et universitetsykehus så var det tilstedevakt 

Før operasjon/inngrep så har overlegen såklart på forhånd undersøkt pas og kommet frem til type inngrep, og i samråd med anestesilege avklart foretrukket type anestesi (enkelte pasienter har også et ønske om narkose selv om operasjonen kunne ha blitt utført i spinal eller plexus/blokade). Hvis det er en erfaren lis2-lege på jobb så er det enkelte operasjoner denne kan utføre selv, enkelte med overvåkning av overlege. Mere krevende operasjoner er det overlegen som gjør, og lis2 assisterer

Det er ikke alltid operasjoner skjer umiddelbart når det ikke er planlagte, pas er feks ikke fastende. Eller noe som haster mere oppstår i mellomtiden. 

Her har overlegene lange vakter, feks de går på vakt tirsdag kl 0700 og går av vakt neste morgen og direkte på «vanlig» jobb og ikke ferdig før kl 17. Helgevakter er fra fredag kl 17-mandag 0700 (men ikke fri etter helgevakter så rett på jobb til kl 17. 

Og ja; jeg har vært med på flere operasjoner selv; keisersnitt både med spinal og i narkose for å ta i mot babyen etter at den er ute, så har fulgt mor fra føden til operasjon og vært tilstede på opr.stua under hele prosessen. 

Vet som sagt at dette er avsporing, og rapporterer meg selv, men følte for å forklare litt etter at det hovmodig ble skrevet at jeg «må jobbe på en rar plass» bare pga vedkommende ikke vil forstå at det er store variasjoner fra sykehus til sykehus. Minus noen avbrekk ifm fødsel og permisjon så har jeg jobbet i helsevesenet fra jeg begynte med sommerjobb på sykehjem da jeg var 18 og under utdanning fra jeg var 19. Fikk tilbud om fast ansettelse på avd jeg hadde praksis ved på sykehus under utdanning. Greit nok at jeg ble syk for litt over 1 år siden og ikke kan jobbe mere, men ting har ikke endret seg på 1 år. 

Var det ikke snakk om en hund på røntgen hos dyrlege🤣🤣🤣

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere skal fortsette å diskutere anestesi så flytt dere inn på «kropp og helse»

Endret av Stargaze
  • Liker 32
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens påvirkere som Camilla Phil har vært i  bla Frankrike og vist frem kjoler og hvordan hun styler seg, springer daglig leder i CBE bokstavlig talt ræva av seg og viser frem klær som ikke er tilpasset alderen hennes. 
CP viser ofte frem nye kolleksjoner og sminkeprodukter.. hva gjør CBEs ansatte??

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (10 minutter siden):

Mens påvirkere som Camilla Phil har vært i  bla Frankrike og vist frem kjoler og hvordan hun styler seg, springer daglig leder i CBE bokstavlig talt ræva av seg og viser frem klær som ikke er tilpasset alderen hennes. 
CP viser ofte frem nye kolleksjoner og sminkeprodukter.. hva gjør CBEs ansatte??

Nettopp! Og CP treffer målgruppen i forhold til både en kropp som er realistisk og klær tilpasset den. Lekkert og ting man fint kunne gått i selv.

Usikker på hva som er målgruppen til cbe. Der er jeg litt forvirret…treningsnarkomane tenåringer etter IG å dømme. Uansett er hun et dårlig forbilde.

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...