Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Twinkle~ skrev (17 timer siden):

Da tar de i det minste noen gode valg for hunden. Men mulig det er et krav fra oppdretter, for Coach Eriksen har jo vokst opp med hund og mener det er helt innafor å belaste en ung hund før man har avklart hoftestatus🤷🏻‍♀️

Tviler på det. Han er fra en "tjuvparring" der foreldrene har HD A og HD C. 

Endret av o1337
Fjernet feilinfo.
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

o1337 skrev (17 minutter siden):

Tviler på det. Han er fra en "tjuvparring" der foreldrene har HD E og HD C. 

Hvor har du dette fra? Så du mener de har kjøpt en valp med avlssperre fordi oppdretter har brutt reglene til NKK? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

h/k skrev (Akkurat nå):

Hvor har du dette fra? Så du mener de har kjøpt en valp med avlssperre fordi oppdretter har brutt reglene til NKK? 

Fant oppdretternavn fra en kullsøsken på instagram. De var født på samme dag som Ozo. Tviler på at det er født flere samojedvalper på samme dag... 

Kullet er godkjent av NKK, men i Polarhundklubben (som er raseklubben til samojed) er det kun lov å parre HD A og HD B hunder.

Dette var andre "tjuvparringen" til den tispa på to år...

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

o1337 skrev (13 minutter siden):

Fant oppdretternavn fra en kullsøsken på instagram. De var født på samme dag som Ozo. Tviler på at det er født flere samojedvalper på samme dag... 

Kullet er godkjent av NKK, men i Polarhundklubben (som er raseklubben til samojed) er det kun lov å parre HD A og HD B hunder.

Dette var andre "tjuvparringen" til den tispa på to år...

Far har HD A og mor HD C.

Det forrige kullet på tispa var i 2018.

Endret av Twinkle~
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twinkle~ skrev (2 minutter siden):

Far har HD A og mor HD C.

Ja tydeligvis, jeg sjekket nå. Jeg var helt sikker på at det var HD E sist gang jeg sjekket...

Endret av o1337
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skruf skrev (1 time siden):

For det første så vet du ingenting om hvilke arbeidsplasser jeg har hatt… men kan røpe at jeg har vært med på utallige keisersnitt i narkose, og har aldri hørt at pas «soves ned». Her sies det «starter innledende narkose» (krisesnitt/kræsjsnitt er alltid i full narkose). 

Mannen min kommer heller ikke til duk og dekket bord; det er han som bestemmer type anestesi og han har kontakt med pasient både før og etter inngrep. Når han har vakt så har han ikke tilstedevakt på kveld/natt, men blir ringt opp når det er klart for operasjon, og da spør han alltid om pasienten er i slusen eller om de har startet innledende narkose/anestesi (alt etter hva som er valgt type anestesi) (vi bor veldig nærme sykehus)

Jeg har også vært med barna våre da de har hatt operasjoner og vært på operasjonsstua sammen med de til de har sovnet, og heller ikke da har uttrykket «soves ned» blitt brukt. 

De lenkene tidligere i tråden var vel til dyrleger

Ser ikke hvorfor jeg skal innrømme å ha tatt feil for noe jeg ikke har feil i. Som jeg tidligere sa; mulig soves ned blir brukt andre steder i landet, men ikke alle steder. Ergo sier jeg ikke bastant at Caroline sier feil,  men at det ikke blir brukt her jeg bor. Du derimot er bastant på at jeg tar feil og at «soves ned» blir brukt oversatt siden du er vant med det. Du gir ikke rom for at andre betegnelser blir brukt andre steder. Hva med litt ydmykhet fra din side??

Jeg tror du har jobbet et helt spesielt sted, for mye av det du beskriver i innleggene dine er ikke normalen hverken ved store eller små sykehus. F.eks kan kirurgen ønske en type anestesi, men det er anestesilegen som bestemmer. Og han blir ringt når det er klart for operasjon ja, da kommer han jo når det er klart for han, ikke når pasienten skal ringes etter. Du mener uttrykket er lokalt, det er nå motbevist av flere, også i tråden til Ambeh som har henvisninger fra anestesi/operasjonsmiljø, ikke bare vetrinærmedisin. Og som jeg har sagt tidligere, det brukes som regel ikke i dialog med pårørende, så derfor har du ikke hørt det når du har fulgt dine barn.

Grunnen til denne debatten er at jeg forsvarte at CBE brukte uttrykket, men da hadde KGgjengen i denne tråden bestemt at det ikke var et uttrykk og flere brukte sin erfaring/bakgrunn for å legge tyngde bak at jeg bare snakkes om en lokal slang og tok helt feil. Du var en av dem, ikke den mest bastante, men at du ikke har hørt et uttrykk betyr ikke at det ikke er vanlig over alt ellers. 

Nå skal jeg slutte diskusjonen så dere kan fortsette å diskutere mage, klær og hundestell, men en annen gang bør mange være mer åpne for at kritikken mot CBE bør komme fordi de er berettiget, ikke bare for å komme med kritikk.

• Liker 26
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Kristian er ute å løper med hunden dagen etter den har vært hos dyrlegen. Det er vel ikke helt innafor, eller? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EmilieH skrev (4 minutter siden):

Lars Kristian er ute å løper med hunden dagen etter den har vært hos dyrlegen. Det er vel ikke helt innafor, eller? 

Hvorfor ikke? Hvis det ikke er noe galt med hunden er det vel fritt frem å trene med den.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EmilieH skrev (13 minutter siden):

Hvorfor skulle det være noe problem? Hunden blir kun sedert ved HD røkten. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (4 minutter siden):

Vi kan vel alle være enige om at CBE har betydelige språklige utfordringer? Hun skriver fryktelig dårlig, selv i svært korte meldinger. Den visuelle kommunikasjonen er om mulig enda mer hjelpeløs. Dette dyrlegebesøket er et klassisk eksempel. Hundeeier kommuniserer skriftlig at hun er bekymret for hunden sin, mens bildet, basert på positur, ansiktsuttrykk osv, kommuniserer sex.

Det er ikke umulig at dyrlegen kjenner til CBEs språklige utfordringer, har hun ikke tidligere uttalt at dyrlegen er en venninne? I så fall tenker jeg at dyrlegen har dummet seg ned litt og brukt et lettfattelig uttrykk for å berolige kunden. Dette er god kundeservice. Hadde hun tatt en LKE og virkelig brifet med alle de latinske uttrykkene hun tross alt kan, så hadde nok bildet og teksten samsvart mer i budskapet. Da hadde vi nok sett en mer bekymret hundeeier. For jeg tviler ikke på at CBE er glad i hunden, på tross av litt manglende kunnskap, og ingen hundeeiere liker å se hunden sin bedøvet.

En ting er jeg sikker på, CBE har ikke funnet på uttrykket selv. Når fant hun sist på noe selv? Alle de barnslige uttrykkene hun serverer har hun funnet hos andre influencere, gjerne hos de hun strever mest for å ligne, altså den yngre garde. Kjut, få det på osv… At hunden måtte «soves ned» er nok ordene dyrlegen brukte. At andre ikke har hørt uttrykket brukt kan skyldes at deres dyrleger oppfatter dere såpass språklig kompetente at dere forstår normal dyrlegesjargong. Ta det som et kompliment…

Nå lurer jeg veldig på om det har kommet noe resultat av undersøkelsen? Hvis bikkja er fri for HD, så vil jeg tro de plastrer det på alle bedriftskanalene, som et fuck you til alle som nevnte at hardtrening ikke passer for en valp. Hører vi ingenting derimot, så er det innlysende hvordan ståa er…

HD status tar ca 2 uker. Det sendes inn til NKK der det er egne dyrleger som vurderer.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marissa skrev (2 timer siden):

Jeg tror du har jobbet et helt spesielt sted, for mye av det du beskriver i innleggene dine er ikke normalen hverken ved store eller små sykehus. F.eks kan kirurgen ønske en type anestesi, men det er anestesilegen som bestemmer. Og han blir ringt når det er klart for operasjon ja, da kommer han jo når det er klart for han, ikke når pasienten skal ringes etter. Du mener uttrykket er lokalt, det er nå motbevist av flere, også i tråden til Ambeh som har henvisninger fra anestesi/operasjonsmiljø, ikke bare vetrinærmedisin. Og som jeg har sagt tidligere, det brukes som regel ikke i dialog med pårørende, så derfor har du ikke hørt det når du har fulgt dine barn.

Grunnen til denne debatten er at jeg forsvarte at CBE brukte uttrykket, men da hadde KGgjengen i denne tråden bestemt at det ikke var et uttrykk og flere brukte sin erfaring/bakgrunn for å legge tyngde bak at jeg bare snakkes om en lokal slang og tok helt feil. Du var en av dem, ikke den mest bastante, men at du ikke har hørt et uttrykk betyr ikke at det ikke er vanlig over alt ellers. 

Nå skal jeg slutte diskusjonen så dere kan fortsette å diskutere mage, klær og hundestell, men en annen gang bør mange være mer åpne for at kritikken mot CBE bør komme fordi de er berettiget, ikke bare for å komme med kritikk.

Flere har bekreftet det jeg har skrevet, så nei, jeg tar ikke feil

Du derimot er bastant på at det du er vant med å høre er det eneste rette, det eneste som blir brukt, og gir ikke rom for at det blir brukt flere betegnelser. Å «soves ned» blir ikke brukt på alle operasjonstuer. Og du kan heller ikke komme å si hva jeg hørte og opplevde de gangene jeg faktisk satt inne på operasjonsstua sammen med mitt våkne barn og satt å holdt henne da innledende narkose ble gitt og satt der helt til kirurgen kom inn og jeg hilste på han før jeg forlot stua. Dette har jeg gjort flere ganger. På to ulike sykehus uten at «soves ned» ble brukt. 

Forsåvidt så ble heller ikke uttrykket «soves ned» blitt sagt til meg av dyrlegen de utallige gangene jeg har vært med katter og hunder til dyrlegen. 

Du kan også holde deg for god til å gå rett på brukerdebatt. 

Men; du får nå bare påstå det du påstår. Jeg, og flere her i tråden, vet at andre betegnelser også blir brukt. Det kommer ikke noe konstruktivt ut av dette, og hvis du tror at jeg liksom ydmykt skal legge meg flat for noe jeg ikke har grunn til å legge meg flat for, så får du tro om igjen. Jeg legger meg ikke flat når jeg vet at jeg har rett. Og jeg er den første til å beklage noe hvis jeg har tatt feil (gjorde det bl.a i en annen tråd i går), men har ingenting å beklage her. Jeg har også skrevet tidligere at jeg C gjerne må skrive «soves ned» da det sikkert er ulike betegnelser for samme prosedyre landet over. Du bare kverulerer. 

Kommer ikke til å svare deg mere. Og har som sagt rapportert både meg selv, deg, og andre som bruker sin helsefaglige bakgrunn for å understreke svarene sine da det strider mot forumet ditt regelverk. Har også rapportert for brukerdebatt og avsporing 

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skruf skrev (4 timer siden):

Eller «få den på»

Den har jeg aldri forstått 

Det der "få den/det på" begrepet har hun adoptert av Monica Nyhus. Det er ganske pinlig egentlig. Hun har tatt i bruk Inger in Dubai sit begrep "hæppi"også. Puteflaut at hun "stjeler" andre influencere sine fraser på den måten. Skal vise at hun er "med" hun og. 

• Liker 29
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (16 timer siden):

Dette bildet (ikke stillbilde fra video!) er bare rart. Veldig rart!

Screenshot_20220607-220000_Instagram.jpg

Mon tro om GT mener dette er en god reklame for klærne? Det er en så merkelig posering at det ser ubehagelig ut, jeg får vondt i korsryggen av å se på dette. 

Jeg er selv veldig glad i farger, og mener at alle må få gå i det de ønsker - uansett alder. Men en godt voksen dame er kanskje ikke modellen jeg ville valgt til et så "barnlig" antrekk. Akkurat her ser hun ut som en dame på 35 som forsøker å se ut som om hun er 16. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun trent magemusklene veldig mye siden de er så ekstremt tydelige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Revenge o'Cavatina skrev (18 timer siden):

Dette blir moderert bort siden  kildelenke ikke er med. Jeg kan likevel ikke dy meg for å avsløre at dette er Siv fra Setermoen.  Det må være Siv fra Setermoen, for de er prikk like. Siv er 52, administrativ sjef, skilt bestemor, og bor alene i enebolig med svømmebasseng på terrassen. Siv er også ganske harry, og er ofte å se på Infernofestivalen og Rock Inn i Oslo når hun ikke må kle seg i kontorhabitten. Siv har også oppdaget både restylane og botox, og har brukt noen aksjer på å omskulpturere ansiktet fra trist til blid og "yngre". Siv har også en slitsom tendens til å posere på alle bilder og be deg ta minst 20 før hun er fornøyd nok til å kline på et filter med falske øyenvipper før hun deler det på self...eh, instagramprofilen sin. Siv er hyggelig, glad i biff og banan. Og veldig glad i å være i sentrum. Jeg kjenner Siv. Om dette ikke er et bilde av Siv, så lurer jeg på hvorfor gamle fotballfrue prøver å ligne på Siv.

🤣🤣🤣

Ser forøvrig på instastory at frua klemte inn litt overkropp også - i stummende mørke i kjelleren. Er det for å kamuflere at hun kun klarte 1,5 chin up? Særlig sterk i armer er hun ikke.

Endret av Aquarius04
La til
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Costume Awards går vel av stabelen i kveld, men CBE er kanskje ikke på invitasjonslista lengre. 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (3 timer siden):

Har hun trent magemusklene veldig mye siden de er så ekstremt tydelige?

De er svært tydelige pga lav fettprosent. Du har sånne under fettet du også 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (57 minutter siden):

Costume Awards går vel av stabelen i kveld, men CBE er kanskje ikke på invitasjonslista lengre. 

foreløpig ikke spor av henne blant de som det ligger bilder ute av. Hun er vel uaktuell der

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...