Aidensfield Skrevet 16. januar 2022 #55661 Skrevet 16. januar 2022 Pusern3 skrev (20 timer siden): mye hyggeligere å få en stor bukett røde roser av mannen (slik jeg gjorde i dag) fremfor å kjøpe bukett hver helg Her i huset kjøper jeg blomster selv hver fredag.. Blomster fra gubben er fraværende 9
Ellie77 Skrevet 16. januar 2022 #55662 Skrevet 16. januar 2022 Jeg har notert meg at hun ofte poserer med iskrem, bakst, sjokolade og ymse søtsaker. Hva er poenget med det? Er det et forsøk på å virke uanstrengt med tanke på kostholdet? «Naturlig slank»? Og mon tro om hun egentlig spiser søtsakene? Det karamelliserte eplet fra julemarkedet var uspist med på bildene fra dagens begynnelse til slutt. Ikke at jeg bebreider henne, de smaker jo ikke så bra. Det er jo supert om hun kan unne seg litt glede i livet, men stusser likevel over at hun er så opptatt av å vise disse søtsakene stadig vekk - koblet med ekstremt og tilsynelatende usunt treningsfokus🤔 34
Isild Skrevet 16. januar 2022 #55663 Skrevet 16. januar 2022 Pippio skrev (4 timer siden): Merkelig kritikk. Vi kjøper blomster de helgene vi er hjemme. Trenger ikke få av mannen hver gang. Aidensfield skrev (37 minutter siden): Her i huset kjøper jeg blomster selv hver fredag.. Blomster fra gubben er fraværende Her er jeg enig. Jeg kjøper på fredager blomster til OSS. Det er ikke sånn at han trenger å kjøpe til meg. Koselig å få blomster en gang i blandt av mannen (noe som er ganske sjelden), men når jeg kjøper blomster selv, så gjør jeg jo det fordi jeg liker å freshe opp litt til helgen - til glede for alle. Kjenner mange som gjør det. 20
Gjest sukkerspinndilla Skrevet 16. januar 2022 #55664 Skrevet 16. januar 2022 Ellie77 skrev (31 minutter siden): Jeg har notert meg at hun ofte poserer med iskrem, bakst, sjokolade og ymse søtsaker. Hva er poenget med det? Er det et forsøk på å virke uanstrengt med tanke på kostholdet? «Naturlig slank»? Og mon tro om hun egentlig spiser søtsakene? Det karamelliserte eplet fra julemarkedet var uspist med på bildene fra dagens begynnelse til slutt. Ikke at jeg bebreider henne, de smaker jo ikke så bra. Det er jo supert om hun kan unne seg litt glede i livet, men stusser likevel over at hun er så opptatt av å vise disse søtsakene stadig vekk - koblet med ekstremt og tilsynelatende usunt treningsfokus🤔 Leste en gang et intervju av henne, hun elsker boller og smågodt, det var så godt skrevet, det var akkurat som du hørte en glad jente i teksten, hun virka så ekte da, tror det er ganske lenge siden, hun pleide å virke glad i teksten, hun fikk det fram så godt, nå poster hun bare et merkelig bilde posert og skriver golden hour, Wine o clock, hvor er livsgleden din Caroline?
moroklompen Skrevet 16. januar 2022 #55665 Skrevet 16. januar 2022 CecilieX skrev (På 14.1.2022 den 22.47): Jeg synes det er interessant å se hvordan noen faktisk idealiserer en influencer slik du gjør. Er det noe jeg synes er skummelt med narrativet hennes, så er det nettopp fokuset på selvkontroll. Det er særlig knyttet til trening og kosthold. At dette er viktige verdier for CBE er det ingen tvil om. Like interessant er antagelsen om at de som er kritiske er motsatsen, altså folk som totalt mangler selvkontroll og «bøtter nedpå sjokolade og seigmenn», og at det er nettopp dette som liksom skal devaluere folk i tråden. Du skal dog slite med å dokumentere påstanden. Det som derimot kan motbevises er narrativet om travel og hardtarbeidende kvinne og det skjer daglig i hennes egne kanaler, og hvis man skal snakke om hvem som bruker mye tid på digitale enheter, så dokumenteres også dette i hennes kanaler i form av filming og bildetaking. Innlegget ditt er egentlig et ekko av holdninger som paret har frontet i årevis. Både hva gjelder opphøyelsen av dem selv og devalueringen av andre mennesker. Slik sett bekrefter du jo det faktum at man kan bli påvirket svært negativt av å følge dem. Det er vel mest sannsynlig at det er Mr fotballfrue selv, som har skrevet dette innlegget du refererer til. Maken til kverulant og bedreviter skal man lete lenge etter. 19
Irja Skrevet 16. januar 2022 #55666 Skrevet 16. januar 2022 Ellie77 skrev (1 time siden): Jeg har notert meg at hun ofte poserer med iskrem, bakst, sjokolade og ymse søtsaker. Hva er poenget med det? Er det et forsøk på å virke uanstrengt med tanke på kostholdet? «Naturlig slank»? Og mon tro om hun egentlig spiser søtsakene? Det karamelliserte eplet fra julemarkedet var uspist med på bildene fra dagens begynnelse til slutt. Ikke at jeg bebreider henne, de smaker jo ikke så bra. Det er jo supert om hun kan unne seg litt glede i livet, men stusser likevel over at hun er så opptatt av å vise disse søtsakene stadig vekk - koblet med ekstremt og tilsynelatende usunt treningsfokus🤔 Det ser bra ut på bilder.. Noe å posere med. 14
Naskepott Skrevet 16. januar 2022 #55667 Skrevet 16. januar 2022 tonyv skrev (På 14.1.2022 den 21.21): Nå var ikke dette en debatt om eksponering av barn i sosiale medier, var det vel? Det kan vi godt også diskutere, og da skal du nok se at vi hadde vært litt mer enige. Men det får bli en annen dag. Og da er det også forsåvidt uavhengig av om de sitter og tegner eller løper på mølla. Når det er sagt så nei, jeg er faktisk helt bombe sikker på at disse barna ikke tar skade av å se på at foreldrene utviser styrke, ferdigheter og selvkontroll. Det er verre med disse som sitter og ser på IPad, mens mor og far er oppslukt i hver sin hellige skjerm, mens de bøtter nedpå med sjokolade og seigmenn. Hadde bare ti prosent av alle som regelmessig besøker akkurat denne emnetråden latt seg inspirere til å gjøre bare ti prosent av hva Caroline Berg Eriksen gjør ila en dag/helg, så tror jeg faktisk livskvaliteten deres ville økt med det dobbelte. Innerst inne så vet dere at det er sant. «mens mor og far er oppslukt i hver sin hellige skjerm..» Så vidt jeg vet, lever dette paret gjennom hver sin hellige skjerm, selv om de selvsagt ikke spiser sjokolade og seigmenn. Herlig ironisk! 45
Pusern3 Skrevet 16. januar 2022 #55668 Skrevet 16. januar 2022 SnowBells skrev (13 timer siden): Jeg kan ikke se at dette paret er mer aktive med sine barn enn hva den jevne nordmann er? Et par timers søndagstur med pølser og bål er tross alt helt standard i norsk målestokk? Paret var riktignok på 3 dagers sykkeltur med barna for et par somre siden, men da satt jo begge barna plantet på rumpa i sykkelvogn, i tillegg til at de sov i hytter om natten og ikke i telt som planlagt. Turen måtte også avbrytes da CBE ble syk. Selv gikk min yngste med til toppen av Galdhøpiggen året han fylte fem, uten at det kan anses som unormalt her i området hvor vi bor. Hvor er f eks dette "übersporty" parets helgeturer til ski- og sykkelanleggene på Trysil, Hafjell og Kvitfjell, eller klatreparker og svømmehaller, eller lange turer ut i skog og mark med hengekøyer, slik de fleste spreke barnefamilier driver med? Denne familien holder seg jo som regel hjemme, og bonusen av å ha spreke foreldre uteblir jo fullstendig. Jeg kan også huske hvordan CBE stolt dokumenterte 3 løpeturer på samme dag, og avsluttet dagen med å kjøpe ferdigpizza til barna til middag. At foreldrene trener mens barna er på skolen betyr da ikke mer for barnas helse enn om foreldrene hadde hatt kontorjobber i stedet. Barna kan tvert imot få for seg at det er normalt å ha 4-5 timers egentid i løpet av en normal arbeidsdag som kan brukes på hobbyer som trening, noe som tross alt ikke stemmer for 99,9 % av Norges fulltidsarbeidende befolkning. Det er ikke sunn påvirkning at LKE får en fettmåler hjem og skryter av egen vektnedgang og en fettprosent på 3,5 % i sosiale medier. Og lirer av seg utsagn som "pizza i dag, feit i morgen". Dette hjemmegående paret utviser så absolutt god kontroll på å nekte seg kalorier, de utviser dessverre samtidig en stor trang til å fatshame andre. Det er flott med disiplin, men ikke på bekostning av å trykke andre ned. Ei heller på bekostning av eget eller andres selvbilde og selvfølelse. For noe barna påvirkes av, er å se bilder av mamma i sosiale medier hvor genetiske trekk som hud, nese og lepper er kraftig redigert, fordi mamma ikke syns at hun er bra nok i virkeligheten. https://imgur.com/a/t2066TZ CBE trener ikke til konkurranser, hun har ingen mål. Annet enn å vise frem den retusjerte kroppen sin i sosiale medier for å høste skryt. Retusjert, fordi selv ikke CBE med 40 t egentid per uke klarer å oppnå det hun ønsker. Og hva som er sunt med to daglige treningsøkter for å kunne vise frem ei retusjert rumpe på instagram for å få bekreftelse fra fremmede, det vet ikke jeg. Edit: og grunnen til at jeg påpeker den åpenbare retusjeringen i sosiale medier, er for å fremheve grunnen til den maniske mølleløpingen og kaloritellingen hennes: å søke bekreftelse i sosiale medier. Dette handler ikke om å ha en sterk kropp. CBE blir f eks ofte syk (nyrebekkenbetennelse, halsbetennelse, influensa, migrene, omgangssyke, forkjølelser, lyskestrekk, runner's knee, regelmessige øyebetennelser, kraftig bilsyke osv). Og du nevner ferdigheter. Det er heller ingenting som tyder på at CBE har en sterk konstitusjon når man ser hvordan hun vingler og utfører styrkeøvelser feil. Kjernesunn livsstil? Jeg tror heller at CBE presser seg til det ytterste hva angår trening og kalorier daglig kun for å se sexy ut, og selv da mener både LKE og CBE at hun trenger en real runde med retusjering og posering før hun er bra nok til å vises frem på instagram. Stakkars. Om jeg måtte på en ukes overlevelsestur i skogen, så er CBE en av de siste jeg hadde tatt med meg, nettopp på grunn av kronisk navlebeskuelse, lite underhudsfett og mye sykdom. nyyydelig beskrevet 8
Pusern3 Skrevet 16. januar 2022 #55669 Skrevet 16. januar 2022 Honningmor skrev (11 timer siden): CBEs trening har da ingen verdens ting med helse å gjøre. Derfor blir jeg fryktelig skuffet over personer som jobber seriøst med å fremme en aktiv livsstil for å bedre folkehelsa, og som gir CBE skryt i kommentarfeltet. CBE har visuell kropp i fokus - ikke trening eller bedre helse. Hun viser absolutt ingen treningsglede - hun viser faktisk knapt frem trening overhodet med mindre det kan vises frem i en helt absurd vinkel som viser enkelte kroppsdeler heller enn teknikk. Det hun derimot viser frem daglig er et vanvittig anspent forhold til mat og trening. Oppmuntring til overforbruk og utnyttelse av uvitende barn for å tjene seg noen stakkarslige kroner. Et direkte upoduktivt liv som streng tatt ikke bidrar til noe som helst samfunnsnyttig. spot on og takk for flott refleksjon 8
Pusern3 Skrevet 16. januar 2022 #55670 Skrevet 16. januar 2022 Pippio skrev (8 timer siden): Merkelig kritikk. Vi kjøper blomster de helgene vi er hjemme. Trenger ikke få av mannen hver gang. jeg kjøper da også blomster til hjemmet vårt ganske ofte men det jeg ville belyse her er at jeg aldri ser at CBE får blomster av sin mann. Så glad som hun beskriver hun er i nye blomster til helgen, kunne jo mannen kjøpt en kvast overraskende i blant. 4
Pusern3 Skrevet 16. januar 2022 #55671 Skrevet 16. januar 2022 Aidensfield skrev (4 timer siden): Her i huset kjøper jeg blomster selv hver fredag.. Blomster fra gubben er fraværende vi lever alle ulike liv. 1
Pusern3 Skrevet 16. januar 2022 #55672 Skrevet 16. januar 2022 Isild skrev (3 timer siden): Her er jeg enig. Jeg kjøper på fredager blomster til OSS. Det er ikke sånn at han trenger å kjøpe til meg. Koselig å få blomster en gang i blandt av mannen (noe som er ganske sjelden), men når jeg kjøper blomster selv, så gjør jeg jo det fordi jeg liker å freshe opp litt til helgen - til glede for alle. Kjenner mange som gjør det. det gjør jeg også men ville bare kommentere at jeg aldri ser tegn på at CBE får blomster av sin mann - enda hun åpenbart gleder seg stort over blomster. 3
Smugleseren Skrevet 16. januar 2022 #55673 Skrevet 16. januar 2022 Pusern3 skrev (10 minutter siden): det gjør jeg også men ville bare kommentere at jeg aldri ser tegn på at CBE får blomster av sin mann - enda hun åpenbart gleder seg stort over blomster. Har hun vist hva hun fikk til jul av han da? Mange influensere pleier jo å skryte av sånne ting. 7
Pusern3 Skrevet 16. januar 2022 #55674 Skrevet 16. januar 2022 Smugleseren skrev (20 minutter siden): Har hun vist hva hun fikk til jul av han da? Mange influensere pleier jo å skryte av sånne ting. ja, det har hun gjort mange ganger tidligere når hun var mer aktiv på bloggen. 3
Smugleseren Skrevet 16. januar 2022 #55675 Skrevet 16. januar 2022 Pusern3 skrev (7 minutter siden): ja, det har hun gjort mange ganger tidligere når hun var mer aktiv på bloggen. Jeg mener denne julen! Det er jo nå inntekten deres er dalende og hun er hakket fra å lage seg Only Fans-side. Det er jo to tinge som er gjentagende her: Hun får ikke nok oppmerksomhet på bildene sine, og tjener mye mindre enn før 12
Meadow Skrevet 16. januar 2022 #55676 Skrevet 16. januar 2022 Smugleseren skrev (34 minutter siden): Har hun vist hva hun fikk til jul av han da? Mange influensere pleier jo å skryte av sånne ting. Hun har vel sagt at de ikke kjøper julegaver til hverandre. 6
123Frustrert Skrevet 17. januar 2022 #55677 Skrevet 17. januar 2022 SnowBells skrev (20 timer siden): Jeg kan ikke se at dette paret er mer aktive med sine barn enn hva den jevne nordmann er? Et par timers søndagstur med pølser og bål er tross alt helt standard i norsk målestokk? Paret var riktignok på 3 dagers sykkeltur med barna for et par somre siden, men da satt jo begge barna plantet på rumpa i sykkelvogn, i tillegg til at de sov i hytter om natten og ikke i telt som planlagt. Turen måtte også avbrytes da CBE ble syk. Selv gikk min yngste med til toppen av Galdhøpiggen året han fylte fem, uten at det kan anses som unormalt her i området hvor vi bor. Hvor er f eks dette "übersporty" parets helgeturer til ski- og sykkelanleggene på Trysil, Hafjell og Kvitfjell, eller klatreparker og svømmehaller, eller lange turer ut i skog og mark med hengekøyer, slik de fleste spreke barnefamilier driver med? Denne familien holder seg jo som regel hjemme, og bonusen av å ha spreke foreldre uteblir jo fullstendig. Jeg kan også huske hvordan CBE stolt dokumenterte 3 løpeturer på samme dag, og avsluttet dagen med å kjøpe ferdigpizza til barna til middag. At foreldrene trener mens barna er på skolen betyr da ikke mer for barnas helse enn om foreldrene hadde hatt kontorjobber i stedet. Barna kan tvert imot få for seg at det er normalt å ha 4-5 timers egentid i løpet av en normal arbeidsdag som kan brukes på hobbyer som trening, noe som tross alt ikke stemmer for 99,9 % av Norges fulltidsarbeidende befolkning. Det er ikke sunn påvirkning at LKE får en fettmåler hjem og skryter av egen vektnedgang og en fettprosent på 3,5 % i sosiale medier. Og lirer av seg utsagn som "pizza i dag, feit i morgen". Dette hjemmegående paret utviser så absolutt god kontroll på å nekte seg kalorier, de utviser dessverre samtidig en stor trang til å fatshame andre. Det er flott med disiplin, men ikke på bekostning av å trykke andre ned. Ei heller på bekostning av eget eller andres selvbilde og selvfølelse. For noe barna påvirkes av, er å se bilder av mamma i sosiale medier hvor genetiske trekk som hud, nese og lepper er kraftig redigert, fordi mamma ikke syns at hun er bra nok i virkeligheten. https://imgur.com/a/t2066TZ CBE trener ikke til konkurranser, hun har ingen mål. Annet enn å vise frem den retusjerte kroppen sin i sosiale medier for å høste skryt. Retusjert, fordi selv ikke CBE med 40 t egentid per uke klarer å oppnå det hun ønsker. Og hva som er sunt med to daglige treningsøkter for å kunne vise frem ei retusjert rumpe på instagram for å få bekreftelse fra fremmede, det vet ikke jeg. Edit: og grunnen til at jeg påpeker den åpenbare retusjeringen i sosiale medier, er for å fremheve grunnen til den maniske mølleløpingen og kaloritellingen hennes: å søke bekreftelse i sosiale medier. Dette handler ikke om å ha en sterk kropp. CBE blir f eks ofte syk (nyrebekkenbetennelse, halsbetennelse, influensa, migrene, omgangssyke, forkjølelser, lyskestrekk, runner's knee, regelmessige øyebetennelser, kraftig bilsyke osv). Og du nevner ferdigheter. Det er heller ingenting som tyder på at CBE har en sterk konstitusjon når man ser hvordan hun vingler og utfører styrkeøvelser feil. Kjernesunn livsstil? Jeg tror heller at CBE presser seg til det ytterste hva angår trening og kalorier daglig kun for å se sexy ut, og selv da mener både LKE og CBE at hun trenger en real runde med retusjering og posering før hun er bra nok til å vises frem på instagram. Stakkars. Om jeg måtte på en ukes overlevelsestur i skogen, så er CBE en av de siste jeg hadde tatt med meg, nettopp på grunn av kronisk navlebeskuelse, lite underhudsfett og mye sykdom. Jeg er så enig. Ut fr hva jeg ser på bloggen er familien mindre ute på ting enn andre familier, og skulle de bevege seg ut på tur er det spons inne i bilde. Enten nye turklær som må vises frem eller litt søppel som må plukkes. Husker mummi koppen de hadde med på tur også, det er lenge siden. Men turen så veldig hyggelig ut for barnet, helt til man skjønte at alt var sponset av en eller annen kjede som solgte barneklær og barneutstyr. Paret tar med seg barna ut i høst-, vinter-, og påskeferien. Ellers er det vel lite å spore på bloggen? Ellers syklet de vel til skolen da., men de er ikke mer aktive enn andre barnefamilier i alle fall. 33
Pusern3 Skrevet 17. januar 2022 #55678 Skrevet 17. januar 2022 123Frustrert skrev (2 timer siden): Jeg er så enig. Ut fr hva jeg ser på bloggen er familien mindre ute på ting enn andre familier, og skulle de bevege seg ut på tur er det spons inne i bilde. Enten nye turklær som må vises frem eller litt søppel som må plukkes. Husker mummi koppen de hadde med på tur også, det er lenge siden. Men turen så veldig hyggelig ut for barnet, helt til man skjønte at alt var sponset av en eller annen kjede som solgte barneklær og barneutstyr. Paret tar med seg barna ut i høst-, vinter-, og påskeferien. Ellers er det vel lite å spore på bloggen? Ellers syklet de vel til skolen da., men de er ikke mer aktive enn andre barnefamilier i alle fall. Enig. Virker som de gjør lite utenfor eget hus med barna (og så mye som de deler på ig etc tror jeg det inntrykket stemmer). Tiden brukes på egen trening opptil flere ganger pr dag, kaffe drikking, smoothie making og bord dekninger. Og gjør de noe, er det stashing og styr så alle ser «perfekte» ut - nok fordi det er mye spons i bildet. 17
Isild Skrevet 17. januar 2022 #55679 Skrevet 17. januar 2022 Pusern3 skrev (13 minutter siden): Enig. Virker som de gjør lite utenfor eget hus med barna (og så mye som de deler på ig etc tror jeg det inntrykket stemmer). Tiden brukes på egen trening opptil flere ganger pr dag, kaffe drikking, smoothie making og bord dekninger. Og gjør de noe, er det stashing og styr så alle ser «perfekte» ut - nok fordi det er mye spons i bildet. Slik oppfatter jeg det også. De gjør egentlig veldig lite utenfor huset. Hadde de gjort veldig mye utenfor huset, så er jeg 100% sikker på at dette ville vært godt dokumentert i de døende kanalene. 24
Populært innlegg Inocybe Skrevet 17. januar 2022 Populært innlegg #55680 Skrevet 17. januar 2022 SnowBells skrev (På 16.1.2022 den 10.30): Jeg kan ikke se at dette paret er mer aktive med sine barn enn hva den jevne nordmann er? Et par timers søndagstur med pølser og bål er tross alt helt standard i norsk målestokk? Paret var riktignok på 3 dagers sykkeltur med barna for et par somre siden, men da satt jo begge barna plantet på rumpa i sykkelvogn, i tillegg til at de sov i hytter om natten og ikke i telt som planlagt. Turen måtte også avbrytes da CBE ble syk. Selv gikk min yngste med til toppen av Galdhøpiggen året han fylte fem, uten at det kan anses som unormalt her i området hvor vi bor. Hvor er f eks dette "übersporty" parets helgeturer til ski- og sykkelanleggene på Trysil, Hafjell og Kvitfjell, eller klatreparker og svømmehaller, eller lange turer ut i skog og mark med hengekøyer, slik de fleste spreke barnefamilier driver med? Denne familien holder seg jo som regel hjemme, og bonusen av å ha spreke foreldre uteblir jo fullstendig. Jeg kan også huske hvordan CBE stolt dokumenterte 3 løpeturer på samme dag, og avsluttet dagen med å kjøpe ferdigpizza til barna til middag. At foreldrene trener mens barna er på skolen betyr da ikke mer for barnas helse enn om foreldrene hadde hatt kontorjobber i stedet. Barna kan tvert imot få for seg at det er normalt å ha 4-5 timers egentid i løpet av en normal arbeidsdag som kan brukes på hobbyer som trening, noe som tross alt ikke stemmer for 99,9 % av Norges fulltidsarbeidende befolkning. Det er ikke sunn påvirkning at LKE får en fettmåler hjem og skryter av egen vektnedgang og en fettprosent på 3,5 % i sosiale medier. Og lirer av seg utsagn som "pizza i dag, feit i morgen". Dette hjemmegående paret utviser så absolutt god kontroll på å nekte seg kalorier, de utviser dessverre samtidig en stor trang til å fatshame andre. Det er flott med disiplin, men ikke på bekostning av å trykke andre ned. Ei heller på bekostning av eget eller andres selvbilde og selvfølelse. For noe barna påvirkes av, er å se bilder av mamma i sosiale medier hvor genetiske trekk som hud, nese og lepper er kraftig redigert, fordi mamma ikke syns at hun er bra nok i virkeligheten. https://imgur.com/a/t2066TZ CBE trener ikke til konkurranser, hun har ingen mål. Annet enn å vise frem den retusjerte kroppen sin i sosiale medier for å høste skryt. Retusjert, fordi selv ikke CBE med 40 t egentid per uke klarer å oppnå det hun ønsker. Og hva som er sunt med to daglige treningsøkter for å kunne vise frem ei retusjert rumpe på instagram for å få bekreftelse fra fremmede, det vet ikke jeg. Edit: og grunnen til at jeg påpeker den åpenbare retusjeringen i sosiale medier, er for å fremheve grunnen til den maniske mølleløpingen og kaloritellingen hennes: å søke bekreftelse i sosiale medier. Dette handler ikke om å ha en sterk kropp. CBE blir f eks ofte syk (nyrebekkenbetennelse, halsbetennelse, influensa, migrene, omgangssyke, forkjølelser, lyskestrekk, runner's knee, regelmessige øyebetennelser, kraftig bilsyke osv). Og du nevner ferdigheter. Det er heller ingenting som tyder på at CBE har en sterk konstitusjon når man ser hvordan hun vingler og utfører styrkeøvelser feil. Kjernesunn livsstil? Jeg tror heller at CBE presser seg til det ytterste hva angår trening og kalorier daglig kun for å se sexy ut, og selv da mener både LKE og CBE at hun trenger en real runde med retusjering og posering før hun er bra nok til å vises frem på instagram. Stakkars. Om jeg måtte på en ukes overlevelsestur i skogen, så er CBE en av de siste jeg hadde tatt med meg, nettopp på grunn av kronisk navlebeskuelse, lite underhudsfett og mye sykdom. Her er det mange gode poenger 👍. CBE og støttespillere har brukt argumentasjonen at barna får fordeler av foreldrenes influencerliv. At barna får opplevelser, fordeler og lignede som ikke er vanlig for norske barn. Men hva er det som er så spesielt med denne influencerbarndommen som ikke er vanlige barn forunt? Pølser/skitur i skogen en søndag er helt standard for norske familier. Faktisk blir det ikke mer standard norsk barnefamilie enn det og noe så godt som alle mine venner og bekjente gjør jevnlig med barna deres. Og ut over søndagsturen er det lite friluftsliv å spore med barna. At pappa løper over et fjell kommer jo ikke barna til gode? Noen dager med fjell og fjord i løpet av sommer, påske og vinterferie er like standard. Disneyland er det mange av mine bekjente som har besøkt i tillegg til diverse sydenferier. Cruise er ikke poppis i omgangskretsen min på grunn av det unødvendig høye miljøavtrykket men mange har vært i Karibien og/eller Mellom-Amerika på andre turer. I tillegg har mange vært på faktisk eksotiske reiser (den gangen man kunne dra utenlands) fra de var små. Med det ambisjonsnivået de har på friluftslivet de portretterer på SoMe kommer virkelig heller ikke all foreldrenes overdrevne treningsmengde barna til gode. Ingen av turene barna tar del i krever mer enn helt normal kondis av foreldrene. De krevende turene tar foreldrene alene og heldigvis for det sier jeg siden det har vært så ille at denne influenceren som til og med postet rett etter barnefødsel måtte ta 4 (!) dagers SoMe-pause etter en fjelltur på grunn av "gangsperre". Timesvis med mølleløping mens barna er på skolen er da ikke noe barna har glede av? Samme med fokuset på sunnhet. Eller "sunnhet" for treningsopplegget og kostholdsmanien er jo ikke sunn for hverken kropp eller hode. Det er et tydelig mønster at CBE ikke har fysikk til å klare selv lette uvante belastninger og lett blir syk med én gang det kreves annet enn kaffedrikking, mølleløping og "være tynn". Så hva får barna hvis ikke eksotiske ferier eller sterke utholdende foreldre som tar dem med på uvanlig spennende friluftslivopplevelser stemmer? Det er fort gjort å komme til å tenke på de negative effektene og barneeksponering kommer høyt opp på nei-listen. Barndom og privatliv selges så mor og far slipper 8-16-jobb! Barn som tidlig lærer at hverken de eller foreldrene er pene nok uten redigering, sminke og styling. Her blir spiseforstyrrelser og forvrengt kroppsbilde matet inn fra tidlig alder. Barn som innprentes at utseende er kvinners viktige attributt og materielle goder eneste som betyr noe og penger gjør deg viktigere enn andre. Så nei jeg skjønner ikke hvordan det positive med influencer-foreldre og eksponeringen av barna oppveier det negative. Intet av det positive er jo noe ikke "alle" andre også gjør og mye av det negative er så himmelropende ille det burde være straffbart. 75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå