Xmasclovn Skrevet 14. januar 2022 #55561 Skrevet 14. januar 2022 Skrottefar skrev (39 minutter siden): Tror nok det er bivirkningene av å leve i sin egen lille verden hvor de tror de vet best og alle andre er bare dumme og misunnelige, bitre KG-kjerringer 🤣 Garantert!! 2
Hallepalle2 Skrevet 14. januar 2022 #55562 Skrevet 14. januar 2022 Lafamiglia skrev (14 minutter siden): Hun gir da døtrene sjokolade og polkastang også, og det synes jeg er enda verre. Men det er ingen som kritiserer henne for dette. Og det skal jeg absolutt ikke gjøre heller, for det ville vært urettferdig, ettersom det er såpass vanlig å gi så mye søtt til ungene sine. Hun er på ingen måte verre enn veldig mange andre der. Uansett blir det da merkelig å kritisere at hun gir sånt til hunden. Hvorfor skal hunders helse liksom være viktigere enn barns helse? Det henger ikke på greip for meg. Det er faktisk livsfarlig for hunder å spise sjokolade. Jeg tror ikke at rimelige mengder sjokolade og polkastenger er skadelig for friske og ellers sunne barn. Så nei, det er ikke det at hundens helse er viktigere enn barnas, men at hunden faktisk kan bli syk og dø av sjokolade. 46
Måne Rampelyset Skrevet 14. januar 2022 #55563 Skrevet 14. januar 2022 Tråden er ryddet for personangrep og avsporing. Måne, admin.
Gjest KristianQuart Skrevet 14. januar 2022 #55564 Skrevet 14. januar 2022 Hallepalle2 skrev (2 minutter siden): Sitter man seriøst og skriver om andre mennesker som diskuterer ting man selv ikke finner interessant? Når det er tomt for ting å engasjere seg i🙈🙈 Det diskuteres jo ikke? Det er jo bare dritt som repeteres? Til det uendelige. Må være lov å påpeke det som ikke er iht trådens tems
Populært innlegg kri.star Skrevet 14. januar 2022 Populært innlegg #55565 Skrevet 14. januar 2022 37 minutter siden, tonyv said: Hadde bare ti prosent av alle som regelmessig besøker akkurat denne emnetråden latt seg inspirere til å gjøre bare ti prosent av hva Caroline Berg Eriksen gjør ila en dag/helg, så tror jeg faktisk livskvaliteten deres ville økt med det dobbelte. Innerst inne så vet dere at det er sant. 10% av hva? Treningen? Kommer aldri opp i antall timer brukt på trening! Fornøyd hvis jeg klarer 3 ggr i uken jeg! Antall biler av meg selv? Jeg bytter gjerne en uke med CBE! Hun kan få 50 timers-arbeidsuke, husarbeid, matlaging, oppfølging av barn +++ Og så kan jeg få rukket en tur til frisøren, stelt neglene, kjøpt blomster og tatt meg en tur på cafe! Det hadde vært nydelig! Kunne til og med delt ett bilde eller to av det hele! Hvor melder jeg meg på? 60
Skrottefar Skrevet 14. januar 2022 #55566 Skrevet 14. januar 2022 Xmasclovn skrev (Akkurat nå): Garantert!! Men da er det sikkert godt for de at det i ny og ne dukker opp ihuga representanter for forsvarer-staben som ikke har satt seg nå nøye inn i hva hele debatten dreier seg om 😛 12
Populært innlegg Xmasclovn Skrevet 14. januar 2022 Populært innlegg #55567 Skrevet 14. januar 2022 (endret) tonyv skrev (49 minutter siden): Hadde bare ti prosent av alle som regelmessig besøker akkurat denne emnetråden latt seg inspirere til å gjøre bare ti prosent av hva Caroline Berg Eriksen gjør ila en dag/helg, så tror jeg faktisk livskvaliteten deres ville økt med det dobbelte. Innerst inne så vet dere at det er sant. Sorry, med 7,5 t arbeidstid i ordentlig jobb + pendling, så har jeg dessverre ikke tid til å trene 3 økter om dagen, ta masse selfies i sexy undertøy og få stelt negler og lugg. Det betyr ikke nødvendigvis at livskvaliteten min er dårlig eller trenger å øke. Endret 14. januar 2022 av Xmasclovn Skrivefeil 66
MacBeth Skrevet 14. januar 2022 #55568 Skrevet 14. januar 2022 (endret) Lafamiglia skrev (24 minutter siden): Hun gir da døtrene sjokolade og polkastang også, og det synes jeg er enda verre. Men det er ingen som kritiserer henne for dette. Og det skal jeg absolutt ikke gjøre heller, for det ville vært urettferdig, ettersom det er såpass vanlig å gi så mye søtt til ungene sine. Hun er på ingen måte verre enn veldig mange andre der. Uansett blir det da merkelig å kritisere at hun gir sånt til hunden. Hvorfor skal hunders helse liksom være viktigere enn barns helse? Det henger ikke på greip for meg. Fordi leveren og galleblæra(og nyrene og bukspyttkjertelen!) til et menneske tåler både sjokolade og polkastang, men en hund kan faktisk dø. Selvsagt er det mengdebregning her, så hunden var nok ikke i noen umiddelbar fare, men fremdeles giftig. Tviler på du trenger noen lenke her, du kan Google sjokolade og hund. Jeg velger å anta at hun gir barna sine et variert kosthold og akseptable mengder med godteri, og spekulerer ikke i om barna får for mye søtt, dette får hun stå ansvarlig for selv, men hadde hun gitt litt av noe som var giftig for barna sine hadde jeg kritisert. Endret 14. januar 2022 av MacBeth 45
Gjest KristianQuart Skrevet 14. januar 2022 #55569 Skrevet 14. januar 2022 Skrottefar skrev (1 minutt siden): Men da er det sikkert godt for de at det i ny og ne dukker opp ihuga representanter for forsvarer-staben som ikke har satt seg nå nøye inn i hva hele debatten dreier seg om 😛 Hva mener du?
Xmasclovn Skrevet 14. januar 2022 #55570 Skrevet 14. januar 2022 Skrottefar skrev (5 minutter siden): Men da er det sikkert godt for de at det i ny og ne dukker opp ihuga representanter for forsvarer-staben som ikke har satt seg nå nøye inn i hva hele debatten dreier seg om 😛 De har satt seg like godt inn i det de diskuterer som LKE🤣 12
Populært innlegg Minnie Mus Skrevet 14. januar 2022 Populært innlegg #55571 Skrevet 14. januar 2022 24 minutter siden, Lafamiglia said: Hun gir da døtrene sjokolade og polkastang også, og det synes jeg er enda verre. Men det er ingen som kritiserer henne for dette. Og det skal jeg absolutt ikke gjøre heller, for det ville vært urettferdig, ettersom det er såpass vanlig å gi så mye søtt til ungene sine. Hun er på ingen måte verre enn veldig mange andre der. Uansett blir det da merkelig å kritisere at hun gir sånt til hunden. Hvorfor skal hunders helse liksom være viktigere enn barns helse? Det henger ikke på greip for meg. Sjokolade og koffein er livsfarlig for hunder, de kan dø av det. Kanskje du burde lese deg litt opp før du skriver? Eksponeringen av barna på en åpen og offentlig instagram konto er forresten langt mer skadelig og farlig for barna enn sukkertøy. 51
Skrottefar Skrevet 14. januar 2022 #55572 Skrevet 14. januar 2022 Xmasclovn skrev (1 minutt siden): De har satt seg like godt inn i det de diskuterer som LKE🤣 Men det skjønner de ikke selv, så det gidder ikke jeg å forklare de i alle fall. Kaster ikke bort tiden min på det, nei 😁 6
Gjest Kattedama Skrevet 14. januar 2022 #55573 Skrevet 14. januar 2022 Meget interessant at det kommer frem opplysninger om at enkelte har blitt kontaktet på DM etter «Kremmerhusgate», det overrasker meg ikke et sekund når det gjelder Treasures AS. Det er også meget interessant at det plutselig kommer kritikk mot tråden, når de siste innleggene faktisk er gode. Men holder seg unna når tråden er full av fjas og tull.
Gjest KristianQuart Skrevet 14. januar 2022 #55574 Skrevet 14. januar 2022 Skrottefar skrev (12 minutter siden): Men da er det sikkert godt for de at det i ny og ne dukker opp ihuga representanter for forsvarer-staben som ikke har satt seg nå nøye inn i hva hele debatten dreier seg om 😛 Jeg har satt meg nøye inn i hva som er trådens tema. Hva mener du egentlig?
Gjest SnowBells Skrevet 14. januar 2022 #55575 Skrevet 14. januar 2022 (endret) tonyv skrev (1 time siden): Hadde bare ti prosent av alle som regelmessig besøker akkurat denne emnetråden latt seg inspirere til å gjøre bare ti prosent av hva Caroline Berg Eriksen gjør ila en dag/helg, så tror jeg faktisk livskvaliteten deres ville økt med det dobbelte. Innerst inne så vet dere at det er sant. En uke i CBEs verden hadde vært sjukt digg. 8 timer egentid for både mannen min og meg hver eneste dag, mens barna er i bhg/skole. Ha tid til å trene 2-3 ganger i mitt private gym, gå til frisør og få gratis manikyr, hente nye og spennende produkter på posten, bruke massevis av tid på å tenke om jeg burde ha lugg eller ikke, vri meg foran kakkelovnen i neglisjé, retusjere og publisere bilder av ungene mine og soverommet deres for de 300 000 vilt fremmede følgerne mine på instagram... Nei vent. To dager hadde jeg klart. Så hadde jeg blitt kvalm av meg selv. Jeg trenger at livet har en mening og at det jeg gjør har en verdi. Jeg ønsker ikke å være en negativ påvirkningskraft for andre. Jeg ønsker f eks ikke at andre kvinner skal skamme seg og føle seg feite på grunn av meg: https://www.dagbladet.no/kultur/jeg-foler-meg-feit-fordi-fotballfrue-har-fodt/61874288 Jeg ønsker heller ikke at andre kvinner skal utvikle spiseforstyrrelser på grunn av meg: https://www.ba.no/nyheter/leste-fotballfrue-fikk-anoreksi/s/1-41-6616620 Jeg foretrekker å være aktiv idrettsmamma uten å dele bilder av barna med andre enn storfamilien og svært gode venner 😊 Jeg foretrekker også å ha et svært meningsfylt yrke hvor vi utgjør en stor og positiv forskjell for veldig mange. Jeg foretrekker også å vise meg i sexy undertøy bare for mannen min og ikke for 300 000 vilt fremmede på instagram, side om side med bilder av ungene mine og soverommet deres 😊 Det handler om selvrespekt. Endret 14. januar 2022 av SnowBells
Gjest Snøsøta Skrevet 14. januar 2022 #55576 Skrevet 14. januar 2022 (endret) tonyv skrev (1 time siden): Nå var ikke dette en debatt om eksponering av barn i sosiale medier, var det vel? Det kan vi godt også diskutere, og da skal du nok se at vi hadde vært litt mer enige. Men det får bli en annen dag. Og da er det også forsåvidt uavhengig av om de sitter og tegner eller løper på mølla. Når det er sagt så nei, jeg er faktisk helt bombe sikker på at disse barna ikke tar skade av å se på at foreldrene utviser styrke, ferdigheter og selvkontroll. Det er verre med disse som sitter og ser på IPad, mens mor og far er oppslukt i hver sin hellige skjerm, mens de bøtter nedpå med sjokolade og seigmenn. Hadde bare ti prosent av alle som regelmessig besøker akkurat denne emnetråden latt seg inspirere til å gjøre bare ti prosent av hva Caroline Berg Eriksen gjør ila en dag/helg, så tror jeg faktisk livskvaliteten deres ville økt med det dobbelte. Innerst inne så vet dere at det er sant. Hadde jeg utrettet så lite i arbeidstiden og fått så lite intellektuell stimuli som det de viser gjennom kanalene sine hadde jeg klikka og gått i kjelleren. ..no pun intended. Endret 14. januar 2022 av Snøsøta
BaHare Skrevet 14. januar 2022 #55577 Skrevet 14. januar 2022 (endret) Felis skrev (1 time siden): …….snipp✂️ Jeg vet at jeg og flere andre her inne mottok pm-er i etterkant, med "jeg vet hvem du er", i forskjellige former. Ubehagelig! Jeg har aldri handlet hos Kremmerhuset igjen... Ikke jeg heller…..😊 Endret 14. januar 2022 av BaHare 25
BaHare Skrevet 14. januar 2022 #55578 Skrevet 14. januar 2022 Lafamiglia skrev (49 minutter siden): Hun gir da døtrene sjokolade og polkastang også, og det synes jeg er enda verre. Men det er ingen som kritiserer henne for dette. Og det skal jeg absolutt ikke gjøre heller, for det ville vært urettferdig, ettersom det er såpass vanlig å gi så mye søtt til ungene sine. Hun er på ingen måte verre enn veldig mange andre der. Uansett blir det da merkelig å kritisere at hun gir sånt til hunden. Hvorfor skal hunders helse liksom være viktigere enn barns helse? Det henger ikke på greip for meg. Sjokolade er giftig for hunder. https://www.helsenorge.no/giftinformasjon/hund-og-katt/sjokolade-kan-gi-forgiftning-hos-hund/ 13
Gjest CecilieX Skrevet 14. januar 2022 #55579 Skrevet 14. januar 2022 (endret) tonyv skrev (1 time siden): Nå var ikke dette en debatt om eksponering av barn i sosiale medier, var det vel? Det kan vi godt også diskutere, og da skal du nok se at vi hadde vært litt mer enige. Men det får bli en annen dag. Og da er det også forsåvidt uavhengig av om de sitter og tegner eller løper på mølla. Når det er sagt så nei, jeg er faktisk helt bombe sikker på at disse barna ikke tar skade av å se på at foreldrene utviser styrke, ferdigheter og selvkontroll. Det er verre med disse som sitter og ser på IPad, mens mor og far er oppslukt i hver sin hellige skjerm, mens de bøtter nedpå med sjokolade og seigmenn. Hadde bare ti prosent av alle som regelmessig besøker akkurat denne emnetråden latt seg inspirere til å gjøre bare ti prosent av hva Caroline Berg Eriksen gjør ila en dag/helg, så tror jeg faktisk livskvaliteten deres ville økt med det dobbelte. Innerst inne så vet dere at det er sant. Jeg synes det er interessant å se hvordan noen faktisk idealiserer en influencer slik du gjør. Er det noe jeg synes er skummelt med narrativet hennes, så er det nettopp fokuset på selvkontroll. Det er særlig knyttet til trening og kosthold. At dette er viktige verdier for CBE er det ingen tvil om. Like interessant er antagelsen om at de som er kritiske er motsatsen, altså folk som totalt mangler selvkontroll og «bøtter nedpå sjokolade og seigmenn», og at det er nettopp dette som liksom skal devaluere folk i tråden. Du skal dog slite med å dokumentere påstanden. Det som derimot kan motbevises er narrativet om travel og hardtarbeidende kvinne og det skjer daglig i hennes egne kanaler, og hvis man skal snakke om hvem som bruker mye tid på digitale enheter, så dokumenteres også dette i hennes kanaler i form av filming og bildetaking. Innlegget ditt er egentlig et ekko av holdninger som paret har frontet i årevis. Både hva gjelder opphøyelsen av dem selv og devalueringen av andre mennesker. Slik sett bekrefter du jo det faktum at man kan bli påvirket svært negativt av å følge dem. Endret 14. januar 2022 av CecilieX
Gjest KristianQuart Skrevet 14. januar 2022 #55580 Skrevet 14. januar 2022 CecilieX skrev (26 minutter siden): Jeg synes det er interessant å se hvordan noen faktisk idealiserer en influencer slik du gjør. Er det noe jeg synes er skummelt med narrativet hennes, så er det nettopp fokuset på selvkontroll. Det er særlig knyttet til trening og kosthold. At dette er viktige verdier for CBE er det ingen tvil om. Like interessant er antagelsen om at de som er kritiske er motsatsen, altså folk som totalt mangler selvkontroll og «bøtter nedpå sjokolade og seigmenn», og at det er nettopp dette som liksom skal devaluere folk i tråden. Du skal dog slite med å dokumentere påstanden. Det som derimot kan motbevises er narrativet om travel og hardtarbeidende kvinne og det skjer daglig i hennes egne kanaler, og hvis man skal snakke om hvem som bruker mye tid på digitale enheter, så dokumenteres også dette i hennes kanaler i form av filming og bildetaking. Innlegget ditt er egentlig et ekko av holdninger som paret har frontet i årevis. Både hva gjelder opphøyelsen av dem selv og devalueringen av andre mennesker. Slik sett bekrefter du jo det faktum at man kan bli påvirket svært negativt av å følge dem. Jeg er totalt uenig med deg. @tonyvsitt innlegg er balansert. Ditt er ensidig, fylt av stråmenn og egentlig pinlig. Slik bekrefter du din deltakelse i en tråd som ikke oppfyller HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå