Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
tonyv skrev (11 timer siden):

Unnskyld, men hva er det du reagerer på i denne sammenhengen? 

Har får titt og ofte tilsendt bilder av barna til ei venninne, som "strikker" for harde livet. Jeg har vanskelig for å tro at barn har vondt av å se at foreldre har en hobby. Og barn har det med å "herme" etter foreldrene sine. Det er jo bare søtt.

Håper ikke barna skal herme etter mor i påkledning, poseringer og selfier. Det er ikke søtt. 

• Liker 28
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Felis skrev (10 minutter siden):

Vi kan diskutere trening, fordi hun en gang i fremtiden kanskje lanserer en treningsapp, men ikke interiør? Du vet at dette også er en interiørkonto? Hun har tidligere hatt flere store samarbeid med interiørkjeder, og nylig delt ut gratis (?) reklame for det grusomme plasttreet. Jeg tenker det er rom for å diskutere begge deler, så lenge det er det som presenteres, uavhengig av hva JEG synes er interessant eller viktig.

For meg er interiøret interessant fordi det er en del av pakka de selger, hvor ingenting er privat eller personlig. Jeg undres hvordan det er å leve i et lokale kun beregnet for salg. Og hvordan en veteran i bransjen har så lite teft at hun innreder huset som en tro kopi av et showrom, bare med billigere møbler.

I denne sammenheng kommer overforbruk inn også. Det er ikke bare fast fashion som tærer på miljøet. Du er klar over at dama er på sitt tredje sett med møbler i den stua? Og at de skal pusse opp to bad som er tre år gamle?

Mitt poeng med bildet som er en kopi av Slettvoll, er at jeg tror at noe av grunnen til at de bytter så ofte er at de aldri har noe eget. De velger alltid å kopiere andre. Og når man i tillegg går hjemme hele dagen og vasser i noen andres smak, så blir man lei. Da blir det mye bruk og kast.

Du må bare henge deg opp i farger hvis du vil, men for meg så senker man dermed nivået på kritikken her inne betydelig ned. Jeg klarer hvertfall ikke ta kritikk som går på hva «Kjersti» og «Thorhild» synes er finest av x og y seriøst. Det er jo ikke noe noen egentlig trenger å ta hensyn til. CBE viser frem typisk influencer-interiør, ikke noe man bør bli overrasket eller sjokkert over.

Overforbruket er derimot legitimt å kritisere, det var ikke det hovedinnlegget mitt sa noe på. Å kritisere at noen foretrekker kalde farger (hvitt, grått og svart) synes jeg bare er tåpelig, for nå er varme farger moderne i interiøret og om noen år så er det sikkert in med kalde farger igjen. Det er ikke noe kritikkverdig eller moralsk forkastelig med å foretrekke den ene eller andre fargetonen. 

Når man her inne i det ene sekundet henviser til FNs barnekonvensjon for å stille viktige spørsmål om personvern og overforbruk og i neste sekund er det noen som latterliggjør stua ved å sammenligne den med Slettvolds møbelkatalog for å påpeke hvor forferdelig CBE er som kan ha så dårlig smak så virker det fort som om noen bare har lagt hele dama for hat.

• Liker 18
Skrevet

De må ha lite på agendaen om dagen, når filming av dørknottene i garderoben filmes atter en gang....😳

• Liker 37
Skrevet
AntiBullshit skrev (25 minutter siden):

Du må bare henge deg opp i farger hvis du vil, men for meg så senker man dermed nivået på kritikken her inne betydelig ned. Jeg klarer hvertfall ikke ta kritikk som går på hva «Kjersti» og «Thorhild» synes er finest av x og y seriøst. Det er jo ikke noe noen egentlig trenger å ta hensyn til. CBE viser frem typisk influencer-interiør, ikke noe man bør bli overrasket eller sjokkert over.

Overforbruket er derimot legitimt å kritisere, det var ikke det hovedinnlegget mitt sa noe på. Å kritisere at noen foretrekker kalde farger (hvitt, grått og svart) synes jeg bare er tåpelig, for nå er varme farger moderne i interiøret og om noen år så er det sikkert in med kalde farger igjen. Det er ikke noe kritikkverdig eller moralsk forkastelig med å foretrekke den ene eller andre fargetonen. 

Når man her inne i det ene sekundet henviser til FNs barnekonvensjon for å stille viktige spørsmål om personvern og overforbruk og i neste sekund er det noen som latterliggjør stua ved å sammenligne den med Slettvolds møbelkatalog for å påpeke hvor forferdelig CBE er som kan ha så dårlig smak så virker det fort som om noen bare har lagt hele dama for hat.

Lagt dama for hat, faktisk!

Jeg beklager at jeg ikke fikk frem budskapet mitt slik at det ble forståelig for deg, men poenget er at når Caroline hermer, og hermer dårlig, så blir ikke stilen varig. Ingen holder ut i et «dødt» interiør over tid.  Hun vil aldri bli fornøyd, noe som fører til overforbruk. 

At jeg personlig synes det er rart at noen henger så bakpå, når yrkestittelen er influencer, tar jeg på min kappe. Jeg synes kanskje ikke at Caroline trener på seg skader har noen umiddelbar sammenheng med barnekonvesjonen heller…  Gi det er par år, så skal nok panel frem og fargene blir varmere på Kulås også. Jeg er ikke den eneste som reagerer på det, det gjelder jo alt hun gjør. Alt er herming og alt kommer for sent. Og det er sannsynligvis derfor inntjeningen stuper. Sammenhenger og sånn, vet du…

• Liker 32
Skrevet
Chrisssi skrev (2 timer siden):

Synes det ser ut som et trist liv. Ingen impulser utenfra, bare repeat på egenpleie, kaffekopper, lugg, negler og filter. Ingen kolleger og omgås veldig få. Jeg hadde blitt sprø. 

Er dette noe å være stolt av? Når dette er det eneste hun har prestert så langt i sin karriere i arbeidslivet, omtale som hot and beautiful 

https://filmyji.com/norwegian-actress/caroline-berg-eriksen-photos-caroline-berg-eriksen-hot-and-beautiful-hd-instagram-photos/

Når ble CBE en skuespiller?😂

• Liker 14
Skrevet
Chrisssi skrev (2 timer siden):

Synes det ser ut som et trist liv. Ingen impulser utenfra, bare repeat på egenpleie, kaffekopper, lugg, negler og filter. Ingen kolleger og omgås veldig få. Jeg hadde blitt sprø. 

Er dette noe å være stolt av? Når dette er det eneste hun har prestert så langt i sin karriere i arbeidslivet, omtale som hot and beautiful 

https://filmyji.com/norwegian-actress/caroline-berg-eriksen-photos-caroline-berg-eriksen-hot-and-beautiful-hd-instagram-photos/

I den lenken stod det veldig mye rart om Caroline Berg Eriksen som har lite med Google Translate-feil å gjøre, samt at opphavsrettslige bilder er rappet. Det kan jo bli dyrt for vedkommende.

• Liker 7
Skrevet
Felis skrev (19 minutter siden):

Jeg beklager at jeg ikke fikk frem budskapet mitt slik at det ble forståelig for deg, men poenget er at når Caroline hermer, og hermer dårlig, så blir ikke stilen varig. Ingen holder ut i et «dødt» interiør over tid.  Hun vil aldri bli fornøyd, noe som fører til overforbruk. 

At jeg personlig synes det er rart at noen henger så bakpå, når yrkestittelen er influencer, tar jeg på min kappe. Jeg synes kanskje ikke at Caroline trener på seg skader har noen umiddelbar sammenheng med barnekonvesjonen heller…  Gi det er par år, så skal nok panel frem og fargene blir varmere på Kulås også. Jeg er ikke den eneste som reagerer på det, det gjelder jo alt hun gjør. Alt er herming og alt kommer for sent. Og det er sannsynligvis derfor inntjeningen stuper. Sammenhenger og sånn, vet du…

så ampert som du svarer så skulle man nesten tro du har gått skole hos kommentarfeltet til fruen og mannen. Jeg poengterte bare hvordan kritikken til tider blir lagt fram i dette forumet, at det inni mellom viktige saker blir veldig smålig. Det vet jeg flere her også har kommentert tidligere, men enkelte vil aldri være i stand til å se noe fra en ny vinkel. At du synes stuen til CBE likner for mye på noe Slettvold har i sine kataloger er jo også noe å pirke på, tenker jeg.

• Liker 16
Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (På 12.1.2022 den 21.47):

Jeg er usikker på hvilket budskap er ment formidlet, så da oversetter jeg det til følgende forslag til hvordan ideen KAN ha oppstått om dette var min brainy  workshop forut for publisering: "Klokken er ettermiddagssol. Jeg skulle nok ha vært nede i postkassen med bikkja, men jeg har sovet dårlig og har slik en hodepine så det kan gubben gjøre. Kveldssolen faller så fint her gjennom stuevinduet nå, akkurat langs gulvet i stuen med kakkelovnen. Det er sikkert litt kreativt hvis jeg setter meg her på kne en liten stund mens jeg rigger opp til en selfie, så solen kan gjøre huden min glødende. Flaks at jeg tok på meg neglisjeen istad, den vil tilføre et sensuelt uttrykk på tross av hodepinen som er så vond at jeg må lukke øynene i lidelse. Pytt pytt, det blir en smashing selfie der jeg viser meg selv og inspirerer andre. Til noe. Hva som helst! Jeg er i alle fall kreativ med lys og skygge, og det gjør ingenting at struttende brystvorte igjen er med🔥 Alle vet at jeg ikke har fyrt i den sponsede kakkelovnen idag, si🤭 Forresten dobbelflaks med sminken på øyelokkene, det blir nok mange spørsmål om både den og neglisjeen, toppen eller hva det nå er jeg har på. Smashing selfie, altså om jeg får si det selv. Og det gjør jeg!😍 Lurer på hva headingen skal være der jeg altså sitter på gulvet i stua og har selfiephotoshoot igjen. Bedre sol i stua enn i kjelleren, si! Orker ikke å gå ut i friskluft, det tar for mye tid i en hektisk hverdag. Og ingen ser kragebeinet mitt heller. Hm, hva med gyllenglöd? Gyllen tid? Nei, gullregn👀 Njæ, bedre på engelsk, Golden shower💫 Nei, høres bedre ut med golden hour. Ja, enig med meg selv🙏 Flinka!🙌 Press publish.👏 Gådd, jeg har så vondt i hodet".

Åh herregud, nå lo jeg HØYT her!! Takk @Revenge o'Cavatina😂

• Liker 24
Skrevet (endret)
AntiBullshit skrev (2 timer siden):

Artig vinkling. Skulle nesten tro du glemmer at vi diskuterer en reklamekanal? Når reklamekanalen viser noe som publikum ikke har sansen for, så skal de tie og ikke ha noen mening om dette? Personlig føler jeg meg berettiget til å mene noe om både denne reklamekanalen og alle andre som dukker opp, særlig om det dreier seg om reklame forkledd som egne meninger og - i dette tilfellet - reklame forkledd som personlig innkjøpte møbler. Man kan ikke velge på øverste hylle når man skal vise fram noe mot betaling / bli sponset, da må man i så fall være en påvirkerstjerne som fronter luksusvarer, noe som ikke er tilfellet her. 
«Kommentarfeltreklame» er skikkelig uetisk og fryktelig avslørende. Da mener jeg alle annonsene som ikke er merket, men hvor det dukker opp spørsmål etter produsent e.l. i kommentarfeltet …

Endret av Pust
  • Liker 43
Gjest CecilieX
Skrevet
AntiBullshit skrev (2 timer siden):

Hmmm. 

CBE lever av å vise frem seg selv, huset sitt og innholdet i det og legger ut bilder av dette på daglig basis. Hun inviterer ofte folk til å se på nyanskaffelser. Hun lager innhold over flere dager på feks et nytt speil, krukker og bartralle. Hun viser frem og spør hva følgerne synes. Og så synes du det vitner om å «ha lagt dama for hat»? Det er jo dette som er jobben hennes og det faktum at folk interesserer seg for det er det som gir familien mat på bordet. 

Man hatt flere diskusjoner på KG om hva som er legitim kritikk, og mange mener at det er OK å kritisere det som går forretningsførsel og etikk og en god del legger seg utelukkende på den linja, meg selv inkludert. Å kritisere utseende ligger feks i den andre enden av skalaen av hva som er greit. 

Men å faktisk mene noe om hvordan interiøret ser ut, er virkelig ikke urimelig. Når hun legger ut bilder av noe så er det åpent for alle å mene noe om det. Det er selve konseptet med å være influencer som lever av å pushe varer. 

Skrevet
Felis skrev (2 timer siden):

Til det uthevde: CBE er ikke en influencer med interiør som sitt nisje à la Maren Baxter så at hun ikke er først ute med det nyeste og hotteste på markedet til enhver tid er ikke så rart. Dessuten vil heller ikke det å henge med interiørtrendene være spesielt miljøvennlig eller bidra til mindre overforbruk. 

Når det er sagt så har trendene innen interiør siste halvåret beveget seg mer og mer mot nøytrale, lyse farger som hvit, krem og beige slik vi ser i hennes stue. Det finner vi også hos Camilla Pihl, Lene Orvik og Annijor. At man selv ikke syns det er fint er fair nok, men jeg syns ikke at hun henger etter i akkurat dette tilfellet. 

• Liker 6
Skrevet
Fizzypo skrev (7 minutter siden):

Til det uthevde: CBE er ikke en influencer med interiør som sitt nisje à la Maren Baxter så at hun ikke er først ute med det nyeste og hotteste på markedet til enhver tid er ikke så rart. Dessuten vil heller ikke det å henge med interiørtrendene være spesielt miljøvennlig eller bidra til mindre overforbruk. 

Når det er sagt så har trendene innen interiør siste halvåret beveget seg mer og mer mot nøytrale, lyse farger som hvit, krem og beige slik vi ser i hennes stue. Det finner vi også hos Camilla Pihl, Lene Orvik og Annijor. At man selv ikke syns det er fint er fair nok, men jeg syns ikke at hun henger etter i akkurat dette tilfellet. 

Vel, de tre du nevner har vel alltid hatt den stilen? Kjenner kun til CP, men «blass» er noe jeg forbinder med henne, selv om jeg også synes det ser hyggeligere ut hos henne. 
Vogue skriver om trender, verdt å lese, ikke mye som minner om CBE-stilen. 
https://www.vogue.com/article/interior-design-trends-2022/amp

• Liker 16
Skrevet
Kollontaj skrev (3 minutter siden):

Vel, de tre du nevner har vel alltid hatt den stilen? Kjenner kun til CP, men «blass» er noe jeg forbinder med henne, selv om jeg også synes det ser hyggeligere ut hos henne. 
Vogue skriver om trender, verdt å lese, ikke mye som minner om CBE-stilen. 
https://www.vogue.com/article/interior-design-trends-2022/amp

CP har jeg ikke fulgt lenge, men de to andre jeg nevnte har ikke bestandig hatt den stilen. I artikkelen fra Vogue skriver de jo at den minimalistiske stilen blir varmere nå med naturfarger. Vi finner noe lignende i stuen til Maren Baxter som er interiørinfleuncer der hun har en ganske nøytral base som CBE med lyse vegger og sofa, men der fargene kommer frem i form av puter, små interiørartikler, vaser o.l. 

Jeg husker ikke hvem som skrev dette nylig her inne, men det kan jo faktisk hende at denne stilen kjøres bevisst for å gjøre det lettere for evt. samarbeidspartnere å komme inn. En så lys base som hun har kan kombineres med det meste. Stilen hennes var mer spennende da hun hadde et samarbeid med Kremmerhuset, derfor tenker jeg det er en grunn til at det ser slik ut nå.

• Liker 2
Skrevet

De stolene i favorittstuen ser da utrolig ubehagelige ut? Ikke akkurat noen å sette seg godt til rette i. 

• Liker 12
Gjest CecilieX
Skrevet
Fizzypo skrev (1 time siden):

CP har jeg ikke fulgt lenge, men de to andre jeg nevnte har ikke bestandig hatt den stilen. I artikkelen fra Vogue skriver de jo at den minimalistiske stilen blir varmere nå med naturfarger. Vi finner noe lignende i stuen til Maren Baxter som er interiørinfleuncer der hun har en ganske nøytral base som CBE med lyse vegger og sofa, men der fargene kommer frem i form av puter, små interiørartikler, vaser o.l. 

Jeg husker ikke hvem som skrev dette nylig her inne, men det kan jo faktisk hende at denne stilen kjøres bevisst for å gjøre det lettere for evt. samarbeidspartnere å komme inn. En så lys base som hun har kan kombineres med det meste. Stilen hennes var mer spennende da hun hadde et samarbeid med Kremmerhuset, derfor tenker jeg det er en grunn til at det ser slik ut nå.

Sånn av pur interesse. Du nevner Maren Baxter som interiørinfluencer. Hvordan fremstår hun sammenliknet med CBE når det kommer til inspirasjon? Er det meste av det som vises frem reklame og betalte anbefalinger eller viser hun i motsetning til CBE interiør som er valgt uavhengig av samarbeidspartnere? 

Skrevet
Fizzypo skrev (58 minutter siden):

Jeg liker faktisk lys base, og finner mange interiørkontoer som har hatt dette en stund. Det jeg reagerer på er at alt er «dødt» hos CBE. Lys base er jo en for eksempel en ypperlig base for levende planter, som er superhot. Caroline har tom vase, tom urne og til alt overmål tomme potteskjulere i vinduet. Det eneste planteimnslaget er et plastikktre i duse gråtoner. Et par levende lys og en fargerik pute hadde løftet det hele mye, hvis hun synes levende planter blir for utfordrende.

De interiørkontoene jeg følger, som har mye reklame, har ikke et blankt lerret. Tvert imot har de en personlig stil som er lett å skille fra andre. Det er for eksempel lett å kjenne igjen Halvor Bakke og Therese Knutsen. Det er lenge siden CBE hadde et samarbeid, i hvert fall et hun gadd å merke. Stilen hennes appellerer ikke til samarbeidspartnere. Eller kan det være at alle fikk kalde føtter etter Kremmerhus-gate?

• Liker 30
Skrevet (endret)
Felis skrev (22 minutter siden):

Jeg liker faktisk lys base, og finner mange interiørkontoer som har hatt dette en stund. Det jeg reagerer på er at alt er «dødt» hos CBE. Lys base er jo en for eksempel en ypperlig base for levende planter, som er superhot. Caroline har tom vase, tom urne og til alt overmål tomme potteskjulere i vinduet. Det eneste planteimnslaget er et plastikktre i duse gråtoner. Et par levende lys og en fargerik pute hadde løftet det hele mye, hvis hun synes levende planter blir for utfordrende.

De interiørkontoene jeg følger, som har mye reklame, har ikke et blankt lerret. Tvert imot har de en personlig stil som er lett å skille fra andre. Det er for eksempel lett å kjenne igjen Halvor Bakke og Therese Knutsen. Det er lenge siden CBE hadde et samarbeid, i hvert fall et hun gadd å merke. Stilen hennes appellerer ikke til samarbeidspartnere. Eller kan det være at alle fikk kalde føtter etter Kremmerhus-gate?

Eventuelt en kombinasjon? Til det første, at stilen hennes ikke appellerer til samarbeidspartnere er trolig høyst reelt. Hun har jo ingen stil. Hun har det andre betaler for å plassere i huset deres. Det kan vel annonsørene like gjerne gjøre i eget reklamemateriell?

Det er jo mer interessant hvordan ulike elementer/møbler mikses sammen med det opprinnelige. Det er jo vanskelig hos ekteparet i Kulås, det er jo helt dødt der. Ingen sjarme eller varme og ingenting å finne inspirasjon i. 

På det siste bildet i det per nå nest siste innlegget på IG ser det nærmest ut som en blurry gigabutplugg i front  der og som hun sitter der borte ved vinduet og gruer seg til å ta i bruk. Flankert av to sorte, tomme blomsterpotter, sedvanlig symmetrisk plasserte. Hva i all verden er det man skal bli inspirert av/til?

Endret av Medici
  • Liker 34
Skrevet
Felis skrev (1 time siden):

Kremmerhus-gate?

Vil du opplyse meg hva dette er?🙂

• Liker 2
Skrevet (endret)

Kan det være hun ikke har levende planter pga hunden? (Kan være giftig) Jeg har både hund og katt og har valgt å avstå fra planter. Har dog noen flotte falske, for å gjøre det litt mer hjemmekoselig.

Endret av Ville91
La til grunn.
Skrevet
AntiBullshit skrev (8 timer siden):

Om man synes interiøret er for mye av det ene eller det andre så synes jeg uansett det blir litt tullete å kritisere for det er bare subjektive oppfatninger av hva som er vakkert og ikke vakkert. Det fins ingen fasit for hvordan man skal innrede hjemme sitt, så det kan man ikke prøve å bake inn som «konstruktiv kritikk». Ingen skades av at familien Eriksen har kjipe farger i stuen.

Det jeg derimot stusser over er hvor utrolig dårlig teknikk denne treningsfrua utviser, gang på gang. Tidligere har jeg kjent senebetennelsen komme krypende bare ved synet av hvordan hun utfører pushup, og nå nylig er det knebøy hvor det ser ut som CBE holder på å knekke. Litt flaut og avslørende mtp hvor mye tid det blir påstått at man trener hver dag. Og ikke minst mtp at dette er en av hovedpersonene bak en «treningsapp». Skal man påta seg ansvar å lære bort noe så bør man i det minste være sikker på at man ikke lærer bort feil teknikk

257AE702-C143-400D-BC81-ED012BE320FD.png

4CD93D23-6BE7-4BFA-AE90-EB78C06695A3.jpeg

Åååh jeg skulle ønske noen kunne konfrontere herr og fru med bildene du la ut her! Hadde vært veldig morsomt å se Åge og kona forsvare seg mot dette (for de vil jo så klart ha rett i dette tilfellet også)

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...